Mimmonenko bussikortti kannattais ostaa? Olen muuttamassa tampereelle lähikunnasta ja tulen aina viikonlopuiksi kotiin. Viikot asun tampereella ja käytän suhteellisen paljon bussikorttia. Olen itse miettinyt seutulippua välille oma kuntani-tampere, mutta kelpaako tämä seutulippu myös tampereen sisäiseen liikenteeseen? Netistä löytyi jotain infoa, mutta ei tästä aiheesta. Sillä jos ei käy niin sitten hän seutulipun ostamisessa ei ole mitään järkeä tuolle matkalle, kun kuljen sitä vain kaksi kertaa viikossa. Sitten olen miettinyt 44 matkan korttia, mutta se tulee niin kalliiksi :/ (matka 55km) Entä mitä tarkoittaa kausikortti puhuttaessa tampereen sisäisestä liikenteestä?
Mitä minun kannattaisi tehdä? (Menen käymään matkahuollossa viikonloppuna, mutta en luota siihen, että siellä etsitään minulle halvin vaihtoehto..)
Jos joku nyt laskeskelee näitä (olen iloinen, jos joku vaivautuu) niin ottakoon huomioon, että opiskelen ammattikorkeakoulussa.
Mikä bussikortti?
7
6851
Vastaukset
- kaiken tarvittavan
osoitteesta: http://www.tampere.fi/tkl/liput.html
Tosin mitään 44 kerran lippua en bongannut.
Muutoin pulmaasi löytyi vastaukset sieltä.
Ja olen käynyt vain peruskoulun.- Ketjun aloittaja
Kerrohan mullekin mistä sää löysit kaiken tiedon sieltä? Olen itsekin käynyt tietoa juuri samaisilta sivuilta etsimässä ja esitin kysymykset niistä aiheista, joihin ei sivulta löytynyt vastausta. Elikkäs kysyin, mikä on kausikortti. No siellä lukee vain näin: "Kausilippu, jolloin lipulla on tietty, ensimmäisestä käyttökerrasta alkava voimassaoloaika." Paljonko tuo nyt sitten kertoo? Sieltä ei selviä tuon lisäksi mitään muuta tästä kortista kuin hinnat. Ei mitään rajoituksista tms.
Siellä ei myöskään valmiiksi kerrottu (ei tietenkään) mikä yhdistelmä tulee pitemmän päälle halvimmaksi ja koska sitä on lomien yms. vuoksi mahdoton laskea niin siksi kysyinkin apua niiltä joilla on vastaavia kokemuksia ja he ovat itse joutuneet testaamaan, mikä vaihtoehto on kannattavin.
Ja mitä tulee 44 kerran lippuun niin löytyy netistä siitäkin tietoa. Et nyt ole yhtään perehtynyt asiaan, joten sulla ei ole mitään oikeutta tulla vittuilemaan/näsäviisastelemaan minulle. En kysyisi, jos en tarvitsisi apua, mutta ilmeisesti kysyminenkin on nykyään kiellettyä, kun ei saa asiallisia neuvoja vaan tullaan tyrkyttämään tietoa, jota ei tarvita. Mene muualle esitteleen tietojas, jotka ovat olemattomia ja tarkistamattomia. - tämän verran
Ketjun aloittaja kirjoitti:
Kerrohan mullekin mistä sää löysit kaiken tiedon sieltä? Olen itsekin käynyt tietoa juuri samaisilta sivuilta etsimässä ja esitin kysymykset niistä aiheista, joihin ei sivulta löytynyt vastausta. Elikkäs kysyin, mikä on kausikortti. No siellä lukee vain näin: "Kausilippu, jolloin lipulla on tietty, ensimmäisestä käyttökerrasta alkava voimassaoloaika." Paljonko tuo nyt sitten kertoo? Sieltä ei selviä tuon lisäksi mitään muuta tästä kortista kuin hinnat. Ei mitään rajoituksista tms.
Siellä ei myöskään valmiiksi kerrottu (ei tietenkään) mikä yhdistelmä tulee pitemmän päälle halvimmaksi ja koska sitä on lomien yms. vuoksi mahdoton laskea niin siksi kysyinkin apua niiltä joilla on vastaavia kokemuksia ja he ovat itse joutuneet testaamaan, mikä vaihtoehto on kannattavin.
Ja mitä tulee 44 kerran lippuun niin löytyy netistä siitäkin tietoa. Et nyt ole yhtään perehtynyt asiaan, joten sulla ei ole mitään oikeutta tulla vittuilemaan/näsäviisastelemaan minulle. En kysyisi, jos en tarvitsisi apua, mutta ilmeisesti kysyminenkin on nykyään kiellettyä, kun ei saa asiallisia neuvoja vaan tullaan tyrkyttämään tietoa, jota ei tarvita. Mene muualle esitteleen tietojas, jotka ovat olemattomia ja tarkistamattomia.löysin vastauksia mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin kyseisiltä linkeiltä:
Seutulippu kelpaa myös Tampereen sisäisessä liikenteessä. Siinä näytti olevan eroja, kelpaako tietyn liikennöitisijän autossa vain Mtkahuollon älykortti tai sen lisäksi myös Tampereen matkakortti.
Seutulippu kausi tarkoittaa 30vrk.
Tampereen sisäistä kautta oli vaihtoehtoina 30vrk, 90vrk, 180vrk.
Seutulipusta ei saa opiskelija-alennusta, mutta
Tampereen sisäisestä taasen saa, jos asuu vakinaisesti Tampereella, on 20v ja opiskelu on päätoimista.
Kausikortilla voi matkustaa rajattomasti sen voimassaoloaikana, yöaikaan (klo 24-4.40)sekä kaukoliikenteen pikavuorossa menee lisämaksu.
Kortillesi voit ladata sekä kautta että arvoa.
Eli olisiko niin, että jos kortillasi on Tampereen sisäistä voit arvolla maksaa satunnaiset seutumatkasi?
Näin ainakin pääkaupunkiseudulla.
Taatusti oikeaa tietoa saat numeroista:
0100 0506 tai 0200 4031.
Ja miksi ihmeessä eivät Matkahuollossa neuvoisi
sitä juuri sinulle edullisinta vaihtoehtoa?
Varmasti kertovat eri vaihtoehdot hintoineen,etuineen ja haittoineen, joista sitten ihan itse pähkäilet sen itsellesi sopivimman vaihtoehdon.
Tarkoitukseni ei ollut olla näsäviisas, aloitusviestisi lopetus oli vain niin veikeä, että siihen oli pakko tarttua ja "ymmärtää väärin"... "ottakoon huomioon että opiskelen ammattikorkeakoulussa.."
Oliko tarkoitus ehkä ottaa huomioon koulusi sijainti? Muuten en kyseisen lauseen tarkoitusta
oikeasti ymmärrä ja vastaisin edelleen yhtä näsäviisaasti jos tarkoitus oli joku muu..
- Nimetön
Tuosta jo annetusta linkistä näkee kuitenkin sen, että seutulippu kelpaa myös Tampereen sisäiseen liikinteeseen. Tampereellahan on monenlaisia seutulippuja. Yksi on Tamperekeskeinen sisältäen myös lähikunnat. Sitten on erikseen läntinen, itäinen ja eteläinen (Toijala), joilla voi matkustaa kyseiseen suuntaan hiukan pidemmälle, mutta ei Tampereen rajan yli toisessa suunnassa. Riippuu siis siitä, mikä lähikuntasi on, mikä seutulippu kannattaa ottaa.
Tällainen riski siinä on ja kannattaa sitä kysyä Matkahuollossa. Seutulippuun ei taida saada mitään opiskelija-alennusta, mutta Tampereen sisäiseen kaupunkilippuun sen saisi ja Matkahuollon 44 matkan korttiin sen saa myös. Tosin 55 km matkalla se on vielä aika olematon, mutta bonuksena sillä kortilla saa sitten tehdä 80 km matkojakin, jos sellaisia sattuu tarvitsemaan.
Vaihtoehtoina käytännössä ovat:
- Kaupunkilippu 33 €/kk ja 44 matkan lippu.
tai
- Seutulippu 67 €/kk
Tuosta voi helposti laskea, että 44 matkan lipun kuukauden käyttö saa maksaa enintään 34 €, jotta kahden lipun systeemin on kannattava. Kaksi kertaa viikossa tarkoittaa 4 matkaa viikossa ja 16 matkaa kuukaudessa. Lipun hinta saisi siis olla enintään 93 €, jotta tämä vaihtoehto tulisi järkeväksi. Siihen hintaan ei kuitenkaan saa edes lasten lippua.
Halvin ja myös käytännöllisin vaihtoehto on siis seutulippu. - Aloittaja
Tein päätöksen ja ostin kausilipun ja 44 matkan kortin.
44 matkaa riittää lähes koko vuodeksi (en kulje ihan joka viikko tätä matkaa) ja maksaa noin 270e. Tämän lisäksi kausilippu 33e*8kk
= 534e vuodessa siis suurinpiirtein.
Seutulipulla (120e/kk) olisi hinnaksi tullut 8*120e
=960e- Tessuttaja!
Moi eli kun nyt tähän laitain ettei uutta aihetta tarvitse tehdä eli paljonko maksaa bussikortti?
- omg mäki tarteen
Mäkin tarvitsen bussikortin mutta asun helsingiusä missä ois lähin paikka meitä hakisin semmosen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293335- 1211355
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101285- 711038
- 581031
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871016olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26957Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38931Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67910Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78865