PYÖRRE perkele

littleape

mulla on sellanen vitun vammanen pyörre tuossa oikeella puolen päätä takana.. tai siis kun mulla menee jakaus tuossa keskellä, niin se jatkuu oikeelle päin alas, siinä hirvee pyörre ja hiukset ei kestä ojennuksessa siitä kohtaa!! ja kun mun hiukset sentään on aika pitkät ja tummat, niin hitto miltä se näyttää aina, kun valee päänahka näkyy! se näyttää suoraan sanoen ihan kaljulta läiskältä etäältä katsottuna! :( miten sen sais piiloon.. tää on niin masentavaa, kun aamulla herää, niin se on kauheimmillaan.. eikö hiuksia sais vaikka leikattuu jotenkin jännästi, mut toisaalta taas, en haluu luopuu pitkistä hiuksista.. pitäskö se sit föönata jotenkin vai mitenkä? yleensä pidän hiuksia aina ponnarilla, kun muutakaan en voi.

22

10529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ootko kokeillu muuttaa jakauksen paikkaa?

      • littleape

        oon kokeillu, mut eipä se oikein auta, kun se pyörre on niin takana ja alhaalla, kenenkään "normaali-ihmisen" jakaus ei mene niin alas, vaan päättyy ennemmin.. mutta kiitos :)


    • tehtävissä

      pyörteille ei paljoa ole tehtävissä. Pesun jälkeen voi kokeilla nihkeän kuiviin hiuksiin kiertää isot papiljotit, ja kuivana sitten tupeerata päälaen alue, ja harjata pinta sileäksi. Leikkausmalleilla ei pyörteistä piiloon saa, päinvastoin. Jos pyörre pitkissäkin hiuksissa tulee esiin, vielä helpommin se tulee lyhyemmissä, oli malli mikä tahansa.

      • littleape

        voishan tuota tietysti kokeilla :) oon vaan niin huono tupeeraamaan ja laittamaan mitään rullia päähän.. mut nyt mä teen mitä vaan, tää häiritsee niin paljon! enkä sentään aina kehtaa pitää hiuksia kiinni.. kiitos!


    • pyörteen ennen omistanut

      Minulla oli aika iso pyörre tuossa etuhiuksissa, muistaakseni oikealla, joskus ala-asteella.
      Iän myötä on lähtenyt pois kokonaan ja olen siitä iloinen. Tosin ala-asteella en siihen niin paljoa kiinnittänyt huomiota, että olisi haitannut.

      Eli, itselläni lähti pois ja ehkäpä sinullakin.. jossain vaiheessa.

      • littleape

        ..mullekkin kävis noin! :) itse oon nyt 16v ja tuntuu kyllä siltä, että se pyörre ei lähde koskaan pois.. tuli muuten mieleen, että pentuna mulla oli etuhiukset ja ne meni aivan päin peetä, kun siinäkin oli ilmeisesti joku pyörre!! kyllä on tylsää tämmönen. kiitos sullekin.


    • pyörre pois

      Juu pyörrettä on tosi hankala saada pysyvämmin piilotettua, mutta yhden varman kenon tiedän: rastat! Jos on pahakin tilanne, kannattaa harkita.

      • littleape

        tuli vaan mieleen, että minkähän näköinen oisin rastat päässä! :D vieläkin huvittaa, ehkä ne ei mulle käy.. oli muuten tuossa vuosia sitten serkuilla rastat päässä ja vertaan niihin, niin ei ehkä :) pitää miettiä. kiitos vaan sinullekkin :)


    • ellet halua...

      Minä yleensä kostutan pyörrekohdan jollain hoitosuihkeella ja kiinnitän sen hiuskammalla tai pinnillä paikalleen kunnes kuivuu ja jakaus pysyy. Ja ellei pysy niin sipaisen wellan mattavahalla (marketista, lime purkki) paikalleen.

      Toinen vaihtoehto on permanentti ja kolmas vaihtoehto kalju.

