Meillä ei Lordia kuunnella, eikä meidän pojalle sitä hulluutta opeteta, mutta päiväkodissa muut lapset kulkivat alkukesästä Lordi -teepaita päällä, piirtelivät Lordi -kuvia ja lauloivat Hard rock hallelujah'ia. Meidän poikakin imi vaikutteita ja laulaa nyt H. r. hallelujah'ia sen verran kuin osaa ja haluaa ostaa kaupasta lehtiä joiden kannessa on Lordi. Masentaa. Opeta tässä nyt sitten lasta!
Lordi tarttuu lapsiinkin.
8
369
Vastaukset
- ---
Jonkun muun n. 4-5-vuotias lapsi lauloi ko. kappaletta. Menin seuraavaan kauppaan oman alle 2-vuotiaani kanssa ja tämä alkoi laulaa myös.
Taitaa olla suositumpi kuin Nalle Luppakorva.- lsä
Se on varsinainen vitsaus. Mikä siihen auttaa, kun et voi sulkea lasta vaikutteilta? Kohta tulevat Hämähäkkimies ja Bay blade ja ties mikä Pokemon ja mitä näitä on. Ahistaa.
- Mun_Nimi
lsä kirjoitti:
Se on varsinainen vitsaus. Mikä siihen auttaa, kun et voi sulkea lasta vaikutteilta? Kohta tulevat Hämähäkkimies ja Bay blade ja ties mikä Pokemon ja mitä näitä on. Ahistaa.
mielikuvitushahmoja tai hahmoja, jotka ovat ihmisen omassa mielikuvituksessa saaneet yliluonnollisia piirteitä tuntuu olevan pilvin pimein.
On Teräsmiehet, hämähäkkimiehet, Harry Potterit, Joulupukit sun muut. Edellä mainitut kuitenkin ovat varsin harmittomia ja lapsi tajuaa jossain vaiheessa, että mielikuvituksen tuotettahan vain ne ovat.
Sen sijaan uskovaisperheiden lapsia vaivaa vieläkin suurempi vitsaus. Aikuiset ihmiset vakavalla naamalla kertovat heille kaiken maailman demonien, pirujen, Saatanoiden, enkeleiden sun muiden olevan todellisia asioita. Lapsi ei välttämättä kykene ymmärtämään edes aikuisiälläkään, että edellä mainitutkin ovat syntyneet vain ihmisen vilkkaassa mielikuvituksen seurauksena. Ne saattavat jäädä erittäin ratkaisevaan osaan uskovaislapsen elämässä hänen vartuttuaankin. - marierika
Mun_Nimi kirjoitti:
mielikuvitushahmoja tai hahmoja, jotka ovat ihmisen omassa mielikuvituksessa saaneet yliluonnollisia piirteitä tuntuu olevan pilvin pimein.
On Teräsmiehet, hämähäkkimiehet, Harry Potterit, Joulupukit sun muut. Edellä mainitut kuitenkin ovat varsin harmittomia ja lapsi tajuaa jossain vaiheessa, että mielikuvituksen tuotettahan vain ne ovat.
Sen sijaan uskovaisperheiden lapsia vaivaa vieläkin suurempi vitsaus. Aikuiset ihmiset vakavalla naamalla kertovat heille kaiken maailman demonien, pirujen, Saatanoiden, enkeleiden sun muiden olevan todellisia asioita. Lapsi ei välttämättä kykene ymmärtämään edes aikuisiälläkään, että edellä mainitutkin ovat syntyneet vain ihmisen vilkkaassa mielikuvituksen seurauksena. Ne saattavat jäädä erittäin ratkaisevaan osaan uskovaislapsen elämässä hänen vartuttuaankin.taitaa olla tästä asiasta selviäkin todisteita?
Ymmärrätkö ystävä rakas, että puhut asiasta, jonka me pidämme edelleen totena -ikään katsomatta?
Puhut tästä kuin olisit aivan varma, kuin asiasi olisi kiistämätön tosi. Anteeksi, mutta mielestäni se ei ole oikein. Kuinka voit todella tietää, kuinka voit todistaa ettei esim. juuri mainitsemaasi saatanaa ole?
Et voi. Valitan, mutta kertakaikkisen epäonnistuneesti et vain kykene. Saat toki jatkaa faktana asiasi puhumista, mutta kun lukija kyseenalaistaa tekstisi täysin tässä asiassa ja huomaa sen olevan vain oletusta, luuloa, eiköhän hän mahda silloin olettaa sinun "tietojesi" olevan luuloa muissakin asioissa? marierika kirjoitti:
taitaa olla tästä asiasta selviäkin todisteita?
Ymmärrätkö ystävä rakas, että puhut asiasta, jonka me pidämme edelleen totena -ikään katsomatta?
Puhut tästä kuin olisit aivan varma, kuin asiasi olisi kiistämätön tosi. Anteeksi, mutta mielestäni se ei ole oikein. Kuinka voit todella tietää, kuinka voit todistaa ettei esim. juuri mainitsemaasi saatanaa ole?
Et voi. Valitan, mutta kertakaikkisen epäonnistuneesti et vain kykene. Saat toki jatkaa faktana asiasi puhumista, mutta kun lukija kyseenalaistaa tekstisi täysin tässä asiassa ja huomaa sen olevan vain oletusta, luuloa, eiköhän hän mahda silloin olettaa sinun "tietojesi" olevan luuloa muissakin asioissa?se todistustaakka liene sinulla itselläsi, jos rupeat jonkin örkin olemassaoloa todeksi väittämään.
- Mun_Nimi
marierika kirjoitti:
taitaa olla tästä asiasta selviäkin todisteita?
Ymmärrätkö ystävä rakas, että puhut asiasta, jonka me pidämme edelleen totena -ikään katsomatta?
Puhut tästä kuin olisit aivan varma, kuin asiasi olisi kiistämätön tosi. Anteeksi, mutta mielestäni se ei ole oikein. Kuinka voit todella tietää, kuinka voit todistaa ettei esim. juuri mainitsemaasi saatanaa ole?
Et voi. Valitan, mutta kertakaikkisen epäonnistuneesti et vain kykene. Saat toki jatkaa faktana asiasi puhumista, mutta kun lukija kyseenalaistaa tekstisi täysin tässä asiassa ja huomaa sen olevan vain oletusta, luuloa, eiköhän hän mahda silloin olettaa sinun "tietojesi" olevan luuloa muissakin asioissa?oman kirjoitukseni väitteenä ihan juurikin siitä syystä, että uskovaisetkin puhelevat lapsillensa Saatanoista, piruista ja muista varmoina asioina enkä ole kenenkään nähnyt vielä todistavan niitä oikeiksi asioiksi.
Eli kuten Työmieskin totesi, lienee todistustaakka historiallisista syistä johtuen nimen omaan juuri uskovaisilla.
Jos minä keksin, että örkkimörkki nimeltä Gubbelis on todellinen ulkoaittojen takana piileksivä hahmo, joka alaisineen hallitsee maailmaa ja joku väittää sitä pupuksi, mielikuvituksen tuotteeksi, katsotko todistustaakan olevan ensisijaisesti vain jälkimmäisellä?
- Naomi
Hän ei voi täysin suojautua kuulemasta, koska on tekemisissä muiden lasten kanssa, mutta voit kertoa lapsellesi ettet hyväksy kyseistä asiaa. Voit kertoa, ettei teille tuoda kotiinne tiettyjä asioita missään muodossa. Myös kanssaihmisten on kunnioitettava kotianne, jos tulee tilanne, että teille tuodaan asioita, joita ette halua vastaanottaa kotonanne.
On monia asioita, joilta haluamme suojella lapsemme. Sinutkin kantoi tähän asti vanhempiesi viisaat neuvot. Lapset haluavat kunnioittaa ainakin vielä päiväkoti-iässä vanhempiensa mielipiteitä.
Ymmärrän, että lapsellasi "ryhmäpaine" voi olla kova, kuitenkin viimekädessä sinun neuvosi ovat hänelle paljon kalliimmat. Olen itsekin tuskaillut noiden asioiden kanssa. Mutta olen huomannut, että se rakkaus, millä Jumala on meitä rakastanut 1 Joh.4:10, antaa voimaa rakastaa myös omia lapsia ehdoitta. Toinen asia mikä toimii käytännössä tehokkaasti on rukous Jeesuksen nimessä. Vanhin poikani on jo murrosiässä, mutta 3R toimii edelleen:Rajat,Rakkaus ja Rukous. Muista, että olet isänä poikasi ykkönen ja maallinen kuva rakastavasta Taivaan Isästä. Lordit jää kauaksi taakse...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504