Näin notkea tulee olla jokaisen (alle 30v) naisen!

NotkeaN-79

16

3867

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tanssija

      Ei todellakaan tulisi olla. Tuollainen notkeus on vuosikausien harjoituksen tulos, ei todellakaan
      terveyden kannalta pakollista.

      • kuten suihinotto.

        Määrätyt temput on joka naisen osattava. Siitä vaan harjoittelemaan ahkerasti.


      • kyllästyttää
        kuten suihinotto. kirjoitti:

        Määrätyt temput on joka naisen osattava. Siitä vaan harjoittelemaan ahkerasti.

        minä vaadin että jokaisen suomen miehen on oltava bodattu lihaskimppu, koulutettu ja hyvä duunipaikka tulot min. 4000e/kk.
        ja pitää päästä sivuttaisspagaatiin sekä pystyä ottamaan itseltään poskeen takaperin.
        luusereita ovat ne jotka ei tähän pysty! se kuuluu kuulkaas asiaan että sen verran näkee vaivaa asioiden eteen.


      • Puppeli poika
        kyllästyttää kirjoitti:

        minä vaadin että jokaisen suomen miehen on oltava bodattu lihaskimppu, koulutettu ja hyvä duunipaikka tulot min. 4000e/kk.
        ja pitää päästä sivuttaisspagaatiin sekä pystyä ottamaan itseltään poskeen takaperin.
        luusereita ovat ne jotka ei tähän pysty! se kuuluu kuulkaas asiaan että sen verran näkee vaivaa asioiden eteen.

        Miehen oltava niin vahva että saa sinut irti maasta ja on varaa ruokkia sinut siihen tuolille koneesi viereen :) Seksikään kanssasi tuskin onnistuu joten suihinotto itseltä ainoa ratkaisu?


      • ...
        Puppeli poika kirjoitti:

        Miehen oltava niin vahva että saa sinut irti maasta ja on varaa ruokkia sinut siihen tuolille koneesi viereen :) Seksikään kanssasi tuskin onnistuu joten suihinotto itseltä ainoa ratkaisu?

        :)))


    • Flexer

      Itse asiassa väitteessä on perää. Nykyajan (lue:länsimaisten) ihmisten notkeus on aivan kuralla siihen verrattuna mitä se oli vielä 50v sitten. Jokaisen (myös miesten) tulisi hallita jonkinlainen spagaatti (spiraalista puhumattakaan). Ne ei vaadi vuosien harjoittelua, vaan olemme vuosien liikkumattomuudella saaneet lantion ja alaselän niin huonoon kuntoon että em. tekniikat ei tahdo harjoittelematta irrota. Tästä seuraa lukuisia tuki- ja liikuntaelimien ongelmia.

      Katsokaa vaikka lapsia kuinka notkeita he ovat. Tai kun uutisista tulee kuvaa esim. Indonesiasta, siellä (aikuiset) miehet istuvat nuotion äärellä syvässä kyykyssä, kantapäät tukevasti maassa ja silti pystyvät kääntämään päätä sivuille ilman että kaatuvat taaksepäin. Se on normaalia.

      Liikunnan ohjaajana törmään jatkuvasti näihin tyyppeihin jotka pitävät spagaattia liki mahdottomana. Ihme että nuo ihmiset pysyvät pystyssä ilman tukea! Todellista uusavuttomuutta. Nämä samat ihmiset eivät osaa edes kuperkeikkaa, jonka osaa kaikki alle 10-vuotiaat (no melkein). Mutta jossain vaiheessa heidät aivopestään siihen mitä ihmiset pystyvät ja eivät pysty tekemään. Ja tähän rakoon iskee mm. Ostos-TV myymällä ihmisille erilaisia nytkyttimiä joiden avulla heidän pitäisi kyetä palauttamaan normaalit liikeradat ja -laajuudet raajoihin.

      Onneksi ratkaisu on paljon yksinkertaisempi. Se ei ruostu mitä käytetään. Eli näihin aikoihin alkaa taas kansalaisopistoissa yms paikoissa syyskurssit. Mikä tahansa liikkuminen on hyvästä, oli se sitten kävelyä, tanssia, joogaa tai karatea. Kaikissa kroppa pääsee tekemään sitä mihin se on suunniteltu. Eli liikkumaan monipuolisesti.

      Suomalaisista on tullut ylisuuria pikkulapsia joita pitää kaitsea koko ajan ettei tule pipi.

      Olen 36v mies, enkä itsekään pääse spagaattiin. Vielä. Olen sairastanut pahan syövän ja kouluaikana terveydenhoitaja pelotteli että selkärankani on kiero (skolioosi) joten vältin kaikkea ylimääräistä selän rasitusta, mikä kostautui vuosien selkäkipu kierteellä. Nyt juoksen joka päivä 5km ja käyn pari kertaa viikossa puntilla. Eikä selkä oireile. Enkä syö mitään lääkkeitä

      • Vasuri'

        Aika rankkoja väitteitä? Ketjun aloittaja nyt taitaa olla jonkinlainen pitkäaikainen keppostelija.

        "Jokaisen (myös miesten) tulisi hallita jonkinlainen spagaatti (spiraalista puhumattakaan)."

        Millä perusteella? Eihän siitä kuitenkaan ole hyötyä useimmissa urheilulajeissa tai selviytymisen kannalta.

        Ja "spiraalista;" spagaatti tehdään sivulle ja eteen, "spiraali" on spagaatti ja toisille toinen on paljon vaikeampi kuin toinen.

        "Nykyajan (lue:länsimaisten) ihmisten notkeus on aivan kuralla siihen verrattuna mitä se oli vielä 50v sitten."

        Mitä todisteita siitä on?


      • Intiassa?

        Spagaatista ei tietoakaan tälläisena 173 cm ja 75 kg ja 27 v miehenä. Mutta siitä lyön vetoa että otan mieluusti pitkän tai lyhyenmatkan juoksukisan intialaisen joogin kassa. Leuanvetokisassankin otan ja katsotaan kumpi nostaa penkistä enemmän.

        Lisäksi veikkaisin että elän tätä kumista joogia pidemmän elämän.

        ps. jos joogi haluaa otan myös mua thai matsin hänen kanssaan.


      • Anthropologi
        Vasuri' kirjoitti:

        Aika rankkoja väitteitä? Ketjun aloittaja nyt taitaa olla jonkinlainen pitkäaikainen keppostelija.

        "Jokaisen (myös miesten) tulisi hallita jonkinlainen spagaatti (spiraalista puhumattakaan)."

        Millä perusteella? Eihän siitä kuitenkaan ole hyötyä useimmissa urheilulajeissa tai selviytymisen kannalta.

        Ja "spiraalista;" spagaatti tehdään sivulle ja eteen, "spiraali" on spagaatti ja toisille toinen on paljon vaikeampi kuin toinen.

        "Nykyajan (lue:länsimaisten) ihmisten notkeus on aivan kuralla siihen verrattuna mitä se oli vielä 50v sitten."

        Mitä todisteita siitä on?

        Eli toisinsanoen pelkkä mielipide asiasta. Hei oikeesti oletteko ikinä kuulleet tai nähneet kuvaa yli 50 v takaa missä joku isoisäsi pätisi spiraalillaan... heheheh tuskin.


      • Flexer
        Vasuri' kirjoitti:

        Aika rankkoja väitteitä? Ketjun aloittaja nyt taitaa olla jonkinlainen pitkäaikainen keppostelija.

        "Jokaisen (myös miesten) tulisi hallita jonkinlainen spagaatti (spiraalista puhumattakaan)."

        Millä perusteella? Eihän siitä kuitenkaan ole hyötyä useimmissa urheilulajeissa tai selviytymisen kannalta.

        Ja "spiraalista;" spagaatti tehdään sivulle ja eteen, "spiraali" on spagaatti ja toisille toinen on paljon vaikeampi kuin toinen.

        "Nykyajan (lue:länsimaisten) ihmisten notkeus on aivan kuralla siihen verrattuna mitä se oli vielä 50v sitten."

        Mitä todisteita siitä on?

        "Millä perusteella? Eihän siitä kuitenkaan ole hyötyä useimmissa urheilulajeissa tai selviytymisen kannalta. "

        Terveyden kannalta.

        Eipä ole luku- ja kirjoitustaidostakaan mitään hyötyä urheilun tai selviytymisen kannalta. Eikä tv:n katselulla.

        Toisaalta spagaatista ei ole haittaa. Enkä nyt keksi lajia jossa spagaatin hallitseminen haittaisi urheilusuoritusta.

        "Mitä todisteita siitä on?"

        Jahas, taas näitä. No niinkuin aikaisemmin kirjoitin, harva aikuinen osaa nykyään edes kuperkeikkaa. Lue edellinen viestini.

        Kun selaa esim. puolustusvoimien tai partiolaisten kirjoja 50-luvulta, sieltä löytyy taulukot kuntotestiin. Siellä on mm. leuan vedot, Cooperin testi jne. Se millä tuloksella nykyään saa arvosanan hyvä, antoi aikaisemmin tulokseksi huono, tai jopa erittäin huono. Eli vaatimuksia on löysennetty kun näitä 'hyviä' ei enää tahdo löytyä. Siinä yksi todiste siitä, että ihmisten kunto ja notkeus on kuralla.

        Jostain syystä näitä kuralla olevia ihmisiä on enemmän länsimaissa kuin ns. köyhissä maissa.

        Baitöwei, en ole ketjun aloittaja.


      • Flexer
        Intiassa? kirjoitti:

        Spagaatista ei tietoakaan tälläisena 173 cm ja 75 kg ja 27 v miehenä. Mutta siitä lyön vetoa että otan mieluusti pitkän tai lyhyenmatkan juoksukisan intialaisen joogin kassa. Leuanvetokisassankin otan ja katsotaan kumpi nostaa penkistä enemmän.

        Lisäksi veikkaisin että elän tätä kumista joogia pidemmän elämän.

        ps. jos joogi haluaa otan myös mua thai matsin hänen kanssaan.

        "otan mieluusti pitkän tai lyhyenmatkan juoksukisan intialaisen joogin kassa. Leuanvetokisassankin otan ja katsotaan kumpi nostaa penkistä enemmän."

        Siis hä?! Miten joogit liittyy spagaattiin. Eli tässä taas Jamppa Janatuinen todisti väitteeni oikeaksi: ihmiset luulevat että spagaatti vaatii jotain erityistaitoja (esim. kymmen vuotta meditointia Intiassa riisikuppi nivusissa.) hah hah! Juurihan viestissäni kerroin ettei se ole tarpeen. Normaali notkeus riittää, ongelma on vaan se, että se on hieman ihmisiltä hukassa.

        "Lisäksi veikkaisin että elän tätä kumista joogia pidemmän elämän."

        Elämän pituus määräytyy aika monien muuttujien mukaan. Notkeus tai Muay Thai ei siihen vaikuta.

        "ps. jos joogi haluaa otan myös mua thai matsin hänen kanssaan."

        Jep jep. Eipä Evilää kannata haastaa pituushyppyyn, eikä Räikköstä autokisaan. Turvallista pysyä omassa lestissään. Mutta toisaalta vaarallista, mitä jos tuleekin nokkaan omalla tantereella.

        Heh heh. Kaiken kaikkiaan mielenkiintoisia juttuja ihmiset pähkäilevätkin.

        Tässä juuri huomaa sen kuinka ihmiset on aivopesty siihen, että se minkä he osaavat/pystyvät on normaalia, kaikki muu on epänormaalia. Jos ei itse ylety sitomaan kengännauhojaan, ei sitä tarvitsekaan kun se ei ole normaalia. Porskutetaan vaan siinä omassa pikku suossa pävästä toiseen ja ylpeillään niillä pikku saavutuksilla rinta rottingilla. Ja sitten tv:stä hämmästellään kun joku tekee voltin tai spagaatin, että 'Onpas notkea, hui!'

        Se mitä olen yrittänyt tässä näpytellä pikku kätösilläni on se, että kun me synnymme, meillä on tietty notkeus. Pystymme mm. imemeään varpaitamme. Jossain vaiheessa tämä notkeus häviää. Miksi? Sitä olen yrittänyt selvittää ja uskon että kun se syy löytyy, löytyy myös syy lukuisiin tuki- ja liikuntaelimien vaivoihin.

        Mutta jos ihmiset vain hyväksyvät tilanteensa, mitään parannusta ei tule tapahtumaan. Leikkausjonot pitenevät ja lääkkeitä myydään miljoonien edestä vuosittain sairauksiin jotka ovat 'itse-aiheutettuja'.

        'Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas.'


      • Vasuri'
        Flexer kirjoitti:

        "Millä perusteella? Eihän siitä kuitenkaan ole hyötyä useimmissa urheilulajeissa tai selviytymisen kannalta. "

        Terveyden kannalta.

        Eipä ole luku- ja kirjoitustaidostakaan mitään hyötyä urheilun tai selviytymisen kannalta. Eikä tv:n katselulla.

        Toisaalta spagaatista ei ole haittaa. Enkä nyt keksi lajia jossa spagaatin hallitseminen haittaisi urheilusuoritusta.

        "Mitä todisteita siitä on?"

        Jahas, taas näitä. No niinkuin aikaisemmin kirjoitin, harva aikuinen osaa nykyään edes kuperkeikkaa. Lue edellinen viestini.

        Kun selaa esim. puolustusvoimien tai partiolaisten kirjoja 50-luvulta, sieltä löytyy taulukot kuntotestiin. Siellä on mm. leuan vedot, Cooperin testi jne. Se millä tuloksella nykyään saa arvosanan hyvä, antoi aikaisemmin tulokseksi huono, tai jopa erittäin huono. Eli vaatimuksia on löysennetty kun näitä 'hyviä' ei enää tahdo löytyä. Siinä yksi todiste siitä, että ihmisten kunto ja notkeus on kuralla.

        Jostain syystä näitä kuralla olevia ihmisiä on enemmän länsimaissa kuin ns. köyhissä maissa.

        Baitöwei, en ole ketjun aloittaja.

        "Eipä ole luku- ja kirjoitustaidostakaan mitään hyötyä urheilun tai selviytymisen kannalta. Eikä tv:n katselulla."

        Nyt kyllä puhuttiin ihan urheilusta, ja spagaatti kyllä liittyy liikuntaan. Olisi vain sellainen tekniikka tällä urheilupuolella josta ei ole hirveästi hyötyä.

        "Siinä yksi todiste siitä, että ihmisten kunto ja notkeus on kuralla."

        Leuanvedot tai Cooper eivät vaadi notkeutta.

        "Toisaalta spagaatista ei ole haittaa. Enkä nyt keksi lajia jossa spagaatin hallitseminen haittaisi urheilusuoritusta."

        Olen kyllä lukenut että vanhan ajan voimamiehet välttivät venyttelyä, uskoen että se heikentää. Voin etsiä lisätietoa jos palailet asiaan.


      • Pai Mei
        Flexer kirjoitti:

        "otan mieluusti pitkän tai lyhyenmatkan juoksukisan intialaisen joogin kassa. Leuanvetokisassankin otan ja katsotaan kumpi nostaa penkistä enemmän."

        Siis hä?! Miten joogit liittyy spagaattiin. Eli tässä taas Jamppa Janatuinen todisti väitteeni oikeaksi: ihmiset luulevat että spagaatti vaatii jotain erityistaitoja (esim. kymmen vuotta meditointia Intiassa riisikuppi nivusissa.) hah hah! Juurihan viestissäni kerroin ettei se ole tarpeen. Normaali notkeus riittää, ongelma on vaan se, että se on hieman ihmisiltä hukassa.

        "Lisäksi veikkaisin että elän tätä kumista joogia pidemmän elämän."

        Elämän pituus määräytyy aika monien muuttujien mukaan. Notkeus tai Muay Thai ei siihen vaikuta.

        "ps. jos joogi haluaa otan myös mua thai matsin hänen kanssaan."

        Jep jep. Eipä Evilää kannata haastaa pituushyppyyn, eikä Räikköstä autokisaan. Turvallista pysyä omassa lestissään. Mutta toisaalta vaarallista, mitä jos tuleekin nokkaan omalla tantereella.

        Heh heh. Kaiken kaikkiaan mielenkiintoisia juttuja ihmiset pähkäilevätkin.

        Tässä juuri huomaa sen kuinka ihmiset on aivopesty siihen, että se minkä he osaavat/pystyvät on normaalia, kaikki muu on epänormaalia. Jos ei itse ylety sitomaan kengännauhojaan, ei sitä tarvitsekaan kun se ei ole normaalia. Porskutetaan vaan siinä omassa pikku suossa pävästä toiseen ja ylpeillään niillä pikku saavutuksilla rinta rottingilla. Ja sitten tv:stä hämmästellään kun joku tekee voltin tai spagaatin, että 'Onpas notkea, hui!'

        Se mitä olen yrittänyt tässä näpytellä pikku kätösilläni on se, että kun me synnymme, meillä on tietty notkeus. Pystymme mm. imemeään varpaitamme. Jossain vaiheessa tämä notkeus häviää. Miksi? Sitä olen yrittänyt selvittää ja uskon että kun se syy löytyy, löytyy myös syy lukuisiin tuki- ja liikuntaelimien vaivoihin.

        Mutta jos ihmiset vain hyväksyvät tilanteensa, mitään parannusta ei tule tapahtumaan. Leikkausjonot pitenevät ja lääkkeitä myydään miljoonien edestä vuosittain sairauksiin jotka ovat 'itse-aiheutettuja'.

        'Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas.'

        "Se mitä olen yrittänyt tässä näpytellä pikku kätösilläni on se, että kun me synnymme, meillä on tietty notkeus. Pystymme mm. imemeään varpaitamme. Jossain vaiheessa tämä notkeus häviää. Miksi?"

        Tälläisenkin vanhan mestarin kuten minunkin varvas maistuu melkoisen karvaalle. Kyllä nimittäin puusandaalissakin sukkamehua syntyy.

        ps. tulee aika jolloin mestaristakin tulee oppipoika


    • Flexer

      Unohtui vielä yksi juttu, eli testi jolla voi kokeilla onko juuri sinusta spagaatin tekijäksi.

      Eli otetaan selkänojallinen tuoli tai muu vastaava huonekalu avuksi. Asetutaan seisomaan sen vierelle ja nostetaan toinen jalka huonekalun päälle niin että jalka osoittaa suoraan sivulle (kuten spagaatissa). Jos tästä asennosta pystyy seisomaan suorassa, kykenet spagaattiin ilman sen kummempia harjoitteluja.

      Spagaatissa vaan molemmat jalat ojennetaan sivuille. Ja jalkojen välissähän ei ole lihasta tai jännettä tms. mikä tämän estäisi. Molemmat jalat ovat lantiossa kiinni ihan omilla lihaksillaan.

      Lisäinfoa (enklanniksi) ja kuva tuosta testistä:
      http://www.stadion.com/column_stretch1.html

      • Jaapperson

        Olen samaa mieltä kanssasi näistä väittämistä mitä olet edellä kirjoittanut. Itse olen -74 synt. mies ja liikun aktiivisesti. Venyttelen myös paljon, mutta viime aikoina olen kyllästynyt siihen, että venyttely ei enää kehitä sillä lailla niin kuin sen haluaisin kehittävän. Niinpä aloin etsimään esim. tähän side-split -juttuun vastausta ja löysin sen joogasta. Olen joogahommissa täysin vasta-alkaja amatööri, mutta ne kokemukset mitä olen tähän asti kokenut ovat olleet pelkästään positiivisia liikkuvuuden suhteen. Omalla kohdallani jooga toimii.

        Ja tuosta liikkuvuudesta vielä sen verran, että mitä pitemmät lihakset, jänteet jne. niin sitä laajemmat liikeradat käytössä liikkeissä kuin liikkeissä. Ja mitä pidempi lihas niin sitä voimakkaampi se on, koska se pystyy tuottamaan täydessä pituudessaan enemmän voimaa kuin lyhyt ja jäykkä lihas. Pitkistä ja notkeista lihaksista, jänteistä jne. aiheutuu huomattavasti vähemmän loukkaantumisiakin.
        Simppeleitä perusjuttuja.


    • tuo....

      ole temppu eikä mikään :) joku perverssi kuvaaja on vaan pilannut kaiken kuvaamalla lapsen tissejä,takamusta ja jalkoväliä :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe