Onko missään sivulla lasten painoindeksiä??
Haluaisin tietää olenko normaali vai alipainoinen. Ja en tiedä ovatko ne jutut totta mitä on aikuisten painoindeksissä..
Mutta kuitenkin, pyydän että jos on lasten painoindeksi jossain sivulla, niin kertokaa kiitos. ;)
Lasten painoindeksi??
35
8746
Vastaukset
- ...
Minkä ikäinen olet? Yleensä lapsilta ei mitata painoindeksiä, koska se ei ole niin paikkaansa pitävä. Lapsi kuitenkin kasvaa vielä ja siksi painovaihtelut ovat yleisiä.
Kun kehitys on loppunut, niin voi alkaa painoindeksiä laskemaan, ellei sitten ole todella ylipainoinen. Tällöinhän on syytä puuttua ruokavalioon ja liikunnan määrään, mutta millekään laihikselle ei missään nimessä pidä ryhtyä.
Lapsille ei siis ole painoindeksiä erikseen.- netistä
http://www.poliklinikka.fi/?page=1693652&id=7158457
tuossa artikkelissa on linkki lasten painoindeksi -laskuriin. - lolomgdaa
netistä kirjoitti:
http://www.poliklinikka.fi/?page=1693652&id=7158457
tuossa artikkelissa on linkki lasten painoindeksi -laskuriin.tämä keskustelu auttoi minua tietämään olenko normaali (:: olen healty paino... mitä sit tarkottaaki :D:D ilmeisesti hyvinvoiva
- mansikka95
miksi nuorille ei ole omaa painoindeksi sivua???? ei voi tarkkailla, että pitääkö laihduttaa vai lihottaa... esim.. jos painaa vaikka 45kiloa ja on pitkä 147,5cm niin mikä on painoindeksi onko lihava vai laiha??? ?
- mansikka95
lolomgdaa kirjoitti:
tämä keskustelu auttoi minua tietämään olenko normaali (:: olen healty paino... mitä sit tarkottaaki :D:D ilmeisesti hyvinvoiva
kuka sano, että oot normaali painoinen?
- H.Moilaska
mansikka95 kirjoitti:
miksi nuorille ei ole omaa painoindeksi sivua???? ei voi tarkkailla, että pitääkö laihduttaa vai lihottaa... esim.. jos painaa vaikka 45kiloa ja on pitkä 147,5cm niin mikä on painoindeksi onko lihava vai laiha??? ?
Peili kertoo, jos mieli on terve. Anorektikot tietenkään eivät peilistä näe todellista kuvaa, mutta kyllä silmä sanoo normaalisti ihmiselle onko lihava, laiha vai normaali.
Ja ehkä olen vanhanaikaiinen, mutta mielestäni 10-16 -vuotiaiden ei vielä pitäisi painoansa paljon murehtia, jos sitä on kertynyt niin kasvu sen kyllä tasaa mikäli siihen annetaan mahdollisuus. Ja sen mahdollisuuden antaminen on mielestäni vanhempien asia, ei kasvavan lapsen oma murhe.
Sairaaksi on mennyt, kun työtoverini 5-vuotias tytärkin kuulemma kovasti murehtii (olematonta) lihavuuttaan. Hyvä että oikeista paino-ongelmista puhutaan, mutta kuinka moni kasvuikäinen lapsi ahdistuu siitä aivan turhaan? - ifweevermeetagain
H.Moilaska kirjoitti:
Peili kertoo, jos mieli on terve. Anorektikot tietenkään eivät peilistä näe todellista kuvaa, mutta kyllä silmä sanoo normaalisti ihmiselle onko lihava, laiha vai normaali.
Ja ehkä olen vanhanaikaiinen, mutta mielestäni 10-16 -vuotiaiden ei vielä pitäisi painoansa paljon murehtia, jos sitä on kertynyt niin kasvu sen kyllä tasaa mikäli siihen annetaan mahdollisuus. Ja sen mahdollisuuden antaminen on mielestäni vanhempien asia, ei kasvavan lapsen oma murhe.
Sairaaksi on mennyt, kun työtoverini 5-vuotias tytärkin kuulemma kovasti murehtii (olematonta) lihavuuttaan. Hyvä että oikeista paino-ongelmista puhutaan, mutta kuinka moni kasvuikäinen lapsi ahdistuu siitä aivan turhaan?Innostuin kirjoittamaan ja vastailemaan tähän , koska itseänikin vaivaa , että olenko oikean kokoinen ja haluaisin laihtua.
Olen 14 v tyttö ja pitutta on n.168cm ja painoa n.50 kg ( välillä se kävi jopa 45kg)
Onko se liikaa?
Harrastan kilpauintia 5 krt viikossa kahdesta tunnista kahden ja puolen tunnin harkkoihin.
Käyn vapaa-ajalla lenkillä , ja syön kohtuu monipuolisesti. Joskus tulee tietenkin syötyä herkkuja .. ja siitä johtuu ajatus että lihoan ja minusta tulee ylipainoinen , enkä halua sitä.
Joten , olenko sopiva vai mitä minun tulisi tehdä? - I-think-what-I-want
ifweevermeetagain kirjoitti:
Innostuin kirjoittamaan ja vastailemaan tähän , koska itseänikin vaivaa , että olenko oikean kokoinen ja haluaisin laihtua.
Olen 14 v tyttö ja pitutta on n.168cm ja painoa n.50 kg ( välillä se kävi jopa 45kg)
Onko se liikaa?
Harrastan kilpauintia 5 krt viikossa kahdesta tunnista kahden ja puolen tunnin harkkoihin.
Käyn vapaa-ajalla lenkillä , ja syön kohtuu monipuolisesti. Joskus tulee tietenkin syötyä herkkuja .. ja siitä johtuu ajatus että lihoan ja minusta tulee ylipainoinen , enkä halua sitä.
Joten , olenko sopiva vai mitä minun tulisi tehdä?Olet täysin normaalinpainoinen.
Itse olen 13-vuotias ja minulla on tuon linkin painoindeksilaskurin mukaan hieman ylipainoa, mutta en välitä siitä vielä - olenhan kasvuiässä. Silti kyllä olen peilistäkin katsonut, että olen vähän "normaalia" pyöreämpi tapaus ja alkanut sen vuoksi vähentämään vain herkkuja - nehän ovat juuri ne, mitä ihminen ei tarvitse. - moimoimoimoik
H.Moilaska kirjoitti:
Sairaaksi on mennyt, kun työtoverini 5-vuotias tytärkin kuulemma kovasti murehtii (olematonta) lihavuuttaan. Hyvä että oikeista paino-ongelmista puhutaan, mutta kuinka moni kasvuikäinen lapsi ahdistuu siitä aivan turhaan?Teini-iässä paino ja ulkonäkö merkitsee PALJON !
- eewhhh
moimoimoimoik kirjoitti:
Teini-iässä paino ja ulkonäkö merkitsee PALJON !
11-vuotias tyttö normaali,jos on 153cm pitkä ja painaa 40kg
- nimimerkkivarattu:DD
ifweevermeetagain kirjoitti:
Innostuin kirjoittamaan ja vastailemaan tähän , koska itseänikin vaivaa , että olenko oikean kokoinen ja haluaisin laihtua.
Onko se liikaa?
Joten , olenko sopiva vai mitä minun tulisi tehdä?Sopiva olet. :)
- heppi246
Tuo on totta. lapset ovat lapsia ja heille ei kyllä mitään dieettiä järjestetä. Ruokavaliosta kannattaa jättää pois naposteltavat ja kaikki epäterveellinen. lapsilla on syytä olla herkkupäivä jolloin ostaa vaikkapa karamellia, mutta ei liikaa.
- heppi246
eewhhh kirjoitti:
11-vuotias tyttö normaali,jos on 153cm pitkä ja painaa 40kg
minun tyttärteni on 152cm pitkä ja paino on noin 50 ja ikä 11. mitä mieltä olette onko ylipainoinen? hän oli terveystarkastuksessa ja paino oli normaali.
- haarahyppy12356536
mansikka95 kirjoitti:
uskon että tuo paino olisi normaali koska 151cm pitkä 11 vuotias tyttö painaa noin 50 kiloa ja on normaali
- Olen fiksu, olen 13v
Hetkinen ihmiset.
Ensinnäkin painoon vaikuttaa ruumiinrakenne, lihaksiston ja luuston tilavuus ja massa.
Otetaan esimerkki:
Milla on 165 cm pitkä ja painaa 52kg Salla on 165 cm pitkä ja painaa 60 kg. Salli pelaa jalkapalloa 4 kertaa viikossa ja syö herkkuja aina välillä. Milla tanssii kerran viikossa. Hän syö herkkuja kohtuudella.
VOIKO MIELESTÄSI OLLA MAHDOLLISTA, ETTÄ SALLA OLISI LAIHEMPI JA KIINTEÄMPI (=ei plösö eikä mitään makkaroita)?
ajattelet varmaan: EI
oikea vastaus on: VOI
Salla voi olla, sillä aktiivisena urheilun harrastajana hänen painoonsa vaikuttaa mitä luultavimmin lihakset. Ne painavat enemmän kuin turha mässi. muistakaa tämä, älä vertaa kavereihin itseäsi. heillä on eri geenit!
Ja hyvä lapsi, nuori, aikuinen, vanhus. Älä ole liian laiha. Ole sopiva. Älä pidä painoa hallitsevana elämänasiana, pidä mieluummin käytöstapoja, ystävällisyyttä, viisautta ja ystävyyttä.
Lopuksi:ON PAKKO MYÖNTÄÄ, ETTÄ LIIAN LAIHA IHMINEN EI NÄYTÄ KIVALTA
PS. MUISTAKAA ETTÄ KOKOONNE VAIKUTTAA 80% RUOKAVALIO 20% LIIKUNTA (ASIOISTA JOIHIN VOIT VAIKUTTAA) JOTEN ÄLKÄÄ IHMETELKÖ JOS PAINO EI LASKE HULLULLA JUOKSEMISELLA JA ENTISILLÄ RUOKAILUTOTTUMUKSILLA.
NAUTTIKAA ELÄMÄSTÄNNE, SELLAISINA KUIN OLETTE! - Apua!
Olenko normaalipainoinen?
Painan 61 kiloa, olen noin 173 cm pitkä ja olen -97.. ??- Jönni ;D
Olet:)
- ressi2
Kuka pelle on keksinyt kaavan paino/pituus x pituus. Oikeasti eri mittaisten vertailuun kelpaava kaava on paino/pituus x pituus x pituus, sillä tilavuus on kolmannessa potenssissa. Tällä kaavalla saadaan kaikista saman indeksin omaavista saman muotoisia. Esimerkki: neliökaavalla
painoindeksi 25 saadaan 1,8 metrisellä 81 kilolla, 1,7 metrisellä 72,3 kilolla, 1,5 metrisellä 56,3 kiloa ja 1,2 metrisellä 36 kilolla. Eli mitä lyhempään mennään sitä ylipainoisemmaksi muututaan oikeasti.
Otetaanpa kolmas potenssi mukaan, lähdetään liikkeelle 1,8 metrisestä 81 kiloisesta, silloin indeksi on 13,9. Lasketaan tuolla 13,9:llä 1,7 metrinen painaa 68,3 kiloa, 1,5 metrinen 46,9 kiloa
ja 1,2 metrinen 24 kiloa.
Vastaavasti 2-metrinen neliökaavalla saisi painaa indeksillä 25 yhteensä 100 kiloa ja kuutiokaavalla 111,2 kiloa.
Päätelkää itse kumpi kattaa OIKEASTI kaikki pituudet, tuo neliökaava kattaa vain keskimittaiset aikuiset, kuutiokaava täsmää jopa lapsiin.- vai että idiootti
Jos aletaan pikkua nussimaan niin olisiko sitten vielä kuitenkin parempi käyttää mittää pituus x levye x paksuus? Ihminenhän ei ole kuutio.
Kyse on kuitenkin vain indeksistä... karkea arvio painon ja pituuden suhteesta...
- Neuvolakortissa
Neuvolakortissa on se käppyrä ja varmaan sen löytää netistäkin....
- vm 95
kyllä terkkari teille sanoo jos on painon kans jotain ongelmaa, itte oon hieman alipainoinen ja kävin välitarkastuksissa jotta paino ei pääse liikaa laskemaan.kyllä se teille sanotaan jos on painossa jotain vikaa, ne tietää koulussa (terkkari) ja kotona kyllä tarkasti ja voi itsekkin käyttää omaa järkeä ja katsoa peiliin. nykyajan laihuus ja kauneus ihanne on vaan ihan hirveä ja teini iässä monelle kertyy paineita ja sitten laihdutetaan ja sitte mietitään että miksi ei kehitytä niinkuin kuuluisi (menkat yms) olkaa oma itsenne, ei se maailmaa kaada jos olette 2grammaa ylipainoisia ;) lasten ei ollenkaan pitäisi laskea indeksejä kun on pyrähdykset ja muut ..
- lihava
Terkkari ei todellakaan sano jos on painon kanssa ongelmia !
esim ite oon 156.5 pitkä ja painan 43-44 kiloa .
Mun kaveri on 152 pitkä ja painaa 35 kiloa .
Terkkari sanoi meitä molempia normaaleiks vaikka on 9 kiloa eroa ?
Mun mielestä se mun kaveri on alipainoinen , ja mä liian lihava .- nnnnjjjjgggg
kuule minää oon normaalipainonen ja oon 11 ja 151 cm pitkä ja painan 50 kiloo kun olin tänää terkkarilla ja olin normaali mutta en ole lihava vaan mun luut on niin vahvat että painan paljon YMMÄRRÄ HYVÄ LAPSI!!
- heiiiiiii!
etkö just lukenu tän esimerkin, sry et lainasin!:
"Ensinnäkin painoon vaikuttaa ruumiinrakenne, lihaksiston ja luuston tilavuus ja massa.
Otetaan esimerkki:
Milla on 165 cm pitkä ja painaa 52kg Salla on 165 cm pitkä ja painaa 60 kg. Salli pelaa jalkapalloa 4 kertaa viikossa ja syö herkkuja aina välillä. Milla tanssii kerran viikossa. Hän syö herkkuja kohtuudella.
VOIKO MIELESTÄSI OLLA MAHDOLLISTA, ETTÄ SALLA OLISI LAIHEMPI JA KIINTEÄMPI (=ei plösö eikä mitään makkaroita)?
ajattelet varmaan: EI
oikea vastaus on: VOI
Salla voi olla, sillä aktiivisena urheilun harrastajana hänen painoonsa vaikuttaa mitä luultavimmin lihakset. Ne painavat enemmän kuin turha mässi. muistakaa tämä, älä vertaa kavereihin itseäsi. heillä on eri geenit!"
"Ja hyvä lapsi, nuori, aikuinen, vanhus. Älä ole liian laiha. Ole sopiva. Älä pidä painoa hallitsevana elämänasiana, pidä mieluummin käytöstapoja, ystävällisyyttä, viisautta ja ystävyyttä."
"ON PAKKO MYÖNTÄÄ, ETTÄ LIIAN LAIHA IHMINEN EI NÄYTÄ KIVALTA!"
TAJUTKAA NYT LAPSET ETTEI TEILLÄ OLE MITÄÄN SYYTÄ LAIHDUTTAA JA TERKKARI KYLLÄ SANOO JOS ON ALI- TAI YLIPAINOO! ITE OLIN NOISSA IHAN SAMOISSA MITOISSA KU SÄ JA EN PITÄNY ITSEÄNI YHTÄÄN LIHAVANA JA MIKSI? KOSKA MINULLA ON LIHASTA! - maatuskantuska
mitä pahaa teistä siinä on että lapsi haluaa mielenrauhan näkemällä painoindeksinsä??
- fsaagfds
kilokalorilaskuri.fi tuolta löytyy ilmainen painoindexi mittari ja myös ruokapäiväkirja
- ite oon 13
http://xestia.net/testit/isobmi.php
Tein testin täällä :) - hfkksbchhdgtq55
kirjoita googleen lasten painoindeksin laskeminen jossain vaiheessa tulee sellainen mittarisivusto ja painat siitä:DD
- kysyjä
oonko lihava, jos oon 11v , 152cm pitkä ja 39kg painava!
- et ole
et ole lihava, ja mielestäni voisit kyllä vielä tuosta kasvaakkin! älä ole liian kriittinen itsellesi!
- Muumionom
Voi lapsoset älkää liikaa sitä painoanne tarkkailko, älkääkä missään nimessä laihduttako !
- Tunnemussuttaja
Kyllä terkkari kertoo jos "sinulla on hieman ylipainoa ja/mutta.."
Niin mulle sanottiin viime terkkari käynnillä keskiviikkona.
Mitat 162,5cm, 64kg ja kaiken lisäksi ikä 12,5 vuotta. Murrosikä alkanut 9 vuotiaana.
Ongelmani on (mielestäni) aivan liika napostelu ja tunnesyöminen (joka taitaa johtua äitini ja isäni jatkuvasta riitelystä.) Satan siis pahimpana naposteluhetkenä syödä (jos muuta ei löydy) sokeripaloja, kuivia muroja suoraan paketista, paketillisen rusinoita tms. tms...
Kuinka saisin itseäni vaivaavan tunnesyömisen ja napostelun kuriin?
Niin paino putoaisi sen pari kiloa, jotka vaaditaan "normaaleihin" lukemiin pääsyyn.
Liikuntaa harrastan salibandya 2krt viikossa tunti viidentoista minuutin ja puolentoista tunnin harkkojen kera. Jolloin kaloreita sykemittarin mukaan palaa noin 800kaloria/treenit ja vien koiran päivittäin tunnin-kahden tunnin lenkille (300-400kaloria/lenkki)
Apua napostelun lopettamiseen!! - joku
Ite oon 160cm ja 46kg normi?
- Hömppäli
Mä oon 167.5 ja 43kg
- Väsynyt!):
Itse löysin tuosta yhdestä linkistä. Minä painan 37 kg ja olen pitkä 143,5-144 cm. Olen 11-vuotta. Minulle sanottiin tuossa että olen hieman alipainoinen? Mielestäni saisin painaa vaan 35 kg korkeentaan. Kouluterveystarkastuksessa taas sanottiin että olen normaali,mutta pitää mennä kuitenkin keväällä tarkistuttamaan että painoni nousee?? Mielestäni olen hieman ylipainoinen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1948711
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264868- 504318
- 623877
- 513246
- 503070
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.552852Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432521
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422425