400 metriä

mko

Mihin aikaan juoksette 400 metriä? Jos joku on kokeillut niin laittakaa aika. Tuli mieleen että onkohan se enemmän kestävyys vai voimalaji?

Itse löysin todellisen kipinän siihen lajiin. Mun lihaskunto on erinomainen mut cooper vain 2510. Kuitenkin ensikerran kuin juoksin 400 m olin rapakunnossa. Mut aika on parantunut tällä tavalla: 2.00->1.43->1.28->1.17. Voisko mulla olla jopa lahjoja tuohon lajiin? En ole oikein muissa ylesurheilulajeissa kovin paljoa parantanut paitsi tuossa.

34

10772

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 400-metriläinen

      Jos juoksee 400 m aikaan 1,17, se on hyvä aika, jos ikäsi on alle 8 vuotta.

      Neljännesmailerinkin perusedellytys on , että ensin pystyy juoksemaan satasen alle 12 sekunnin ? Senjälkeen kannattaa testata vauhti-kestävyyttä . 400 m on kova matka.

      Toivottavasti asia tällä selkiintyy.

      • ........

        Ei kaikkien tarvitse olla kilpajuoksijoita, voidakseen "tulos kuntoilla" 1,17 on maallikolle,joka ei ole erityisen urheilullinen hyvä aika....


      • Anonyymi
        ........ kirjoitti:

        Ei kaikkien tarvitse olla kilpajuoksijoita, voidakseen "tulos kuntoilla" 1,17 on maallikolle,joka ei ole erityisen urheilullinen hyvä aika....

        Haista vittu :)


    • kuinka kovaa

      juoksette sata metriä?! itse juoksen alle 15 sekunnin!

    • mko

      oon 20v. Ai että 8 vuotiaat on nopeampia kuin minä? Vaikea uskoa että olisin niin huonossa kunnossa. 100 metriä juoksen 14 tasan. Ja mä en ole himo urheilullinen.

      Juoksimme 400 lukion ekalla jolloin sain sen 1.43. Ainoastaan olin jossain keskikastissa. Hävisin voittajalle 150-200 metriä. Hän oli jalkapalloilija.

      • jees,

        hiukan rentoja vetoja, siis ei täysillä ja kevyitä lenkkejä ja oikea vauhdin jako, niin 14 sek. satasella riittää johonkin 1.05-1.10 välille.

        Olet varmaan lähtenyt täysillä ja kangistunut koko ajan, 200 tai 300m olisi mielekkäämpi säännöllinen aikakoe sinulle.


      • mihinkä aikaan

        sen jouksen. 11v jouksin 800 metriä 2min 30 sek. Juoksu harrastus jäi joskus kapinateini vuosiin, mutta kuntoilen yhä paljon. Punttia ja lenkkiä pääsääntöisesti. Cooper 3200. Tänään ajattelin vaihtoehtoisesti mennä juoksemaan puntin sijaan. Voisin kokeilla tota 400m. 55s olen tyytyväinen. Olen mies parhaassa iässä, että älä masennu. Tsemiä ja anna palaa vaan. palaa sana sopii hyvin siihen 400m, se kun on nopeuskestävyys matka. Nopeus harjoituksia ja maitohappokestävyyttä.


      • Anonyymi

        Juoksin "kylmiltään" 1min2 sec 23-vuotiaana. Satasen aika lie ollut noihin aikoihin n.14 sec. Noh, olinhan treenaillut juoksua lenkkeilemällä, mutta tuo 400 oli tiukka paikka, hapot tuli 300 m pinnassa. - Nykyään ei voi yrittääkään, hyvä jos ratakierroksen jaksaa. Sydänvaivat ja terve järki 65 v ikä estää tuommoisen "kuolemanmatkan" juoksemisen. 😁


    • tyytyväinen itteeni

      Oon aika tyytyväinen itteeni ku ekän kerran juoksin
      400metriä sain 1,20sekuntia, ja oon 12vee tyttö

      (harrastan jääkiekkoo)

    • vaan

      400 metrin enkka on 1,07. oon 16wee

      • 16 wee

        Juoksen 400 metriä 55 sekuntiin.


      • jämsä juoksee ;D
        16 wee kirjoitti:

        Juoksen 400 metriä 55 sekuntiin.

        itse juoksin 100 metriä 16.4 ja 400 metriä 1.31.03


    • Anonyymi

      Oon juossut 100m himpun alle 13 sek ja 400m kuitenkin 55 sek, eli lähtö vaikuttaa aika paljon ja satasen aika voi olla huonompi suhteessa jos ei osaa lähteä kovin terävästi.

    • Anonyymi

      Hölkäten märissä lenkkareissa 55 sekuntiin, juosten en ole koittanut. Häviän kuitenkin kaikille

      Molarin oppipoika

    • Anonyymi

      Ite juoksin tänään (sydänvaivaisena) 400m 1.12min ja olin todella tyytyväinen mutta ihan puhki

    • Anonyymi

      Taas meni 55 sekuntiin.

      Oppi-isäni treeniohjelma toimii. Sain sillä toisenkin takareiden lihaksen poikki, mutta urheilijahan (siis maailmanluokan) ei tervettä päivää näe tai viikkoa pitempään ehjänä treenaa.

      • Anonyymi

        Kyllä tuo on häpeällisen hidasta lönköttelyä! Ethän sentään juossut urheilukentällä? Siellä ei noin häpeällisen hidasta vauhtia kai kukaan kehtaa löntystellä kun on vain muiden tiellä.
        Itse juoksin oppi-isääni ja esikuvaani kunnioittaen 400m kaksitoista kertaa 48 sekuntiin 10 metrin kävelypalautuksella. Tämä tietenkin oli vain kevyttä hölkkää, koska kyseessä oli vain verryttely päivän jalkaprässitreeniin. Siinä käytin prässissä vain 1250kg painoja, mikä ei tietenkään ole paljon mitään, mutta sopii pappakuntoilijalle.
        Lopuksi juoksimme urheiluseuramme 2-vuotiaiden lasten kanssa toiset 12x400m. Lapset juoksivat matkan kaikki alle 50sek.
        Kentän reunalla treenejämme katselivat Juha Väätäinen, Lasse Viren ja Kaarlo Maaninka ihailevin silmin kehuen kevyttä askeltani.
        Jalkani olivat kyllä tässä vaiheessa jo hieman kipeät. Ihmettelin sitä hiukan, olihan tämä vasta päivän 7. treeni. Olin myös syönyt viipaleen kurkkua vain 23h ennen tätä harjoitusta, olisi pitänyt syödä aiemmin ettei se olisi haitannut treeniäni. Juuri ennen juoksua kun ei pidä syödä.
        T: kuntoileva pappa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuo on häpeällisen hidasta lönköttelyä! Ethän sentään juossut urheilukentällä? Siellä ei noin häpeällisen hidasta vauhtia kai kukaan kehtaa löntystellä kun on vain muiden tiellä.
        Itse juoksin oppi-isääni ja esikuvaani kunnioittaen 400m kaksitoista kertaa 48 sekuntiin 10 metrin kävelypalautuksella. Tämä tietenkin oli vain kevyttä hölkkää, koska kyseessä oli vain verryttely päivän jalkaprässitreeniin. Siinä käytin prässissä vain 1250kg painoja, mikä ei tietenkään ole paljon mitään, mutta sopii pappakuntoilijalle.
        Lopuksi juoksimme urheiluseuramme 2-vuotiaiden lasten kanssa toiset 12x400m. Lapset juoksivat matkan kaikki alle 50sek.
        Kentän reunalla treenejämme katselivat Juha Väätäinen, Lasse Viren ja Kaarlo Maaninka ihailevin silmin kehuen kevyttä askeltani.
        Jalkani olivat kyllä tässä vaiheessa jo hieman kipeät. Ihmettelin sitä hiukan, olihan tämä vasta päivän 7. treeni. Olin myös syönyt viipaleen kurkkua vain 23h ennen tätä harjoitusta, olisi pitänyt syödä aiemmin ettei se olisi haitannut treeniäni. Juuri ennen juoksua kun ei pidä syödä.
        T: kuntoileva pappa

        Nyt hieman jännittää, miten Molari nokittaa. Käyhän nyt miehen itsetunnolle, jos joku on lähes vertaisensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt hieman jännittää, miten Molari nokittaa. Käyhän nyt miehen itsetunnolle, jos joku on lähes vertaisensa.

        Kirottua, ei olisi ehkä kannattanut paljastaa maailmanluokan treenimenetelmiään kaiken kansan luettavaksi. Nehän voi kuka tahansa kopioida itselleen. Esim. se 3 x 1500 m 03:32-03:31-03:30 vedoilla on ollut itselleni aivan mahtava ylimenokauden kevyt vauhtileikittely-intervalli. Menee takuulla keväällä nopeammin, nyt nuo liukkaat kelit ovat vähän häirinneet, kun on tuota nopeampia settejä vaihtelun vuoksi tullut tehtyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt hieman jännittää, miten Molari nokittaa. Käyhän nyt miehen itsetunnolle, jos joku on lähes vertaisensa.

        Nooh, minä nyt olen vain vanha pappa joka kuntoilee omaksi ilokseen. En kuvittelekaan että voisin voittaa ketään, ikäluokkani valiot ovat hurjasti minua nopeampia ja vahvempia. Tosin jos saisin tuplattua treenimääräni, kehtaisin kenties jo ensi kesänä mennä hölkkäämään hitaalla, vähän alle 50sek/400m vauhdillani jopa urheilukentälle, toki vain pimeällä ja vain kun siellä ei ole muita, etten vain olisi hitaalla vauhdillani kenenkään tiellä.
        Vaan mahtaako tuo onnistua, olen tänäänkin syönyt jo kaksi ohutta kurkkuviipaletta, painoni ei taida tällaisella ylensyömisellä pudota juoksijan lukemiin, olenhan kuitenkin vain 180cm lyhyt ja painan 58kg, eli aivan liikaa.
        Ehkä menen Myllyyn nöyrin mielin seuraamaan esikuvani harjoittelua ja otan opikseni. Tuleehan siinä sentään 50km hölkkää sinne ja toinen takaisin.
        T: pappakuntoilija


    • Anonyymi

      suomessa on vain kaksi ylivertaista juoksijaa, toinen on pappi ja toinenkin on uskovainen. Tahtoo sanoa, että tekemiinsä tuloksiin uskoo vain he itse.

    • Anonyymi

      Juoksen 400m aikaan 1:07. Onko hyvä? Cooperissa menee vain noin 2500m.

      • Anonyymi

        Ikää, 20v, pituutta 190, painoa 82kg ja mies.


      • Anonyymi

        67 s 400 m ei ole hyvä tulos 12 ikävuoden jälkeen 60 vuoteen saakka.

        Mikäli hyvänä pitää kilpailullista tulosta, niin lukioikäinen poika voi juosta harjoittelematta paljon alle 60 s, noin 52-55 s täysin kylmiltään ilman myöskään futistreenejä tms, minkä jälkeen hän voisi aloittaa lajia treenaamaan. Hänestä voisi kehittyä hyvä. Ilman tiettyjä ominaisuuksia ei voi kehittyä koskaan hyvä, joka on 43-46 sekunnin juoksija 400 metrillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        67 s 400 m ei ole hyvä tulos 12 ikävuoden jälkeen 60 vuoteen saakka.

        Mikäli hyvänä pitää kilpailullista tulosta, niin lukioikäinen poika voi juosta harjoittelematta paljon alle 60 s, noin 52-55 s täysin kylmiltään ilman myöskään futistreenejä tms, minkä jälkeen hän voisi aloittaa lajia treenaamaan. Hänestä voisi kehittyä hyvä. Ilman tiettyjä ominaisuuksia ei voi kehittyä koskaan hyvä, joka on 43-46 sekunnin juoksija 400 metrillä.

        Kiitos valaisevasta arviosta. 400m on mielestäni mukavin matka kun voi juosta rennon kovaa ja se on hetkessä ohi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos valaisevasta arviosta. 400m on mielestäni mukavin matka kun voi juosta rennon kovaa ja se on hetkessä ohi.

        Kilpailutasolla joku sanoi, että 400 metriä juostaan alku niin kovaa kuin pystytään ja loppu niin kovaa kuin jaksetaan. ; )

        400 metrillä ei vielä ehdi taktikoimaan, mutta ei enää pelkkä nopeus riitä. Kova laji.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kilpailutasolla joku sanoi, että 400 metriä juostaan alku niin kovaa kuin pystytään ja loppu niin kovaa kuin jaksetaan. ; )

        400 metrillä ei vielä ehdi taktikoimaan, mutta ei enää pelkkä nopeus riitä. Kova laji.

        Ei aivan noin. Alun voi juosta liian lujaa ja 100 metrin jälkeen vauhti hiipuu. 400 metrin juoksussa pitää olla hyvä itsetuntemus, jonka mukaan mennään lujaa mutta ei liian lujaa alkumatkasta.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Kilpailutasolla joku sanoi, että 400 metriä juostaan alku niin kovaa kuin pystytään ja loppu niin kovaa kuin jaksetaan. ; )

        400 metrillä ei vielä ehdi taktikoimaan, mutta ei enää pelkkä nopeus riitä. Kova laji.

        Enpä tiedä kuulostaa aika narsistiselta kuntoilijan kommentilta. Kyllä nelisatasellakin pitää voimia jakaa, vaikka alku menisikin loppua kovempaa.


      • Anonyymi

        400m on hieno matka rykäistäväksi. Jokaisen juoksijan kuntotasostaan riippumatta kannattaa koklata sitä ainakin kerran kesässä urheilukentällä. Pitäisi onnistua ilman kovaa kestävyyspohjaa. Hyvät verryttelyt vaan alle ja menoksi.


    • Anonyymi

      Pikajuoksu ja uinti on upeita kertoo nopeudesta ja nopeista reaktoinneista että pystyy liikkumaan. Myös hölkkä on hyvä harrastus pitkillä matkoilla kestävyys juoksu 10 km tai 15 kilometriä pysähtymättä tosin jotkut pitää vessa tai juomistauon.On ihmisiä jotka tekee juoksulenkkejä 10-15 km joka viikko.Mutta ne pikamatkat ja juoksut on eri lajia.

    • Anonyymi

      Pituus hyppääjä korkeus hyppääjä kolmiloikka ja estejuoksijat juoksee täysillä nollasta sataseen pikana.Estejuoksussa on lyhyt matka mutta pikajuoksu.

    • Anonyymi

      Olen kohta 13v täyttävä poika ja 400m on menny aikaan 56.98. On kyllä epävirallalinen aika koska tuli seuran mestaruuskisoissa eikä virallisissa. 1000m on menny aikaan 3.04.51 joka on tällä hetkellä kauden kotimainen kärkitulos pojat 13 sarjassa. Tasaisesti on 400m mennyt alle minuutin.

    • Anonyymi

      13v juoksin 1min ja 15sec. Nyt kun jälkeenpäin ajattelee, niin oisin voinut tehä paremminkin kun olin sillon tosi urheiluhullu. Nykyään liikunta on vähän jääny...

    • Anonyymi

      En ole varma, mutta muistelisin juosseeni noin 1.07 aikaan. Aikamoista haipakkaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1952
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      148
      1558
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe