märkkäri vai kuivapuku

knölli

miten on porukalla kokemuksia,että jos aikoo suomen vesistöissä suklata niin pärjääkö märkkärillä (esim 7mm kaksiosainen) kuinka pitkälle syksyyn tai aikaisin keväästä,vai ostaako heti kättelyssä kuivapuvun?, hinta eroa on jonkin verran näillä kapistuksilla,vaikka toisaalta ei se märkkiskään ilmainen ole

6

4412

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippeli

      Ääni kuivapuvulle.

      Se käyttämätön märkkäri tulee kalliiksi, koska pitää heti perään ostaa kuivis.

    • piikkimonni

      Toinen ääni kuivapuvulle. Hommaa ekaksi puvuksi kuivapuku ja sitten vasta märkkäri jos kuivis tuntuu liian kuumalta keskikesällä. Etelän matkoilla voi vuokrata märkkärin aika helposti. Hyvällä kuivapuvulla ja aluspuvulla voi sukeltaa vaikka ympäri vuoden. Märkäpukusukellukset ovat enemmän keski- ja loppukesän juttuja. Touko- kesäkuussa ja syksyllä tarvitset Suomessa kuivapuvun.

      • ääni kuivapuvulle

        Kyllä se kuivapuku on täällä suomessa se juttu.
        Itellä on viking pro ja puvulla on jo ikää eikä vieläkään ole huonossa kunnossa kun vain muistaa kumisen puvun talkita.
        Ja aina ennen sukellusta tarkistaa mansetit ettei käy kun itselle toisspäivänä ja repesi rannemansetti kesken dyykin :D


      • kille

        joo kuivapuku on parempi kuin märkkäri sillä pysyy kuivana eikä tuu nii nopeesti kylmä.
        itelläni on märkäpuku mut aattelin kuiviksen ostoa... antakaa vinkkejä mist sais hyvän ja halvalla


      • John Rambo

        OK, kiitos vinkeistä. Itse ajattelin ostaa lähipäivinä kuivapuvun ensipuvukseni. Varmaan tuo Viking pro olisi hyvä kun siinä tulee tuo kaulaosakin tiiviiksi (yhtenäinen). Tosin tuolla sanotaan että se on enemmän "advanced" sukeltajille.


    • P1 32kpl/945min

      En anna kummallekkaan puvulle "ääntä" koska olen vasta kerran koittanut kuivapukua ja kokemukset liian vähäiset. Mutta itse olen märkkärillä tämän kevään ja kesän koitellut sukeltaa ja olen pärjännyt kyllä. Kävin juuri vkl:na masterin (M3) kanssa 34.4m syvyydessä, veden lämpö oli n 6 astetta ja pärjäsin hyvin. Toki ei siellä enää lämmin ollut :) Tosin olen melko "vämminverinen" tyyppi :)
      Hyviä dyykejä kaikille kuitenkin, Märkänä tai Kuivana

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe