Kertomus siitä kuinka näin enkelin.

Jenny T.

Tästä on pari vuotta aikaa. Opiskelin terveydenhuoltoalaa ja meillä oli opetusta teho-osastolla. Seisoimme juuri erittäin (noh, teho-osasto ;P) sairaan potilaan sängyn vierellä ja opettaja puhui jotakin, en muista mitä. Katselin sängyllä makaavaa potilasta, hän näytti siinä hyvin avuttomalta, kuin pieni lapsi, kaikkien letkujen etc. keskellä. Minun kävi häntä kovasti sääliksi ja "liikutuin". Rupesin ajattelemaan hyvin intensiivisesti "kuka hänestä pitää huolta?", en saadakseni vastausta mistään, vaan ihan vain itsekseni, se ajatus puski päähän todella voimakkaasti. Ja sitä ajatellessani ties kuinka monetta kertaa oli yhtäkkiä kuin olisin tuntenut jonkinlaisen lämpimän "töytäisyn" (joka oli enemmänkin kuitenkin kuin puhallus) selässäni ja ajatuksiini nousi hyvin voimakkaasti sanat "takanasi on enkeli". Käännyin samantien katsomaan taakseni, mutta siellä ei ollut ketään - ei ihmisiä, ei enkeleitä, ei mitään, ei edes mitään sairaalakalusteita. Käännyin takaisin ryhmääni päin ja yritin kiinnittää huomioni takaisin opetukseen, mutta en oikein onnistunut, kun samantien tunsin jälleen tuon töytäisyn selässäni ja sanat päässäni. Noh, tällä kertaa pistin kaiken mielikuvitukseni piikkiin, tyyliin "yeah, right! Enkeli tosiaan - hyvä vitsi!". Mutta, heti kun about tuollainen ajatus oli päähäni noussut tunsin tuon töytäisyn vielä kerran selässäni ja vaikka se olikin vaativan tuntuinen, se oli silti jotenkin äärettömän lempeä ja mmm... vaikea kuvailla, ei ole sanoja sille, hieno tunne kuitenkin ja taas nuo sanat "takanasi on enkeli".
Nyt oli sitten pakko kääntyä katsomaan (ryhmäläiset jo vähän ihmetteli ;D) - eikä mitään näkynyt.

Tai, niin ensin luulin, sillä olin juuri kääntymässä pois, kun yht'äkkiä silmäni rupesivat näkemään jotakin varjoista seinää vasten. Ja vaikka silmäni jotakin näkivätkin, tapahtui tuo näkeminen yhtä paljon tunteena takaraivossa - ikäänkuin "tunsin" sen mitä näin: seinän vierellä seisoi enkeli. Se oli n. 2-2,5m korkea, ja kasvoja sillä ei näkynyt, vain jotain viitteellisiä muotoja ja valoa. Se ei ollut mies eikä nainen, vaikea selittää, mutta se vain ei ollut, vaikka toki androgyynejä ruumiinmuotoja on olemassa kummassakin sukupuolessa, mutta tässä ei ollut siitä kyse: se vain ei ollut kumpaakaan, se TUNTUI hyvin voimakkaana. Se loisti hyvin kirkasta, mutta samalla lempeää valoa ja sillä oli valkea kaapu päällään, joka liikehti hiljaa kuin jonkinlaisessa lämpimässä tuulessa, se näytti kankaalta, ja kuitenkin minulle tuli sellainen tunne, että se on energiaa. Tässä näyssä oli monia hyvin hyvin ristiriitaisia asioita sillä yhtä paljon kuin näin sen, myös tunsin muilla aisteillani sen mitä näin. Sillä oli päässään sileä kypärä, jostakin kullannäköisestä materiaalista, se myötäili enkelin päätä hyvin tarkkaan. Ja sillä oli SIIVET, ihanat siivet! :)) Mmm... ne olivat valkoiset, hohtavat, sellaiset klassiset isot, enkelinsiivet ja ne kaartuivat aivan pikkaisen sen pään yläpuolelle ja siipien kärkisulat hipoivat lattiaa. Tuota "näkyä" on niin vaikea pukea sanoiksi, sillä siitä sai niin paljon vaikutteita, että sille ei ole sanoja. Tuosta enkelistä huokui todella TODELLA vakaata voimaa, tyyntä voimaa ja samalla rakkautta - ja tässä kohtaa on sanottava, että jokin sen voiman laadussa oli myöhemmin samana päivänä asiaa miettiessäni hieman maskuliinista, mutta se ei ollut miespuolinen, siitä olen varma. Siis, se oli VOIMAKAS. Ja se vain seisoi liikkumatta ja tyynenä siellä seinän vierellä ja "vartioi" - se oli siellä pitämässä huolta näistä potilaista.

Noh, mitä sitten, kun olin nähnyt tuon enkelin? Koko kokemus kesti vain n. 1-2 minuuttia, mutta se tuntui paljon pidemmältä ajalta. Hetken enkeliä katsottuani tuli tunne, että nyt on aika kääntää katse, sellainen lempeä kehoitus tyyliin "nyt näit", ja niin sitten käänsin katseeni. Ei minun maailmani siinä mitenkään järkkynyt, se oli vain hieno kokemus, josta olen hyvin kiitollinen - tunsin hetkellisesti suurta ahdistusta noiden avuttomien potilaiden tähden ja tuntui hyvältä tietää, että homma on jollakulla hyvin hanskassa - en epäröisi itse hetkeäkään jättäytyä sen enkelin hoiviin :). Jatkossa tiedän, että oli mitä oli, kaikkeen on tarkoitus ja ketään ei jätetä yksin - sekin tuli hyvin voimakkaana tunteena tuossa kokemuksessa.

Että silleen.

Ja muuten PS: Olen nähnyt samassa sairaalassa toisenkin enkelin, haki kuolevan "kotiin" ja on sanottava - kuolema on niin kaunis, ei siinä todellakaan mitään pelättävää ole :).

31

8539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenny T.

      Ai niin, piti vielä sanoa, että kukaan muu ei kuitenkaan tätä enkeliä vaikuttanut nähneen. Sääli, se oli todella kaunis näky :).

      • ev.lut

        hieno tarina. Olen kuullut vastaavia tarinoita paljon että sairaaloissa liikkuu enkeleitä. Oma läheiseni kertoi minulle myös nähneensä jotain joka tuli seinän läpi huoneeseen. Olen samaa mieltä että kukaan ei lähde yksin. Jumala lähettää vielä viimeisen kerran kutsun tulla luokseen, sillä Jumala ei ole tarkoittanut ketään kadotukseen.


      • siilityttö55
        ev.lut kirjoitti:

        hieno tarina. Olen kuullut vastaavia tarinoita paljon että sairaaloissa liikkuu enkeleitä. Oma läheiseni kertoi minulle myös nähneensä jotain joka tuli seinän läpi huoneeseen. Olen samaa mieltä että kukaan ei lähde yksin. Jumala lähettää vielä viimeisen kerran kutsun tulla luokseen, sillä Jumala ei ole tarkoittanut ketään kadotukseen.

        Minulle kertoi ystäväni tämän;
        Hän oli sairaalassa ja käveli käytävää pitkin huonettaan kohti,
        niin kuinka ollakkaan hän huomasi valko pukuisen menevän erääseen huoneeseen
        "luuli ensin hoitajaksi"mutta kun "hoitaja" ei avannut ovea,
        vaan meni oven läpi,
        arvasi enkeliksi.

        Kuuli aamulla, että siitä huoneesta oli potilas kuollut.


      • Verkko

        Ihana lukea noita enkeli kokemuksia. Kyllä Jumala antaa joskus ihmisten nähdä sotsjoukkonsa vahvistukseksi näkijälle.


    • Tyttö_19

      Hengellisiä asioita ei ole tarkoitustaan voida sanoin selittää :)

      Itse en ole koskaan enkeliä nähnyt.

    • skereettu

      Muistan ku pienenä rukoilin, että haluun nähdä enkelin. Noh. Kului 21 vuotta.

      Kaksi viikkoa sitten oltiin tulossa Venäjältä lastenleiriä pitämässä ja autossa istuessa yksi matkan vetäjistä otti esiin valokuvan ja kysyi että näenkö siinä jotain outoa.

      Kuva oli vanha. Siinä oli hieman jo vihertävän sävyisenä lentokoneen ikkuna ja ikkunan takana hieno pimenevä auringonlasku horisontissa.

      Katsoin kuvaa tarkkaan heiluvassa autossa.

      Lopulta huomasin, että kuvassa oli ikään kuin läpinäkyvänä, mutta kuitenkin ääriviivoiltaan aivan selvä enkeli. Sen kasvoja ei näkynyt, mutta siivet sillä oli (ihanat ylväät perhos/haltiasiivet!) ja muu olemus huokui sellaista seesteyttä, paikallaan pysymistä ja noh, vartiointia. Enkelillä oli pitkä kaapu, josta erotti edessä olevan leveän hihansuun.

      En nähnyt enkelin kasvoja, mutta kuvasta sai sen käsityksen, että enkelillä oli olkapään alapuolelle ulottuvat ruskeat hiukset ja se katsoi suoraan kameraan.

      Ehdotin hieman epävarmasti kuvan antajalle, että kuvassa oli enkeli. Hän nyökkäsi ja kertoi, että kun Euroopan itäreunoille rautaesiripun taakse vielä salakuljetettiin Raamattuja, salakuljettajat olivat lentokentällä rukoilleet, että Herra lähettäisi enkelivartionsa suojaamaan lastin ja koko matkan Puolaan.

      Koneessa ollessaan eräs heistä oli sitten ottanut kuvan hienosta auringonlaskusta, mutta tarkempi tarkastelu osoitti, että kuvassa olikin Taivaan Isän työläinen suojaamassa heidän matkansa :)

      Hymähdin mielessäni kun muistin sen lapsuuden rukouksen enkelistä. Sinänsä merkityksetön asia joku enkelin näkeminen, mutta Jumala vastasi siinä pienen tytön rukoukseeni. :)

      • äitiliini 1

        haluaisin lisätä oman enkeli kokemukseni teille.
        Olin noin 6 vuotias ja olin illalla mennyt nukkumaan. Jostain syystä olin tuolloin erittäin surullinen enkä saanut millään unta. Muistan rukoilleeni isäni opettamaa ilta rukousta itkien.
        Olin aivan lohduton.
        Muistan pelästyneeni aivan kamalasti seuraavia tapahtumia; huoneen perälle muodostui noin metrin korkeudelle hohtava valo pallo joka alkoi laajentua. Pelkäsin aivan täristen. Valo laajeni ja muodostui n. 2 metriseksi hahmoksi joka loisti kirkkautta. Se lähestyi sängyn reunaani ja näin sillä kauniin vaatteen, pitkät ruskeat hiukset, ja valtavan kokoiset siivet! Aloin ymmärtää mistä on kyse. ( Kotona oli joskus erään onnettomuuden jälkeen kerrottu, että on olemassa suojelusenkeleitä, mutta en tainnut sellaiseen uskoa kovin vakavasti. Kotimme ei ollut mitenkään uskovainen) Tuo enkeli kumartui puoleeni ja sanoi hyvin lempeästi, Älä pelkää.
        Hän rauhoitti minua pelkällä läsnä olollaan, muistan sen ihmeellisen rauhan. Hän hymyili minulle. Rohkaistuin ja kysyin, että saanko koskea siipiisi? Ne ulottuivat lattiaan saakka! Ja sain koeilla. Ne tuntuivat paksuilta ja silkkisiltä. Sitten sain nukahtaa onnellisena.
        Uskomattoman mieleen painuva kokemus! Mietin pitkään, että mahtoiko olla mielikuvituksen tepposet, mutta siiten kävi niin, että sain eräässä kaupassa haistella jasmiinia. Sen tuoksu palautti vahvana, kuin toisena todellisuutena tuon enkelikokemuksen. Liikutuin hiukan. Sitten tajusin, että enkeli toi jasmiinin tuoksun vahvana huoneeseen ilmestyessään! Nyt olen varma siitä, että enkeleitä on kaikkialla.


    • Anne koo

      Aivan uskomattoman kaunis tarina. Näitä on ihana lukea. :)))

    • O:)

      Toi sun viestis pisti ihan sanattomaks!

    • -Paula-

      Tämä tapahtui, kun olin 4-5.v. Meillä oli käymässä vieraita, joilla oli minun ikäisiäni lapsia. Keskellä päivää meitä alkoi väsyttää, joten kaikki laitettiin päiväunille samaan huoneeseen. Verhot olivat jääneet vahingossa auki, joten huoneen seinälle heijastui enkeli, se vain ihmetytti, ettei seinään heijastunut muita varjoja, vaikka takana oli paljon puita. Sanoin siitä muille lapsille, ja hekin huomasivat. Sitten katsoin ikkunasta ulos, mutta siellä näkyivät vain puut. Kun käännyin takaisin katsomaan enkelin varjoa, seinällä näkyivät vaan puiden varjot, vaikka niitä ei ollut äsken näkynyt. Muistan sen vieläkin, vaikka siitä on jo monia vuosia. Minua on mietityttänyt, näimmekö näkyjä, vai mitä huoneessa tapahtui. Kuitenkin se oli jotakin enkelin aiheuttamaa.

    • Minulta

      Ihanaa luettavaa ja upeaa,että sinäkin olet saanut kokea enkelin näyn.
      Minä näin enkelin ollessani 7 vuotta sitten synnyttämässä kaksostyttöjäni.
      Synnytyshuoneessa oli tottakai aivan kirkasta,sillä valoahan piti olla.
      Synnytys käynnistettiin Oksitosiini tipoilla,eikä moneen tuntiin tapahtunut mitään.
      Sitten 11 tunnin kuluttua sain nähdä valtavan kirkkaan kolmiomaisen enkelin katossa,viistosti vasemmalla ja samantien syntyi A-vauva maailmaan.
      Huomasin,että sain voimia ponnistaa saadessani nähdä enkelin,Taivaan Isän pyhän lähettilään.
      Nauttikaa kaikki,jotka olette saaneet nähdä enkelin,sillä se on suuri lahja! Niin...ja se antaa voimia jaksaa tässä elämässä,vaikka toki elämä monesti silti tökkii.

    • raato2

      vaan että mitä ihmettä enkelit siivillä tekee,se on se seikka minkä takia en usko kyseisiin tarinoihin.
      Paitso jos joku selittää järkevästi mitä ne siivillä tekee.

      • Jenny T.

        Raato2,

        Ei aavistustakaan siitä, mitä enkelit siivillä tekee... Jotenkin itse ajattelen, että enkelit eivät kaiketi itsessään varsinaiseti fyysistä ulkomuotoa edes omaa, vaan näyttäytyvät ne näkevän yksilön uskomusten mukaisina. Esim. jos enkeli ilmestyisi esim. valopallona, eikä tuon valopallon näkevä yksilö olisi koskaan ajatellut enkelien olevan valopalloja, niin hänhän saattaisi olla vain "Huh? Lentävä valopallo? UFO!!! IIIIIIIK!!!" Menisi vähän ilmestymisestä se pointti hukkaan, vai mitä? ;P
        Kaiketi minulla on sitten jossain tuolla sisuksissani tuo perinteinen kuva enkelistä :)

        Ja, eihän sillä oikeastaan ole edes väliä uskotko vai et, enhän minä sinua edes tunne, halusin vain kauniin kokemuksen ihmisten kanssa jakaa (ja tätä en missän nimessä sano pahalla tyyliin "joo, älä usko. Ääliö", vaan ihan neutraalisti, koska en oikeasti välitä uskovatko ihmiset vai eivät. Mutta, viestiisi vastasin, koska itse ajattelin joskus hyvin nuorena samaa ja tuollaiseen johtopäätökseen lopulta tulin).

        PS. kaikille ketjussa kokemuksiaan jakaneille - ihania kokemuksia, kiitos niiden kertomisesta, tuli kyllä hymy huulille :).


      • Pate.
        Jenny T. kirjoitti:

        Raato2,

        Ei aavistustakaan siitä, mitä enkelit siivillä tekee... Jotenkin itse ajattelen, että enkelit eivät kaiketi itsessään varsinaiseti fyysistä ulkomuotoa edes omaa, vaan näyttäytyvät ne näkevän yksilön uskomusten mukaisina. Esim. jos enkeli ilmestyisi esim. valopallona, eikä tuon valopallon näkevä yksilö olisi koskaan ajatellut enkelien olevan valopalloja, niin hänhän saattaisi olla vain "Huh? Lentävä valopallo? UFO!!! IIIIIIIK!!!" Menisi vähän ilmestymisestä se pointti hukkaan, vai mitä? ;P
        Kaiketi minulla on sitten jossain tuolla sisuksissani tuo perinteinen kuva enkelistä :)

        Ja, eihän sillä oikeastaan ole edes väliä uskotko vai et, enhän minä sinua edes tunne, halusin vain kauniin kokemuksen ihmisten kanssa jakaa (ja tätä en missän nimessä sano pahalla tyyliin "joo, älä usko. Ääliö", vaan ihan neutraalisti, koska en oikeasti välitä uskovatko ihmiset vai eivät. Mutta, viestiisi vastasin, koska itse ajattelin joskus hyvin nuorena samaa ja tuollaiseen johtopäätökseen lopulta tulin).

        PS. kaikille ketjussa kokemuksiaan jakaneille - ihania kokemuksia, kiitos niiden kertomisesta, tuli kyllä hymy huulille :).

        Heräsin kerran opiskelu vuosinani keskellä yötä tunteeseen, että joku oli huoneessani. Avasin silmäni ja näin huoneeni perällä ihmishahmon. Minulle tuli outo tunne. Ajattelin että se on varmasti enkeli! Sitten tuttu ääni sanoi:

        "Perkele Pate, sä oot taas jättänyt kaljan pöydälle lämpenemään! Jengi on ihan hiilenä ja Jaskan piti lähtä alkoon. Vittu sun kanssa taas Pate!"

        Tuosta asti olen uskonut selittämättömiin tapahtumiin.


      • 12.8.

        Enkelit lentävät siivillään paikasta toiseen !
        Miksi sinulla on jalat ? Ihmettelen.


      • )))
        Pate. kirjoitti:

        Heräsin kerran opiskelu vuosinani keskellä yötä tunteeseen, että joku oli huoneessani. Avasin silmäni ja näin huoneeni perällä ihmishahmon. Minulle tuli outo tunne. Ajattelin että se on varmasti enkeli! Sitten tuttu ääni sanoi:

        "Perkele Pate, sä oot taas jättänyt kaljan pöydälle lämpenemään! Jengi on ihan hiilenä ja Jaskan piti lähtä alkoon. Vittu sun kanssa taas Pate!"

        Tuosta asti olen uskonut selittämättömiin tapahtumiin.

        joo o

        ;))


      • eisiipiä
        Jenny T. kirjoitti:

        Raato2,

        Ei aavistustakaan siitä, mitä enkelit siivillä tekee... Jotenkin itse ajattelen, että enkelit eivät kaiketi itsessään varsinaiseti fyysistä ulkomuotoa edes omaa, vaan näyttäytyvät ne näkevän yksilön uskomusten mukaisina. Esim. jos enkeli ilmestyisi esim. valopallona, eikä tuon valopallon näkevä yksilö olisi koskaan ajatellut enkelien olevan valopalloja, niin hänhän saattaisi olla vain "Huh? Lentävä valopallo? UFO!!! IIIIIIIK!!!" Menisi vähän ilmestymisestä se pointti hukkaan, vai mitä? ;P
        Kaiketi minulla on sitten jossain tuolla sisuksissani tuo perinteinen kuva enkelistä :)

        Ja, eihän sillä oikeastaan ole edes väliä uskotko vai et, enhän minä sinua edes tunne, halusin vain kauniin kokemuksen ihmisten kanssa jakaa (ja tätä en missän nimessä sano pahalla tyyliin "joo, älä usko. Ääliö", vaan ihan neutraalisti, koska en oikeasti välitä uskovatko ihmiset vai eivät. Mutta, viestiisi vastasin, koska itse ajattelin joskus hyvin nuorena samaa ja tuollaiseen johtopäätökseen lopulta tulin).

        PS. kaikille ketjussa kokemuksiaan jakaneille - ihania kokemuksia, kiitos niiden kertomisesta, tuli kyllä hymy huulille :).

        Enkelien siivet on kirkkotaidetta. Ei ole enkeleitä eikä siipiä.


      • Kuka on määrännyt enkeleille oleskeluluvat, tai vastaavat kiellot, rajat yms? Demonien ja enkeleiden näkemiset perustuu yksin Jumalan hyväksyntään - saako ihminen nähdä, vaiko eikö. Sitä sopii tässä miettiäkin - Miksi Jumala antoi Jenny T:lle luvan nähdä enkelin? Jumalla on täytynyt olla painavat motiivit, mikäli Jenny puhuu totta. Mutta koska tuo muistuttaa paljon omaa kokemustani, valitsen uskoa.


    • Peräkorven Martta

      Tiedän tuon tunteen,vaikka en itse ole koskaan enkeliä nähnytkään. Mutta olen tuntenut jonkin suutenvoimakkaan ja lempeän läsnäolon. Olen uskovainen ja jotenkin arvasin,mitä se oli,mutta en nähnyt,vaikka koitin katsoa. Lapseni sanoi hetken päästä,että "äiti,mitä nuo ovat?" Kuvaus oli jotakuinkin samanlainen,kuin sinulla,mutta hän sanoi,että siinä oli yksi iso ja pienempiä. Meitä oli siinä huoneessa minä ja kolma lasta.

    • onnellinen..

      että näit ilmeisesti jumalan "sotajoukkoon" kuuluvan kaverin etkä näitä astetta kovempia jermuja. Kuvaus Azraelista: "Hänellä on neljät kasvot ja neljätuhatta siipeä ja hänen koko ruumiinsa koostuu silmistä ja kielistä, joiden lukumäärä vastaa maanpäällä elävien ihmisten lukumäärää."

      Saattaisi olla aika pelottava tapaus :/

    • blaablaa

      äitini kertoi minulle kokeneensa enkelin läsnäolon. tämä tapahtui viime talvena, muutama viikko ennen joulua. äitini täytyi nousta aikaisin leipomaan myyjäisiin ja häntä väsytti todella paljon, sillä edellinenkin päivä oli kulunut leipoessa. Äitini istui keittiössä ja taisteli itsensä kanssa siitä, jaksaisiko hän leipoa vai lähtisikö takaisin nukkumaan. Äitini ajatteli niitä ihmisiä, jotka tulevat ostamaan leivonnaisia sinä päivänä ja jäävät ilman, jos hän ei jaksa nyt leipoa, kyse ei siis ollut rahanhimosta.
      Samalla hetkellä äitini kertoi, että siivet, ihanan pehmeät suuret siivet tuntuivat ympäröivän hänet ja hän tunsi saavansa voimia jaksaa.
      Uskon että äitini tapasi enkelin, ja sai jollakin tavalla voimia tältä enkeliltä..
      Kovin uskonnollisia emme ole, mutta suvussamme esiintyy yliluonnollisia kokemuksia jonkin verran. Itsekin niitä kokeneena uskon äitini kokemukseen.
      Enkeleitä ovat muutkin kertoneet tavanneensa, enkä epäile näitä kertomuksia.

    • mummeli

      Olin, nukuttamassa pientä vauvaa vaunuisssa, joka oli tyttäreni tytär olin laulanut jo kaikki lasten laulut ja tunsin itseni todella väsyneeksi, mutta lauloin vielä virren jonka osasin. Sitten kuulin jonkinlaista kahinaa ja aivan kuin joku olisi tullut makuu huoneen ikkunasta, tai jostain seinän lävitse, se lähestyi minua en nähnyt sitä mutta tunsin sen läsnäolon ja se meni taakseni, jolloin tunsin valavan rauhantunteen, ja ihan kuin jonkun anteeksi antamisen tunteen jota on vaikea kuvata,ja sitten se katosi, tyttäreni istui sängyn päällä myöskin huoneessa ja kysyi tunsitko Äiti saman kuin hänkin, ihana rauhallinen olo vallannut hänetkin. Tulen muistamaan sen tapahtuman aina loppu elämäni, en tiedä oliko Enkeli vai mikä, mutta jotain aivan uskomatonta tapahtui.

    • kun nämä enkeli jutut ovat sitten ihania. muistan oman äitini kertoneen myös vastaavan, joka tapahtui kauan kauanaikaa sitten. äitini oli silloin vielä pikku tyttö, kun oli nähnyt enkelin. tämä tapahtui ennen toisen maailman sotia ja koska äitini on 20 luvulla syntynyt, niin tämä on tapahtunut 20-30 luvun taitteessa. talot mitä tuohon aikaan oli maaseudulla ei ollut sähköistettyjä vielä silloin useinkaa. ei siis myöskään äitini kotitalo. eräänä iltana äitini oli ollut jo sängyllään pirtissä, kun oli yhtäkkiä nähnyt valkoisen enkelin "pimeässä huoneessa"kävelevän huoneen poikki äitin veli pojan sängyn viereen. Äitin velipoika sairasti tuolloin "keuhkotautia" ja siis kyseessä oli ollut hakija enkeli, joka haki äitin veljen rajan taakse. tuosta tapauksesta kului toista viikkoa, kun velipoika oli kuollut.

    • Harhoja näkevä?

      Oon ite kiinnostunu paljon enkeleistä! Nää on tosi ihania tarinoita. Mutta tässä selittämättömiä tarinoita. (olisikohan enkeleitä?)
      Kun tulimme koulusta ruokalasta oliluokan ovi kiinni ja kaverini katsoi sinne sisällä kurkistusluukusta hän näki että joku oisi liikkunut luokassa!
      Ja sitten toinen
      Heräsin yhtenä yönä sängystäni ja luulin että joku katsoi minua. Yritin katsella ympärilleni mutta en nähnyt ketään! Heräsin siis siisen että joku tuijotti minua.
      Kolmas
      Yhdesti kun menin vessaan ja valot eivät syttyneet heti näin jonkun tumman hahmon vieressäni ja sitten tuli kylmiä väristyksiä.
      Ps. Nää tarinat on totta ja voisko joku kertoa miten nähdään oma suojelusenkeli?

    • liian pitkä

      Voisitko tiivistää. En jaksa lukee noin pitkää.

    • Olin aluksi vähän skeptinen, mutta siinä vaiheessa kun sanoit että näit tunteillasi. Ymmärsin silloin täysin. Vaimoni ei tuntunut näkevän mitä minä yksi päivä näin. Ja näin sen todella sydämeni silmin. Tunteet kohosivat niin voimakkaasti, että ne alkoivat muovaamaan oikean vision, ja ääniä ikävä kyllä. En nähnyt tuolloin enkeliä. Mutta helvetin.

      Oletko uskossa, btw, Jenny T?

    • onni681

      Oma enkelikokemukseni liitty aikaan,kun lapset olivat pieniä...ja perhetilanne oli raskas. Molemmat pojat olivat nukkumassa vieressäni. Illalal nukkumaan mennessä oli ollut väsynyt ja pohtinut omaa jaksamistani. Yöllä heräsin tai itse koin, että "minut herätettiin " kesken unien. Kohotin päätäni ja huomasin sängyn vieressä hahmon, joka loisti valoa. Hänellä oli pitkät vaaleat hiukset ja yllätyin, sillä hahmo katseli nukkuvia lapsiani. Kuitenki hahmon olemus huokui lämpöä ja rakkautta ja katse oli niin " täynä rakkautta,joka ei ole meidän maailmastamme". Kun aloin kunnolla havahtumaan, että mikä tämä hahmo on?. se kääntyi nopeasti ja kun käänsin päätäni samaan suuntaan se katosi yks kaks.puff .Kun jatkoin uniani kerroin aamulla asiasta lapsille, että olikohan se unta vai näinköhän suojelusenkelin... tähän vanhempi poika topakasti vastasi " äiti oli se enkeli, eihän enkeliä voi nähdä yöllä " Naurussa suin asia jäi siihen, mutta kokemukseni on , että enkeleitä on ympärillämme..ja herkimmät ihmiset saavat niitä joskus nähdä..

    • Minulla on paljon läheisiä, jotka ovat nähneet enkeleitä, sain kuulla näitä sitten kun tulin uskoon. Mm. äitini (jonka luulin pitkään olevan ateisti) ja anoppini näkevät enkeleitä, itsekin sain nähdä ollessani 13-vuotias ja toisen kerran kun olin 16-vuotias. Ensimmäinen kerta oli kun olin mennyt nukkumaan enkä saanut unta taas vaihteeksi (kärsin unettomuudesta) ja ajauduin miettimään kuolemaa kuten yleensä teen kun en saa unta nopeasti. Yhtäkkiä, täysin ikkunat peitettyinä, edessäni parin metrin päässä välähti kaksi-kolme sekuntia kestänyt kirkas valopallo, jota säikähdin ensin valtavasti. Ymmärsin myöhemmin että se oli enkeli, mutta silloin en vielä uskonut niihin.

      Toinen kerta oli (kirjoitin siitä neljä vuotta sitten jollekin näistä palstoista otsikolla "Merkillinen kävelyreissu" mutta en löytänyt sitä enää mistään) lenkkini aikana, kun verensokerini meni niin vaarallisen alas, että olisin jo tarvinnut ambulanssia, mutta koska olin yksin, minun täytyi kerätä viimeisetkin voimani jotta pääsisin kotiin kahden kilometrin päähän. Matalan verensokerin aikana ei näe harhoja, mutta näkö hämärtyy kovasti, viimeisellä kilometrillä kun tajusin voimani loppuvan kokonaan ja lähestulkoon kaaduin maahan, rukoilin Jumalaa auttamaan minua päästäkseni kotiin ja samassa ilmestyi jälleen se iso valopallo, mutta nyt se kesti pari sekuntia pitempään ja oli ihmismäisempi, näin sen täysin selvästi metsän reunassa vaikka oli ihan kirkasta. Tajusin välittömästi sen olevan enkeli, pian se tuli lähemmäs ja sitten en muista enää mitään selkeitä kuvia. Seuraavana hetkenä olin kotona alasti, ruokaa edessäni ja verensokeri kohoamassa normaaliksi.

      Äitini ja anopin kokemukset ovat paljon vaikuttavampia, mutta niistä en lähde kertomaan netissä jos joku sattuisi tunnistamaan, vaikka eihän niissä mitään hävettävää ole. Kaikki vain eivät ymmärrä.

      • ll2014

        Nyt muutaman päivän ajan olen tuntenut ajoittain kuin ruusun tuoksua ja ihmetellyt mistä se tulee. Tänään sitten tapahtui eräs tärkeä poikaani liittyvä asia jolloin ymmärsin sen olleen enkelten tuoksua. Aiemmin minulla oli enkelipatsas, enkeli piteli käsissään kulhoa jonka olin täyttänyt ruusun terälehdillä. Puhuin enkeleille tämän patsaan edessä ja pyysin apua, sitä myös sain. Vaikka en aina uskonut tiettyjen tapahtumien olevan hyväksi, epäilin ja anoinkin joskus että ei. Mutta hyväksi muuttui hetkellinen kärsimys ja tuska, kasvun kautta onneksi ja iloksi. Uskomatonta mutta totta, enkelit pitävät meistä ja läheisistämme huolta, ja helpottaa heidän toimintaansa jos uskomme heihin. Kiitos taas!


    • Bonzovfg

      Enkelin siivistä.Olen lukenut että ne mitä siiviksi luulet olisi jonkunlainen suojakilpi tai .Enkeleillä kun ei siipiä ole,ja siivet keksikin keskiaikaiset taiteilijat,jostakin kummallisista omista syistään.

    • Anonyymi

      Ihana lukea kokemuksia enkeleistä! En ole itse koskaan nähty enkeliä, ja toivoisin sitä kaikista eniten. Uskoisin, että enkelin näkeminen saisi minua taas motivoimaan ja tuomaan valoa elämääni, sillä elän raskaista aikoja. Sen myötä toivoisin myös uskoni vahvistumaan. Olen aina tuloilla ja tpivonu näkevä enkelin.
      Haluan silti jakaa yhden kertomuksen mistä olen kuulut.

      Mun siskojen ystävä kuoli auto-onnettomuuteen. Sinä iltana taivaalla loisti kirkkaasti revontuleihin muotoutuu enkeli. Kukaan ei voisi erehtyä näkemästä. Itse näin sen kuvasta, joka oli otettu taivaalta. Se muistaakseni näkyi onnettomuus aikana.

      Minulla on myös toinen tarina, joka ei sinänsä liity enekeleihon. Mun siskon mies oli heidän seurusteluun aikana rukoillut, että siskoni kovat vatsakipua loppuisivat. Seuraavana aamuni siskon miehen pappa oli soittanut minun siskon miehelleni ja kertonut, että rukoukseksi on kuultu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe