Nainen=ihana, mies=?

Sara

Tarvitsisin neuvoa. Millä sanoilla sanoa miehellä tämän olevan ihana? Kun ihana-sana ei kelpaa.. Naiset ovat kuulemma ihania, miehet siis eivät voi olla. Joten millä sanoilla tätä kaksilahkeista voisi kehua?

27

8036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • '''''''

miestä voi ihanaksi muka sanoa? Minä ainakin sanon. Kun se on niin IHANA.

• pimaus

miksei muka??Mä sanon niin monta kertaa päivässä, kun kiusin..ihanaIhanaIHANA =)mums ja nam ja slurps..

• Revolveri

Mites ihanan komea :)

• grrtr

"Ihana" tarkoittaa koko olemusta, eikä pelkästään ulkonäköä, kuten "ihanan komea." Charmikas olisi lähempänä oikeaa, mutta sitähän ei nykyään käytetä.

• einicknamea
        grrtr kirjoitti:

"Ihana" tarkoittaa koko olemusta, eikä pelkästään ulkonäköä, kuten "ihanan komea." Charmikas olisi lähempänä oikeaa, mutta sitähän ei nykyään käytetä.

..ihmiset, jotka kovin paljon käyttävät tota "ihana" sanaa. Yäks.;D

Jos joku oikeasti on ihana, niin toki sen voi ilmaista. Ei siinä mitään. Oma vastenmielisyyteni juontaa varmaan siitä, että seukkailin kauan sitten miehen kanssa, joka vuolaasti hoki tota "ihanaa": toki kehuakseen mua. Muiden tunteita kuvaavien adjektiivien osalta jätkän sanavarasto olikin sitten melkoisen rajoittunut.;D

Musta "ihana"- sanan käyttö ei kauhean hyvin sovellu miehen suuhun. Naisillakin sen kovin yleinen toitottaminen viittaa usein mielikuvituksen puutteeseen ja tunne- elämän latteuteen. Tämäkin mielipiteeni johtunee siitä, että mulla oli teinivuosina yksi hyvin turhamainen ja yksinkertaisen puoleinen (kot, kot..) naistuttava ts. kaveri, joka oli aina ajaa muut hulluteen sillä IHANA, iihana, iiiiihaaana -papukaijailullaan.

• grrtr
        einicknamea kirjoitti:

..ihmiset, jotka kovin paljon käyttävät tota "ihana" sanaa. Yäks.;D

Jos joku oikeasti on ihana, niin toki sen voi ilmaista. Ei siinä mitään. Oma vastenmielisyyteni juontaa varmaan siitä, että seukkailin kauan sitten miehen kanssa, joka vuolaasti hoki tota "ihanaa": toki kehuakseen mua. Muiden tunteita kuvaavien adjektiivien osalta jätkän sanavarasto olikin sitten melkoisen rajoittunut.;D

Musta "ihana"- sanan käyttö ei kauhean hyvin sovellu miehen suuhun. Naisillakin sen kovin yleinen toitottaminen viittaa usein mielikuvituksen puutteeseen ja tunne- elämän latteuteen. Tämäkin mielipiteeni johtunee siitä, että mulla oli teinivuosina yksi hyvin turhamainen ja yksinkertaisen puoleinen (kot, kot..) naistuttava ts. kaveri, joka oli aina ajaa muut hulluteen sillä IHANA, iihana, iiiiihaaana -papukaijailullaan.

Tulipa tuosta mieleeni, ettei omassa perheessänikään käytetty ko. sanaa. Äiti vaikutti olevan sitä mieltä, että se kuuluu vain naivien tyttösten sanavarastoon. Ehkä hänelläkin on sitten ollut samanlaisia kokemuksia kuin sinulla? Mene ja tiedä. Hmmm... se, että joku hokee mitä tahansa sanaa liian usein, vaikuttaa kyllä mielikuvituksettomalta ennenpitkää.

• Kolli_Kellinen

"Oot ihan timantti mies" kuulostaisi korvissani erittäin hyvältä.

• et näillä

palstoilla sua Kolli Kellinen kehutaan naisten toimesta paljon. Oletkos sinä sitten meidän palstalaisten *timantti*? Hymy.

• Nimetön

Vaikka ****pääksi, jos ei ihana kelpaa:) Vitsi vain.
      Toisin kuin metsäpalowaara oli sitä mieltä, että ennemmin äijäksi, niin itse olisin ennemmin ihana. Ainakin itselle tulee äijästä mieleen sellainen tavatonurpojuntti ja kun se ei ole tavoitteeni... Toisaalta saatan vain olla, niin neiti:/
      Mínusta oli ihan jees kun kutsuttiin kivaksikin mutta se varmaan vaikuttaa kun ei niin hirveän usein tuollaisia imartelevia adjektiiveja meikästä käytetä, niin osaan arvostaa niitä sitten enemmän. Voi olla, että miestäsi on kehuttu liikaa ja haukuttu liian vähän;)
      Kiitos ja hei.

• minä vaan

Upea ja mahtava voisivat korvata ihanan miesten kohdalla, mutta saattavat olla vähän turhankin mahtipontisia. Mutta sopivia ehkä joihinkin tilanteisiin.

Jos mies on yllättänyt minut jollakin erittäin positiivisella tavalla, saatan kehua häntä, että "sä olet ihan uskomaton" tai että "sä olet ihan liikaa". Näitä käyttäessä ihaileva äänensävy on se juttu. Ja kyllä on mies sulaa vahaa käsissäni sen jälkeen ;) Tuo "uskomaton" ainakin on toiminut hyvin.

Ja vaikka miten monet meistä naisista ei tätä asiaa tunnu ymmärtävän, niin miehille on todella tärkeää, että heitä kehutaan ja ihaillaan (ei liikaa tietenkään). Itselle ainakin tulee jopa ihanan naisellinen ja hyvä olo, kun tietyllä tavalla astuu miehen alapuolelle ja sieltä käsin häntä katsoo ylöspäin ja ihailee ja kehuu(vertauskuvallisesti puhuttuna).

Itse en tee sitä liian usein, haluan kuitenkin pääosin olla tasa-arvoinen mieheeni nähden. Mutta sopivissa tilanteissa käytettynä hyvä keino pitää mies tyytyväisenä ja itse ainakin saan siitä mielihyvää, kun aiheutan tällä tavalla miehelle hyviä fiiliksiä :)

• NevilleR

Olet saanut väärää informaatiota. Kyllä näinen voi kehua miehen olevan , mutta _miehet_ eivät käytä i-sanaa. Se nyt vaan ei sovi täysikasvuisen uroksen suuhun, ja jos joku on tarpeeksi hölmö yrittääkseen, ulos pihahtaa korkeintaan "öhhännäeh"-tyyppinen vaimea mölähdys (kids, n'essayez pas ceci à la maison).
      /Nev

• naisen olevan "ihana...

Eli kun joskus joku nainen kertoi että totaalinen turn-off on jos mies käyttää sanaa ihana...no mitä mies sitten saa kehua naista jos nainen on ihana mutta sitä sanaa mies ei saa ääneen lausua?? (tosin mun mielestä ei ole ns. naisten sanoja ja miesten sanoja, on vain sanoja..no toki jos mies sanoo ihku niin onhan se vähän...heh :D)

• eiolenikkiä.

"Ihana" on kyllä melko lailla totaalinen turn-off.;D

Jos naisesi on ihana, niin tottakai sä saat sen ääneen sanoa.:) Sehän on vain ihanaa. Ei kuitenkaan enää olekaan niin ihanaa, jos et naisestasi muita hellittelynimiä keksi. Naisesi saattaa nimittäin alkaa uumoilla, että mietit "ihanasta" puhuessasi sittenkin varaosaliikkeessä vierailua.

Toki: jos haluat samaistua yleiseltä 'styleltäsi' esimerkiksi Jorma Uotiseen, niin "ihana"- sanan vuolas käyttö on hyvin suotavaa. Tällöin voit ulottaa ko. termin koskettamaan myös mäntyjä ja männynkäpyjä.

• jos joudun perustelemaan
        eiolenikkiä. kirjoitti:

"Ihana" on kyllä melko lailla totaalinen turn-off.;D

Jos naisesi on ihana, niin tottakai sä saat sen ääneen sanoa.:) Sehän on vain ihanaa. Ei kuitenkaan enää olekaan niin ihanaa, jos et naisestasi muita hellittelynimiä keksi. Naisesi saattaa nimittäin alkaa uumoilla, että mietit "ihanasta" puhuessasi sittenkin varaosaliikkeessä vierailua.

Toki: jos haluat samaistua yleiseltä 'styleltäsi' esimerkiksi Jorma Uotiseen, niin "ihana"- sanan vuolas käyttö on hyvin suotavaa. Tällöin voit ulottaa ko. termin koskettamaan myös mäntyjä ja männynkäpyjä.

jollekin deitilleni että miksi juuri hän, niin miten voin ilmaista sen tulematta turn-offiksi että hän on ihana nainen? Miten voin perustella miksi olen ihastunut juuri häneen?

• eiolenicknamea
        jos joudun perustelemaan kirjoitti:

jollekin deitilleni että miksi juuri hän, niin miten voin ilmaista sen tulematta turn-offiksi että hän on ihana nainen? Miten voin perustella miksi olen ihastunut juuri häneen?

Kaikkien naisten mielestä ihana- sanan käyttö ei ole vastenmielistä, hyvä kysyjä.;) Se ei ole sitä omastakaan mielestäni, muutoin kuin silloin, jos sitä käytetään liian usein ja myös viitaten esimerkiksi perunoihin.

Mikään laki ei kiellä ko. sanan käyttöä, eli jos sulle itsellesi tulee tunne, että haluat ilmaista tuntemuksiasi naiselle juuri tuolla sanalla "ihana", niin älä ihmeessä sabotoi mahdollisuutta itseltäsi. Tunneasioissa ei musta suinkaan aina kannata olla liian kieli keskellä suuta.;) Parhaiten välität siis tuntemuksesi ihastuksellesi olemalla ihan oma itsesi.:)

• adrianleewerkuhn

Kai me olemme kirjoitelleet ylipäänsäkin vähän sitä sun tätä, mutta sävyt muuttuvat ja tyylit vaihtuvat...

No..jospa mä olisin se kulkuri ja Sinä Kaunotar, luulen, että roolit menisivät aika tismalleen oikein..

Toukasta muuten kuoriutuu aina perhonen...muu ei ole edes mahdollista...minä tiedän sinun sen tietävän...

• eionicikiä

Siellä sitä jo muita naisia vokotellaan, vaikka papin luona käyntiä eilen ehdoteltiin toisaallakin.;D

Ei mut joo, kyllä sä adrian olet aika sanaseppo.;) Positiivisessa mielessä.

• Ina

on vaikea hämätä.

Tällä hetkellä taidan olla enemmänkin siipirikko. Etsikkoaika ei ole vieläkään lopussa. Väsymys painaa.

Levoton kulkuri...? Joko onni on löytynyt, pystytkö asettumaan aloillesi? Paitsi jokuhan väitti, että sanaa "onnellinen" ei pitäisi käyttää. Pitäisi käyttää sanaa "tyytyväinen". Aika laimea sana, tyytyväinen. Odottavatko ihmiset muka liikaa, jos haluavat olla onnellisia.

• adrianleewerkuhn
        eionicikiä kirjoitti:

Siellä sitä jo muita naisia vokotellaan, vaikka papin luona käyntiä eilen ehdoteltiin toisaallakin.;D

ota huomioon postmoderni aika, jota elämme...

Ja virtuaalisten identiteettien hybridisoituminen..Joskin mä olen kyllä reaalisestikin jo niin tasaisesti sopivan kokoisen pakkopaidan tarpeessa, että siinä taidetaan tarvita vähintään kaksimetristä mormonipappia ja mukavaa pientä kahden hengen amish-yhteisöä...;D

• eionickiä
        adrianleewerkuhn kirjoitti:

ota huomioon postmoderni aika, jota elämme...

Ja virtuaalisten identiteettien hybridisoituminen..Joskin mä olen kyllä reaalisestikin jo niin tasaisesti sopivan kokoisen pakkopaidan tarpeessa, että siinä taidetaan tarvita vähintään kaksimetristä mormonipappia ja mukavaa pientä kahden hengen amish-yhteisöä...;D

..lumoutunut postmodernista, hyvä adrianleewerkuhn.;D

Identiteettien hybridisoitumisesta huolimatta varoitan miettimästä liian syvällisesti kaksimetrisen mormonipapin habituaalista olemusta.;D

Pahimmassa saatat nähdä jopa unta hänestä.

• adrianleewerkuhn
        eionicikiä kirjoitti:

ai että aika sanaseppo....näkisitpä luonnossa...

Kaksi sanaa tunnissa ja nekin kuuluu suurinpiirtein: ...öö...vaikea sanoa...

• einicknamea
        eionickiä kirjoitti:

Identiteettien hybridisoitumisesta huolimatta varoitan miettimästä liian syvällisesti kaksimetrisen mormonipapin habituaalista olemusta.;D

Tarkoitin, että pahimmassa_tapauksessa_ saatat nähdä jopa unta siitä papista.;) Tsemiä.

• adrianleewerkuhn
        eionickiä kirjoitti:

mukaan en...sillä siihen edes tyynyn alla lojuva, moneen kertaan alleviivattu "Unien Tulkinta" ei taitaisi auttaa...;D

Pidän postmodernista...entäpä itse? Luin tänään juuri virtuaalipersoonallisuuden rakentumisesta?

Kyborgeista..ks. sellainen kuin Mikko Saastamoinen, joka en siis ole mä...

Ongelmana vain alkaa olla Hamletin legendaarinen kysymys...

• eionicknamea

ai että aika sanaseppo....näkisitpä luonnossa...

Kaksi sanaa tunnissa ja nekin kuuluu suurinpiirtein: ...öö...vaikea sanoa...

..kaikessa emansipatorisuudessaan ei aina kuitenkaan mahdollista _yksilön_ äänen kuulumista.;) Ehdottomasti parempia "Öö" ja "vaikea sanoa" kuitenkin joskus, kuin tuhat sanaa sekunnissa ja kaikki täyttä paskaa.

Et sä ny varmaan adrian ihan "mykän rukous" ole livenäkään, en usko.;D

• eiolenikkiä.

mukaan en...sillä siihen edes tyynyn alla lojuva, moneen kertaan alleviivattu "Unien Tulkinta" ei taitaisi auttaa...;D

Pidän postmodernista...entäpä itse? Luin tänään juuri virtuaalipersoonallisuuden rakentumisesta?

Kyborgeista..ks. sellainen kuin Mikko Saastamoinen, joka en siis ole mä...

Ongelmana vain alkaa olla Hamletin legendaarinen kysymys...

..sen Saastamoisen jossakin välissä.

Nyt toivotan hyvää yötä.:) Varo hurjistuneita mormoni-pappeja.;D

• adrianleewerkuhn
        eionicknamea kirjoitti:

..kaikessa emansipatorisuudessaan ei aina kuitenkaan mahdollista _yksilön_ äänen kuulumista.;) Ehdottomasti parempia "Öö" ja "vaikea sanoa" kuitenkin joskus, kuin tuhat sanaa sekunnissa ja kaikki täyttä paskaa.

Et sä ny varmaan adrian ihan "mykän rukous" ole livenäkään, en usko.;D

mulla riittää temperamenttia vaikka muille jakaa..

Et jos haluisit siitä edes pienen osan..luovutan sen oitis sulle ja ilomielin.

En todellakaan ole "mykän rukous"...Joskus toivoisin toki olevani...

Miten Sinä...puhutko paljon...?

• adrianleewerkuhn
        eiolenikkiä. kirjoitti:

..sen Saastamoisen jossakin välissä.

Nyt toivotan hyvää yötä.:) Varo hurjistuneita mormoni-pappeja.;D

kultsi...;D

Pyrin varomaan taivaan tipahtamista päähäni..;D

Ketjusta on poistettu 55 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe