100m aika?

Nopeako?

Onkos teidän mielestä sadalle metrille hyvä aika 15.17 sekuntia 13-vuotiaalta tytöltä?

23

8724

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rinkeli88

      ihan tyytyväinen voit olla itseesi. Parin vuoden aikana vielä lähtee pois 1-2s. jos jaksat treenaa

      • joopa joo

        itse juoksin ilman treenausta 14-vuotiaana 13.9. Toisaaalta treenauksen avulla sain ajan myöhemmin tasan 13. Kannattaa totta kai treenata, mutta tällä hetkellä aikasi on keskiverto tulos 13-vuotiaalle.


      • 14-15 vuotiaana pojankloppina
        joopa joo kirjoitti:

        itse juoksin ilman treenausta 14-vuotiaana 13.9. Toisaaalta treenauksen avulla sain ajan myöhemmin tasan 13. Kannattaa totta kai treenata, mutta tällä hetkellä aikasi on keskiverto tulos 13-vuotiaalle.

        Noista juoksu ajoista tuli mieleen, että olin noin 14-15 vuotias pojankloppi ja koulussa juoksin vähän alle 12 sekunnin 100 m ja en kilpaillut tai harrastanut yleisurheilua mutta mainoksia tuli tuohon aikaan jaettua tosi paljon ja tuli juostua rappusia ylös ja alas monta kertaa viikossa, kaipa tuo aika, tavallinen aika oli mutta olinpahan ihan hyvässä kunnossa. Mitä mieltä olisiko kannattanut ruveta enemmänkin harjoittelemaan.


      • mummu_
        14-15 vuotiaana pojankloppina kirjoitti:

        Noista juoksu ajoista tuli mieleen, että olin noin 14-15 vuotias pojankloppi ja koulussa juoksin vähän alle 12 sekunnin 100 m ja en kilpaillut tai harrastanut yleisurheilua mutta mainoksia tuli tuohon aikaan jaettua tosi paljon ja tuli juostua rappusia ylös ja alas monta kertaa viikossa, kaipa tuo aika, tavallinen aika oli mutta olinpahan ihan hyvässä kunnossa. Mitä mieltä olisiko kannattanut ruveta enemmänkin harjoittelemaan.

        "Mitä mieltä olisiko kannattanut ruveta enemmänkin harjoittelemaan."

        Olisi. Nyt on turha enää rypistellä, kun on huonot jo housussa. Lahden Ahkeran takavuosien pikajuoksija Harri Nevavuo muistaakseni alkoi harjoitella pikajuoksua 18-vuotiaana, lähtötaso taisi olla niinkin "huono" kuin 13.8/100m (muistinvarainen tieto, luettu Etelä-Suomen Sanomista joskus v. 1986?). Ennätyksekseen juoksi sitten suomalaisittain hyvän 10.64 (-86, 28-vuotiaana). Lahjoja sinulla olisi ilmeisesti ollut parempaan.


      • nevavuo
        mummu_ kirjoitti:

        "Mitä mieltä olisiko kannattanut ruveta enemmänkin harjoittelemaan."

        Olisi. Nyt on turha enää rypistellä, kun on huonot jo housussa. Lahden Ahkeran takavuosien pikajuoksija Harri Nevavuo muistaakseni alkoi harjoitella pikajuoksua 18-vuotiaana, lähtötaso taisi olla niinkin "huono" kuin 13.8/100m (muistinvarainen tieto, luettu Etelä-Suomen Sanomista joskus v. 1986?). Ennätyksekseen juoksi sitten suomalaisittain hyvän 10.64 (-86, 28-vuotiaana). Lahjoja sinulla olisi ilmeisesti ollut parempaan.

        Juttuhan menee näin, että Harri aloitti harjoittelemaan pikajuoksua vasta reilusti yli 20 ikävuoden jälkeen.


      • Päletietäjä

        Nojep sä juoksit 12 sekunttiin 14-15 koska sut oltais otettu sii vaihees heti suome maajoukkueesee


      • Anonyymi
        nevavuo kirjoitti:

        Juttuhan menee näin, että Harri aloitti harjoittelemaan pikajuoksua vasta reilusti yli 20 ikävuoden jälkeen.

        TvNuin pienikokoinen taskuraketti kuin Harri on olisi rajat 10,64 satasella tullut vastaan jokatapauksessa. Hän pääsi maximiin ja piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TvNuin pienikokoinen taskuraketti kuin Harri on olisi rajat 10,64 satasella tullut vastaan jokatapauksessa. Hän pääsi maximiin ja piste.

        Mollekin juoksee 15 sekan satasen.
        Ukolla toinen jalka haudassa ja silti hölkkä kulkee.


      • Anonyymi
        nevavuo kirjoitti:

        Juttuhan menee näin, että Harri aloitti harjoittelemaan pikajuoksua vasta reilusti yli 20 ikävuoden jälkeen.

        Älä puhu paskaa itse juoksen 11.97 15 vuotiaana eikä ole tullu maajoukkue pyyntöä.


    • lahjakkuus?

      Tää on aika vanha keskustelu jo mutta ainahan sitä voi toivoo että joku näkee tän...

      Oon 15 vuotias tyttö ja haluaisin kovasti pikajuoksijaksi. Mulla on 6 vuoden paini tausta ja 2 vuotta joskus ekaluokkalaisesta harrastanut yleisurheilua. Liikunta kuitenkin loppui kun nilkka alkoi mennä toistamiseen ja isä painosti liikaa. Isän painostus johtui siitä että olin luonnonlahjakas juoksija eli nopeutta löytyy vieläkin ja lihastakin on kertynyt. Ja nyt tuo nilkka on kuitenkin myös kunnossa ja isän kanssa ei olla väleissä. Puoleentoista vuoteen en valitettavasti nilkan ja muiden nivelten takia ole harjoitellut mitään lajia. Into kuitenkin löytynyt takaisin.

      Mutta nyt toivoisin että joku näkee tämän viestin ja sanoisi rehellisesti onko liian myöhäistä aloittaa harjoittelemaan pikajuoksua sadalle metrille? Kiitos ♥

    • Next generation bolt

      Jos oot oikeesti luonnonlahjakas ni kovalla treenillä olis varmaan mahollista joihinkin kisoihin päästä. Esim. Yhdysvaltalaisen juoksija Allyson Felix aloitti juoksun vasta yläkoulussa ja juoksee tällä hetlellä olympialaisissa ja mm-kisoissa. Itsekin olen melkein 15 tyttö ja haaveilen urasta juoksijana. 60m aika on 8,79 mut en oo viel voittanu mitaleja mistään vaik oon käyny kisoissa melkeen joka viikonloppu.

    • 12.9-jo10v

      Ihan paska aika

    • Joooooseppi

      13v poika 178cm 48kg
      100m: 13.8s

    • tbbbhhui

      totuus on että kehitystä ei voi ennustaa
      parasta on ainakin vähän treenata
      ja kattoa mitä käy

    • PuhunNiinTottaKunOsaan

      ite huoksin 10 vuotiaana kaupan vartiaa karkuun 100m ajassa 9,45 ja olisi juossu lujempaaki mut kummassaki kädessä oli sixpäkit ja jalassa kumisaappaat

    • Sura123

      Mites onko 16v yleisurheilijalle joka ei ole vielä tehnyt erityistreeniä vaan monipuolisesti kaikkea, seivästä yms. Niin 100m 11.06?

    • Margausha_45

      Onko hyvä aika kun juoksin lukiossa rehtoria pakoon sukset jalassa 100m maktkalla 8,9? Olisin päässyt kovempaakin mutta isä ei ollut voidellut suksia kunnolla.

    • PontevaPoika2

      Ite juoksin 13-vuotiaana pojankloppina koulun kisoissa jalka paketissa 9:31 ja toisena sarjassa. Paras juoksi 8:12 aivan ylivoimasella ajalla.

    • oldhorse

      Tsempit treenehin myäs nuoremmille. Hyvä että kiinnostusta juoksuun löytyy

    • Anonyymi

      Joopajoo suomen ennätys on 10.55 että jos oisit vielä harrastanut niin ei kaukana ois ehkä käynyt

      • Anonyymi

        Onpa heikko aika, eikö Suomesta tosiaan kovempia mänijöitä löydy? Itsekin juoksin nuorena urheilua harrastamattomana alle 14s. Luulisi että 10.55 aikaan pääsee melkein kuka tahansa valmentajan opastuksessa.


    • Anonyymi

      Hyvä aika.

    • Anonyymi

      Ammattikoulun 1968-1971.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe