hyviä joogakursseja etsinnässä

uusaloittelija

En ole koskaan saanut kunnollista opetusta joogasta. Onhan toki näitä kansanopistojen tätejä jotka vetävät sarjoja salilla, mutta minä olen aina kaivannut opettajia, jotka oikeasti tajuavat mikä liike vaikuttaa mitenkin jne.

Toinen syy, miksi en ole saanut kunnon opetusta on kurssit. En lähde helposti kursseille kun liian monta kertaa olen huomannut että aina on joku tekemässä joogaa minun kanssani sen sijaan että hän tekisi sitä itsensä kanssa. Ja koska kärsin add tyyppisestä keskittymishäiriöstä, tuollainen häiritsee todella paljon ja menetän keskittymiskykyni. Toki voisin opetella välinpitämättömyyttä moisia tirkistelijöitä kohtaan, mutta en silloin jos yritän sisäistää liikettä.

Kolmas syy liittyy edelliseen, tarvitsen ympärilleni tilaa (taas se keskittyminen), ja monet joogakurssit ovat pienissä ylikansoitetuissa saleissa. Kaikille on tilaa suurin piirtein joogamaton verran 20 senttiä pään tai jalkojen takana ja ohjaajat hyppivät siellä välissä. Se ahdistaa.

Onko missään järjestetty kursseja, jossa ei tarvitse tunkea itseään sardiinipurkkiin ja jossa joogasali olisi mahdollisimman virikkeetön ja missä ihmismäärää rajoitettaisiin huomattavasti. Ja johon ihan tumpelokin uusaloittelija voisi rohkeasti tulla?

6

1064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sardinius Bhatramwa

      ...mahduttava ainakin puolen vuoden jälkeen. Spiraali ja Spagaatti olisi jo osattava ennen kursseille ilmoittautumista.

    • Noppataskunörtti

      Siis ADD (roolipeli) tyyppinen keskittymishäiriö? Siis olet tottunut pelaamaan pienissä peliporukoissa olettaisin? Vai puhutko ADHD-trendioireyhtymästä?

    • tuo ongelmas..

      taitaa ihan sun omassa päässä. :) Tuskin sua kukaan muu siellä tunnilla tarkkailee, kuin sinä itse. Taidat olla itse tirkistelijä, kun tuollaisia mietit. ;) Tai voihan sellaista alkeisryhmässä joogaus ollakin, kun kaikki miettii, että mitenkähän tämä nyt tehdään. Siinä tapauksessa suosittelen edistyneempien ryhmiä. Siellä kaikki varmasti keskittyy vain ja ainoastaan omaan itseensä. Ota kaikki virikkeet tai "häiriöt" positiiviselta kannalta, niin että ne pakottaa sua keskittymään paremmin.

      Jos haluat tietää liikeiden vaikutuksista, niin kannattaa varmaan hankkia, jokin hyvä joogakirja. Minusta opettajilla ei oo niin paljon väliä joogassa, kun tarkoituksena on kuitenkin oppia kuuntelemaan omaa kehoaan eikä apinoimaan opettajia, joten mitä jos keskittäisit energiasi itseesi niiden tätien sijaan. :)

      Kursseja voit katsoa täältä http://jooga.meditaatio.fi/index.php?sid=9a244aa51854cec9e8713081046a9bd0
      ja
      http://www.joogaliitto.fi/suomen_joogaopisto.htm#alku

      • aloittaja

        Ei, en ole tirkistelijä, tahdon nimenomaan ryhmään, jossa ei ole niitä yli-innokkaita joogeja jotka työntävät nenänsä sinne minne se ei kuulu vaan keskittyisivät omaan joogaamiseensa. Jätettäkööt muu asian avaaminen pois tältä palstalta.

        Olen muutenkin jutellut joogien kanssa, ja kyllä moni heistä sanoo katselevansa kauniita ihmisvartaloita joogatunnin aikana :) Että kyllä heitä on. Eikä tuollainenkaan katselu häiritse, mutta jos toinen tulee joogamaan sinua, se vähän häiritsee. Ymmärrätkö? Joten siellä ei varmasti kaikki keskity vain ja ainoastaan itseensä, vaikka niin tietävältä tahdotkin vaikuttaa nimim. "tuo ongelmas" :)

        Sinä et tainnut ymmärtää mitään muutakaan. Kirjoitin, että minulla on add tyyppinen keskittymishäiriö. Silloin on energioita tosi vaikea keskittää omaan joogaamiseen, jos siihen ei ole tarpeeksi tilaa. Sorry vaan vammaisuuteni :(

        Mutta onhan se kiva kiusata toisia, eikö olekin??? Toivottavasti sait nyt tosi hyvän mielen!


      • mielesi. :(
        aloittaja kirjoitti:

        Ei, en ole tirkistelijä, tahdon nimenomaan ryhmään, jossa ei ole niitä yli-innokkaita joogeja jotka työntävät nenänsä sinne minne se ei kuulu vaan keskittyisivät omaan joogaamiseensa. Jätettäkööt muu asian avaaminen pois tältä palstalta.

        Olen muutenkin jutellut joogien kanssa, ja kyllä moni heistä sanoo katselevansa kauniita ihmisvartaloita joogatunnin aikana :) Että kyllä heitä on. Eikä tuollainenkaan katselu häiritse, mutta jos toinen tulee joogamaan sinua, se vähän häiritsee. Ymmärrätkö? Joten siellä ei varmasti kaikki keskity vain ja ainoastaan itseensä, vaikka niin tietävältä tahdotkin vaikuttaa nimim. "tuo ongelmas" :)

        Sinä et tainnut ymmärtää mitään muutakaan. Kirjoitin, että minulla on add tyyppinen keskittymishäiriö. Silloin on energioita tosi vaikea keskittää omaan joogaamiseen, jos siihen ei ole tarpeeksi tilaa. Sorry vaan vammaisuuteni :(

        Mutta onhan se kiva kiusata toisia, eikö olekin??? Toivottavasti sait nyt tosi hyvän mielen!

        Ei ollut suinkaan tarkoitus, vaan pikemminkin kannustaa. Ei vaan minun ajatusmaailmaani oikein vain mahdu tuo, että miten ihmeessä muiden ihmisten tekemiset on sulle niin tärkeitä. Jos joku joogaa sua, niin mitä v*tun väliä sillä on? Ehkä se kertoo vain sen ihmisen tyhmyydestä. Astangatunneilla on muuten dristit eli katseen kohdistukset "sisäänpäin", joten ihmettelen miten samalla voi bongailla muiden kroppia, kun tuijottaa omaan nenänpäähän. :)

        En minäkään oo tunneille ihan terveenä mennyt, vaan mulla oli vakava paniikkihäiriö, joka tosin on onneksi helpottunut joogan myötä. :) Pari ensimmäistä vuotta meni kuin "sumussa" ja enkä rentoutunut ollenkaan. Ei muutakuin sisukkuutta sulle ja oikeaa asennetta!


      • ap.
        mielesi. :( kirjoitti:

        Ei ollut suinkaan tarkoitus, vaan pikemminkin kannustaa. Ei vaan minun ajatusmaailmaani oikein vain mahdu tuo, että miten ihmeessä muiden ihmisten tekemiset on sulle niin tärkeitä. Jos joku joogaa sua, niin mitä v*tun väliä sillä on? Ehkä se kertoo vain sen ihmisen tyhmyydestä. Astangatunneilla on muuten dristit eli katseen kohdistukset "sisäänpäin", joten ihmettelen miten samalla voi bongailla muiden kroppia, kun tuijottaa omaan nenänpäähän. :)

        En minäkään oo tunneille ihan terveenä mennyt, vaan mulla oli vakava paniikkihäiriö, joka tosin on onneksi helpottunut joogan myötä. :) Pari ensimmäistä vuotta meni kuin "sumussa" ja enkä rentoutunut ollenkaan. Ei muutakuin sisukkuutta sulle ja oikeaa asennetta!

        Minua ei haittaa muiden ihmisten tekemiset, mutta jos joku tulee joogaamaan minua, kyllähän se vähän haittaa. Koitas nyt mielikuvitella ;)

        No sitäpä minäkin ihmettelen et mitä sellaiset ihmiset tunneilla tekevät, mutta kenties heillä sisäpuoli onkin toisissa ihmisissä ja kuten sanottu, minua ei haittaa toisten katsominen pätkääkään, minua häiritsee jos joku tulee joogaamaan minua. Ja juuri sillä on v*itun väliä.

        Niinpä. Minä tiedän, että tähän add-tyyppisyteeni jooga auttaa, enpä tätäkään aihetta muuten ois edes avannut jos en tahtoisi löytää parempaa paikkaa. ja kas kummaa, tänään sitten sainkin erään tosi hyvän vihjeen yhdestä ryhmästä, joka saattais sopia mullekin.

        Enkä pahoittanut mieltäni, minua vain väsyttää suomalaisten ainainen jahkaaminen ja epäileminen. Ihankun ei voisi asiaan vastata, vaan aina pitää mennä pusikon kautta metsästä koukaten itte asiaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe