Kummalta puolelta lyönti?

Keijo Makkonen

Meneekö golfissa nuo mailojen vasen ja oikea samalla tavalla kuin esim lätkämailoissa? onko helpompi golfissa lyödä siltä puolelta miltä pelaa lätkää? anteeksi tietämättömyyteni.

11

10248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssddddd

Enpä tiedä onko tuo lätkämaila kovin hyvä peruste valinnalle. Tiedän muutamia, jotka pelaavat lätkää ns. väärältä puolelta.

Parempi peruste on tehdä puolen valinta heittokäden/vahvemman käden mukaan.

Kokeile kummankin puoleisia mailoja ja ala pelaamaan siltä puolelta, joka tuntuu paremmalta.

• varmavasuri

mulle sanottiin että se käsi alemmas kummalla lyöt tenniksessä kämmen lyöntiä oon oikea kätinen mutta valitsin vasurin setin koska lyön pesistä ja pelaan lätkää samalta puolelta!

T: hcp 8,8

• IlkkaV

Heittokäsi on tarkempi käsi - ei vahvempi. Tarkemmassa kädessä hermotus on tarkempi.
        Kaikki ei ole voimasta kiinni.
        Paitsi kai Sulla, kun olet niin tyhymä !

• Anonyymi
        varmavasuri kirjoitti:

mulle sanottiin että se käsi alemmas kummalla lyöt tenniksessä kämmen lyöntiä oon oikea kätinen mutta valitsin vasurin setin koska lyön pesistä ja pelaan lätkää samalta puolelta!

T: hcp 8,8

Kyllä se aloitus on ihan yhtä vaikea molemmin puolin, oikeapuoleisia mailoja on paljon parempi valikoima , suosittelen kokeilemaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se aloitus on ihan yhtä vaikea molemmin puolin, oikeapuoleisia mailoja on paljon parempi valikoima , suosittelen kokeilemaan ?

Kroketissa tätä ei tarvii miettiä.

• aina pohtinut

samaa. Aika mystistä on kyllä. Useimmat lätkänpelaajat ovat oikeakätisiä, mutta pelaavat leftillä. Golfissa nämä samat oikeakätiset pelaavat useimmiten rightilla?

Itse olen oikeakätinen, mutta pelaan lätkää rightillä ja myöskin golfia rightillä. Poikani ovat myös oikekätisiä ja pelaavat lätkää leftillä ja myös golfia leftillä.

Maahockeyssä ei muuten ole tätä ongelmaa. Siellä kaikki ovat rightejä, kun säännöt sen niin edellyttävät.

• Riekko

Ammattilainen pelaa leftillä golfissa? Urheilikanavalla tulee golfia harva se tunti ja en ole vielä yhtään leftin lyöjää nähnyt.

• Mickelson
        Riekko kirjoitti:

Ammattilainen pelaa leftillä golfissa? Urheilikanavalla tulee golfia harva se tunti ja en ole vielä yhtään leftin lyöjää nähnyt.

ranking 2. mm. pelaa vasemmalta.

Vasemmalta lyöviä golfareita on noin 7 %. Kanadassa ja Suomessa on enemmän vasureita kuin tuo 7 %, koska em. maissa on lätkämailaan tartuttu ensin. Pakistanissa tuskin ensimmäistäkään :-)

• on oikeakätinen
        Mickelson kirjoitti:

ranking 2. mm. pelaa vasemmalta.

Vasemmalta lyöviä golfareita on noin 7 %. Kanadassa ja Suomessa on enemmän vasureita kuin tuo 7 %, koska em. maissa on lätkämailaan tartuttu ensin. Pakistanissa tuskin ensimmäistäkään :-)

vaikka pelaa siis vasemmalta.

• pieni kulkijas

- miten päin otat kiinni pesäpallomailasta?
      - kumpi käsi on alempana kun lapioit?
      - entäs kun haravoit?
      - kun laitat kädet ristiin, kumpi peukku on päällä?
      - kun laitat kädet "puuhkaan", kumpi käsi on kainalossa ja kumpi näkösällä?

Näillä kaikilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Mikä tuntuu paremmalta - se toimii.

• säkkiii

Yleinen harhakäsitys on, että hallitsevalla kädellä ja lyöntipuolella on jokseenkin yksiselitteinen yhteys. Tämän käsityksen mukaan oikeakätiset pelaavat golfia luontaisesti oikealta puolelta, vasenkätiset vasemmalta.

Väärin.

Arnold Palmer, Greg Norman, Johnny Miller ja Nick Price ovat kaikki esimerkkejä oikealta puolelta lyövistä golfhuipuista, joilta valtaosa arkiaskareista hoituu vasemmalla kädellä.

Entäpä vasemmalta puolelta lyövät?

Yllättäen huipuista vain Bubba Watsonin hallitseva käsi on vasen. Esimerkiksi Antti Ahokas, Mike Weir ja Phil Mickelson ovat kaikki luontaisesti oikeakätisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1566
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1179
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe