voitteko kertoa vähän tekniikkaa kuinka hakata säkkiä koska oon aika varma että teen siinä jotain väärin.. pitääkö niillä jaloilla siinä tehdä jotain koska luulen että joo.. kuinka siihen pitäisi lyödä? kiitos etukäteen!
nyrkkeilysäkin hakkaaminen
10
4226
Vastaukset
- lyödä väärin :)
Lyö, hakkaa tai potki. Ihan miltä itse tuntuu. Ole kuitenkin varovainen ettei paikat revähdä, ettet kaadu tai potkaise läsnäolijoita :)
- joo :)
joo ei ehkä voi lyödä väärin.. no ainaki siinä tulee hiki ja on mukavaa! se vaan ku jos vaikka rikon ranteet tai jotain niin sitte ei ois kivaa! nyt jo paikat aika jumissa.. tais venyttely jäädä vähiin :)
- weider---
Lainaa kirjastosta joku nyrkkeilyä ja lyöntien tekniikkaa käsittelevä kirja.
- niiiiii
niinhän seki kait kävis.. mutta satutko tietämään jotain videoita jossa opetettais? pitää kattoo kirjastosta :)
- minääää
Ranteita kannattaa säästää, eli älä lyö lötköranteilla vaan jännitä käden lihakset niin, että se ranne nyrkkeineen pysyy liikkumattomana/jäykkänä.
Pidä yläselkää vähän köyryssä/pyöreänä, ei liioitellen. Silleen, että lyönti lähtee sieltä selästä (selkä mukaan liikkumaan!). Kuvittele olevasi vihainen härkä hyökkäämässä, nassu hanskojen taa ja mulkoile sieltä.=)
Sihtaa ne iskusi yhteen pisteeseen, niin se säkki ei heilu metriä sinne tänne. Älä työnnä, vaan ISKE! Kuvittele, että se säkki on tulikuuma ja siihen voi koskea vain salamannopeasti. (Tai vielä parempaa, kuvittele jonkun epämieluisan henkilön pärstä siihen säkkiin ja lyö sitä pärstää=)
Toinen jalka eteen, niin saa paremmin lyötyä. Pysyy tasapaino. Voithan sä hyppiä niillä koko ajan, jos mieles tekee.
En ole itse mikään jumppaohjaaja, mutta järkeä käyttämällä siihen säkin hakkaamiseenkin saa järkeä! Ärsyttää tyypit, jotka tulee läiskimään säkkiä miten sattuu...- SP.
että kun lyöt niin siinä vaiheessa kun nyrkki osuu säkkiin niin käden pitäisi olla koukussa, ei suorana. Näin kehittyy lyöntivoima kunnolla. Tuon verran isäukko entisenä nyrkkeilijänä mulle neuvo joskus :) Niin ja tosiaan ne jalat pitäisi olla mukana niin että se lyöntivoima tulee keskivartalosta ja käsi toimii vain "välityskappaleena" siinä.
- minä se vaan...
juuh. kiitti paljon vinkeistä. pitää yrittää sitte vielä muistaa tehdä niitä venytyksiä koska näkyy menevän paikat kipeäksi..heh! :)
- Nimetön
minä se vaan... kirjoitti:
juuh. kiitti paljon vinkeistä. pitää yrittää sitte vielä muistaa tehdä niitä venytyksiä koska näkyy menevän paikat kipeäksi..heh! :)
lantiosta. Et lyö käsilläsi pelkästään silloin ei ole mitään voimaa. ja tosiaan kättä ei pidä suoristaa kokonaan.. Kannattaisi vaikka käydä pari kertaa kuntonyrkkeilyssä tai vaikkapa nyrkkeilyseuran alkeisryhmässä.. (pari ekaa kertaa ei ainakana itselläni ole mitään maksanut, kun sanot että haluat ensin kokeilla onko se sinulle..)Olen harrastanut thainyrkkeilyä ja nyrkkeilyä jonkin aikaa..
Tärkeää on myös sitoa kädet! Urheiluliikkeestä saat siteitä! Ja miten kädet sidotaan? Suosittelen kyllä todella nyrkkeilyseurassa käymistä! Jos ei se ole mahdolista niin edellä oli hyviä ohjeita.
eli ranne suorana,
peukalo ei saa törröttää eteenpäin(voi murtua), käsivartta ei suoristeta kokonaan,
hartiat alhaalla (nousevat helposti korviin), nopea palautus (kättä ei jätetä säkille vaan se palautetaan nopeasti takaisin),
ja tärkeää on se että liike lähtee todellakin lantiosta! Voit harjoitella ensin vain lantiolla ilman käsiä! Ota mukava asento niin, että pysyt hyvin tasapainossa ehkäpä hartioiden levyisesti jalat harallaan toinen jalka edessä (kumpi tuntuu luontevammalta). Kokeille kiertoliikettä, liikuttaen lantitasi (takajalkasi kiertyy vähän mukana, mutta palautuu tasapainon tulee säilyä)sitten voit otta kädenkin mukaan kun tajuat mistä liike lähtee..
on suoria lyontejä, koukkuja, alakoukkuja ja kyynärpäiälläkin voi lyödä (kyynärsuojat ettei tule hinkkaushaavoja). Mutta aloita suorista vain. Voit katsella myös nyrkkeilyä telkkarista ja kannattaa varjonyrkkeillä (kuvittelet vastustajan ja nyrkkeilet "ilmaan") ennen kuin kovin kovaa alkaa lyödä säkkiä. Ei ole tarkoitus rikkoa itseään. Hyvät hanskat ovat erityisen tärkeät! Ne suojaavat kättä!
- Anonyymi
Nyrkkeilyyn on yksi vinkki mulla älä pysäytä lyöntiäsi vaan sinun pitää miettiä että löisit kohteesta läpi.
- Anonyymi
Riippuu siitä missä tarkoituksessa aiot hakata säkkiä.
Poikani harrasti alkuun kuntosali treeniä ja, estelystäni huolimatta penkkiä.
Sanoin ohjeena, että kaikki toistot maksiminopeudella ja ojentaja treenin jälkeen nopeat ärsykkeet hakkaamalla säkkiä säkkihanskoilla.
Mukana koko vartalo. Jalkojen osuus tärkeä. Liikkuvuus ja se, että paremmalla kädellä teho lähtee päkiästä.
Oheistuotteena junnujen piirinmestaruudet kuulassa ja kiekossa. Kuulassa piirinennätyksellä.
Nyrkkeilyssä Pn- liiton kaksi SM hopeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192725Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151129Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121- 401035
- 61021
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47914
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123883Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837