pilatesin ja kuntosalin yhdistäminen

kat

Onko teillä kokemuksia rankahkon kuntosaliharjoittelun ja pilatesin yhdistämistä? Soveltuvatko hyvin yhteen? Haluaisin kiinteytyä, mutta samalla hankkia muotoa tiettyihin lihaksiin. Minulla ei ole vielä kokemuksia pilatesista, mutta kiinnostaisi kovasti, eritysesti selkävaivojen vuoksi.

6

5454

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä yhdistelmä!

Opit samalla tekemään myös kuntosalilla asioita oikein, eli tekniikkasi paranee. Selkävaivatkin helpottuvat jne. Terveisin molempia ohjaava!

• tätsykkä hatun kanssa

käyn sekäettä, ei ne kumoa toisiaan,päinvastoin.

• opetusta

Haluaisin kuulla missä pilatesta Helsingissä opetetaan?

• bangou

Ensinnäkin haluan painottaa kaikille, jotka tämän viestin lukevat että pilates todellakin toimii. Itse kokeilin sitä pari vuotta sitten ja yllätyin, sillä olin yksi niistä ihmisistä jotka ajattelivat sen olevan huuhaata.
      Syviin vatsalihaksiin ei pääse kunnolla käsiksi kuntosalilla, mutta siellä tekemät liikkeet ovat yhtä tärkeitä keholle. Olen harrastanut sellaista lajia, jossa vatsalihaksia täytyy reenata rankasti ja ajattelin ettei pilates voi olla parempaa kuin kunnon rääkki salilla. Huomasin kuitenkin ensimmäisen pilatestunnin jälkeen, että mulle oli sellaiset lihakset kipeät, joiden olemassa olosta ei ollut hajuakaan. Eli kuntosalilla reenaus ja pilates ovat hyvä yhdistelmä.
      Pilateksen tarkoitus on ns. vahvistaa ihmistä sisältä, sieltä mikä tukee koko vartaloa. Tästä syystä se on erittäin hyvää selkävaivoille. Itse selkävaivaisena voin sen sanoa! Joka kerran jälkeen tunnen oloni jotenkin pitemmäksi ja hartiani ovat takana, toisin kuin yleensä sillä minulla on tosi huono ryhti.
      Suosittelen, että käyt jossakin kurssilla aluksi, mutta jos et halua niin osta joku hyvä kirja. Tärkeintä on tehdä liikkeet ajatuksella ja hallitusti! Vaikka kuinka pieneltä jotkut liikkeet voivat tuntua niin se miten ne tekee ratkaisee. Se ei toimi ellei ole kokonaan mukana. Ja sen haluan vielä sanoa, että olkaa kärsivällisiä. Ne liikkeet, jotka tuntuvat tällä viikolla vaikeilta ovat ensi viikolla jo helpompia!
      Kaikki kokeilemaan!

• Mammah

onko liikaa jos käyn pilates maanantaina, tiistai vapaa, ke pilates, to sali, pe vapaa, ehkä la sali ja su sali...?

• pilatesope
        Mammah kirjoitti:

onko liikaa jos käyn pilates maanantaina, tiistai vapaa, ke pilates, to sali, pe vapaa, ehkä la sali ja su sali...?

Periaatteessa tämä kuulostaa ihan hyvältä suunnitelmalta mutta olennaistahan on mitä siellä salilla teet ja ennen kaikkea miten. Pilates toimii hyvin palauttavana harjoitteluna, sillä siinä liikkeitä tehdään 3-10 kertaa, eli ei vedetä lihaksia hapoille. Lisäksi se pidentää lihaksia ja kehittää kehonhallintaa. Ota siis pilates-tunnilla oppimasi asiat käyttöön myös saliharjoittelussa (hengitys, linjaukset, lihasten kytkentä) ja saat varmasti hyviä tuloksia. Muista kuitenkin kuulostella kehoasi ja mieltäsi ja aloita kohtuudella! Kaikki kehitys tapahtuu loppujen lopuksi levossa, joten muista syödä ja levätä tarpeeksi. Treeni-iloa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      137
      11215
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      157
      10351
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      26
      8050
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      197
      6588
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      53
      5721
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      80
      5169
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      154
      4452
    8. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      27
      4269
    9. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      81
      4122
    10. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      136
      3666
    Aihe