Kipuja alaselässä.

Selkäkipeä

Hei! Mahtoikohan tulla oikeaan paikkaan? Minulla esiintyy selässä(alaselässä) kipuja kun joudun olemaan pitempään kuin 15 minuuttia seisaalleen. Todella tympeä ongelma, joka esiintyy erityisesti konserteissa ja tapahtumissa joissa pitäisi olla seisaalleen. Loppujen lopuksi tilanne on niin pakottava, että pitää mennä kyykkyyn ja levätä vähän aikaa. Tai vähintään nojata johonkin.
Onhan tähän syynsäkin. Istun koneella suurimman osan päivästäni ja urheilen kunnolla vain koulun liikuntatunneilla.
Osaisitteko te antaa hyviä venytys/harjoitus neuvoja joilla voisi parantaa kyseistä vaivaa?
Minulla on aina ollut hyvä ryhti, mutta vähään aikaan en ole arviota kuullut ryhdistäni. Oletan ihan hyväksi. Kiitos etukäteen kaikille vastanneille!

15

1532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkäkipeä

      Että olen hyvin sopusuhtainen (169cm ja 55kg).

    • notkoselkä

      minulla oli samanlaista, vähentynyt selvästi kun olen treenannut alaselkää ja vatsaa. Eli kotona normaaleita selänojennus- ja vatsalihasliikkeitä, niitä voi tehdä vaikka joka päivä. Salilla voi sitten treenata monipuolisemmin ja paremmin jos sinne vie tie. http://www.mtv3.fi/poliklinikka/tulosta.shtml/361631

      • MM3000

        eittei jäisi epäselvyyttä niin nimimerkkini ei viittaa mihinkään tv-shop laitteeseen :) kotona tehtävät jumppaliikkeet suosittelen tehtäväksi ilman hilavitkuttimia.


      • Chuck Norris
        MM3000 kirjoitti:

        eittei jäisi epäselvyyttä niin nimimerkkini ei viittaa mihinkään tv-shop laitteeseen :) kotona tehtävät jumppaliikkeet suosittelen tehtäväksi ilman hilavitkuttimia.

        TV-shop laitteet takuulla laadukkaampia kuin sinun Taiwanissa rautaputkesta väännetty räpiskäsi!


      • hanki elämä
        Chuck Norris kirjoitti:

        TV-shop laitteet takuulla laadukkaampia kuin sinun Taiwanissa rautaputkesta väännetty räpiskäsi!

        hanki elämä


    • vattumatonen

      Hei

      Oletko nainen vai mies?

      Alaselän kivut voivat viitata ehkä munuaisten alueen kuormitukseen. Tai sitten vain siihen, että suurimman osan päivästä tosiaan joudut istumaan koulussa, ja yksinkertaisesti juuri tämä osa kropasta ei saa tarpeellista liikuntaa.
      Tarkista istuma-asentosi koulussa. Rento ja jännittämätön asento on paras. Yritä edes välitunneilla hieman venyttää paikkoja...

      Tässä vinkkejä:
      Etsi sopiva liikuntamuoto: jo reipas kävely 2 kertaa viikossa voi lievittää vaivaa. Ja se, että todella kroppa liikkuu ja hellii alaselän jumiutumia tai mistä nyt sitten kivut johtuvat.
      Jooga-ryhmissä voi myös saada apua - kun löytää sopivan ryhmän. Opettajalle voi etukäteen puhua, että toivomuksena olisi saada juuri sopivia itsehoito-ohjieta ja yksinkertaisia liikkeitä selän kipujen avaamiseen. Suosittelen rauhallisia liikuntamuotoja, jotka vähitellen avaavat ja vahvistavat selän aluetta: kävely, jooga, uinti, myös voimistelu, venytykset, tai-chi yms...

      Koska alaselkä voi olla vaikea paikka, niin sitä täytyy vähitellen mukauttaa ja saada kuntoon. Itselläni esim. on myös alaselässä arkuutta, ja en joskus aikoinaan pystynyt tekemään sen kanssa kaikkia voimistelu- tai joogaliikkeitä. Mutta jos alkaa varoen tekemään ja vahvistamaan liikkeillä selän aluetta, ihan pienistä kiputuntemuksista huolimatta ja kunnollisen opettajan ohjauksessa, niin selkä alkaa voimistua pikku hiljaa... se vaatii vain sitkeyttä ja aikaa.

      Jos vaiva menee vielä pahemmaksi, suosittelen, että hakeudut asiantuntevan hierojan tai luontaishoitajan luokse, joka voi 'pehmittää' kipujen aiheuttajaa, ja sännöllisellä hoitosarjalla saada vallan koko kivun pois.

      -vattumatonen-

    • Notkea Joogi 34 v.

      Vedä spakaatti ja sitten spiraali niin kyllä se siitä.

    • Chuck Norris

      Toimii takuulla. Tekee sinustakin orangin näköisen, mutta kivut poistuvat alaselästäsi.

    • runosielu

      Sinun kannattaisi kysellä paikkakunnalta missä asut.Olisiko siellä mahdollisuus mennä sellaiseen kuin selkäryhmä..Se on tarkoitettu sellaisille henkilöille,joilla on selän kanssa ongelmia..en tiedä mitkä kriteerit siihen tarvitaan,mutta ainahan voi kysyä :)
      Toinen vaihtoehto oisi keppijumppa sitä monet koneella työskentelevät harjoittavat..siihen voi varata 5-10 minuuttia vaikka työpäivän aikana.

      • Antikepitisti

        Mitä luulet tapahtuvan jos joka ikininen kaupantätikin kantaisi keppiä? Sitäpaitsi ole pasifisti ja en saa kantaa keppiä.


      • runosielu
        Antikepitisti kirjoitti:

        Mitä luulet tapahtuvan jos joka ikininen kaupantätikin kantaisi keppiä? Sitäpaitsi ole pasifisti ja en saa kantaa keppiä.

        eikö tää oo sellanen et mielipiteensä saa sanoa,jos et voi käyttää keppiä en tiiä ymmärsitkö ees oikein mitä mä sillä tarkoitin..mut sama se..


    • yeshe

      Jos haluat vahvistaa nimenomaan alaselkääsi harjoita shalabasanaa.

    • Mr.Carcass

      Mulla oli AINA aamulla alaselässä kova kipu. Varsinkin selkälihasten sivuilla. Pystyin nukkumaan vain 4-5 tuntia yössä. Nostan rautaa ja treenaan kamppailulajeja mutta nämä eivät auttaneet vaivaan. Sitten lainasin kirjastosta joogakirjan nimeltä Yogacise-Vimla Lalvani. Teen nykyisin aamulla Auringonnousu-ohjelman (5-10min) ja selkäkivut katosivat 2 viikossa.

      • Pers onal trainer

        Vai käytitkö ennen? Kappailulajien harrastajana sinun pitäisi vähintäänkin ymmärtää venytellä vähän muulloinkin kuin aamuisin.

        ps. suosittelen pitempiä unia niin palautuisitkin joskus.


      • Mr.Carcass
        Pers onal trainer kirjoitti:

        Vai käytitkö ennen? Kappailulajien harrastajana sinun pitäisi vähintäänkin ymmärtää venytellä vähän muulloinkin kuin aamuisin.

        ps. suosittelen pitempiä unia niin palautuisitkin joskus.

        Tottakai minä venyttelen punttitreenin jälkeen ja myös ennen lajitreeniä. Mutta kun olen 12 tuntia luotiliivit päällä autossa/ulkona niin jumiin siinä selkä menee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5728
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3515
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1566
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1370
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe