niin. Miten vaahtoa käytetään sheivauksen yhteydessä?
olen ostanut gillette for women shave gel:iä
mutta en tiedä miten sitä käytetään,
koska en ole ennen käyttänyt
eikä pakkausselosteessa lue.
Kuinka paljon sitä laitetaan (sääriin)?
voiko sen tehdä suihkussa?
pitääkö iho olla kuiva kun siihen laittaa vaahtoa, kuinka kauan sen annetaan vaikuttaa iholla?
olen ihan pihalla. niin ja minulla on jotain kertakäyttöhöyliä tai jotain... pliis auttakaa!
JA voiko sitä käyttää myös kainaloihin?
Eh, nolo kysymys, mutta..
14
4525
Vastaukset
- kelpaa...
Pursotat kädelle vaahtoa (ensin vähän ja sitten tarvittaessa lisää) ja levität sen sitten kastellulle säärelle. Tarkoitus on saada iho liukkaaksi, joten ei tarvitse käyttää hirmuista määrää vaahtoa eikä odotella, alat vaan sheivata. Älä käytä yhtä kertakäyttöhöylää kovin monta kertaa, koska se tylsyy nopeasti.
Jotkut käyttävät saippuaa ja jotkut eivät mitään (mutta sitten tuleekin haavoja). Olen kuullut jonkun höylänneen kiireissään kuiviltaan, mutta jälki olisi ainakin minulla kamalaa. - Käyt
Suihkussa, peset saippualla itsesi normaaliin tapaan. Mikäli iho on likainen, niin sheivatessa tulee helposti haavoja. Vaahto levitetään suihkun jälkeen ohueksi kerrokseksi sheivattavan alueen päälle ja lopuksi höylällä sheivataan karvat pois. olennaisinta on, että höylä pitää puhdistaa väliajoin, jotta ajotulos olisi hyvä. Esim. käsienpesualtaassa voi juoksevan veden alla puhdistaa höylää sitä mukaa kun ajelee. Mikäli ihokarvoja on paljon, niin höylääminen saattaa olla väärä ratkaisu aluksi, koska säärihaavojakin tulee helpommin ja säärihaavathan aranevat todella huonosti ja jäävät ruman näköiseksi. Mikäli siis kovasti karvoja, niin suosittelen alkajaisiksi Veettaamista ja tämän jälkeen viikottoista höyläämistä.
- ettet
höyläämisen jälkeen huuhtele sillä Gilletten vaahdot sisältävät Aloeta joka rauhoittaa ihoa sheivauksen jälkeen (monet kun tietämättömyyttään huuhtelevat). Painelet vain kevyesti liian pois.
Niin ja EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAIPPUAA!- tietämätön taass
okei kiitos paljon teille! mutta vielä niin että voiko käyttää kainaloihin? ja tarvitseeko se tehdä suihkussa? jos tekee sen kainaloihin niin pitääkö höylätä alhaalta ylös vai toisinpäin? olen vähän tyhmä.. mutta niin. ja niin minulla ei sitten ole paljon niitä karvoja...
- Enriikka
tietämätön taass kirjoitti:
okei kiitos paljon teille! mutta vielä niin että voiko käyttää kainaloihin? ja tarvitseeko se tehdä suihkussa? jos tekee sen kainaloihin niin pitääkö höylätä alhaalta ylös vai toisinpäin? olen vähän tyhmä.. mutta niin. ja niin minulla ei sitten ole paljon niitä karvoja...
Kainalossa karvat kasvavat yleensä useampaan suuntaan, minkä takia ne täytyy höylätäkin useampaan suuntaan. Ainakin alhaalta ylös ja ylhäältä alas, mahdollisesti vielä sivullekin päin. Kokeilepa itse kainaloa, minne suuntaan karvat tuntuvat kasvavan. :)
Ja voit höylätä suihkussa tai ilman suihkua. toki vaahto täytyy sitten huuhdella huolella pois, vaikka et suihkussa olisikaan. - taas minä tietämätön
Enriikka kirjoitti:
Kainalossa karvat kasvavat yleensä useampaan suuntaan, minkä takia ne täytyy höylätäkin useampaan suuntaan. Ainakin alhaalta ylös ja ylhäältä alas, mahdollisesti vielä sivullekin päin. Kokeilepa itse kainaloa, minne suuntaan karvat tuntuvat kasvavan. :)
Ja voit höylätä suihkussa tai ilman suihkua. toki vaahto täytyy sitten huuhdella huolella pois, vaikka et suihkussa olisikaan.ok kiitos paljon :) hmm joku toinen tuossa sanoi että ei saa huuhdella vaahtoa pois..hmm
- tsekkaa
taas minä tietämätön kirjoitti:
ok kiitos paljon :) hmm joku toinen tuossa sanoi että ei saa huuhdella vaahtoa pois..hmm
naturisti.org sivut, sieltä löytyy paljon apua karvojen ajelusta, mm. siellä myös kerrotaan ettei AloeVeraa sisältäviä vaahtoja huuhdota.
- linkki em. sivuille
tsekkaa kirjoitti:
naturisti.org sivut, sieltä löytyy paljon apua karvojen ajelusta, mm. siellä myös kerrotaan ettei AloeVeraa sisältäviä vaahtoja huuhdota.
http://naturisti.org/keskustelu/viewtopic.php?p=3456&sid=f371bf261b77e06ff2e5dca52f2eb11c
- parempi
linkki em. sivuille kirjoitti:
http://naturisti.org/keskustelu/viewtopic.php?p=3456&sid=f371bf261b77e06ff2e5dca52f2eb11c
aloitussivusto josta löydät tietoa :)
http://naturisti.org/keskustelu/viewforum.php?f=12 - tas mää
parempi kirjoitti:
aloitussivusto josta löydät tietoa :)
http://naturisti.org/keskustelu/viewforum.php?f=12kiitos:)
- taas taas
tas mää kirjoitti:
kiitos:)
mutta sellainen juttu vielä.. kun sheivasin ja jätin sitä vaahtoa (taputtelin näkyvän liian vaahdon pois kuitenkin) niin illalla kun sivelin vettä sääriini, niin jalka rupesi vaahtoamaa. :o äh kuulostaa hassulta:D mutta niin. ööh.
- risto_so
”Miten vaahtoa käytetään sheivauksen yhteydessä? ”
Levität sitä vaahtoa sille alueelle mistä aijot poistaa ihokarvat, annat sen vaikuttaa vähänaikaa ja< aloitat karvojen ajon. Ensin vedät karvan kasvusuuntaisesti kerran ja viimestelet vasten karvan kasvusuuntaa. Ensimmäinen veto vetää karvaa ulos tupestaan ja toinen veto katkaisee sen mahdollisimman lyhyeksi. Suositus on terän on oltava kolmiteräinen ja kertakäyttöhölät voi unohtaa.
”voiko sen tehdä suihkussa? ”
Ihokarvojen poiston voi tehdä suihkun yhteydessä, saunomisen yhteydessä. Suositus on että karvat poistetaan pestystä ihosta. Näin vältytään näpyiltä ym.
Ihokarvojen poistoon, parran raakaukseen tarkoitetussa geelissä on ihoa hoitavia aineita. Esim. Aloe Vera uutetta. Ajon jälkeen ei tarvi paljon huuhdella vaan on parempi jättää geelin aineet iholle, ne hoitaa ihoa. Ne ei hoida jos viruttelet ne likaviemäriin. Ihokarvojen/parran ajoon tarkoitettu geeli sopii kaikkialle kehoon. - kuka vain.
Pelkkä saippua on kyllä riittänyt minulla tuohon ajelemiseen eikä ongelmia ole ollut, eikä haavojakaan. Ihotyypistä kiinni?! Enpä tiedä, mutta toimii minulla. Olen muös ajellut sääreni kiireessä ihan kuivana. Ei paras vaihtoehto muttei aiheuta myöskään ongelmia minulle. Sääret kunnossa edelleen.
- hienojakoista
turvetta säärikarvojen ajeluun---
aaaah, se on antiseptinen ja hyvä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1573250EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403022- 1121535
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1501264Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601037
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 43896
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23893