Olen tutustunut muutamiin miehiin suomi24-treffipalstalla ja jopa tavannut heistä kolme.
Asia, joka pistää ihmettelemään on se, että mikä on se suuri ero "normaalin" treffaamisen ja tämän nettitreffien välillä?
Esimerkki1: mies oli lapsensa kanssa luonani illallisella, kaikki meni hienosti ja lapsetkin viihtyivät keskenään. Mies lupasi soittaa seuraavana päivänä, sanoi olevansa kiinnostunut. Mutta... heti kotiin päästyään hän oli treffipalstalla takaisin.
Eikö muita loukkaisi jos oikeassa elämässä treffikaveri säntäisi uusille treffeille heti edellisiltä lähdettyään?
Kyllä minua ainakin.
Esimerkki 2: mies lähti mökille viikoksi, sovittiin että tavataan ekaa kertaa heti kun hän palaa sieltä, lähetteli tekstareita... Mutta ajoi joka päivä mökiltä 25 km kirjastoon päästäkseen treffipalstalle!!
Tapaamista ei sitten tullut koskaan, en halunnut.
Mun pointti on siis se, että miksi ei anneta mitään mahdollisuutta sille ehkä onnistuvallekin suhteen alulle, vaan kahmitaan lisää molemmin käsin.
Ei oikeassa elämässä voi noin tehdä leimautumatta, miksi siis tällä palstalla?
Miksi täällä on täysin sallittua deittailla montaa ihmistä samaan aikaan, mutta irl ei?
Nettitreffit vs. real life???
19
4357
Vastaukset
- tytttttttttttttönen
minä ainakin treffaan monia,ennen kuin kaikki on niin selvää,että aletaan puhua seukkaamisesta!
Tuo treffaaminen on tutustumista kiinnostaviin ihmisiin. Se ei ole pettämistä,kun tapaa muita ja keskustelee.
En ymmärrä teitä ,jotka alatte HETI takertua..
se se vasta on ahdistavaa.- nainen30
Itse ainakin deittailen useampaa miestä tällä hetkellä, kaikki heistä ovat erilaisia ja kaikkiin on mukava tutustua. Muutaman saatan tavata joiden kanssa olen ollut jonkun aikaa yhteyksissä. Todennäköisenä pidän, että tässä olisi nyt kaksi kandidaattia joista jommankumman kanssa luultavasti näyttäisi tulevan ihan seurustelusuhde. Tässä tapauksessa poistan heti profiilini ja oletan samaa toiselta osapuolelta.
Eihän sitä voi heti tietää mitä haluaa, jenkkityylinen treffeilläkäynti mentaliteetti pitäisi saada tänne suomeenkin. Se että tavataan kerta tai pari, EI ole seurustelua vaan ihmisiin tutustumista ja mukavaa ajanviettoa. Tosin itse vedän kyllä rajan siihen että seksiä harrastan vasta sitten jos luulisin haluavani suhdetta, näin en kyllä näe loukkaavani ketään. - ei jenkkisontaa
nainen30 kirjoitti:
Itse ainakin deittailen useampaa miestä tällä hetkellä, kaikki heistä ovat erilaisia ja kaikkiin on mukava tutustua. Muutaman saatan tavata joiden kanssa olen ollut jonkun aikaa yhteyksissä. Todennäköisenä pidän, että tässä olisi nyt kaksi kandidaattia joista jommankumman kanssa luultavasti näyttäisi tulevan ihan seurustelusuhde. Tässä tapauksessa poistan heti profiilini ja oletan samaa toiselta osapuolelta.
Eihän sitä voi heti tietää mitä haluaa, jenkkityylinen treffeilläkäynti mentaliteetti pitäisi saada tänne suomeenkin. Se että tavataan kerta tai pari, EI ole seurustelua vaan ihmisiin tutustumista ja mukavaa ajanviettoa. Tosin itse vedän kyllä rajan siihen että seksiä harrastan vasta sitten jos luulisin haluavani suhdetta, näin en kyllä näe loukkaavani ketään.'jenkkityylinen treffeilläkäynti mentaliteetti pitäisi saada tänne suomeenkin.'
Naiset varmaan tuota toivoisivatkin. Mikäs sen mukavampaa kuin käydä joka ilta parinsadan egen illallisella seuraavan hidalgon kanssa, mieshän tietenkin maksaa. Jenkkien meno on jo niin lähellä prostituutiota että ei kiitos. Pinnallista menoa täällä on jo omastakin takaa. - Lucielle
ei jenkkisontaa kirjoitti:
'jenkkityylinen treffeilläkäynti mentaliteetti pitäisi saada tänne suomeenkin.'
Naiset varmaan tuota toivoisivatkin. Mikäs sen mukavampaa kuin käydä joka ilta parinsadan egen illallisella seuraavan hidalgon kanssa, mieshän tietenkin maksaa. Jenkkien meno on jo niin lähellä prostituutiota että ei kiitos. Pinnallista menoa täällä on jo omastakin takaa.hah haha haa mitenkäs niitä illallisia voit verrata prostituutioon, häh
ei se syöminen siellä ole sen kummenpaa kuin täälläkään
- ....
Olenko käsittänyt jotain väärin vai etkö sinäkin ollut siellä treffipalstalla yhtälailla? Pata kattilaa soimaa :) Ehkä ainakin tuo eka esim. oli voinut tulla katsomaan lähditkö sinä heti treffipalstalle uutta katsomaan.
- suurempaa
Joo, no, onhan täällä meitä moneksi. Kannattaa katsella, ennenkuin ekaan heti kompastelee. Tapasin yhden miehen, joka olikin sitten avoliitossa, ja mä sellainen seikkailu hälle vain. Tällä hetkelläkin mies vonkaa kaikkien "kauniiden" naisten perään, eikä kerro avovaimostaan tietenkään kuin vasta sitten, kun on suurinpiirtein treffit sovittu.
Tähän ei sitten voi edes verratakaan miestä, joka poisti galleriansakin sivun suomelta, (niinkuin myös itse tein) kun oltiin tavattu, ja nyt suunnitellaan yhteistä elämää.
Pienikään epäluottamus ei saa ainakaan meikäläistä vaivata suhteessa, vaan on voitava luottaa täysillä, ja olla itse luottamuksen arvoinen.
Onnea etsijöille!! - -nainen-
Harvoin sitä ekakerrasta tietää, että tuon minä juuri tahdon. Ja tahtooko mies yleensä samaa? Puseroakin ostaessa, sovitat varmaan useampaa kappaletta saman tien. Ennen, kun suoritat valinnan.
Ja kävithän itsekin muiden miesten kanssa deiteillä samaan aikaan. Asian luonteen tulisi tietenkin muuttua siinä vaiheessa, jos ja kun tapailette aktiivisemmin toisianne pidemmän aikaa. Vietätte ehkä yhteisiä viikonloppuja ja kenties suhteenne on jopa mennyt jo siihen, että öitäkin vietetään satunnaisesti yhdessä.
Ja tämän jälkeen ilmenee, että miehen ”työkiireet” kävelevät kahdella jalalla ja sinä olet ikään kuin varalla. Eli miehellä on edelleen ”hakupäällä”. Silloin mies on ikään kuin suorittanut valintansa, hän hakee jotain muuta elämäänsä, kuin sinua. - tekee.
samoin eli yhteyttä pidetään useampiin henkilöihin, varmuuden vuoksi
- deittailen useita
naisia samaan aikaan.Profiilini on päivittäin tuntikausia onlinessa,ja treffeillä käyn n. 2krt viikossa.Eihän sitä autoakaan osteta ekojen koeajojen jälkeen.Parhaat naiset pidän varalla joita lämmittelen tapaamisilla aina sillointällöin ja yökyläilyillä.Peli kannattaa aina katsoa loppuun asti,eihän sitä sikaa säkissä kukaan halua.
Seurapelimies
- yyperö
Että ketään muuta ei häiritsisi, jos treffikumppaninne lähtisi heti seuraaville treffeille teidän tapaamisenne jälkeen?
Jaaha... taidan sitten olla outo....- kyllästynyt
Hmm...Et ole kyllä yhtään outo..kyllä minuakin häiritsisi...ei ole kovinkaa reilua peliä sellainen :(
- reilusti
Yyperö, et ole mielestäni outo lainkaan. Hyvää käytöstä voi aina olettaa, omistautumista vain toiselle sen sijaan ei ihan heti.
Kai reiluus ja sopiva rehellisyys on oleellista. Jos on tavannut kerran tai kaks, tai vaikka vaan kirjoitellutkin on mielestäni aina fiksua hyvästellä, jos häviää. Joko kertoa, että ei ole valmis tapailuun/seurusteluun tai että tapailee jotain muuta, tai ei vaan jaksa/ehdi enää pitää yhteyttä. Toki alkuun on luonnollista, että samaan aikaan voi olla muitakin suhteen alkuja/flirttejä ja vanhojen loppuja. Joidenkin viikkojen tapailun jälkeen olen ottanut puheeksi, tapailetko vielä muitakin. Sänkysuhteen aloittaessa kerron, että en jaa seksi muiden kanssa, ja siitäkin voi sitten puhua ja sopia.
Treffien kahmiminen vähentää kyllä sensitiivisyyttä treffeillä, eli ei siten ole kovin hyväksi kellekkään. - sama juttu
Tottakai sellainen häiritsee, selvähän se on!
Mulla itselläni oli samanlainen tilanne siinä mielessä, että parin viikon tapailun jälkeen mies edelleen kävi päivittäin treffeissä. Mua hieman ihmetytti se vaikka emme tietenkään siinä vaiheessa vielä seurustelleet varsinaisesti.
Otin asian ihan reippasti puheeksi. Mies pahoitteli ja otti profiilinsa pois samantien. Asia siis kunnossa mutta jotenkin nettitreffailuun tuntuu hieman eri säännöt pätevän kuin "oikeassa elämässä". Monille jää tuo tapa päälle että aina käyvät katsomassa mitä viestiä on tullut eivätkä näköjään ymmärrä että se voi loukata.
- ---
kuulostaa siltä, että joko sinä et tehnyt tähän kaveriin vaikutusta, tai sitten teit sellaisen, että hän ei uskonut olevansa sulle merkityksellinen..vaihtoehdot eivät välttämättä tuossa järjestyksessä.
- minulta
Kyllä minuakin häiritsisi, jos mies heti treffipalstalla online treffien tai tapaamisen jälkeen. Miksei voisi katsoa sitä yhtä ensin "loppuun" asti ja sitten vasta lämmittelemään uutta :)
Mikä kiire kaikilla on? Se että "pitää varalla" koko ajan jotain uutta...
Ei kiva ;D
Onnea kuitenkin kaikille treffaalijje, livenä tai netissä ;D
t. uskonsa nettideittailuun menettänyt
- Nimetön
Löysin netti"ystävän", jonka kanssa olen puolentoista vuoden ajan ollut puhelinyhteydessä monta kertaa päivässä, tavanneet noin kerran viikossa harrastusten,museoissa käymisten ja kahvitusten yhteydessä ja olemme edelleen. Seurustelu on ollut ns."kilttiä", lähinnä keskustelua ja halailua. Olemme kumpikin naimisissa ja olemme jutelleet omista parisuhteistamme ja niihin liittyvistä ongelmista. Olemme myös kertoneet pitävämme toisistamme.
MUTTA:
heti "suhteen" alkuvaiheessa hän ilmoitti ottaneensa profiilinsa pois. Hän teki niin ja niinhän tein minäkin, tietysti.
Aivan sattumalta kävi ilmi, että hän on koko tämän niin sanotun seurustelumme ajan ollut palstoilla toisella nimimerkillä ja haku päällä. Ymmärrän kyllä, etten välttämättä ole hänelle se "oikea" henkilö, mutta olisi ollut reilumpaa, jos hän olisi ilmoittanut siitä. En ole kertonut hänelle tietäväni asiasta, sillä haluaisin säilyttää hänet ainakin kaverina.- moot
Mietin vaan, että jos olette kumpikin naimisissa niin mitä ihmettä oikein yleensäkin etsitte seuraa deittipalstalta? Ystäviä kai te olette olleetkin, mitä sitä nyt naimisissa olevat muuta hakee? Ihmetyttää!
- Nimetön
moot kirjoitti:
Mietin vaan, että jos olette kumpikin naimisissa niin mitä ihmettä oikein yleensäkin etsitte seuraa deittipalstalta? Ystäviä kai te olette olleetkin, mitä sitä nyt naimisissa olevat muuta hakee? Ihmetyttää!
Minä vielä toistaiseksi avioliitossa, mutta muuttamassa erilleen vuoden vaihteessa. Ehkä suurin tarpeeni on itsetunnon pönkittäminen ja todisteleminen itselleni, että vielä se aurinko risukasaankin paistaa. Kiitos vastauksesta.
- Teemu_____
Internettiä ei voi verrata tosielämään!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232