Lyhyelle farkut?

Ei-Missimitoissa

olen n. 164 cm pitkä, 22-vuotias ja enkä löydä lahkeista sopivia farkkuja tai muitakaan housuja! Tykkäisin kovasti Vero Modan farkuista, mutta ne lahkeet, lahkeet... en haluaisi raahata niitä kantapäiden/kenkien alla heti pilalle.

Enkä voi sietää teinien käyttämää ratkaisua, jossa lahkeet survotaan SUKAN sisään. keksin tänään oman version; laitoin kuminauhat jalkoihin ja pujotin lahkeet niihin nätisti...lahkeet näyttävät sisäänpäin käännetyiltä... (älkää sanoko, että lyhennä lahkeita!) Näyttääköhän se ihan pöljältä? itse kyllä jotenkin tykkään... näkyy kengät! (onneksi on pienet jalat, kengännumerokaan ei ole kuin 36!)

kokemuksia, kohtaloita? kertokaa. kiitos.

19

3162

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei nirso

Kyllä sinulle KESKIPITUISELLE naiselle Vero Modasta farkut löytyy kun minullekin 154 cm LYHYELLEkin löytyy.

Lyhennän lahkeita ja teen ompeleista samanlaiset kun alkuperäiset, yhtä hyvältä näyttää kuin täyspitkät versiot.

Vai onkohan tämä provo?

• Ei-Missimitoissa

Miks aina, huom. AINA, kun täältä jotain kysyy tai tänne jotain sanoo, löytyy vastaamaan joku, joka ei osaa sanoa mitään nätisti? Ei todellakaan ollut mikään provo tuo mun teksti, mut en omista edes ompelukonetta!!

Mulla on neljät Vero Moda farkut, mahtuminen niihin ei ole mikään ongelma, mutta lahkeiden pituus on. halusin vain tietää, että mitä muita vaihtoehtoja niiden nätisti laittoon on kuin lyhennys, johon mulla ei ole taitoa eikä konetta.

Miten ihmeessä voin olla luulosairas? Onko lahkeiden pituudesta valittaminen sairaus?

• hmhi

lastenosastolta.Niin minäkin teen!

• Ei-Missimitoissa

...muuten hyvä idea, mutta lasten koot on liian kapeita. Mulla kun on hiukan tuota takapuolta ja lantioita...

• lyhyenläntä

Oletko kokeillut Espritin farkkuja? Heille on komea eri mittaa; short, regular ja long, joten siitä shortista voisi löyty sullekin! =) Espritiä myy ainakin Stocka, Sokos, Aleksi ja Moda.

• Ei-Missimitoissa

pitäpäs kokeilla! harmi vaan, että lähin sokos, stocka ja aleksi on melkein kolmen sadan kilometrin päässä... moda kyllä löytyy, mutta en ole koskaan huomannut espiritiä siellä. pitää varmaan kysyä.

...eikös stocker valmista myös farkkuja lyhyemmälläkin lahkeella? muistelin tätä eilen...

• samanpituinen
        Ei-Missimitoissa kirjoitti:

pitäpäs kokeilla! harmi vaan, että lähin sokos, stocka ja aleksi on melkein kolmen sadan kilometrin päässä... moda kyllä löytyy, mutta en ole koskaan huomannut espiritiä siellä. pitää varmaan kysyä.

...eikös stocker valmista myös farkkuja lyhyemmälläkin lahkeella? muistelin tätä eilen...

Mikäs sinun jalkojen sisäpituus sitten on? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun olen samanpituinen ja ei ole ollut mitään ongelmaa farkkujen ostamisen kanssa, tosin vero modassa en juuri käy.

• lyhyitä lahjepituuksia

Lahkeen pituutena löytyy mm. 30" eli n. 76 cm. Mulle käy ja olen 158 pitkä.

• Sinulle housut sen mahtuvat

Siis ihan oikeasti, mä en kestä enää yhtään kuunneella tällaista itkua ettei lyhytjalkaiset viitsi lyhentää housuja. Mulla on pitkät jalat, enkä edes löydä tarpeeksi pitkiä housuja mistään. Kokeilisitte pätkät edes kerran shoppailla pitkäjalkaisina niin ymmärtäisitte miten onnellisessa asemassa olette. Housuja kun on mahdollista lyhentää mutta ei pidentää.

Jos ei ole omaa ompelukonetta, pyydä kaveria lyhentämään tai vie ompelijalle. Ei se niin kallista ole. Monet pesulatkin tarjoavat sellaista palvelua.

Lyhennetyistä farkuista saa ihan autenttisen näköiset jos käyttää alkuperäisen lahjekaistaleen (ompelee sen vaan kiinni siihen lyhennettyyn kohtaan).

Elämä on.

• Ei-Missimitoissa

...olisi kannattanut edes kysyä tätä. minä melkein arvasin, että jos täältä kysyy jotain, niin varmasti saa ilkeitä vastauksia ja melkein puhdasta v**tuilua!

Pyydän anteeksi, että edes erehdyin tänne kyselemään mitään, ei tule toistumaan.

• toinen tatti

Itse olen himpun yli 160cm ja en ole löytänyt mieleisiä farkkuja valovuosiin. Ja sulle pitkähujoppi, ei ne farkut kovin samalta näytä, jos siitä joutuu lyhentämään useita (kymmeniä)senttejä. Muoto kärsii!

Mutta, itseäni kiinnostaisi nuo "luksusfarkut", onko joku hieman lyhyempi koipinen (sisäsauma sen 30") löytänyt hyvin istuvan mallin?

Kertokaa ja miksi ei voi keskustella asiallisesti ja anonyymisti samaan aikaan?!

• ei vastaukset kelpaa?

kyllä sä olet saanut ihan asiallisia vastauksia,ei vaan tainnut kelvata.

• kadoksissa

Toistan: housuja on mahdollista lyhentää. Housuja ei ole mahdollista pidentää.

• tulee parempi sauma kuin ko...

Kuminauhaviritys kuulostaa erikoiselta ratkaisulta, koska mielestäni saumankin tulee olla ihan litteä. Jos lyhennän itse housut, silitän vielä sauman.

• kuminauhat

Kyllä yks tuttu tyttö käytti joskus farkkuja kuminauhat lahkeissa, niistä kyllä tuli vähän sellaiset pussimalliset mutta kivannäköiset silti.

Itse käännän farkunlahkeet ulospäin, ja joskus olen myös lyhentänyt ja ommellut sen alkuperäisen taitoksen sinne lahkeeseen, siis että tulee sellainen oikean näköinen farkunkäännös. Jos vaan leikkaa ja kääntää niin näyttää tosi urpolta. Farkuissa kuuluu olla sellainen kulunut se reuna.

Beaversilla on mielestäni hyvän pituisia farkkuja, pituus 30 tuumaa on ainakin minulle ihan ok, ainakin kapealahkeisissa farkuissa. Leveälahkeisissa pitää olla pitempi että näyttää fiksulta. Olen 160 senttinen.

Ja ja kapealahkeisissa farkuissa on muutenkin helpompi, kun lahje ei laahaa maata vaan ruttaantuu nilkkaan.

Leellä on muuten tuumakoko pituus 31, joka sekin on ihan ok tällaiselle kääpiölle. ne sopii esimerkiksi matalien korkojen kanssa käytettäviksi.

• hmmmäää

"Itse käännän farkunlahkeet ulospäin, ja joskus olen myös lyhentänyt ja ommellut sen alkuperäisen taitoksen sinne lahkeeseen, siis että tulee sellainen oikean näköinen farkunkäännös. Jos vaan leikkaa ja kääntää niin näyttää tosi urpolta. Farkuissa kuuluu olla sellainen kulunut se reuna."

Tästäkin voi olla eri mieltä...eli musta on tosi tyhmän ja tökerön näkönen se itse ommeltu ommel lyhennyksessä. Tavallisella ompelulangalla ei saa aitoa ilmettä käänteeseen sitten millään. Itse lyhentäisin siten, että ompelen käsin sisältä eli on ilmeisesti juuri tuo sinun inhoamasi ompeleeton käänne. Onneksi 30" farkkuja löytyy vielä, vaikka monessa liikkeessä teinityttömyyjät sanookin, ettei sellaisi ole olemassakaan.

• ---------------

eti lähin z.i.p./halonen. siellä saa tuumisa pituuksia. 30, 32 tai 34. mikä sun lahkeen sisäpituus muuten sit on? ootko lyhytjalkanen? esim. mutsillani 163 cm pitää kyllä olla vähintää 32 sisäpituus!

• tai tilaa netistä

Jos asut paikkakunnalla jossa ei ole montaa liikettä tai kunnon farkkupuotia, tilaa netin kautta. Googlelta löydät useita kymmeniä vaatekauppoja. Farkkuja ja muita housuja tehdään useampaa pituutta. Yleisimmät käytössä ja lähes joka kaupasta löytyvät ovat 30-32-34-36 pituusmittoina. Itse olen sinua vähän lyhempi, eli 159 ja monesti tuo 30 on sopiva, mutta jossain malleissa otan 32 koska edellinen pituus on liian lyhyt, menee mysö farkum mallin mukaan kumpi pituus istuu paremmin/pitääkö lisäksi korkoja vai matalia kenkiä.
      Monesti kyllä joutuu lyhentämään sellaiset 5cm ja se on tylsää, mutta onnistuu kyllä ilman ompelukonettakin ihan käsin, se taito kannattaa opetella jos et vielä hallitse.
      Pyydä yös liikettä josta ostat housut lyhennystä tai tilaamaan vaihtoehtoisesti lyhyemmällä mitoituksella haluamasi housut. Sitä sanotaan palveluksi, eli on vaadittava palvelua,jos sitä ei ole muuten tarjolla.

• H26

...Heiltä ostettuihin housuihin, jälki on siistiä ja pöksytkin saat mukaan alle puolen tunnin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16