Onko kenenkään muun mielestä nykyinen Franz Ferdinand vain varjo entisestä? Muistan, kun kuuntelin ensimmäistä levyä: ei ainuttakaan huonoa laulua, mieli ei tehnyt kelata ohi. En ollut silloin törmännyt moniin tällaisiin albumeihin, ja kuten voi arvata, Franz oli tehosoitossa. Toista albumia odotin innolla, ensimmäisen levyn sinkuista päätellen bändi ei osannut muuta tehdäkään kuin hittejä (ei sanan negatiivisessa merkityksessä). Pidin muutamista lauluista, mutta ne olivat täysin raakileita. Kokonaisuudessa levy oli kuin juosten kustu. Inhoan, kun väkisten yritetään päästä jonkinlaiseen semipunk-tulokseen. Jos Franz Ferdinand jatkaa tällä tiellä, en voi kuin kärsiä myötähäpeästä, kun he julkaisevat kolmannen levynsä. Fanilegioonat ottanevat sen vastaan ihastuksissaan. Minua muuten ärsyttää mielettömästi tämä yhteisö, joka oli aluksi vallan hauska: http://community.livejournal.com/slacken_ties
Kaikki, mitä Franz Ferdinand tekee, on hyvää, hauskaa ja innovatiivista. Jos joku uskaltaa sanoa vastaan, heti ollaan kimpussa. Seuraavasta linkistä voi ladata uuden, nolostuttavan biisin, mikäli sitä ei vielä ole kuullut: http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=7B3227397DE85339
Olen valittanut.
Franz Ferdinand muuttunut surkeaksi
4
801
Vastaukset
- kool thing
Mutta kyllä munkin rakkauteni pitää ansaita..
Tässä jotain ajatuksia aiheesta:
Tykkäsin (ja tykkään toki edelleen) Franzien ekasta levystä, mutta kyllä vasta se toinen vei jalat alta, olkoonkin vaan "kaupallisempi" jne. Sinkkuvalintoja vähän kyllä ihmettelen, parhaat biisit (What you meant, I'm your villain) on jätetty niiden ulkopuolelle.
MUTTA, Franz Ferdinand on silti parempi kuin isokin pussillinen ihan hyviä bändejä. IHANIA POIKIA, olispa täällä Suomessakin tuollaisia!
Kolmatta levyä odotan vähän kauhunsekaisella jännityksellä. Sitten ehkä tuo vähän nyt hakusessa oleva suunta varmistuu. Tietysti sitä haluaa toivoa parasta..
Siihen asti:
Do you want to?
Hell yes!- WALOC
ovat kerenneet jo osapuilleen 38-vuoden kypsään ikään. Tai jotain.
- kool thing
WALOC kirjoitti:
ovat kerenneet jo osapuilleen 38-vuoden kypsään ikään. Tai jotain.
Ihania poikia on vielä kolmekymppisissäkin..
Usko huvikses, jos et muuten.
- satunnainen ohikulkija
Olen samaa mieltä aivan kaikesta mitä sanoit! Minä suorastaan rakastin Franz Ferdinandia vielä puolitoista vuotta sitten, ja kiihkeästi rakastinkin, mutta siitä lähtien suhteeni bändiin on mennyt melkoista alamäkeä. Debyyttialbumi on mielestäni yksi parhaita koskaan tehtyjä levyjä. You Could Have... (jolla on muuten typerä nimikin) sen sijaan on... en tiedä, jotain joka ei kosketa minua juuri millään tasolla! En pidä sävellyksistä, en sovituksista, levy on kokonaisuutena huono. Mikään ei ole kohdallaan. Ainoa kappale josta jotenkin välitin oli Eleanor, mutta uusi singleversio on täysin pilannut alkuperäisen kauneuden. Oksettaa.
Olin ihastunut slacken_tiesiin, se oli aluksi jotain hervotonta ja ihanaa ja ennen kaikkea siellä oli hyvä tunnelma... Kaikki kuitenkin muuttui, kuten aina käy. Ensin joku yhteisö on rento ja vapautunut, sillä siellä on vain vähän porukkaa, mutta heti kun mukaan tulee enemmän sakkia, kaikki vesittyy. Vanhat jäsenet eivät kestä uusia ja alkavat vittuilla. Ymmärrän sekä "veteraanijäseniä" että newbieitä, mutta en pidä asioiden nykytilasta. (Tällä hetkellä yhteisössä onkin menossa oikein kunnon draamaa. En edes haluaisi ajatella.)
Minua ärsyttää niin moni asia. Se, että Franzien musiikki on huonontunut. Se, että slacken_ties on nykyään joko tylsä tai ilkeä paikka. Se, että niin monet ihmiset pitävät FF:sta, että he ovat alkaneet pitää bändistä tänä vuonna eivätkä voikaan muistaa hyviä aikoja. Miten he ovat voineet alkaa fanittaa yhtyettä "Do You Want To":n takia?! Se on kauhea laulu.
Toivon etten edes olisi koskaan löytänyt slacken_tiesia, sillä ennen sitä kysymys oli vain musiikista. Eniten ottaa päähän se, että en pysty itse olemaan välittämättä. Koska eihän millään muulla pitäisi olla väliä.
(Löysin tämän viestin muuten googlettamalla "slacken_ties" koska halusin tietää mitä siitä muualla oikein kirjoitetaan. Ja tajuan ettei tätä purkaustani kukaan lue mutta sainpahan sen kirjoitettua.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768