Onko jokin kirjoittamaton laki joka kieltää kaverin ex:ään sekaantumisen, tai onko jokin aika jonka kuluttua Exät ovat taas "vapata riistaa"?
Saako kaverin entiseen koskea?
13
5887
Vastaukset
- EX minäkin
mitäpä se enään exälle kuuluu mitä toinen tekee? Tosin sinun ja kaverin välit voivat muuttua kummallisiksi jos alatte seurustelemaan (varsinkin jos olette oikein hyviä kavereita) oletko valmis menettämään kaverisi?
- olla vaihtelevaa
Riippuu yleensä minkälainen kaveri ja minkälainen kaveripiiri. Kaveripiirillä saattaa olla ns. sanaton sopimus asiaa sivuten tai sitten jokaisella on oma käytäntö asiasta. Ei tuohon voi sanoa mitään kiveen kirjoitettua, joskus on joskus ei.
- aika.
Kaverin ex on vapaata riistaa sillä siunaamalla sekunnilla kun kaveri siitä tekee exän. Jos kaverilla siitä menee herne nenään, ei kaveri ole sen arvoinen.
- KOSKEA
Kavereiden entisiin, nykyisiin eikä tuleviin kosketa jos halutaan pysyä kavereina. Niin se vaan menee. Vai onko kiva naida samoja miehiä/naisia?
- menja
Jaa-a. Minulle kavereitten eksät, nyksät ja kaikenlaiset hoidot ovat kyllä olleet väistämättä jotenkin sukupuolettomia olentoja. Siis heti kun joku kaveri heihin on näppinsä iskenyt, heistä on tullut ihan yhtä seksuaalisesti kiinnostavia kuin oma veli. (Tarkennus: oma veli ei siis minua kiinnosta..;P)
Tämänhetkisien eksieni kanssa kuka tahansa kavereistani saisi vapaasti puolestani seurustella, mutta jos joku ikuna vaikka eronkin jälkeen iskisi näppinsä tähän nyksääni, se olis kyllä kaveruuden loppu.:)
Niin joo, olenhan minäkin seurustellut joskus hamassa nuoruudessa kaverusten kanssa. En siis yhtä aikaa, vaan pienen väliajan välein. Eikä se noita tuntunut haittaavan, ehkä merkki siitä etteivät siinä olleet suuret tunteet pelissä miltään taholta. Sittemmin ollaan joskus istuttu iltaakin kolmestaan.
Elämä on hassua. - ,,,,,,,,,,,,
Suhteen syvyys, kesto, ja erosta kulunut aika vaikuttavat tietenkin asiaan. Ystäväni seurusteli aikanaan exäni kanssa, mutta meidän suhde kesti vain pari kuukautta. Erottiin sovussa, kun kumpikaan ei saanut suhteelta mitä halusi. Parin vuoden jälkeen ystävä ja ko. mies ihastuivat, ja varovaisen mietiskelyn jälkeen alkoivat seurustella. Ystäväni siis kyllä puhui asiasta kanssani. Mikäs siinä jos oikeasti välittävät toisistaan.
Mutta tunnen myös ihmisen, jolla on jonkinlainen pakkomielle etsiä kumppani aina ystävien eksistä ja nykyisistä. On alkanut mennä jo sen verran moraalittoman touhun puolelle, ettei ystävyydestä voi oikein enää puhua.
Ei näihin voi kukaan ulkopuolinen vastausta antaa. Jos tiedät, että ex oli ystävällesi todella tärkeä, ja että ystäväsi rakasti häntä paljon, seurustelusi tämän ihmisen kanssa varmasti satuttaisi häntä enemmän tai vähemmän.- Zhanya
En tekisi noin jos haluat että pysyt kaverisi kanssa väleissä ja tuskin kaverisi haluaa tavata enään tätä exää.Ja väkisinkin tulisi niin käymään kun olette kavereita.Ja kun sattumoisin törmäisitte yhdessä niin että kaverisi näkee exän samalla joka on sinun kainalossasi tulisi kiusallinen tilanne...Kyllä rakkaan löytää muualtakin ettei tarvitse kaverin exiä haaveilla.
- tilanne päällä
Zhanya kirjoitti:
En tekisi noin jos haluat että pysyt kaverisi kanssa väleissä ja tuskin kaverisi haluaa tavata enään tätä exää.Ja väkisinkin tulisi niin käymään kun olette kavereita.Ja kun sattumoisin törmäisitte yhdessä niin että kaverisi näkee exän samalla joka on sinun kainalossasi tulisi kiusallinen tilanne...Kyllä rakkaan löytää muualtakin ettei tarvitse kaverin exiä haaveilla.
Entä jos kaverin ex (itse hänen exää konskaan nähnyt) hakeutuu seuraani ja kummatkin sanovat että tunteet olisivat menneet pois jo. eikä kaveriani haittaa. Tuntuu silti väärältä.
- AJATELTAVAA!
Hei,
minun paras kaverini ja veljeni, jonka kanssa ollaan oltu lapsuudesta asti kuin paita ja peppu, seurusteli 5 vuotta erään neidin kanssa. Nyt he eivät enää seurustele, koska neiti petti veljeäni jonkun exänsä kanssa ja veljen mielestä se ei ollut ok. Ero oli hyvin rankka ja sydämiä rikottiin.
Näin tuon veljeni exän eilen baarissa, ja hän yritti minua todella. Minä kun olen niin pelle, etten osaa sanoa ei, aloin tapailemaan veljeni exää. Viikon päästä tajusin, että veljen exän ainoa syy tapailuuni oli, että hän yritti satuttaa veljeäni. Minun mielestäni on kuitenkin ok, että tapailen tätä exää, koska olen
a.NIIN VITUN HUONO KAVERI/ VELI
b. OLEN NIIN RUMA TAI KOKEMATON ETTEN SAA MUUTEN NAISTA
c.USKOTTELEN ITSELLENI JA MUILLE ETTÄ TÄSSÄ EI OLE MITÄÄN VÄÄRÄÄ, KOSKA HEI "KAIKKI ON SODASSA JA RAKKAUDESSA SALLITTUA"
d. MINULLA EI TÄSTÄ SYYSTÄ OLE ENÄÄ VELJEÄ EIKÄ KAVEREITA, JA LISÄKSI KAIKKI TÄSTÄ TIETÄVÄT PITÄVÄT MINUA PELLENÄ
e. TÄMÄ KAIKKI ON MIELESTÄNI VELJENI/ KAVERENI SYYTÄ JOS HÄN SUUTTUU, KOSKA OLEN VAAN SELLAINEN JOKA MYISI ÄITINSÄ OMAN HYÖTYNSÄ TAKIA
f. SODASSA JÄTTÄISIN KAVERINI JA OLISIN PETTURI, MAFIASSA OLISIN ROTTA, MURHAAJANA SELKÄÄN PUUKOTTAJA/ LAPSEN TAPPAJA, LÄÄKÄRINÄ VALELÄÄKÄRI, RIKOSREKISTERINI ON TÄYNNÄ TÖRKEITÄ PETOKSIA
g. VÄITTÄISIN SODASSA, ETTÄ ON KAVERIN SYYTÄ JOS EI PYSTY LOUKKAANTUNEENA ITSE LIIKKUMAAN, MAFIASSA KAVERINI, JONKA EXÄÄ PETTÄISIN, OLISI MIELESTÄNI ROTTA, MURHASTA TUOMITTUNA HAKISIN MIELENTILATUTKIMUKSEEN VAIKKA OLISIN SELVÄJÄRKINEN, VALELÄÄKÄRINÄ SYYTTÄISIN VALTIOTA SIITÄ ETTÄ LÄÄKETIETEELLISEEN ON NIIN VAIKEA PÄÄSTÄ.
Kirjoitin tämä viestin, koska luin täällä järjettömiä kaverin exän kanssa seurustelemisen hyväksyviä kommentteja. Teidän päässänne on jotain vikaa. Tuollaisen ajattelun takia maailmamme on tuhoon tuomittu. Klikatkaa seuraavaa linkkiä, tämä termi on ilmeisesti teille täysin tuntematon:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Luottamus
Hyvää päivänjatkoa!
HUHHUH!
ps. miettikää mikä lapsuudessanne on saanut teidät kuvittelemaan, että tämä on oikein. Oliko tarinan pässiveli sinun vanhempasi. Tässä tapauksessa, ota yhteyttä psykiatriin, hän kertoo missä vika. - 42333333
Riippuu aika paljon myös siitä, millaiset välit tämän kaverin ja hänen exänsä kanssa on. Jos exä on jättänyt kaverin tai muuten riitaisat välit, niin mitä luultavammin tämän kaverin menetät, jos sen exään sekaannut.
Jos taas eronneet sopuisasti ja kummallakaan ei ole kaunaa toisilleen, niin todennäköisesti voi välit kaveriin säilyä, mutta ei varmasti niin läheisinä kuin ennen. - jokollo
Entinen on entinen, eihä se muille kuulu kennen kanssa on. Sitten on näitä sairaaloisen mustasukkaisia jotka luulee omistavansa kaikki exänsä ja nykyisensä, sellasia kavereita ees tarvi.
- ytrsysrtg
Exiäkin on monenlaisia. Joku parin kuukauden tapailu on aikalailla yhtä tyhjän kanssa existä puhuttaessa, mutta jos kyse on pidemmästä parisuhteesta, jossa on asuttu yhdessä ja johon liittyy ehkä lapsiakin, kannattaa miettiä, onko sen arvoista alkaa seukkailla tällaisen kanssa? Vaikkei ero olisi ollut mitenkään rumakaan, itse kokisin ainakin jotenkin kiusallisena, jos exäni ilmaantuisi kuvioihin mukaan jonkun kaverini "käspuolessa" ja pidemmän päälle alkaisi olla perillä minunkin elämäni nykykuvioista, vaikkeivat ne hänelle exän ominaisuudessa kuulukaan. No, kaveripiirissäni onkin sanaton sopimus, että toisten exiin ei sekaannuta.
- silirimpsis_-67
Tottakai saa, jos molemmat osapuolet niin haluaa. Tietysti vähän eri juttu millaisesta exästä on kyse, ja onko kaveri vain kaveri, vai hyvä ystävä tai jopa ns. bestis. No oikeastaan riippuu tasan tarkkaan vain kaikkien osapuolten persoonista ja tilanteesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243