      Kaikilla on pyörteitä. Ja kaikki niiden kanssa joutuu tappelemaan. Föönaamalla aineiden kanssa sen saa piiloon, mutta kuka viitsii aamulla vääntää...

      • littleape

        sitähän mäkin, ettei aamulla jaksa, sen takii oon vaan valinnu helpoimman, eli ponnarille vaan..
        mut kuulostaa aika hyvältä toi eka vaihtoehto. toinenkaan ei ois niin pois suljettu, mut en tiedä sitten.. ainakaan vielä. :)
        mut se on varmaa, että kaljuks en rupee :D
        kiitos muuten! mukava, kun täältä saa paljon neuvoja :)
        pyörteet on perseestä..


    • epätoivoon!

      Moi! Voi ei, kuulostat tosi ahdistuneelta.
      Mullakin pyörteet on vahvimmillaan aamulla herätessä (etenkin jos hiukset on lisäksi vähän likaiset). Ehtisitkö pestä ja föönata hiukset aamulla? Föönaamalla saa pyörteitä kyllä "muutettua" aika hyvin. Hanki iso fööniharja (en usko että mallilla on kauheasti väliä), pidä hiuksia harjalla siihen suuntaan kuin haluat niiden menevän, ja föönaa ihan juuria kunnes hiukset ovat täysin kuivat (jos tuntuu liian kuumalta, pidä tauko ja jatka sen jälkeen!). Varmaan joku superstrong-muotovaahto juurissa parantaisi tulosta. Ja lopuksi reipas suihkutus lakkaa siihen kohtaan.

      Toinen keino peittää paljas kohta voisi olla jonkinlainen tupeeraus, mutta varo ettei tule liian vahva möykky... se näyttäisi varmaan oudommalta kuin päänahan näkyminen. Onnea yrityksiin!

      • littleape

        yrittää kokeilla nyt kaikkea mohdollista, kun on tullut niin paljon hyviä vinkkejä :) kuulostaa niin monimutkaselta, kun en oo liiemmin tottunu käyttämään mitään kähertimiä yms.. :D pitäs opetella :) ärsyttävää, kun nyt pitää käyttää hiuksiinkin enemmän aikaa aamusin.. ihan kun meikkaamisessa ei ois jo tarpeeks, ainakin just kun pitää herätä aikasin kouluun.. mutta kiitos sullekkin ihan älyttömästi! näin lomalla vielä ei ookkaan väliks hirveesti, että miten nää hiukset on, mut kyllä sit kun pitäs näyttää vähän edustavammalta ;)


    • ..täällä!

      Mullon kans semmoset ainaki 3 pyörrettä päässä, etuhiuksissa ja kaksi takana, jossa uskon, että sullakin se pyörre sijaitsee..

      Mut jos yhtään auttaa, niin oikeasti niitä on kaikilla ja ne näyttää kaikilla ihan samalta. Jos ei sitten satu oleen joku parturi, joka jaksaa/viitsii/osaa/jolla on pakko laittaa ne jotenki aamuisin.

      Mulla ne kans häirii ja ne kohdat näyttää välillä siltä, kun oisin kalju, mut minkäs teet. Mä hieroskelen niitä, kun hiukset on märät ja sitten laitan vaan hiuslakkaa, niin kyl ne yleensä pysyy..

      Elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita mietittävänä, ku hiukset, tai ainaki mulla on.

      Mut tsemiä!

      • littleape

        heh, on tää kyllä ärsyttävä "vaiva"! :D mutta tuntuu mukavalta lukea ja tajuta, että ei olekaan ainut pyörteistä kärsivä..
        totta on että elämässä on tärkeempiä asioita, todellakin! :) mut joo, pitää kokeilla lakkaakin, ainut vaan, kun oon joskus kokeillu sitä niin niitä ei sit voinu yhtään harjata, mut eihän niitä sillon tietysti tartteiskaan.. :D no kaipa siihenkin tottuu. siitä kokeilusta on vaan nyt aikaa ainakin 3 vuotta ja sillon en ees käyttäny sitä pyörteen piilottamiseen.. kiitos kauhiasti myös sulle! :)


    • Pyörrehirviö!

      No, kaikilla meillä on ihan hirvee tukka aamulla. Ei tuo pyörre oikeasti ole mikään hirvee juttu. Älä leikkaa hiuksiasi vaan opettele kikkailemaan tupeerauksilla, mömmöillä ja paplareilla. Kun oot mun ikäinen (kolmekymppinen) osaat kyllä jo elää pyörteesi kaa. Älä vain mene minnekään hullun mammakampaajan luo, joka vain nyrhäisee sun hiukset lyhyiksi. Mulle kävi sun ikäisenä silleen.

      • littleape

        no ei sit pidä sitä virhettä tehdä! :DD mut pitää tässä joku päivä käydä leikkuuttamassa kuivia latvoja pois ja jos kysys siltäkin vielä tuosta pyörteestä. sit jos se vielä kehtais vaikka näyttää, että miten se laittaa sen kohdan kunnolla.. mutta oon kyllä huomannu, että aina se pyörre ei näy niin selvästi, mutta kun lomalla nukun 12 tunnin yöunet, niin nyt sitten pahimmillaan :D kiitos myös sulle! :)


    • pyörre on kiusallinen

      No aivan varmasti saa pyörteen pois, jos vaan jaksaa aamuisin pestä/kastella föönata hiukset. Ei siinä mene aikaakaan, kun korkeintaan 15 min. Ja tosiaan, jos varmistella haluaa, kannattaa laittaa jotain muotoiluainetta suoraan sinne pyörteeseen, kammata suoraksi ja föönata kuivaksi. Myös suoristusrauta voi auttaa joissain tapauksissa, kuten esim. mun hiuksissa, sillä kun saa kätevästi hiukset melkeinpä miten haluaa.

      En nyt tiedä tilannettasi, mutta vaikuttaa, että olet ottanut liian ison stressin tuosta yhdestä pyörteestä. Suosittelen kokeilemaan rohkeasti jotain vähän pörröisempää lookia, niin pyörteetkin peittyvät.

      • littleape

        niin, kyllä se on totta, että jos jaksasin pestä hiukset aamulla, niin se pyörrekin sitten peittys paremmin sinne sekaan.. mut kyllä kai tässä tilanteessa sitten on pakko, välillä ainakin..
        noh tänään olin tuttavan synttärit, niin vetäsinpä taas ponnarille :D mutta joo, onhan se niinkin, että stressii on tullu tuon asian tiimoilta otettuu, mut eiköhän tää tästä.
        kiitos :)


      • littleape
        littleape kirjoitti:

        niin, kyllä se on totta, että jos jaksasin pestä hiukset aamulla, niin se pyörrekin sitten peittys paremmin sinne sekaan.. mut kyllä kai tässä tilanteessa sitten on pakko, välillä ainakin..
        noh tänään olin tuttavan synttärit, niin vetäsinpä taas ponnarille :D mutta joo, onhan se niinkin, että stressii on tullu tuon asian tiimoilta otettuu, mut eiköhän tää tästä.
        kiitos :)

        siis olin tuttavan synttäreillä...


    • Kuulin hyvän vinkin, eli pesun jälkeen melkein kuiviin hiuksiin pieni ponnari takaraivon yläosaan eli mulla kalju on liian alhaalle tuleva jakaus. Ponnari vetää kuivuessaan hiukset keskelle päin. Nukun sen kanssa yön yli. Vaiva on todellinen, vaikka sitä ei muut herkästi usko. Vaikka kampaaja sen laittaa, niin se on takaisin samana iltana.

    • Tietääkö joku teistä mitään pantaa, huvia tms joka peittäisi takaraivon. Sisällä käytettävä baskeri, hattu tms.

    • Anonyymi

      Vaikka nyt onkin vanha viesti niin kommentoin tänne tulevien apua etsivien avuksi: Siihen voi laittaa kevyesti tummaa luomiväriä, joka häivyttää vaalean päänahan tummien hiusten joukkoon huomaamattomammaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      1835
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1479
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1262
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1180
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      969
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      942
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      895
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      826
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe