maratonkysymys

hiutale

Mulla olis ehkä vähän tyhmä kysymys maratonvalmisteluista... Oon kuullu että nännit kannattaa teipata maratonin ajaks. Miten? Siis millä teipillä?? Ja mitä, siihen päällekö vaan lätkästään teipinpalat? Mitä varten ne on, hiertämistä vai? Mutta eikö se teippi tee pahempaa jälkeä?

13

5705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymys ..

Kun kostea tai märkä paita 'hölskyää' muutaman tunnin 'rinnoilla'
      niin kyllä siinä miehenkin nännin nipukat hiertyvät.

Hyvin monet teippaavat, ja luulenpa, että se on suositeltavaa, jos
      ei muuten, niin varmuuden vuoksi!

Minusta riittää aivan hyvin ihoteippi jota saa apteekista!

• Apoteekista

Itse haen apteekista Compeed-nimistä "keinoihoa" ja leikkaan siitä parin neliösentin palaset kummankin nännin päälle.

Pitkällä lenkillä paita hiertää tuhansia kertoja nännin päätä ja voi saada ihon rikki. Aikoinaan tuli isojakin punaläiskiä hikipaitaan, muttei enää!

Joku muu voi käyttää valkovaseliinia tai talkkia. Voivat olla ihan hyviä nännisuojia. Itselläni ei niistä kokemusta ole.

• lenkkajalka

toimii ainakin mulla hyvin!

• Hemmo

Tavallinen laastari toimii hyvin, kunhan sen kiristää melko tiukalle ettei se pääse liikkumaan/ hiertämään nänniä. Viime maratoonilla kaveri laittoi pelkkää vaseliinia nänneihin ja 30 km:n kohdalla paita oli aivan veressä...

• ja kirosin
        Hemmo kirjoitti:

Tavallinen laastari toimii hyvin, kunhan sen kiristää melko tiukalle ettei se pääse liikkumaan/ hiertämään nänniä. Viime maratoonilla kaveri laittoi pelkkää vaseliinia nänneihin ja 30 km:n kohdalla paita oli aivan veressä...

Kokeilin kerran tavallista laastaria, eikä se kestänyt hikeä ja hinkkausta vaan tippui 15 kilometrin kohdalla paidan helmasta tielle. Kirosin ja päätin hankkia tiukempaa ainetta: Compeedia.

• teppo tulppo
        ja kirosin kirjoitti:

Kokeilin kerran tavallista laastaria, eikä se kestänyt hikeä ja hinkkausta vaan tippui 15 kilometrin kohdalla paidan helmasta tielle. Kirosin ja päätin hankkia tiukempaa ainetta: Compeedia.

rasvatkaa ne nännit.

• vaikuttaa

Ihan uutta, pesemätöntä paitaa ei sitten kannata missään nimessä laittaa maratonille, jos haluaa hiertymiltä välttyä. Siinä voi jo kympin kohdalla olla verillä ilman teippauksia. Itselleni on käytetyn urheilupaidan lisäksi riittänyt rasvatalkki nännien suojaksi, laastaria en ole kokeillutkaan siihen tarkoitukseen. Compeed-rakkolaastari toimii erittäin hyvin ainakin esim. jalkojen hiertymien suojana, todellinen keinoiho.

• maratonia

Maratonilla ei enää kannata kokeilla yhtään mitään, ei teippejä, eikä
      varsinkaan tossuja tai uusia ravintoaineita ja urheilujuomia!

• myös miehille

parasta olisi tuollainen ihonvärinen kirurginteippi jota saa esim. apteekista. Se pitää mutta myös irtoaa viemättä nännejä mennessään :D

Myös miesten on syytä käyttää tuota pidemmillä matkoilla joten ei tuo mikään naisten ongelma ole. Itse asiassa miehillä tuo todennäköisemmin muodostuu ongelmaksi, meillä kun ei ole liivejä jotka suojaisivat noita ruumiinosia.

• oz1
      • sopii

itse laitan ensin tavallisen pienen laastarin nännin päälle ja sitten varmistan sen parilla n. 10 cm pitkällä urheiluteipin palalla. Pysyy paikallaan eikä irtoa kuten pelkät laastarit tai compeedit.

• jmax
        sopii kirjoitti:

itse laitan ensin tavallisen pienen laastarin nännin päälle ja sitten varmistan sen parilla n. 10 cm pitkällä urheiluteipin palalla. Pysyy paikallaan eikä irtoa kuten pelkät laastarit tai compeedit.

Mulla on ihan perus salvequick vai mitäs se "standardi-laastari" nyt onkaan pysynyt ihan hienosti parilla maralla, eli leikkaan metrilaastarista nänninlevyiset palat ja liimailen huolella ihoon, poistaessa hoituu karvanpoistokin ;)

• Koso

Kannattaa ehdottomasti teipata.

Itsellä vasen nänni meni aika epämääräiseen kuntoon ja paidassa oli suunnilleen 5x5cm-kokoinen veriläikkä HCM:n jälkeen, kun vasemman nännin päällä ollut laastari/kirurgiteippi oli irronnut jossain matkan varrella.

Tuohon saattoi tosin vaikuttaa sekin, että käytin Niken "Dri-Fit"-paitaa, joka on sellainen hieman verkkopaidan tyylinen ja ehkä hieman tavallista paitaa karkeampikuosinen (sinänsä erinomainen tuote).

Mutta ei kannata ujostella. Teippiä vaan jakoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe