märkkäri vai kuivapuku

knölli

miten on porukalla kokemuksia,että jos aikoo suomen vesistöissä suklata niin pärjääkö märkkärillä (esim 7mm kaksiosainen) kuinka pitkälle syksyyn tai aikaisin keväästä,vai ostaako heti kättelyssä kuivapuvun?, hinta eroa on jonkin verran näillä kapistuksilla,vaikka toisaalta ei se märkkiskään ilmainen ole

6

4499

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippeli

Ääni kuivapuvulle.

Se käyttämätön märkkäri tulee kalliiksi, koska pitää heti perään ostaa kuivis.

• piikkimonni

Toinen ääni kuivapuvulle. Hommaa ekaksi puvuksi kuivapuku ja sitten vasta märkkäri jos kuivis tuntuu liian kuumalta keskikesällä. Etelän matkoilla voi vuokrata märkkärin aika helposti. Hyvällä kuivapuvulla ja aluspuvulla voi sukeltaa vaikka ympäri vuoden. Märkäpukusukellukset ovat enemmän keski- ja loppukesän juttuja. Touko- kesäkuussa ja syksyllä tarvitset Suomessa kuivapuvun.

• ääni kuivapuvulle

Kyllä se kuivapuku on täällä suomessa se juttu.
        Itellä on viking pro ja puvulla on jo ikää eikä vieläkään ole huonossa kunnossa kun vain muistaa kumisen puvun talkita.
        Ja aina ennen sukellusta tarkistaa mansetit ettei käy kun itselle toisspäivänä ja repesi rannemansetti kesken dyykin :D

• kille

joo kuivapuku on parempi kuin märkkäri sillä pysyy kuivana eikä tuu nii nopeesti kylmä.
        itelläni on märkäpuku mut aattelin kuiviksen ostoa... antakaa vinkkejä mist sais hyvän ja halvalla

• John Rambo

OK, kiitos vinkeistä. Itse ajattelin ostaa lähipäivinä kuivapuvun ensipuvukseni. Varmaan tuo Viking pro olisi hyvä kun siinä tulee tuo kaulaosakin tiiviiksi (yhtenäinen). Tosin tuolla sanotaan että se on enemmän "advanced" sukeltajille.

• P1 32kpl/945min

En anna kummallekkaan puvulle "ääntä" koska olen vasta kerran koittanut kuivapukua ja kokemukset liian vähäiset. Mutta itse olen märkkärillä tämän kevään ja kesän koitellut sukeltaa ja olen pärjännyt kyllä. Kävin juuri vkl:na masterin (M3) kanssa 34.4m syvyydessä, veden lämpö oli n 6 astetta ja pärjäsin hyvin. Toki ei siellä enää lämmin ollut :) Tosin olen melko "vämminverinen" tyyppi :)
      Hyviä dyykejä kaikille kuitenkin, Märkänä tai Kuivana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      534
      9017
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      161
      6200
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      376
      5263
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      66
      4759
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      100
      4381
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      166
      4063
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      185
      3962
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      93
      1926
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      106