märkkäri vai kuivapuku

knölli

miten on porukalla kokemuksia,että jos aikoo suomen vesistöissä suklata niin pärjääkö märkkärillä (esim 7mm kaksiosainen) kuinka pitkälle syksyyn tai aikaisin keväästä,vai ostaako heti kättelyssä kuivapuvun?, hinta eroa on jonkin verran näillä kapistuksilla,vaikka toisaalta ei se märkkiskään ilmainen ole

6

4463

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippeli

Ääni kuivapuvulle.

Se käyttämätön märkkäri tulee kalliiksi, koska pitää heti perään ostaa kuivis.

• piikkimonni

Toinen ääni kuivapuvulle. Hommaa ekaksi puvuksi kuivapuku ja sitten vasta märkkäri jos kuivis tuntuu liian kuumalta keskikesällä. Etelän matkoilla voi vuokrata märkkärin aika helposti. Hyvällä kuivapuvulla ja aluspuvulla voi sukeltaa vaikka ympäri vuoden. Märkäpukusukellukset ovat enemmän keski- ja loppukesän juttuja. Touko- kesäkuussa ja syksyllä tarvitset Suomessa kuivapuvun.

• ääni kuivapuvulle

Kyllä se kuivapuku on täällä suomessa se juttu.
        Itellä on viking pro ja puvulla on jo ikää eikä vieläkään ole huonossa kunnossa kun vain muistaa kumisen puvun talkita.
        Ja aina ennen sukellusta tarkistaa mansetit ettei käy kun itselle toisspäivänä ja repesi rannemansetti kesken dyykin :D

• kille

joo kuivapuku on parempi kuin märkkäri sillä pysyy kuivana eikä tuu nii nopeesti kylmä.
        itelläni on märkäpuku mut aattelin kuiviksen ostoa... antakaa vinkkejä mist sais hyvän ja halvalla

• John Rambo

OK, kiitos vinkeistä. Itse ajattelin ostaa lähipäivinä kuivapuvun ensipuvukseni. Varmaan tuo Viking pro olisi hyvä kun siinä tulee tuo kaulaosakin tiiviiksi (yhtenäinen). Tosin tuolla sanotaan että se on enemmän "advanced" sukeltajille.

• P1 32kpl/945min

En anna kummallekkaan puvulle "ääntä" koska olen vasta kerran koittanut kuivapukua ja kokemukset liian vähäiset. Mutta itse olen märkkärillä tämän kevään ja kesän koitellut sukeltaa ja olen pärjännyt kyllä. Kävin juuri vkl:na masterin (M3) kanssa 34.4m syvyydessä, veden lämpö oli n 6 astetta ja pärjäsin hyvin. Toki ei siellä enää lämmin ollut :) Tosin olen melko "vämminverinen" tyyppi :)
      Hyviä dyykejä kaikille kuitenkin, Märkänä tai Kuivana

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6267
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5649
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4645
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      58
      3926
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3825
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3239
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      69
      3031
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59