Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Juopot sukulaiset

Kareenaaa

Hei,

Mieheni suku on kokolailla juoppoa sakkia. Kaikki sukulaisensa asuvat meiltä noin 100-200 km päässä eli aina kun tulevat kylään, ovat pari yötä vähintään. Odotamme ensimmäistä lastamme nyt, enkä haluaisi lapsemme koskaan näkevän aikuisten ryyppäämistä/sekoilua ja kännistä tappelua. Mieheni ei ole kuten sukulaisensa. Toki mekin joskus otamme (paitsi minä en titenkään nyt kun olen raskaana) kahdestaan kotosalla tai joskus jopa baarissa, mutta se silmitön juominen!!! Olenko mielestänne pilkun viilaaja jos sanon mieheni sukulaisille lapsemme synnyttyä, että olette tervetulleita kuten ennenkin silloin kuin meille sopii, mutta meillä ei ryypätä niinkuin ennenvanhaan, saa ottaa, mutta vain ja ainoastaan VÄHÄN!!??

30

2640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että se "vähän"

      on tarpeeksi paljon? Ja milläs mittaat koska se vähä on tullut täyteen? Totaalinen ryyppäyskielto sukulaishipeille tai hirtetään pontsoihinsa.

      • pikkuvauvan äiti.

        Minä sanoin, tervetuloa, mutta omalla autolla, itse ajaen. Eivät nääs jäädä yöksi.


    • Säde*

      ...vyöhyke. Olen itse kertonut omille sukulaisilleni ja muillekin, että mun kämppä on alkoholivapaa vyöhyke, siellä ei juo kukaan mitään. (Paitsi erityisluvalla ne jotka eivät yleensäkään juo kun yhden tai kaksi lonkkua tms.)

      Minusta voisit ilmoittaa näille sukulaisille, ettei teillä saa enää ryypätä, ollenkaan. Oikeastaan miehesi pitäisi se sanoa, olisi ehkä enempi painoa.
      Syyksi voitte sanoa sen mikä se onkin, ette halua lapsen näkevän minkäänlaista juomista.
      Voitte ilmoittaa tän esim, kun kerrotte suvulle lapsen syntymästä, että nyt tilanne tiellä sitten muuttuu, mielummin aikaisemmin.

      Voitte myös ilmoittaa, ettei teille enää tulla ilmoittamatta, eikä yöksi, jos niin haluatte. Elätte vauvan rytmin mukaan, eikä siihen välttämättä sovi monen päivän vierailut, varsinkaan isolla porukalla.
      Vauva on ERITTÄIN hyvä syy juuri nyt alkaa muuttamaan systeemejä, eikä ole edes tekosyy.

      Jos annatte luvan ottaa vähän, se on yhtä tyhjän kanssa, teidän vähän kun on takuulla eri kun alkoholisoituneen "vähän".

      Mulla on toiminut tämä alkokielto ihan hyvin, kaikki tietävät etten itse juo, eikä mun ole sitä tarvinnut enempiä selitellä. Eivätkä pidä moraalinvartijana, koska käyn silloin tällöin jopa ravitoloissa poikani keikoilla ja mun pöydässä jokainen saa vetää niin paljon kun haluaa, se kuuluu siihen ympäristöön. Ei haittaa mua, ja jos haittais, lähtisin kotiin, that's it.

      Olisi tosi hyvä jos miehesi tai sinä tekisitte nää asiat selviksi jo ENNEN vauvan syntymää, ei tule sitten yllätyksenä kun ei muka tiedetty.
      Joku voi loukkaantua tai tulla pullon kanssa, antakaa loukkaantua ja pullot pois vierailun ajaksi.
      Ne jotka haluavat todella lastanne nähdä tulevat selvinpäin.

      Onnea odotukseen!

      • Niina**

        Sori mutta missä ihmeen luostarissa te asutte!

        "Saa juoda vain ne jotka ei yleensäkän juo kuin 1-2 lonkkua..." Siis täh?!?!??!??!??!?????


      • eri henkilö
        Niina** kirjoitti:

        Sori mutta missä ihmeen luostarissa te asutte!

        "Saa juoda vain ne jotka ei yleensäkän juo kuin 1-2 lonkkua..." Siis täh?!?!??!??!??!?????

        ei minunkaan luona kukaan, ei siis yksikään henkilö juo eikä polta. Se on vissi ja varma sääntö ja siitä en tingi. Kahvia keitän ja kaikkea muuta tarjoan mutta päihdeaineet on meillä pannassa ja itse en juo missään kylillä en rafloissa en missään missä kaikki muut ryyppäävät. Minä en moiseen aineeseen koske ja kotonani ei koske kukaan muukan. Jos ei kelpaa niin out! Tässä mitään luostareita tarvita vaan tervettä maalaisjärkeä, sitä soisin sinullekin vähäsen Niina**, taidatkin olla hyvä juoponalku, vai osatkos muka ottaa kohtuudella? Sun kohtuus ja mun kohtuus kun eivät kohtaa kuitenkaan.


      • NIina **
        eri henkilö kirjoitti:

        ei minunkaan luona kukaan, ei siis yksikään henkilö juo eikä polta. Se on vissi ja varma sääntö ja siitä en tingi. Kahvia keitän ja kaikkea muuta tarjoan mutta päihdeaineet on meillä pannassa ja itse en juo missään kylillä en rafloissa en missään missä kaikki muut ryyppäävät. Minä en moiseen aineeseen koske ja kotonani ei koske kukaan muukan. Jos ei kelpaa niin out! Tässä mitään luostareita tarvita vaan tervettä maalaisjärkeä, sitä soisin sinullekin vähäsen Niina**, taidatkin olla hyvä juoponalku, vai osatkos muka ottaa kohtuudella? Sun kohtuus ja mun kohtuus kun eivät kohtaa kuitenkaan.

        No sun kohtuushan on 0. Ei ne sit täsmäis. Ehkä mä ja sä emme muutenkaan kannata tutustua, ehkä meillä on muutenkin niin eri arvomaailmat. Mä olen suvaitsevainen ihminen, pipo ei pahemmin kiristä ja otan elämän rennosti.

        Asiani kyllä hoidan ja alkoholiongelmaa ei ole. Harrastan säänöllistä urheilua ja talovelkakin on jo maksettu. Alkoholia käytän kohduudella viikottain. Yllätyit? Mahdoton yhtälö??

        Mutta jokainen tyylillään!


      • Säde*
        NIina ** kirjoitti:

        No sun kohtuushan on 0. Ei ne sit täsmäis. Ehkä mä ja sä emme muutenkaan kannata tutustua, ehkä meillä on muutenkin niin eri arvomaailmat. Mä olen suvaitsevainen ihminen, pipo ei pahemmin kiristä ja otan elämän rennosti.

        Asiani kyllä hoidan ja alkoholiongelmaa ei ole. Harrastan säänöllistä urheilua ja talovelkakin on jo maksettu. Alkoholia käytän kohduudella viikottain. Yllätyit? Mahdoton yhtälö??

        Mutta jokainen tyylillään!

        Tuo piirre ei jotenkin tullut viestissäsi, jonka mulle kirjoitit, esiin.

        Jos en juo, elän luostarissa.
        Mistä sinä tuon vetäisit?

        Mullakaan ei pipo TODELLAKAAN kiristä, meillä pidetään hauskaa, hauskempaa kuin ennen, kun vielä annoin ihmisten vetää kännit täällä.

        Ne jotka eivät voi selvinpäin olla ikinä, niitäkin oli, eivät sitten tule. (Empä ole kaipaillut.) Mutta kaikki tärkeimmät ihmiseni tulevat.

        Vietän aivan normaalia elämää, käyn juhlimassakin, niinkuin kerroin, mutta selvinpäin.

        Onko ilo ilman viinaa sulle outo käsitys?
        Ei kannattaisi "tuomita" ketään noin lyhyen selostuksen pohjalta, enhän minäkään tuomitse niitä jotka ottavat. Se suvaitsevaisuus...

        Ne harvat jotka mun luona ottavat, olen tuntenut noin 30-vuotta, enkä ole heitä ikinä kännissä nähnyt, eivät harrasta perskännejä, joten se ei mua haittaa.

        Mä olen kärsinyt alkoholismista koko ikäni, lapsuuden kodista asti. Nyt 50;senä pidän oikeutenani, että oma kotini on paikka jossa siitä ei tarvitse kärsiä.

        Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
        Varsinkaan kun en tuputa mitään raittiusaatetta kenellekään.
        Tosin, vaikeasti alkoholisoitunut veljeni raitistui mun avullani, omasta pyynnöstään kymmenisen vuotta sitten.

        Mutta, niinkuin itse sanoit, jokainen tyylillään ;-D


      • eri henkilö
        Säde* kirjoitti:

        Tuo piirre ei jotenkin tullut viestissäsi, jonka mulle kirjoitit, esiin.

        Jos en juo, elän luostarissa.
        Mistä sinä tuon vetäisit?

        Mullakaan ei pipo TODELLAKAAN kiristä, meillä pidetään hauskaa, hauskempaa kuin ennen, kun vielä annoin ihmisten vetää kännit täällä.

        Ne jotka eivät voi selvinpäin olla ikinä, niitäkin oli, eivät sitten tule. (Empä ole kaipaillut.) Mutta kaikki tärkeimmät ihmiseni tulevat.

        Vietän aivan normaalia elämää, käyn juhlimassakin, niinkuin kerroin, mutta selvinpäin.

        Onko ilo ilman viinaa sulle outo käsitys?
        Ei kannattaisi "tuomita" ketään noin lyhyen selostuksen pohjalta, enhän minäkään tuomitse niitä jotka ottavat. Se suvaitsevaisuus...

        Ne harvat jotka mun luona ottavat, olen tuntenut noin 30-vuotta, enkä ole heitä ikinä kännissä nähnyt, eivät harrasta perskännejä, joten se ei mua haittaa.

        Mä olen kärsinyt alkoholismista koko ikäni, lapsuuden kodista asti. Nyt 50;senä pidän oikeutenani, että oma kotini on paikka jossa siitä ei tarvitse kärsiä.

        Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
        Varsinkaan kun en tuputa mitään raittiusaatetta kenellekään.
        Tosin, vaikeasti alkoholisoitunut veljeni raitistui mun avullani, omasta pyynnöstään kymmenisen vuotta sitten.

        Mutta, niinkuin itse sanoit, jokainen tyylillään ;-D

        kuin mun suustani. Tuo on kyllä omituinen ajattelutapa kun sanoo ettei juo eikä polta, niin sitten kuvitellaan heti että on joku nipo ja suvaitsematon. Eihän sitä muuta voi olla, eihän? Onko se suvaitsevaisuutta kun vedetään perskännit ja tehdään ihan mitä päähän pälkähtää ja sanotaan ihan mitä sylki suuhun tuo ja riitaa haastetaan kaikkien kanssa, kivienkin? Sitäkö se suvaitsevaisuus onkin? Jossain vaiheessa sitten puukotetaan jotakin kun ollaan niin suvaitsevaisia. Se viina se viina, se on monen ihmisen vienyt mennessään. Mutta ei sen väliä, juokaa pois vaan, kunhan ette tule minun kotiini tappelemaan sen viinan avulla ja sen kannustamana. Että sen verran suvaitsematon olen etten omassa kodissani aio juoppoja katsella, en nyt, en huomenna enkä koskaan. Muualla saatte tehdä ihan mitä tykkäätte, kunhan itse kannatte seuraukset. Minulle ei tarvitse tulla itkemään jos maailma murjoo, minun elämäni on kivaa, siinä ei ole päihteille sijaa.

        Ja niin juuri: kukin taaplaa tyylillään.


      • Niina **
        eri henkilö kirjoitti:

        kuin mun suustani. Tuo on kyllä omituinen ajattelutapa kun sanoo ettei juo eikä polta, niin sitten kuvitellaan heti että on joku nipo ja suvaitsematon. Eihän sitä muuta voi olla, eihän? Onko se suvaitsevaisuutta kun vedetään perskännit ja tehdään ihan mitä päähän pälkähtää ja sanotaan ihan mitä sylki suuhun tuo ja riitaa haastetaan kaikkien kanssa, kivienkin? Sitäkö se suvaitsevaisuus onkin? Jossain vaiheessa sitten puukotetaan jotakin kun ollaan niin suvaitsevaisia. Se viina se viina, se on monen ihmisen vienyt mennessään. Mutta ei sen väliä, juokaa pois vaan, kunhan ette tule minun kotiini tappelemaan sen viinan avulla ja sen kannustamana. Että sen verran suvaitsematon olen etten omassa kodissani aio juoppoja katsella, en nyt, en huomenna enkä koskaan. Muualla saatte tehdä ihan mitä tykkäätte, kunhan itse kannatte seuraukset. Minulle ei tarvitse tulla itkemään jos maailma murjoo, minun elämäni on kivaa, siinä ei ole päihteille sijaa.

        Ja niin juuri: kukin taaplaa tyylillään.

        Otetaas alusta. Mä en vedä perskännejä. Otan alkoa kohtuudella enkä ole todellakaan mikään örveltävä alkoholisti. Taisi tulla perille tämä?

        Ok, uskon että olette ihan rentoja, mä olen vain HUOMANNU että enemmistö raivo raitteista ihmisistä on tiukkiksia jotka nenän vartta katsovat muunlaisia.

        Ei minunkaan kodissani yksikään ihminen oksenna matolle tai sohvalle tms. Ja jos sen tekee, pesulalasku tulee perässä ja tämä heppu ei kotiini enää tule koskaan. Eikä täällä myös tapella. Tunnen minä alkoholisteja, en ole pumpulissa kasvanut, tänne ne eivät tule,tänne tulee vain kaltaiseni kohtuukäyttäjät.

        Mutta mutta... vaikea asia kuitenkin, ihmiset kun on niin erilaisia.


      • ei ei TODELLAKAAN
        Säde* kirjoitti:

        Tuo piirre ei jotenkin tullut viestissäsi, jonka mulle kirjoitit, esiin.

        Jos en juo, elän luostarissa.
        Mistä sinä tuon vetäisit?

        Mullakaan ei pipo TODELLAKAAN kiristä, meillä pidetään hauskaa, hauskempaa kuin ennen, kun vielä annoin ihmisten vetää kännit täällä.

        Ne jotka eivät voi selvinpäin olla ikinä, niitäkin oli, eivät sitten tule. (Empä ole kaipaillut.) Mutta kaikki tärkeimmät ihmiseni tulevat.

        Vietän aivan normaalia elämää, käyn juhlimassakin, niinkuin kerroin, mutta selvinpäin.

        Onko ilo ilman viinaa sulle outo käsitys?
        Ei kannattaisi "tuomita" ketään noin lyhyen selostuksen pohjalta, enhän minäkään tuomitse niitä jotka ottavat. Se suvaitsevaisuus...

        Ne harvat jotka mun luona ottavat, olen tuntenut noin 30-vuotta, enkä ole heitä ikinä kännissä nähnyt, eivät harrasta perskännejä, joten se ei mua haittaa.

        Mä olen kärsinyt alkoholismista koko ikäni, lapsuuden kodista asti. Nyt 50;senä pidän oikeutenani, että oma kotini on paikka jossa siitä ei tarvitse kärsiä.

        Mikä tässä on niin vaikeaa käsittää?
        Varsinkaan kun en tuputa mitään raittiusaatetta kenellekään.
        Tosin, vaikeasti alkoholisoitunut veljeni raitistui mun avullani, omasta pyynnöstään kymmenisen vuotta sitten.

        Mutta, niinkuin itse sanoit, jokainen tyylillään ;-D

        juu.....ihan selvä VKS-tapaus olet!!!

        Onnea!


      • vks??
        ei ei TODELLAKAAN kirjoitti:

        juu.....ihan selvä VKS-tapaus olet!!!

        Onnea!

        tä?


      • kaikille nyt
        vks?? kirjoitti:

        tä?

        Luonnehdinta vks tulee sanoista: virsi, kimble ja sanaristikot. Siinä lyhykäisyydessään tämän sortin ihmistyypin kolme keskeistä ja tärkeintä asiaa.

        He liikkuvat yleensä laumoissa. Heidät tunnistaa helposti ankeasta puketumisesta, happamasta ilmeestä sekä ryhdittömästä kävelytyylistä.
        He vaeltavat tämän ainutlaatuisen elämänsä läpi mauttomasti, tylsästi ja kenenkään huomaamatta. Ikään kuin elämä olisi yhtä ja samaa harmaata mössöä.

        Yleensä heidän kuoltuaan heitä ei jää kaipaamaan juuri ketään.


      • mutta
        kaikille nyt kirjoitti:

        Luonnehdinta vks tulee sanoista: virsi, kimble ja sanaristikot. Siinä lyhykäisyydessään tämän sortin ihmistyypin kolme keskeistä ja tärkeintä asiaa.

        He liikkuvat yleensä laumoissa. Heidät tunnistaa helposti ankeasta puketumisesta, happamasta ilmeestä sekä ryhdittömästä kävelytyylistä.
        He vaeltavat tämän ainutlaatuisen elämänsä läpi mauttomasti, tylsästi ja kenenkään huomaamatta. Ikään kuin elämä olisi yhtä ja samaa harmaata mössöä.

        Yleensä heidän kuoltuaan heitä ei jää kaipaamaan juuri ketään.

        luulo ei olekaan tiedon väärtti.
        Joko valehtelet taikka ihan oikeasti et ihmisistä tiedä mitään, tai sitten tuttavasi ja ystäväsi koostuu pelkistä juopoista joilla ei ole oikeasta elämästä hajuakaan mitä siihen kuuluu, kaikki kun on yhtä sumua ja humua aina. Ja jos ei niin sitten nukutaan krapulaa pois kunnes otetaan seuraava känni.
        Ressukoita olette ja luulette jotain tietävänne sellaisista ihmisistä jotka eivät päihteitä tarvitse. Te ette pysty ilman olemaan ja sekös teitä hatuttaa, sen vuoksi sitten kadehditte niitä jotka eivät käytä mitään aineita.
        Tiedänpähän totuuden ja siitä on turhaa alkaa kinaamaan mitään. Piste.


      • on puhunut
        mutta kirjoitti:

        luulo ei olekaan tiedon väärtti.
        Joko valehtelet taikka ihan oikeasti et ihmisistä tiedä mitään, tai sitten tuttavasi ja ystäväsi koostuu pelkistä juopoista joilla ei ole oikeasta elämästä hajuakaan mitä siihen kuuluu, kaikki kun on yhtä sumua ja humua aina. Ja jos ei niin sitten nukutaan krapulaa pois kunnes otetaan seuraava känni.
        Ressukoita olette ja luulette jotain tietävänne sellaisista ihmisistä jotka eivät päihteitä tarvitse. Te ette pysty ilman olemaan ja sekös teitä hatuttaa, sen vuoksi sitten kadehditte niitä jotka eivät käytä mitään aineita.
        Tiedänpähän totuuden ja siitä on turhaa alkaa kinaamaan mitään. Piste.

        kun sanotaan, että joku on totuudentorvi se on ihan jees, kyllä sellainen voi joku olla joka tietää asioista ja on muutenkin tasapainossa. Mutta torvi ei saa olla, vaikka kuinka tekisi mieli. Piste


      • kun mie
        on puhunut kirjoitti:

        kun sanotaan, että joku on totuudentorvi se on ihan jees, kyllä sellainen voi joku olla joka tietää asioista ja on muutenkin tasapainossa. Mutta torvi ei saa olla, vaikka kuinka tekisi mieli. Piste

        sanon sulle. Älä sitten ole sellanen torvi!


    • Eräs anoppi

      jäädä yöksi? Ei 100 - 200 km ole sellainen matka, etteivätkö terveet ihmiset, sairaat tuskin ryyppäisivät, voisi ajaa päivässä edestakaisin. Missään tapauksessa ei saisi jäädä kahdeksi tai useammaksi yöksi. Vaikka kyseessä olisivat appivanhemmat, niin yksi yö totisesti riittää.

      Mielestän pitäisi ehdottomasti ainakin tehdä selväksi, ettei teillä enää, varsinkaan lapsen synnyttyä, ryypätä tippaakaan. Tämä lapsen syntymä on hyvä syy ryyppäämisen kieltämiseen. Miksi ihmeessä altistaisit lapsesi mahdollisuudelle, että hän joutuu seuraamaan kännisten sekoilua tai tappelua. Tällaisenhan täytyy olla teidän itsennekin kannalta sietämätöntä.

      Oikeastaan olisi kyllä miehesi velvollisuus tehdä asia selväksi. Hänen sukulaisistaanhan on kysymys. Jos sinä sanot asiasta, saat turhaan syyt niskoillesi.
      Samoin kuin anoppia, myös miniää syytetään kaikesta, mikä ei itseä miellytä.

      Minulla on omakohtaisia kokemuksia ryyppäämisestä lapsuudessani.
      Meillä kävi usein äitini sukulaisia pelaamassa korttia vanhempieni kanssa. Miehillä oli tapana tehdä "kiljua" ja juoda sitä kortinpeluun lomassa. Eivät he tapelleet, kinasivat tosin politiikasta, niinkuin siihen aikaan oli tapana, sitä enemmän, mitä pidemmälle ilta kului. Seuraavana aamuna isäni makasi lattialla pää pesuvadissa oksentamassa ja äitini motkotti vieressä. Sitä kesti vuosia, vaikkei isäni muuten mikään juoppo ollutkaan. Myöhemmin hän, äitini kanssa riideltyään, repi viinakorttinsa, joka siihen aikaan oli käytössä. Sen jälkeen hän ei pistänyt suuhunsa alkoholin tippaakaan.
      Ei koko juttu minulle mitään traumoja jättänyt.

      Kuitenkin olen sitä mieltä, ettei lastanne kannata altistaa minkäänlaiselle juoppojen kohellukselle. Olet kaukana pilkunviilaajasta, kun olet edes tähänkin asti sietänyt moista menoa.

      • komment....

        Ei kai ne nyt pysty kotiin ajaan jos on ottaneet?


      • Eräs anoppi
        komment.... kirjoitti:

        Ei kai ne nyt pysty kotiin ajaan jos on ottaneet?

        pitäisi antaa kotonaan kaikenmaailman sukulaisten ryypätä tippaakaan. Eivätkä anoppi ja appi tarvitse siinä suhteessa erityiskohtelua.

        Jos mukamas maistellaan vain vähän, niin hetken kuluttua juttu riistäytyy käsistä tällaisten ihmisten kohdalla. Kyllä juopot tunnetaan.

        Ja sehän on itsestään selvä, että päivän vierailulla ei ryypätä yhtään. Tähän asti meno on ollut toinen, mutta nyt on hyvä syy muuttaa käytäntö.


      • se on loppu!
        Eräs anoppi kirjoitti:

        pitäisi antaa kotonaan kaikenmaailman sukulaisten ryypätä tippaakaan. Eivätkä anoppi ja appi tarvitse siinä suhteessa erityiskohtelua.

        Jos mukamas maistellaan vain vähän, niin hetken kuluttua juttu riistäytyy käsistä tällaisten ihmisten kohdalla. Kyllä juopot tunnetaan.

        Ja sehän on itsestään selvä, että päivän vierailulla ei ryypätä yhtään. Tähän asti meno on ollut toinen, mutta nyt on hyvä syy muuttaa käytäntö.

        sukulaisten kanssa kännääminen:sain kuulla olevani :idiootti skitso ym-ta!Pe-le vaikka ihan vaan puolustauduin yhdelle lordille!


    • X-puoliso

      Niin rajoitat kaikki vierailut vain päivä käynteihin.
      Eiköhän tuo ryyppääminen silloin ole mahdotonta.
      Vauva on hyvä syy ja oikea syy, yövieraiden häätöön.

      Perheillä on kavereita, sekä muita tuttavia, tarpeeksi perheen ulkopuolisiin suhteisiin.

      Sukulaisia ei tarvita, varsinkin silloin kun ovat ilmaisina syötettävinä ja sotkijoina, todella ”lomalla” hoitohotellissa päivä kausia.

      Puhu miehesi kanssa, jos hän ei lähde asiaan kansasi; Sinulla on ongelma.

      Missään olosuhteissa et ole velvollinen majoittamaan ketään ”vierailuilla”.

    • ope

      Missään tapauksessa juopot vieraat eivät saisi olla tervetulleita teidän kotiinne, olivat he sitten sukua tai ei.

      Sikailla voivat omissa kodeissaan mutta te asetatte rajat ketkä vierailevat teillä ja kuinka silloin käyttäydytään.

      Muistakaa aina että te itse päätätte kuinka teitä kohdellaan. Kukaan ei tule juopotttelemaan kotiinne ellette te sitä itse salli

      • Anonyymi

        Tämä. Onneksi osalla juopoistakin löytyy moraali eivätkä änkeä kännissä minnekään jos on lapsia tms.


    • Ansku^^

      mä tiedän sen se on kauheeta.mulla on lapsia jotka on 6.v ja 1.v ja mun vanhemmat juovat koko ajan ja tulevat kännissä mun luo. mä oon yrittänyt puhuu niille mut se ei auta.niinpä muutin toiseen kaupukiin.en halunnut lapsien näkevän niitä kännissä.

    • roosa

      Kun perheessä on pieni vauva, sinne ei kaivata passattavia yövieraita, ei edes selviä sellaisia! Sinulla ja miehelläsi on ihan uusi elämänvaihe edessänne, kun totuttelette olemaan perhe, jonka pienin jäsen vaatii mutta myös antaa paljon. Salli vain päivävierailut, alkoholista ei puhettakaan. Vauva tarvitsee rauhallisen ympäristön.

    • Säde*

      ..tästä ketjusta, että raittiutta täytyy PERUSTELLA, mutta ryyppäämistä ei! Outoa...
      Onneksi on muitakin mielipiteitä, pidä sinä vaan päätöksesi.

    • Anonyymi

      Piti ottaa etäisyyttä. Huonoa esimerkkiä ja seuraa. Setänikin suuttuu aivan joka asiasta. Juoppous on ikäänkuin tehnyt hänestä narsistisen ja äärimmäisen rasittavan besserwisserin. Koskaan ei tiedä mitä sieltä suusta tulee. Hän saa huutaa, puhua päälle ja on mielestään aina oikeassa. Muut ei saa tehdä mitään hänen mielestään väärin, edes puhua väärällä oktaavilla.

      Se että haluaa käsittää kaiken väärin ja itseään vastaan. Riippuu päivästä. Ei kestä kritiikkiä mutta väittää ettei muut kestä kun on täysi mäntti ensin muille. Mutta kun on mielestään joku suuri filosofi.

      En pysty kunnioittamaan alkoholisoituneita. Muuttaa ihmisiä.
      Säälittää katsoa serkkuja kun palvovat maata näiden juoppojen alla. Toivottavasti eivät itse ala juomaan myöhemmin.

      Kaikki sukulaiset eivät tästä välitä. Itse menetin oman isäni viinalle.. ja isäpuoleni sitä ennen.

      Vi*un viina.

      • Anonyymi

        Monet tajuavat ongelmansa vuosia mutta eivät vain pysty lopettamaan. Sitten liikutellaan muille. Kaikki pyörii sen ympärillä. Miettikää miten paljon omaisuutta ja hyvää raitista elämää monella työssä käyvälläkin juopolla ois.

        Mut jos sen haluaa lopettaa, menee hoitoon vaan. Aikuiset ihmiset.

        Ja jos se ei vielä ole ongelma niin lopettaa itekseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet tajuavat ongelmansa vuosia mutta eivät vain pysty lopettamaan. Sitten liikutellaan muille. Kaikki pyörii sen ympärillä. Miettikää miten paljon omaisuutta ja hyvää raitista elämää monella työssä käyvälläkin juopolla ois.

        Mut jos sen haluaa lopettaa, menee hoitoon vaan. Aikuiset ihmiset.

        Ja jos se ei vielä ole ongelma niin lopettaa itekseen.

        *kiukutellaan


    • Anonyymi

      Alkoholismi, liian pahaksi mennyt sellainen turruttaa aivoja. Pahin huume ja vielä laillinen. Tai siis yksi pahimmista. 😄 Muuttaa fiksustakin ihmisestä hirveän.

    • Anonyymi

      Olipa outo aloitus. Meillä vanhemmat joivat ja pyysivät naapurin tytöt mukaan, opettivat heille jalon taidon. Me lapset nukuttiin kiinniolevan oven takana. Yhdestä naapurista tuli kotitalousopettaja toisesta yliopiston rehtori ja kolmannesta cateringyrittäjä. Ei se juominen ole aina paha asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe