Apua lihasharjoitteluun

surkea kunto

Olen laihduttanut ruokavaliolla vuodessa 17kg. Mun selkä on tosi huono, ryhti olematon olen ihan käppyrässä, pitäisi aloittaa siis lihastenvoimistamista, pelkään ylikaiken sitä että tekee alkuun liian paljon ja on seuraavina päivinä kuin hakattu. Jos joku on aloittanut vastaavasta tilanteesta lihaskuntoharjoittelun niin kertokaa kaikkea olellista,toistojen määriä ja millä aikataululla tiukentaa treeniä ja oisko hyvä käyttää jotain proteiinijuomaa ennen tai jälkeen harjoittelun, mun syömiseni on aika heikkoa joten tarvisko tankata jotain proteiinia yms. Kiitos

4

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • salityttö

Siellähän sitä voimaa tulee eikös? ;) Alotat pienillä painoilla, mikä itestä tuntuu hyvältä ja teet pitkiä toistoja. Esim. 10-15kg ja 3*15 sarjoja. Käsipainoilla riittänee varmaan vaan parin kilon painot ja toistoja vaikka sama 3*15. Hirmu vaikea sanoa tarkkaan, koska en tiiä susta mitään. Kokeile, mikä tuntuu parhaalta itelle.

Mutta älä pelkää liikaa lisäillä painoja ajan myötä. Siitä ei oo mtn hyötyä, et kituutat pienillä painoilla pitkiä sarjoja, eikä se tunnu missään. Ja ku puhuit tosta että et halua hakattua oloa.. siihen auttaa kunnon lämmittely ja venyttelyt.

salille vaan rohkeesti kokeilemaan! eiköhän siellä paikanpäälläkin joku oo neuvomassa! :) tsemppiä!

ai niin joo.. ite oon käyny salilla 4 vuotta enkä minkäänlaisia proteiinijuomia oo juonu.. ja jos salilla alat käydä, ala myös syödä kunnolla mutta terveellisesti!

• surkea kunto

Mun mies tilasi mulle kodinkuntokeskuksen ylätalja,jalkalaite,stepperi jne. Asun maalla korvessa ja on vaikea päästä kotoa lähtemään harrastuksiin,aikaa on aika vähän itselle kun on suuri perhe. Äsken yritin penkkipunnerrusta niin kahdenkympin toiston jälkeen huusin kuin hyeena ja painoa oli kait peräti 5kg, että se mun kunnosta ja istuessa nilkkoihin eteen tuli sellainen pehmuste ja sitten jalat eteen suoriksi niin vaan sillä kevyellä vastuksella niin reidet tärisi 15 toiston jälkeen, heh, taidan olla täysin toivoton. Tsemppiä kaipais, ja mulle varmaan riittää ehkä alkuun kun vähän kokeilen sitä sun tätä? Tuntuu vaan vähän toivottomalta savotalta, no sainhan sen 17kg alas ruokavaliolla, mutta se taisi olla helpompaa kuin tämä lihasharjoittelu. Pitäis kyllä jaksaa että sais selän paremmmaksi.

• salityttö
        surkea kunto kirjoitti:

Mun mies tilasi mulle kodinkuntokeskuksen ylätalja,jalkalaite,stepperi jne. Asun maalla korvessa ja on vaikea päästä kotoa lähtemään harrastuksiin,aikaa on aika vähän itselle kun on suuri perhe. Äsken yritin penkkipunnerrusta niin kahdenkympin toiston jälkeen huusin kuin hyeena ja painoa oli kait peräti 5kg, että se mun kunnosta ja istuessa nilkkoihin eteen tuli sellainen pehmuste ja sitten jalat eteen suoriksi niin vaan sillä kevyellä vastuksella niin reidet tärisi 15 toiston jälkeen, heh, taidan olla täysin toivoton. Tsemppiä kaipais, ja mulle varmaan riittää ehkä alkuun kun vähän kokeilen sitä sun tätä? Tuntuu vaan vähän toivottomalta savotalta, no sainhan sen 17kg alas ruokavaliolla, mutta se taisi olla helpompaa kuin tämä lihasharjoittelu. Pitäis kyllä jaksaa että sais selän paremmmaksi.

Alku aina hankalaa, sama mitä teet. Mut uskon et sun on paljon helpompaa hankkia lihaksia ku toi sun upea 17kg laihdutus!! mun pitäs nyt laihduttaa n. 8 kiloa, ku oon kesän aikana pulskistunu:( mut ku ei meinaa herkut pysyä millään poissa käpälsitä:(( vinkkejä...?

sun ehkä kannattas ostaa joku kuntokirja yms. missä neuvotaan eri lihasryhmille tarkotettuja liikkeitä..? on meinaan aika hankala näin netin välityksellä ruveta selittään eri liikkeitä:( mut kyllä varmaan tiiät iteki aika paljon. unohin muuten sanoa, että kuntosalilla aloittelevalle riittää aivan hyvin 2 kertaa viikossa n. 45 min. (oon lukenu et alottelijalle on aivan sama käykö 2 vai 6 kertaa viikossa!) koska lihakset ei kuitenkaa määräsen nopeaa kehity, ja menee vaan jumiin jos alottaa liian nopeaa ja tiheää. Ite käyn salilla 3-4 kertaa viikossa mutta oonki käyny monta vuotta.

toivottavasti oli jotai apua:) hyviä reenejä:)

• Kokenut
        surkea kunto kirjoitti:

Aloita vähän vähemmällä kuin 20 toistolla, vaikka kymmenellä. Penkkipunnerrus on inhottava liike, minäkin teen sen viidellä kilolla, vaikka olen käynyt salilla 15 vuotta (toistoja tosin 2 x 15).

Mitä tahansa teetkin, muista verryttely ennen treeniä ja venyttely sen jälkeen! Verryttelyksi voit vaikka marssia paikallasi ja tehdä muutaman minuutin sellaisia aerobic-liikkeitä, joissa sekä kädet että jalat ovat liikkeessä (ohjeita saat mm. netistä). Jos sinulla on jokin sopivankorkuinen tukeva penkki, voit lämmitellä myös askeltamalla.

Venyttely kruunaa minusta liikuntahetken - se on se palkinto, jonka saa puolen tunnin tai kolmen vartin rehkimisestä. Venytellessä muista erityisesti ne lihakset, joita olet harjoittanut. Kuntoilla voi toki pienemmissäkin erissä, itse olen harrastanut kolme vuotta kymmenen minuutin aamujumppaa.

Hiljaa hyvä tulee, en olisi minäkään uskonut, että opin nauttimaan liikunnasta, mutta kun tein sitä säännöllisesti (puoli vuotta?), siitä tuli niin tapa, että olo tuntui jotenkin "nihkeältä", jos en päässytkään liikkumaan.

Oletko kokeillut muunlaista kotijumppaa, jos nuo kuntosalilaitteet eivät innosta? (Harmi tietysti, jos on tullut tehdyksi virheinvestointi) Esimerkiksi tv2:n sunnuntaijumpissa (nyt tosin kesätauolla) on vaihtelevia, melko helppoja liikkeitä. Siinä tutustutaan myös erilaisiin apuvälineisiin, ja minä esimerkiksi innostuin hankkimaan itselleni jumppapallon tuon tv-jumpan ansiosta. Nyt teen osan aamujumpastani pallolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3121
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3077
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2427
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      2071
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79