Ihan tav. korvakorut

7 v tytölle

Hmm..

Kysyn vaan että kuuluuko kaikkien kultasepänliikkeiden palveluihin korvakorujen laittaminen, siis ensikorvakorujen...???

Tytölle lupasin reiät korviin, mutta rupesin miettimään että tehdäänköhän niitä enää kultasepän liikkeissä, kun on noita lävistäjiä nykyään joka kulmalla.

Ei muuten mutta kultasepän liike ois niin paljon lähempänä...

54

13048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Tuossa olisi juttua kultasepänliikkeessä käytettävistä pyssyistä:http://wormz.org/pyssyt.html

      Ja kyllä, kultasepänliikkeissä tehdään korvalävistyksiä..:(

      Mielestäni on kyllä vähän hassua laittaa edes korvalävistyksiä noin pienelle, mutta mikä minä olen sanomaan..
      Onhan niitä kaikenlaisia feikkikorviksiakin olemassa, oikeat voi ottaa sitten kun osaa itse huolehtia niistä.

      • ...

        'Ja kyllä, kultasepänliikkeissä tehdään korvalävistyksiä..:(' -Ei välttämättä jokainen liike tee.


      • tietämätyön

        Oon ottamas rustokoruu mut en tiiä kuin kauan menee et se parantuu sit kunnolla?


    • Ravenhearted

      Suosittelen kyllä menemään ihan oikealle lävistäjälle teetättämään reiät. Korvan lävistyspyssyt eivät ole taattavasti puhtaita ja saattavat levittää tartuntoja. Lävistysliikkeessä on ammattitaitoista ja osaavaa väkeä, ja neulalla lävistäminen on kannattavampaa kuin ampumalla ottaminen. Puhtaudesta voi mennä takuuseen, neulat ovat kertakäyttöisiä ja steriilejä. Lävistysliikkeessä lävistyksen teetättäminen saattaa olla hitusen kalliimpaa mutta voin taata että se on sen arvoista.

      • aqe

        en tiedä ottaisinko rustoonkorua koska mua pelottaa että se sattuu liikaa. :(


      • neulaneula

        Mitään takuita neuloista ei voi antaa. Steriilejä tai sitten ei. Pyssy käyttää aina korua lävistämiseen ja se on aina steriili ilman toimenpiteitä. Et voi mokata pyssyllä. Lävistysneulan historia pitäisi aina tietää.

        Eli pyssyllä varmaa, neulalla epävarmaa


      • maggot111ujttt
        aqe kirjoitti:

        en tiedä ottaisinko rustoonkorua koska mua pelottaa että se sattuu liikaa. :(

        ei se satu yhtää enempää ku huulikoru :) useasti itseani olen lävistäny eri paikkoihin että tiettäisin kuinka paljon se sattuu ja muutenki haluun lävistäjäks ja niille jotka väittää että se on epä hygieenistä niin se on yhtä turvallista jos osaa tehdä sen oikein eli se ei satu nipistää vähä :)


    • niinan

      Itse mielummin laittaisin kultasepänliikkeessä korvakorut. niinkuin minullekkin on laitettu. Kyllä ne sielläkin hoitavat steriilit -jutut. Itselle laitettiin korvakorut ollessani 5 vuotias. Joten voi hyvinkin 7 vuotiaalle käydä korvakorut laittamassa :)

    • Liesa

      kyllä mun mielestä voi myös laittaa kultasepän liikkeessä korvakorut koska mitä ainakin itse olen käynyt ottamassa niin he siellä puhdistavat ne ja korut ovat olleet avaamattomassa paketissa eikä ole ikinä ollut mitään ongelmaa vaikka reikiä on jo 7.

      • DarkLucy

        ..kyllä varmasti puhdistetaan, mutta sitä pyssyä ei saa puhtaaksi millään. ja se on pelottavan näkönenkin, varsinkin 7 vee lapsen mielestä (minusta ainakin oli). sitäpaitsi, voin sanoa että neulalla ammattitaitoisen lävistäjän käsissä tehty lävistys sattuu paljon vähemmän!


      • ljgfdsd
        DarkLucy kirjoitti:

        ..kyllä varmasti puhdistetaan, mutta sitä pyssyä ei saa puhtaaksi millään. ja se on pelottavan näkönenkin, varsinkin 7 vee lapsen mielestä (minusta ainakin oli). sitäpaitsi, voin sanoa että neulalla ammattitaitoisen lävistäjän käsissä tehty lävistys sattuu paljon vähemmän!

        koruthan on steriilissä pakkauksessa ja itse koru tekee reiän-ei pyssy. aivan kuten lävistäjän neula tekee reiän ja käsi toimii pyssyn asemasta. pyssyn saa muuten kyllä puhtaaksi jos haluaa, mutta entä ne kädet...neulakammoiselle ei vois ajatellakkaan lävistäjää. "pyssy pelottavan näköinen"... mitä tulee peruslävistäjän ulkomuotoon (pelottavuudesta), niin katsele tästä:
        http://www.madmaxtattoo.com/html_files/lavistykset_galleria.htm
        tai
        http://www.fabulousparadise.com/scalpel.html
        ihan vaan malliksi


      • ....
        ljgfdsd kirjoitti:

        koruthan on steriilissä pakkauksessa ja itse koru tekee reiän-ei pyssy. aivan kuten lävistäjän neula tekee reiän ja käsi toimii pyssyn asemasta. pyssyn saa muuten kyllä puhtaaksi jos haluaa, mutta entä ne kädet...neulakammoiselle ei vois ajatellakkaan lävistäjää. "pyssy pelottavan näköinen"... mitä tulee peruslävistäjän ulkomuotoon (pelottavuudesta), niin katsele tästä:
        http://www.madmaxtattoo.com/html_files/lavistykset_galleria.htm
        tai
        http://www.fabulousparadise.com/scalpel.html
        ihan vaan malliksi

        Koru tekee reiän. Se koro on todella tylsä ja tekee paljon enemmän vahinkoa kudokselle = pidempi paranemisaika, turvotus ja koska koru on lähes aina liian lyhyt voi koru jopa mennä kokonaan korvan sisään. Ja sitten vielä kipu, onhan se nyt kivuliaampaa kun tehdään tylsällä esineellä reikiä. Tosin jos meinaa noin pienelle korviksia laitattaa niin pakkohan se on ampua koska harva lävistäjä tekee noin pienelle mitään.


      • DarkLucy
        .... kirjoitti:

        Koru tekee reiän. Se koro on todella tylsä ja tekee paljon enemmän vahinkoa kudokselle = pidempi paranemisaika, turvotus ja koska koru on lähes aina liian lyhyt voi koru jopa mennä kokonaan korvan sisään. Ja sitten vielä kipu, onhan se nyt kivuliaampaa kun tehdään tylsällä esineellä reikiä. Tosin jos meinaa noin pienelle korviksia laitattaa niin pakkohan se on ampua koska harva lävistäjä tekee noin pienelle mitään.

        ja minun lävistäjäni oli erittäin viehättävän näköinen naisihminen, en tiedä mistä kaikille jäävät päähän nuo tupakoiva korsto-jutut. lävistäjät sitäpaitsi käyttävät steriilejä kertakäyttöhanskoja.

        yhdessä keskustelussa sanottiin, että napakorun ikäraja on 5 vuotta, joten mikseivät lävistäjät voisi tehdä 7v lapselle korviin reikiä jos koruliikkeessäkin??


    • hyviä perusteluja

      En kyllä alkuunkaan ymmärrä miksi haluat seitsemänvuotiaalle tytölle korvakorut. Miten ajattelit estää metalliyliherkyyden kehittymisen, tulehdukset ja repeytymiset? Minusta olet varsin vastuuton! Lasten tulee saada olla lapsia eikä äitinsä itsetunnon pönkittäjiä.

      • Tuskinpa

        Varsin vastuuton? Tuohan on naurettavaa. Itselleni laitettiin ensimmäiset reiät jo ennen seitsemää ikävuotta, eikä haitannut yhtään. Ja tietysti lapset ovat lapsia, huolimatta siitä onko korvissa reiät vai ei. Ja varmasti lapsi itse kertoo, jos haluaa myöhemmin korvakoruistaan eroon. Enkä jaksa uskoa myöskään tuohon viimeiseen lauseeseen: .. äitinsä itsetunnon pönkittäjiä.
        Etköhän nyt hieman liioittele?


      • ihan sama

        En ymmärrä miksi vaahdotaan jostain iästä milloin tavalliset korvakorut laitetaan. Ite sain 4w lahjaksi isältä korvakorut ja se ei menoa paljoa hidastanut, mielestäni mitä nuorempana sitä käy laittaan sen parempi. Kaverilleni on laitettu korvakorut 1w lahjaksi ja tekijänä oli oma äiti. Rustokorunki kävin laittamassa 11 vuotiaana ensimmäisen kerran ja ei sekään paljoa hidastanut vaikka se loppujen lopuksi tulehtui, koska vaihdoin korun liian aikaisin. :D
        Koruliikkeissä laitetaan tavalliset korvakorut ja rustokorut suosittelen itse koruliikkeitä, koska ne on halvempia ja siistempiä toimenpiteitä entä lävistäjällä laitetut. Kaverillani oli tullut hirveästi verta, kun oli laittanut lävistäjällä rustokorun, minulla ei tullut yhtään kun laitoin koruliikkeessä..


      • juumoro

        mielestäni ei todellakaan ole vastuutonta laittaa 7-vuotiaalle reikiä korviin, itsellenikin laitettiin 4-vuotiaana ja ystäväni pikkusisko oli n. 7 kk vanha saadessaan reiät korviin. korvakorut ovat erilaiset kuin muut lävistykset, ei niitä tarvitse niin paljoa hoitaa kuin esim monroeta


    • ~S~

      Kyllä kultasepän liikkeissä laitetaan korvakoruja. Itse olen laittanut kaikki seitsemän kultasepänliikkeissä, ja ainakin Oulun suunnalla onnistuu, eli luultavasti onnistuu muuallakin.

      • mä...

        minä olin jotai 5-6 v. kun sain korvikset..ja olin kinunut niitä tosi kauan varmasti yli puoli vuotta,kunnes kummitätini antoi minulle "lahjakortin" että saan mennä laittamaan..
        (siis kummitäti maksoi ne,ja mutsikin oli mukana.)
        Mentiin kultasepän liikkeeseen laitattamaan ja siellä ammuttiin pyssyllä.Enkä ehtinyt sanoa edes "auts" eikä sattunut edes paljoakaan(oikeestaan ei paljo yhtään.. =)..)Mä olisin varmaa juossu ulos liikkeestä jos minulle olisi NEULALLA laitettu..
        Minusta neulalla laittaminen ei olisi hyvä..
        ja jos lapsi vielä om herkkä neuloille en suosittelis..mielummin pyssyllä..

        Ja minulla on edelleen korvikset,ja olen käynyt laittamassa 3 lisää korviini,kultasepänliikkeessä. Viimeisemmän oon laittanu pari kuukautta sitten..
        Ja olen vahvasti sitä mieltä että mielummin lapselle laitetaan ampumalla!!
        Kaikkien oma makuasia..mutta näin mulla..


      • SmileyGril
        mä... kirjoitti:

        minä olin jotai 5-6 v. kun sain korvikset..ja olin kinunut niitä tosi kauan varmasti yli puoli vuotta,kunnes kummitätini antoi minulle "lahjakortin" että saan mennä laittamaan..
        (siis kummitäti maksoi ne,ja mutsikin oli mukana.)
        Mentiin kultasepän liikkeeseen laitattamaan ja siellä ammuttiin pyssyllä.Enkä ehtinyt sanoa edes "auts" eikä sattunut edes paljoakaan(oikeestaan ei paljo yhtään.. =)..)Mä olisin varmaa juossu ulos liikkeestä jos minulle olisi NEULALLA laitettu..
        Minusta neulalla laittaminen ei olisi hyvä..
        ja jos lapsi vielä om herkkä neuloille en suosittelis..mielummin pyssyllä..

        Ja minulla on edelleen korvikset,ja olen käynyt laittamassa 3 lisää korviini,kultasepänliikkeessä. Viimeisemmän oon laittanu pari kuukautta sitten..
        Ja olen vahvasti sitä mieltä että mielummin lapselle laitetaan ampumalla!!
        Kaikkien oma makuasia..mutta näin mulla..

        Apua! Oon harkinnu laittaa vasempaan korvaan toisen rei´än. Sattuuko enemmän kuin ensikorvikset?

        Ja vielä siitä kultasepänliikkeestä, itse olen siellä laittanut ja jännitti vähän, mutta hyvin meni, ei tulehtunut ja nipsas vaa vähän. Sen jälkeen vaan vähän tuntui että nyt mun korville on tehty jotain. Mut ei sattunut!

        7 vuotiaalle VOI laittaa korvikset jos lapsi itse haluaa. Oon ite vast 11W mutta ei se ollu pelottavaa, muuta kun se että täti sano ennen sitä että: Kun ne ampuu sillä pyssyllä nii veret roiskuu pitkin seiniä! Ei tullu yhtään verta, Camoon beibi! Rei´ät korviin ja let´s go!


      • Miinau000
        SmileyGril kirjoitti:

        Apua! Oon harkinnu laittaa vasempaan korvaan toisen rei´än. Sattuuko enemmän kuin ensikorvikset?

        Ja vielä siitä kultasepänliikkeestä, itse olen siellä laittanut ja jännitti vähän, mutta hyvin meni, ei tulehtunut ja nipsas vaa vähän. Sen jälkeen vaan vähän tuntui että nyt mun korville on tehty jotain. Mut ei sattunut!

        7 vuotiaalle VOI laittaa korvikset jos lapsi itse haluaa. Oon ite vast 11W mutta ei se ollu pelottavaa, muuta kun se että täti sano ennen sitä että: Kun ne ampuu sillä pyssyllä nii veret roiskuu pitkin seiniä! Ei tullu yhtään verta, Camoon beibi! Rei´ät korviin ja let´s go!

        Mä kävin laitattamassa kultasepän liikkeessä kumpaankin korvaan toiset reiät.
        Ei muuten sattunut paljoa mitään, eli ei sattunu enemmän kun ensikorviksetkaan.

        Ja vielä, mulle laitettiin 10 vuotiaana ekat korvikset.


      • Miss_Murder^
        SmileyGril kirjoitti:

        Apua! Oon harkinnu laittaa vasempaan korvaan toisen rei´än. Sattuuko enemmän kuin ensikorvikset?

        Ja vielä siitä kultasepänliikkeestä, itse olen siellä laittanut ja jännitti vähän, mutta hyvin meni, ei tulehtunut ja nipsas vaa vähän. Sen jälkeen vaan vähän tuntui että nyt mun korville on tehty jotain. Mut ei sattunut!

        7 vuotiaalle VOI laittaa korvikset jos lapsi itse haluaa. Oon ite vast 11W mutta ei se ollu pelottavaa, muuta kun se että täti sano ennen sitä että: Kun ne ampuu sillä pyssyllä nii veret roiskuu pitkin seiniä! Ei tullu yhtään verta, Camoon beibi! Rei´ät korviin ja let´s go!

        itelläni on vasemmassa kolme reikää! oon 13w ja se toinen korvis sattu vähä enemmän ku ekat mut sit kolmas korvis ei tuntunu taas enempää ku ekatkaan :D oikeasta korvasta jouduin ottaa toisen korviksen pois ku tulehtu.. Mut eiku vaa ottamaan!


    • hoitsu.

      Mielestäni paras,turvallisin ja hygienisin tapa laittaa lävistys on lävistäjällä neulalla. Lävistäjät käyttää sterilejä aineita ja huuhetlevat kätensä käsidesinfiointi aineella ja käyttävät lisäksi vielä hanskoja. Neulalla tehty lävistys myös vahingoittaa vähemmän kudosta ja rustoa ja on myös siten hygienisempää ja turvallisempaa. MUTTA mielestäni KORVAKORUT voi laittaa myös kultasepänliikkeessä, koska neula saattaa aiheuttaa pienelle lapselle ahdistusta.

      • suklaakeksi666

        Jaa miksi helvetissä tarvii alkaa tekemään lävistyksiä noin pienelle lapselle? Aikuisella on vastuu terveen järjen käytöstä, mitä tässä tapauksessa vastausten tasosta päätellen ei harrastettu edes periaatteessa.

        Korvakorutkin ovat LÄVISTYKSIÄ, tekeepä ne loppupeleissä ammattilävistäjä tai kultasepänliikkeen setä sivubisneksenään. Karu totuushan on, että pyssystä tarttuu pöpöjä siihen koruun, joka taas tekee sen reiän ja menee ihon sisään. Haluatko ekaluokkalaiselle tyttärellesi hepatiitin perinnöksi omasta tyhmyydestäsi?

        Noin pieni lapsi ei osaa eikä saa itse päättää lävistyksen ottamisesta, siksi useimmissa moraaliltaan terveissä lävistysliikkeissä korujen ottamisen alaikäraja on 15 vuotta. Kultasepänliikkeessä tekevät pienemmillekin lapsille, koska saavat siitä mukavasti rahaa asiakkaiden terveyden kustannuksella. Vanhemmalla on oikeus ja vastuu sanoa EI.


      • suklaakeksi666
        suklaakeksi666 kirjoitti:

        Jaa miksi helvetissä tarvii alkaa tekemään lävistyksiä noin pienelle lapselle? Aikuisella on vastuu terveen järjen käytöstä, mitä tässä tapauksessa vastausten tasosta päätellen ei harrastettu edes periaatteessa.

        Korvakorutkin ovat LÄVISTYKSIÄ, tekeepä ne loppupeleissä ammattilävistäjä tai kultasepänliikkeen setä sivubisneksenään. Karu totuushan on, että pyssystä tarttuu pöpöjä siihen koruun, joka taas tekee sen reiän ja menee ihon sisään. Haluatko ekaluokkalaiselle tyttärellesi hepatiitin perinnöksi omasta tyhmyydestäsi?

        Noin pieni lapsi ei osaa eikä saa itse päättää lävistyksen ottamisesta, siksi useimmissa moraaliltaan terveissä lävistysliikkeissä korujen ottamisen alaikäraja on 15 vuotta. Kultasepänliikkeessä tekevät pienemmillekin lapsille, koska saavat siitä mukavasti rahaa asiakkaiden terveyden kustannuksella. Vanhemmalla on oikeus ja vastuu sanoa EI.

        Se, saako kultasepänliikkeen pyssyt puhtaiksi, ei ole mielipidekysymys. Itsellenikin on ekat reiät laitettu kultasepänliikkeessä (ikää taisi olla 10 vuoden paikkeilla), mutta en ikimaailmassa olisi suostunut moiseen jos olisin silloin ollut tietoinen riskeistä, vaikka itse asiassa riskien tiedostaminen ja eliminointi on vanhempien vastuulla. Mieluummin steriloitu "pelottava" neula kuin tylppä, pöpöinen esine, joka survotaan tulehduksen ja tautien uhalla kudosten läpi. Yhtä fiksua kun tehdä lävistys kotona itse vaikkapa parsinneulalla. Kokeile huvikses (lävistysliikkeissä käytettävät neulat ovat onttoja putkia, jotka poraavat pienen reiän ihoon, siihen reikään tulee koru. Kultasepänliikkeiden tylpät muoviset ensikorut sen sijaan syrjäyttävät kudosta repien sen rikki, mikä on omiaan tulehduksille ym. epämiellyttäville seurauksille).

        Jos lapsi saa neuloista kauheasti ahdistusta niin kannattaa unohtaa korvakoruhaaveet öbaut 10 vuodeksi ja 17-vuotiaana palata asiaan, kun on ehkä kypsä jo päättämään kyseisestä asiasta itse ja ottamaan vastuun päätöksistään tiedostaen riskit.


      • h#tsu

        Hanskat on vain tyhjää teatteria, samoin muukin rekvisiitta. Eihän ne oikeat hoitsutkaan terkkarissa käytä hanskoja verikoetta ottaessa. Tosi harvoin ihoa puhdistetaan (siis potilaan). Käsiä ei pestä potilaiden välillä edes saippualla.


    • 7 v tytölle

      juu soittelin itse lähmpään kultasepänliikkeeseen ja laittavat siellä reiät sitten ilmojen viilettyä.

      Olin itse seitsemän kun ammuttiin reiät korviin ja itse ne huolellisesti puhdistin sen ikäisenä. Kultaiset napit olivat joita sitten pyörittelin innoissani ja läträsin puhdistusaineilla. En antanut muiden koskea niihin ja hyvin parani..

      Tyttäreni kanssa olemme pohjustaneet asiaa viime syksystä asti ja luotan häneen ja itseeni tässä asiassa. Mitään roikkukorviksia en hänen anna käyttää, sillä tiedän miltä tuntuu kun korvakoru tarttuu johonkin kiinni ja korvanlehti melkein repeää.

      Aikuisena annoin reikien kasvaa umpeen enkä ole tyttäreni elinaikana ikinä pitänyt korva tms. koruja. Huomasin yhtäkkiä että ilman koruja tunnen itseni vapaammaksi... Teini-iässä olin kuin joulukuusi korujeni kanssa :D

      Malli korvakorujen käytöstä tytölle on tainnut tulla pidetyltä päiväkodin tädiltä ja mummolta :)

      Tyttö astui mökillä tänä kesänä ruosteiseen naulaan eläintarhassa ja sai jalkapohjaansa 3 cm "lävistyksen" ja hyvin parani, joten uskon että korvisreiätkin saadaan hoidettua.

      • suklaakeksi666

        Mitenköhän meinaat sen saada desinfiointiaineilla hoidettua jos (/mahdollisesti KUN) osuu kohdalle??

        Toistan vielä, että vaikka palstalla seikkailee monia, joille on korvakorut ammuttu ja ovat onnekseen välttäneet hepatiitin, ei se tarkoita automaattisesti sitä, ettei se voi osua juuri SINUN(/tyttäresi) kohdalle! Hepatiitin ja muiden ikävyyksien tarttuminen kultaseppien pyssyistä ei yhä vieläkään ole mielipidekysymys vaan todistettu fakta, joka kannattaa todellakin ottaa tosissaan ja vakavasti.

        Peräänkuulutan edelleen sitä valitettavan harvinaista terveen maalaisjärjen käyttöä.


      • nina101
        suklaakeksi666 kirjoitti:

        Mitenköhän meinaat sen saada desinfiointiaineilla hoidettua jos (/mahdollisesti KUN) osuu kohdalle??

        Toistan vielä, että vaikka palstalla seikkailee monia, joille on korvakorut ammuttu ja ovat onnekseen välttäneet hepatiitin, ei se tarkoita automaattisesti sitä, ettei se voi osua juuri SINUN(/tyttäresi) kohdalle! Hepatiitin ja muiden ikävyyksien tarttuminen kultaseppien pyssyistä ei yhä vieläkään ole mielipidekysymys vaan todistettu fakta, joka kannattaa todellakin ottaa tosissaan ja vakavasti.

        Peräänkuulutan edelleen sitä valitettavan harvinaista terveen maalaisjärjen käyttöä.

        Kuinka monta ihmistä tiedät saaneen tämän hepatiitin kultasepän liikkeessä laitetuissa koruissa? Kun minulle laitettiin korvakorut, näin, miten laittaja puhdisti pyssyn. Tunnen varmaan 100 ihmistä jolla on korvakorut, eikä kenenkään kohdalle ole kyseinen sairaus osunut. Kuinka yleistä tämä on??


      • diibadaaba...

        Kyllähän se niin on että pöpöjä liikaa pelkääviäkin löytyy mutta rajansa kaikella. Kun reiät on laitettu niin huolellinen puhdistus ja hoito säännöllisesti. =)


      • 2+17
        suklaakeksi666 kirjoitti:

        Mitenköhän meinaat sen saada desinfiointiaineilla hoidettua jos (/mahdollisesti KUN) osuu kohdalle??

        Toistan vielä, että vaikka palstalla seikkailee monia, joille on korvakorut ammuttu ja ovat onnekseen välttäneet hepatiitin, ei se tarkoita automaattisesti sitä, ettei se voi osua juuri SINUN(/tyttäresi) kohdalle! Hepatiitin ja muiden ikävyyksien tarttuminen kultaseppien pyssyistä ei yhä vieläkään ole mielipidekysymys vaan todistettu fakta, joka kannattaa todellakin ottaa tosissaan ja vakavasti.

        Peräänkuulutan edelleen sitä valitettavan harvinaista terveen maalaisjärjen käyttöä.

        Siis mitä? Miten hepatiittiverta menee rei´ityspyssyyn kultasepänliikkeessä? Enpä ole koskaan kuullut että korvarei´istä olisi roiskunut verta kaaressa ja pyssy olisi ollut yltäpäältä veressä. Siis tarkoittanet nyt esim C-hepatiittia joka on monesti huumeidenkäyttäjillä, ja joka tarttuu verikontaktissa. Rei´ityspyssyn osat eivät ole kosketuksissa veren kanssa sillä reiän tekee koru itse. Nykyaikaisissa välineissä on myöskin kertakäyttöisiä osia suojaamassa itse laitetta. http://www.consultlady.fi/korvien-reiitys
        Ja mitä tulee tytön iän kritisoimiseen niin se on ihan turhaa. Itellä oli korvikset eskarissa ja ekan luokan luokkakuvassa näyttää olevan monella muullakin. Ihan tasapainoisia ihmisia meistäkin on tullut :) Kultasepänliikkeet eivät tee korvareikiä alle 15 vuotiaille ilman vanhempien suostumusta, vanhemman kanssa siis tekevät lapsillekkin. Se on ihan sallittua joten se siitä. Sanoisin kuitenkin että jollekkin 1 vuotiaalle lapselle korvareikien teettäminen on eettisesti väärin, sillä silloin lapsi ei voi valita itse kun ei asiasta mitään ymmärrä.
        Maalaisjärjen käyttö on aina suotavaa mutta aina se ei auta, on perusteltava asiat tiedolla eikä mutu-tuntumalla. En ole koskaan kuullut että hepatiittia olisi kukaan suomessa saanut kultasepänliikkeestä, joten jos viitsisit kaivella sen todistetun faktatiedon jostakin esille? Anteeksi, tuli nyt hieman kärkkäästi kirjoitettua tämä mutta ymmärtänet että liioittelet asioita hieman.


    • nina101

      Kyllä kultasepän liikkeissä vielä laitetaan korvakoruja, mutta vain korvanlehteen. Jos haluaisit tyttärellesi rustokorun, se menisi jo lävistyksen puolelle :)

      • jenkkivastaa

        No joo, kylähän sitä itse tuli nuorempana tyhmyyttäni käynyt aamuttamassa kultasepänliikkeessä korvat täyteen. Traumoja ja huonoja kokemuksia kyllä löytyy! yks esim. Alimmaiset korvanlehdet ku kultasepänliikkeessä ammuttiin, nii tulehtuivat vaikka oikein hoidi nku sisko lävistäjä, ja ne taustat uppo skorvan sisään!! oli kipettä hommaa saaha ne pois sieltä. Ja nyt kun muistelee, nii ne tyypit kultasepänliikkeessä vähä laittoivat desinfiointi ainetta pyssyy ja sormill alääppivät korua yms. paskasta hommaa -.- kyllä suosittelen lävistäjää..


      • tauteja?
        jenkkivastaa kirjoitti:

        No joo, kylähän sitä itse tuli nuorempana tyhmyyttäni käynyt aamuttamassa kultasepänliikkeessä korvat täyteen. Traumoja ja huonoja kokemuksia kyllä löytyy! yks esim. Alimmaiset korvanlehdet ku kultasepänliikkeessä ammuttiin, nii tulehtuivat vaikka oikein hoidi nku sisko lävistäjä, ja ne taustat uppo skorvan sisään!! oli kipettä hommaa saaha ne pois sieltä. Ja nyt kun muistelee, nii ne tyypit kultasepänliikkeessä vähä laittoivat desinfiointi ainetta pyssyy ja sormill alääppivät korua yms. paskasta hommaa -.- kyllä suosittelen lävistäjää..

        Itselleni on tehty ampumalla ja en ole vieläkään kuollut. Minulla ainakin käyttivät kertakäyttöhanskoja, puhdasta neulaa pyssyssä ja puhdistivat korvalehden. Mutta toki voitte mennää lävistäjälle ja vähän enemmän maksaa, jos sen parhaaksi näette.


      • ...
        tauteja? kirjoitti:

        Itselleni on tehty ampumalla ja en ole vieläkään kuollut. Minulla ainakin käyttivät kertakäyttöhanskoja, puhdasta neulaa pyssyssä ja puhdistivat korvalehden. Mutta toki voitte mennää lävistäjälle ja vähän enemmän maksaa, jos sen parhaaksi näette.

        ^Eihän siinä pyssyssä sitä neulaa ole, vaan se tylsä koru tekee sen reiän -> paljon enemmän vahinkoa kudokselle kuin neulalla lävistettäessä. Sitä ei välttämättä tavallisessa arkielämässä kylläkään huomaa. Nyt kun itse olen innostunut venyttämään,huomaa ettei nuo ammutut reiät veny läheskään yhtä hyvin kuin lävistäjällä tehdyt.

        Itsekin tyhmyyksissäni menin ottamaan kultasepänliikkeessä korviin reiät teini-iässä. Onneksi eivät tulehtuneet, mitä nyt olivat todella kipeät pari päivää sen jälkeen.

        Vanhempana, kun halusin toiset reiät, satuin lukemaan tuon ylläkin mainitun linkin
        http://wormz.org/pyssyt.html ja silmät aukesi. En ota sitä riskiä että jotain shaibaa sieltä pyssystä/laaduttomista koruista mulle enää tulisi, vaan kävin ottamassa seuraavat reiät lävistäjällä. Miellyttävä kokemus kaikenkaikkiaan. Lävistäjä oli ammattitaitoinen, kertoi paljon asioita lävistämisestä ja hygienian tärkeydestä. Lävistäminen ei sattunut ollenkaan, ja oli hetkessä ohi. Sain ihan kirjalliset hoito-ohjeetkin mukaan, ja luvan soittaa jos ongelmia ilmenee.


      • mieleen
        ... kirjoitti:

        ^Eihän siinä pyssyssä sitä neulaa ole, vaan se tylsä koru tekee sen reiän -> paljon enemmän vahinkoa kudokselle kuin neulalla lävistettäessä. Sitä ei välttämättä tavallisessa arkielämässä kylläkään huomaa. Nyt kun itse olen innostunut venyttämään,huomaa ettei nuo ammutut reiät veny läheskään yhtä hyvin kuin lävistäjällä tehdyt.

        Itsekin tyhmyyksissäni menin ottamaan kultasepänliikkeessä korviin reiät teini-iässä. Onneksi eivät tulehtuneet, mitä nyt olivat todella kipeät pari päivää sen jälkeen.

        Vanhempana, kun halusin toiset reiät, satuin lukemaan tuon ylläkin mainitun linkin
        http://wormz.org/pyssyt.html ja silmät aukesi. En ota sitä riskiä että jotain shaibaa sieltä pyssystä/laaduttomista koruista mulle enää tulisi, vaan kävin ottamassa seuraavat reiät lävistäjällä. Miellyttävä kokemus kaikenkaikkiaan. Lävistäjä oli ammattitaitoinen, kertoi paljon asioita lävistämisestä ja hygienian tärkeydestä. Lävistäminen ei sattunut ollenkaan, ja oli hetkessä ohi. Sain ihan kirjalliset hoito-ohjeetkin mukaan, ja luvan soittaa jos ongelmia ilmenee.

        alkoi tässä huvittamaan se, että ensin te olette tunkemassa 7v muksulle korvakoruja, ja sitten kun se 7 vuoden päästä itkee teiltä kulma/kieli/nenä/nänniwhateverkorua niin kiellätte mokomat kauheat lävistykset kun menee tyttöparka ihan pilalle ja ties mitä tauteja niistäkin saa..

        Oma mielipide on se, että ei ne skidit niitä korviksia mihinkään tarvitse. Eikä alle 16vuotiaat lävistyksiä. Ottavat sitten aikusina jos vielä kiinostaa.


      • Uskonpuute
        ... kirjoitti:

        ^Eihän siinä pyssyssä sitä neulaa ole, vaan se tylsä koru tekee sen reiän -> paljon enemmän vahinkoa kudokselle kuin neulalla lävistettäessä. Sitä ei välttämättä tavallisessa arkielämässä kylläkään huomaa. Nyt kun itse olen innostunut venyttämään,huomaa ettei nuo ammutut reiät veny läheskään yhtä hyvin kuin lävistäjällä tehdyt.

        Itsekin tyhmyyksissäni menin ottamaan kultasepänliikkeessä korviin reiät teini-iässä. Onneksi eivät tulehtuneet, mitä nyt olivat todella kipeät pari päivää sen jälkeen.

        Vanhempana, kun halusin toiset reiät, satuin lukemaan tuon ylläkin mainitun linkin
        http://wormz.org/pyssyt.html ja silmät aukesi. En ota sitä riskiä että jotain shaibaa sieltä pyssystä/laaduttomista koruista mulle enää tulisi, vaan kävin ottamassa seuraavat reiät lävistäjällä. Miellyttävä kokemus kaikenkaikkiaan. Lävistäjä oli ammattitaitoinen, kertoi paljon asioita lävistämisestä ja hygienian tärkeydestä. Lävistäminen ei sattunut ollenkaan, ja oli hetkessä ohi. Sain ihan kirjalliset hoito-ohjeetkin mukaan, ja luvan soittaa jos ongelmia ilmenee.

        Jokaisellehan on selvää, että kaikki netissä kirjoitettu on totta! Etenkin, kun kirjoittajana on neulalla lävistävä henkilö, jonka elanto on kiinni lävistämisestä. Silloin on tuonkin linkin pakko olla totta ;-)


    • AmmattiLävistäjä

      Pyssyt voi aiheuttaa kaiken näkösiä patteja korviin ja kukaan ei enää nykypäivänä suosittele ammuttavia koruja, koska kuten tuolla on käyny jo selväksi pyssy _EI_ ole steriili. Joo kyllä se puhdistetaan, mutta ei se riitä. Pyssyhän on kosketuksissa korvaan.
      Ja on nähty sitä että pyssy jumittuu korvakoruun, ja sitä saa sitten nykiä ja repiä irti ja joissain tapauksissa joudutaan ottamaan koko koru pois ja tekemään koko homma uusiksi.

      • Sairaanhoitaja Jumal

        "pukki kaalimaan vartijana", tuttu sananparsi?
        Tapauksessasi täyttä totta!

        Kukaan omilla aivoillaan ajatteleva ei tuollaisia propagandahössötyksiä usko. Mahdatko uskoa itsekään?
        Lähes kaikki ottavat korvareikänsä tuollaisella jousivoimalla tms. laitteella. Syy: paranee paljon neulalla halkaistua korvaa paremmin, On kivuttomampi ja paljon turvallisempi.
        Lävistäjät heiluvat neulojensa kanssa ja pistävät usein vahingossa itseään. Näistä on useita esimerkkejä ja tutkimuksia. Lävistyssivuillakin myönnetään aivan avoimesti tämä.
        Saatat saada lävistysliikkeessä hepatiitin ja hiv:n. Siellä se veri vasta lentääkin, kun vielä veren saastuttamat tatuointikoneetkin surraavat ja lennättävät kudosnesteitä ja verta ympärinsä.

        Uhkarohkeaa ja edesvastuutonta turmella lapsensa korvat ja asettaa hänet alttiiksi veritaudeille tuollaisissa lävistysliikkeissä!


      • otso,

        niin, - viisaat katsoo ja kyselee kavereilta, tutuilta, miten parani, missä otit, neulalla vai pyssyllä. Totuus on kaikessa yksinkertaisuudessaan se että, lävistyspyssyllä otettu korvisreikäd paranee nopeasti, on riskitön ja kaiken muun lisäksi on edullinen hinnaltaan. Patteja tulee erikoisen paljon tuolla väkivaltaisella neulalävistyksellä. Arvaahan sen kun viiltohaavaan työnnetään pyörä koru.

        Pyssyä ei niin vain vedetä korvaan tehdyn rei´än läpi, kun sitä vastoin verellä saastunut neula livahtaa helpostikin siitä. Elikäs homma käy näin: Lävistäjä pistää neulalla korvaan lävistyksen. Neula menee läpi korvalehden ja lävistäjän sormeen. Nyt on neula saastunut lävistäjän verellä. Neula vedetään tietenkin läpi takaisin läpi. Tämä tapahtuu hädissään ja paniikissa. Näin saastunut neula tartuttaa lävistäjän veritaudit lävistettävään ja tietenkin päin vastoin. Turha väittää etteikö näitä tapauksia sattuisi. Sairaaloista vastaavista onnettomuuksista raportoidaan. Raportoituja onnettomuuksia on useita vuodessa. Miten palon lienee niitä, joita ei tule kirjoihin eikä kansiin. Miksi ei lävistäjillä tapahdu saman tapaisia onnettomuuksia, vai eikö niitä tule päivänvaloon? Mietitäämpä tätä kysymystä.

        Kehotankin ottamaan korviin steriiliyden suhteen idioottivarmalla pyssyllä !! Näin vältät pahimmat riskit.


      • limedream
        Sairaanhoitaja Jumal kirjoitti:

        "pukki kaalimaan vartijana", tuttu sananparsi?
        Tapauksessasi täyttä totta!

        Kukaan omilla aivoillaan ajatteleva ei tuollaisia propagandahössötyksiä usko. Mahdatko uskoa itsekään?
        Lähes kaikki ottavat korvareikänsä tuollaisella jousivoimalla tms. laitteella. Syy: paranee paljon neulalla halkaistua korvaa paremmin, On kivuttomampi ja paljon turvallisempi.
        Lävistäjät heiluvat neulojensa kanssa ja pistävät usein vahingossa itseään. Näistä on useita esimerkkejä ja tutkimuksia. Lävistyssivuillakin myönnetään aivan avoimesti tämä.
        Saatat saada lävistysliikkeessä hepatiitin ja hiv:n. Siellä se veri vasta lentääkin, kun vielä veren saastuttamat tatuointikoneetkin surraavat ja lennättävät kudosnesteitä ja verta ympärinsä.

        Uhkarohkeaa ja edesvastuutonta turmella lapsensa korvat ja asettaa hänet alttiiksi veritaudeille tuollaisissa lävistysliikkeissä!

        Oikeasti tajuatteko te akat jotka vinetätte siitä että "Ei herranduudelis kun on vastuuttomia vanhempia,antaa nyt tyttöjensä ottaa korvakorut jo tuon ikäisenä voi kamalaa:"että olette naurettavia.itselle laitettiin korvakorut noin 6 vuotiaana ja olen rakastanut näitä reikiä.nämä ekat korvanreiät pistettiin Mirandassa Semmonen mikälie kemikaalio,ja ei se ite ampuminen sattunu mutta toisessa korviksessa se van ei meinannu lähtä irti siitä pyssystä ja se kirpas.Laitoin noin 2 viikkoa sitten ITSE apteekin steriilillä neulalla kolmannen korun ja tuli siitä vähän verta ja kyllä se sattuikin vähän koska en uskaltanut kerralla työntää läpi.mutta hyvin on tuo kolmas reikä parantunut ja paremmin kuin nuo ekat reijät,ne oli kipeät noin kuukausi sen lävistämisen jälkee(oikein hoidetut).ja tämä kolmas reikä taas ei ole enää kuin vähän arka.Tuo on naurettavaa sanoa että noissa lävistysliikkeissä olisi epä hygieenistä,menkää vain hyvään paikkaan:).itse kävin laittamassa lävistäjällä snake bitesit lävistykset alahuulessa.ja NÄIN kun tämä lävistäjä otti neulan pois suljetusta muovi pakkauksesta ja käytti yhtä neulaa vain kerran eli kun toinen reikä oli tehty ja toista ruvettiin tekemään niin uusi neula pois pakkauksesta vaan.ja takuu varmasti heitti nuo kummatkin neulat roskiin.Ja tuosta lävistäjien ulkonäöstä,ainakin minut lävistänyt mies oli sellainen nuori ehkäpä 25 vuotias aika söpö ihminen,eikä mikään sellainen kukkahattutätien painajainen. ja hyvä joulua vaan kaikille lukijoille. Ainiin ja minä olen nyt muuten 13 vuotta :)


      • limedream
        otso, kirjoitti:

        niin, - viisaat katsoo ja kyselee kavereilta, tutuilta, miten parani, missä otit, neulalla vai pyssyllä. Totuus on kaikessa yksinkertaisuudessaan se että, lävistyspyssyllä otettu korvisreikäd paranee nopeasti, on riskitön ja kaiken muun lisäksi on edullinen hinnaltaan. Patteja tulee erikoisen paljon tuolla väkivaltaisella neulalävistyksellä. Arvaahan sen kun viiltohaavaan työnnetään pyörä koru.

        Pyssyä ei niin vain vedetä korvaan tehdyn rei´än läpi, kun sitä vastoin verellä saastunut neula livahtaa helpostikin siitä. Elikäs homma käy näin: Lävistäjä pistää neulalla korvaan lävistyksen. Neula menee läpi korvalehden ja lävistäjän sormeen. Nyt on neula saastunut lävistäjän verellä. Neula vedetään tietenkin läpi takaisin läpi. Tämä tapahtuu hädissään ja paniikissa. Näin saastunut neula tartuttaa lävistäjän veritaudit lävistettävään ja tietenkin päin vastoin. Turha väittää etteikö näitä tapauksia sattuisi. Sairaaloista vastaavista onnettomuuksista raportoidaan. Raportoituja onnettomuuksia on useita vuodessa. Miten palon lienee niitä, joita ei tule kirjoihin eikä kansiin. Miksi ei lävistäjillä tapahdu saman tapaisia onnettomuuksia, vai eikö niitä tule päivänvaloon? Mietitäämpä tätä kysymystä.

        Kehotankin ottamaan korviin steriiliyden suhteen idioottivarmalla pyssyllä !! Näin vältät pahimmat riskit.

        ikinä edes nähnyt lävistys neulaa http://www.tattoomaailma.com/filemanager/productpics/678picture2Upload.jpg elikkäs se on tuollainen ja se on PYÖREÄ eikä mikään puukko,ainakin hyviä nauruja tätä lukiessa saa :D ja se tapahtuu näin lävistäjä laittaa uudet muovihanskat käteen,seuraavaksi hän puhdistaa lävistettävän alueen ja merkitsee rastin siihen ja kysyy lävistettävältä onko se hyvä paikka,seuraavaksi hän laittaa pihdit lävistettävään kohtaan puuduttamaan paikan ja pitämään sen jäykkänä,sitten hän laittaa neulan pihtien reiästä sisään ja irrottaa pihdit ,sitten neula otetaan pois ja koru laitetaan paikoilleen ja,VALMIS .JA NEULA ON AINA UUSI JA PUHDAS SUORAAN PAKETISTA ja lävistäjä ottaa sen paketista sinun silmiesi alla ja myös pistää sen roskiin.


      • limedream
        limedream kirjoitti:

        ikinä edes nähnyt lävistys neulaa http://www.tattoomaailma.com/filemanager/productpics/678picture2Upload.jpg elikkäs se on tuollainen ja se on PYÖREÄ eikä mikään puukko,ainakin hyviä nauruja tätä lukiessa saa :D ja se tapahtuu näin lävistäjä laittaa uudet muovihanskat käteen,seuraavaksi hän puhdistaa lävistettävän alueen ja merkitsee rastin siihen ja kysyy lävistettävältä onko se hyvä paikka,seuraavaksi hän laittaa pihdit lävistettävään kohtaan puuduttamaan paikan ja pitämään sen jäykkänä,sitten hän laittaa neulan pihtien reiästä sisään ja irrottaa pihdit ,sitten neula otetaan pois ja koru laitetaan paikoilleen ja,VALMIS .JA NEULA ON AINA UUSI JA PUHDAS SUORAAN PAKETISTA ja lävistäjä ottaa sen paketista sinun silmiesi alla ja myös pistää sen roskiin.

        ja tässä video lävistyksestä :) http://www.youtube.com/watch?v=4LC0C5Xk2f0


      • Hyvät naurut
        limedream kirjoitti:

        ikinä edes nähnyt lävistys neulaa http://www.tattoomaailma.com/filemanager/productpics/678picture2Upload.jpg elikkäs se on tuollainen ja se on PYÖREÄ eikä mikään puukko,ainakin hyviä nauruja tätä lukiessa saa :D ja se tapahtuu näin lävistäjä laittaa uudet muovihanskat käteen,seuraavaksi hän puhdistaa lävistettävän alueen ja merkitsee rastin siihen ja kysyy lävistettävältä onko se hyvä paikka,seuraavaksi hän laittaa pihdit lävistettävään kohtaan puuduttamaan paikan ja pitämään sen jäykkänä,sitten hän laittaa neulan pihtien reiästä sisään ja irrottaa pihdit ,sitten neula otetaan pois ja koru laitetaan paikoilleen ja,VALMIS .JA NEULA ON AINA UUSI JA PUHDAS SUORAAN PAKETISTA ja lävistäjä ottaa sen paketista sinun silmiesi alla ja myös pistää sen roskiin.

        "...PYÖREÄ eikä mikään puukko,ainakin hyviä nauruja tätä lukiessa saa..."
        Näin juuri onkin!
        Pentu ei käsitä, että neulan jälki on viiltohaava, koska sen kärki on vino. Hohhohoo!
        Paljon on vielä Pennulla tietä kuljettavana, ennen kuin maailma avartuu muuallekin, kuin lävistäjän maailmaan...Hohhohhoo!
        http://www.wormz.org/symbioosi/index.php?topic=680.0
        Tuolla voit höyrypäistellä kaltaisiesi kanssa, onnea matkaan!


      • aasiakas
        limedream kirjoitti:

        ikinä edes nähnyt lävistys neulaa http://www.tattoomaailma.com/filemanager/productpics/678picture2Upload.jpg elikkäs se on tuollainen ja se on PYÖREÄ eikä mikään puukko,ainakin hyviä nauruja tätä lukiessa saa :D ja se tapahtuu näin lävistäjä laittaa uudet muovihanskat käteen,seuraavaksi hän puhdistaa lävistettävän alueen ja merkitsee rastin siihen ja kysyy lävistettävältä onko se hyvä paikka,seuraavaksi hän laittaa pihdit lävistettävään kohtaan puuduttamaan paikan ja pitämään sen jäykkänä,sitten hän laittaa neulan pihtien reiästä sisään ja irrottaa pihdit ,sitten neula otetaan pois ja koru laitetaan paikoilleen ja,VALMIS .JA NEULA ON AINA UUSI JA PUHDAS SUORAAN PAKETISTA ja lävistäjä ottaa sen paketista sinun silmiesi alla ja myös pistää sen roskiin.

        Neula tekee viillon. Viillon muoto on tämä "c" eli sirppi. Neulojen puhtaus on uskon asia, sitä asiakas ei voi kontrolloida. Olen kyllä kuullut kertakäyttöneulojen uusiokäytöstä. Pyssyn korua ei voi käyttää uudelleen. Hanska ja maskipelleily hämää teitämättömiä aasiakkaita, juuri sellaisia sinunlaisiasi.


    • hehe

      pyssyllä se koru runnotaan voimalla ja paineella sinne korvaan, eli tulee enemmän kudosvaurioita ja se saattaa tulehtua herkemmin yms. kyllä ammattimaisissa lävistysliikkeissä ne osaa tehä sen korvareiän. ja siellä ne neulat sterilisoidaan kuumuudella ja paineella niin että kaikki bakteerit yms. kuolee. useimmissa pyssyissä ei oo tätä mahollisuutta koska niissä on muoviosia jotka sulaa, ja desinfiontiaineella ei tule läheskään niin puhdas kuin kuumalla ja paineella. öö. joo...

    • tytsy 12

      Mä saan tässä lähiaikoina synttärilahjaks korvikset ja aion kyl ottaa ne koruliikkeessä ampumalla. Kaikilla mun kavereilla on korvikset ja ne on sanonu et se ampuminen ei tunnu missää. En usko että lävistämällä neulalla se sattuu vähemmän. Oon muute 12 wee.

    • Korvikset omistan:)

      Itelläni on korvikset : ) Mulla muistaaksee laitettii reiät kultasepänliikkees.. oon aatellu ottaa toiseen korvaan toisenkin reiän :) en ainakaa rustoon,oon kuullu et se sattuu

    • Miza123

      VASTATKAA!!! Moikka olen 11 v. ja haluaisin korvikset... olen herkkä ja mietityttää että sattuuko se? mitä pitäisi tehdä että paniikki lähtisi? :( Ja pyssyllä se vielä ammutaan siis reikä. Ja asiasta toiseen pitääkö varata aika kultasepän liikkeeseen? Ja mikä on rusto?

    • Siis mitä?

      Wattua? Korvakorut 7 vuotiaalle,onko ihmiset täysin seonnu.

    • Septum

      Kokemuksesta voin sanoa, että tuo ampuminen sattuu huomattavasti enemmän kuin lävistäminen neulalla. Enkä muutenkaan suosittele lävistysten ottamista ampumalla, vaurioittaa korvia ja parantuminen on todella paljon hitaampaa kuin neulalla tehty lävistys. Lisätietoa: http://www.wormz.org/pyssyt.html

      Kultasän liikkeeseen, kuten lävistysliikkeissäkin usein, on käytäntönä ettei aikaa tarvitse varata. Kannattaa todella miettiä missä lävistyksensä ottaa, luotatko tosiaan korumyyjään enemmän kuin ihmiseen joka tekee lävistyksiä ammatikseen? Eikä hygieniakaan usein ole todellakaan samalla tasolla koruliikkeissä, kuin lävistysliikkeissä. Myös hoito-ohjeet näissä koruliikkeissä ovat puutteelliset ja (omien kokemusteni mukaan) aivan vääriä.

      Edellä kysyttyyn kysymykseen: Rusto on kovaa, mutta taipuvaista tukikudosta, jota sijaitsee mm. korvassa ja nenässä. Rustolävistykset ovat yleisiä, eivätkä ottaessa satu sen enempää kuin normaalit korvakorutkaan. Paraneminen tosin on hitaampaa.

    • Jondebaum

      Osaako kukaan sanoa paljonko esimerkiksi oulussa maksaa ihan normaalim korvisreijän ottaminen? Oon yrittäny lueskella erilaisia keskustelupalstoja ja siellä sanovat hinnan olevan 30 luokkaa.. Onko se oikeesti niin kallista? :o

    • niimpänii

      Itselläni sattui vähemmän (ja myös on parantunut huomattavasti paremmin) neulalla tehty tragus kuin ammutut korvakorut. Voin sanoa, että steriiliys ja ammattitaito on PALJON parempaa lävistysliikkeessä, itse en voi ensimmäisistä koravkoruistani juuri mitään muitss, mutta toisten kohdalta jäänyt mieleen järjetön kipu ja se, että reijät ampunut tyttö ei kyllä käsiään desinfioinut tms :D Sen sijaan lävistysliikkeessä kaikki meni hienosti, tosi nopea ja siisti toimenpide, eikä tuntunut paljon missään, vaikka jännitin etukäteen hurjasti. Muistona toisista korvakoruista on edelleen tosi helposti tulehtuvat, usein märkivät ja vinot reijät. Kumpa oisin silloinkin mennyt lävistäjälle, hyvä että noissa voi jotain koruja pitää! :/

    • Anonyymi

      Miten saa korviksen läpi korvanreiästä vaikka on mennyt vähän umpeen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe