Franz Ferdinand muuttunut surkeaksi

entinen "fani"

Onko kenenkään muun mielestä nykyinen Franz Ferdinand vain varjo entisestä? Muistan, kun kuuntelin ensimmäistä levyä: ei ainuttakaan huonoa laulua, mieli ei tehnyt kelata ohi. En ollut silloin törmännyt moniin tällaisiin albumeihin, ja kuten voi arvata, Franz oli tehosoitossa. Toista albumia odotin innolla, ensimmäisen levyn sinkuista päätellen bändi ei osannut muuta tehdäkään kuin hittejä (ei sanan negatiivisessa merkityksessä). Pidin muutamista lauluista, mutta ne olivat täysin raakileita. Kokonaisuudessa levy oli kuin juosten kustu. Inhoan, kun väkisten yritetään päästä jonkinlaiseen semipunk-tulokseen. Jos Franz Ferdinand jatkaa tällä tiellä, en voi kuin kärsiä myötähäpeästä, kun he julkaisevat kolmannen levynsä. Fanilegioonat ottanevat sen vastaan ihastuksissaan. Minua muuten ärsyttää mielettömästi tämä yhteisö, joka oli aluksi vallan hauska: http://community.livejournal.com/slacken_ties
Kaikki, mitä Franz Ferdinand tekee, on hyvää, hauskaa ja innovatiivista. Jos joku uskaltaa sanoa vastaan, heti ollaan kimpussa. Seuraavasta linkistä voi ladata uuden, nolostuttavan biisin, mikäli sitä ei vielä ole kuullut: http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=7B3227397DE85339

Olen valittanut.

4

772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kool thing

      Mutta kyllä munkin rakkauteni pitää ansaita..
      Tässä jotain ajatuksia aiheesta:
      Tykkäsin (ja tykkään toki edelleen) Franzien ekasta levystä, mutta kyllä vasta se toinen vei jalat alta, olkoonkin vaan "kaupallisempi" jne. Sinkkuvalintoja vähän kyllä ihmettelen, parhaat biisit (What you meant, I'm your villain) on jätetty niiden ulkopuolelle.

      MUTTA, Franz Ferdinand on silti parempi kuin isokin pussillinen ihan hyviä bändejä. IHANIA POIKIA, olispa täällä Suomessakin tuollaisia!
      Kolmatta levyä odotan vähän kauhunsekaisella jännityksellä. Sitten ehkä tuo vähän nyt hakusessa oleva suunta varmistuu. Tietysti sitä haluaa toivoa parasta..

      Siihen asti:
      Do you want to?
      Hell yes!

      • WALOC

        ovat kerenneet jo osapuilleen 38-vuoden kypsään ikään. Tai jotain.


      • kool thing
        WALOC kirjoitti:

        ovat kerenneet jo osapuilleen 38-vuoden kypsään ikään. Tai jotain.

        Ihania poikia on vielä kolmekymppisissäkin..
        Usko huvikses, jos et muuten.


    • satunnainen ohikulkija

      Olen samaa mieltä aivan kaikesta mitä sanoit! Minä suorastaan rakastin Franz Ferdinandia vielä puolitoista vuotta sitten, ja kiihkeästi rakastinkin, mutta siitä lähtien suhteeni bändiin on mennyt melkoista alamäkeä. Debyyttialbumi on mielestäni yksi parhaita koskaan tehtyjä levyjä. You Could Have... (jolla on muuten typerä nimikin) sen sijaan on... en tiedä, jotain joka ei kosketa minua juuri millään tasolla! En pidä sävellyksistä, en sovituksista, levy on kokonaisuutena huono. Mikään ei ole kohdallaan. Ainoa kappale josta jotenkin välitin oli Eleanor, mutta uusi singleversio on täysin pilannut alkuperäisen kauneuden. Oksettaa.

      Olin ihastunut slacken_tiesiin, se oli aluksi jotain hervotonta ja ihanaa ja ennen kaikkea siellä oli hyvä tunnelma... Kaikki kuitenkin muuttui, kuten aina käy. Ensin joku yhteisö on rento ja vapautunut, sillä siellä on vain vähän porukkaa, mutta heti kun mukaan tulee enemmän sakkia, kaikki vesittyy. Vanhat jäsenet eivät kestä uusia ja alkavat vittuilla. Ymmärrän sekä "veteraanijäseniä" että newbieitä, mutta en pidä asioiden nykytilasta. (Tällä hetkellä yhteisössä onkin menossa oikein kunnon draamaa. En edes haluaisi ajatella.)

      Minua ärsyttää niin moni asia. Se, että Franzien musiikki on huonontunut. Se, että slacken_ties on nykyään joko tylsä tai ilkeä paikka. Se, että niin monet ihmiset pitävät FF:sta, että he ovat alkaneet pitää bändistä tänä vuonna eivätkä voikaan muistaa hyviä aikoja. Miten he ovat voineet alkaa fanittaa yhtyettä "Do You Want To":n takia?! Se on kauhea laulu.

      Toivon etten edes olisi koskaan löytänyt slacken_tiesia, sillä ennen sitä kysymys oli vain musiikista. Eniten ottaa päähän se, että en pysty itse olemaan välittämättä. Koska eihän millään muulla pitäisi olla väliä.

      (Löysin tämän viestin muuten googlettamalla "slacken_ties" koska halusin tietää mitä siitä muualla oikein kirjoitetaan. Ja tajuan ettei tätä purkaustani kukaan lue mutta sainpahan sen kirjoitettua.)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1799
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1577
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1132
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe