pilatesin ja kuntosalin yhdistäminen

kat

Onko teillä kokemuksia rankahkon kuntosaliharjoittelun ja pilatesin yhdistämistä? Soveltuvatko hyvin yhteen? Haluaisin kiinteytyä, mutta samalla hankkia muotoa tiettyihin lihaksiin. Minulla ei ole vielä kokemuksia pilatesista, mutta kiinnostaisi kovasti, eritysesti selkävaivojen vuoksi.

6

4178

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä yhdistelmä!

      Opit samalla tekemään myös kuntosalilla asioita oikein, eli tekniikkasi paranee. Selkävaivatkin helpottuvat jne. Terveisin molempia ohjaava!

      • tätsykkä hatun kanssa

        käyn sekäettä, ei ne kumoa toisiaan,päinvastoin.


      • opetusta

        Haluaisin kuulla missä pilatesta Helsingissä opetetaan?


    • bangou

      Ensinnäkin haluan painottaa kaikille, jotka tämän viestin lukevat että pilates todellakin toimii. Itse kokeilin sitä pari vuotta sitten ja yllätyin, sillä olin yksi niistä ihmisistä jotka ajattelivat sen olevan huuhaata.
      Syviin vatsalihaksiin ei pääse kunnolla käsiksi kuntosalilla, mutta siellä tekemät liikkeet ovat yhtä tärkeitä keholle. Olen harrastanut sellaista lajia, jossa vatsalihaksia täytyy reenata rankasti ja ajattelin ettei pilates voi olla parempaa kuin kunnon rääkki salilla. Huomasin kuitenkin ensimmäisen pilatestunnin jälkeen, että mulle oli sellaiset lihakset kipeät, joiden olemassa olosta ei ollut hajuakaan. Eli kuntosalilla reenaus ja pilates ovat hyvä yhdistelmä.
      Pilateksen tarkoitus on ns. vahvistaa ihmistä sisältä, sieltä mikä tukee koko vartaloa. Tästä syystä se on erittäin hyvää selkävaivoille. Itse selkävaivaisena voin sen sanoa! Joka kerran jälkeen tunnen oloni jotenkin pitemmäksi ja hartiani ovat takana, toisin kuin yleensä sillä minulla on tosi huono ryhti.
      Suosittelen, että käyt jossakin kurssilla aluksi, mutta jos et halua niin osta joku hyvä kirja. Tärkeintä on tehdä liikkeet ajatuksella ja hallitusti! Vaikka kuinka pieneltä jotkut liikkeet voivat tuntua niin se miten ne tekee ratkaisee. Se ei toimi ellei ole kokonaan mukana. Ja sen haluan vielä sanoa, että olkaa kärsivällisiä. Ne liikkeet, jotka tuntuvat tällä viikolla vaikeilta ovat ensi viikolla jo helpompia!
      Kaikki kokeilemaan!

      • Mammah

        onko liikaa jos käyn pilates maanantaina, tiistai vapaa, ke pilates, to sali, pe vapaa, ehkä la sali ja su sali...?


      • pilatesope
        Mammah kirjoitti:

        onko liikaa jos käyn pilates maanantaina, tiistai vapaa, ke pilates, to sali, pe vapaa, ehkä la sali ja su sali...?

        Periaatteessa tämä kuulostaa ihan hyvältä suunnitelmalta mutta olennaistahan on mitä siellä salilla teet ja ennen kaikkea miten. Pilates toimii hyvin palauttavana harjoitteluna, sillä siinä liikkeitä tehdään 3-10 kertaa, eli ei vedetä lihaksia hapoille. Lisäksi se pidentää lihaksia ja kehittää kehonhallintaa. Ota siis pilates-tunnilla oppimasi asiat käyttöön myös saliharjoittelussa (hengitys, linjaukset, lihasten kytkentä) ja saat varmasti hyviä tuloksia. Muista kuitenkin kuulostella kehoasi ja mieltäsi ja aloita kohtuudella! Kaikki kehitys tapahtuu loppujen lopuksi levossa, joten muista syödä ja levätä tarpeeksi. Treeni-iloa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe