Työkkärin kautta työtä?

työtön työnhakija

Onko kukaan koskaan saanut tai edes kuullut huhuna jonkun saaneen töitä työvoimatoimiston kautta? Omat kokemukseni työkkäristä ovat sellaisia, että päivää, tulin uusimaan työhakuni. Sen jälkeen työvoimaneuvojan kanssa katsellaan koneelta avoimia työpaikkoja, jotka saattaisivat sopia minulle. Sitten kiitos, uusi aika ja näkemiin.

Vituttaa polkea sateessa 8 kilometriä katselemaan virkailijan näytöltä samoja työpaikkoja, jotka katselin jo aamulla kotona netistä.

12

1968

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitsiniekkari olet

Sinun pitää olla vain aktiivinen!

• kesähanu

Orjatahtiin mars, mars, 1, 2, 3..

• ei saa

muuta kuin jotain paskoja harjoittelu/tukityöpaikkoja. Ihan oikeita "aikuisten" töitä en ole kuullut kenenkään työttömien tuttujeni saaneen. Eikä niitä tunnu saavan muualtakaan, ellei ole suhteita/sukulaisia avittamassa. Vaikeaa on, ellei ole 25 vuotiaana korkeakoulututkintoa ja 10 vuoden työkokemusta.

• töitä saanut

Mutta koskaan ei työkkärin kautta.
      Ennen eläköitymistäni minulle ehti kertymään yli 40-vuoden kokemus.
      Välillä oli usean vuoden taukoja työkkärivierailuissani mutta periaatteesTa aina töiden loputtua kävin ilmoittautumassa.
      Kymmenittäin kertoja.

Ensimmäisillä kerroilla kotikaupunkini työkkärissä oli 4 henkilöä.
      -olemattomien duunaripaikkojen välittäjä
      -olemattomien toimihenkilöpaikkojen välittäjä
      -tietenkin johtaja sihteeri

Väkiluku ei ole kasvanut mutta viimeeksi ko. toimistossa vieraillessani, kolmisen vuotta sitten, siellä oli huoneita, mammoja ja muutama heppukin. Lukumäärää minun oli turhaa edes yrittää arvioida.
      Paljon on nyt porukkaa välittämässä samoja, olemattomia töitä!

Ovatpahan itse pois tilastoista!

• Työtön työkkärissä

En ole kuullut, että kukaan tuntemani olisi saanut oikean työpaikan työkkärin kautta.

Minulle tapahtui ihme muutama viikko sitten. Sain ensimmäisen kerran elämässäni työkkärin kautta mahdollisen sijoitusosoituksen oikeaan työpaikkaan, siis sellaisen, josta maksetaan oikeaa rahaa (about 1400 e/kk). Työ oli kuitenkin kestoltaan muutaman kuukauden, mutta silti oikea työ, ei tukipaikka! Kiitin virkailijaa. Olen ollut usean vuoden työkkärin asiakas ja tämä oli eka kerta kun tarjottiin muuta kuin tuki/harjoittelupaikkaa.

• duuunari

Jep en oo kenenkään kuulleen saaneen sitä kautta töitä.Niin ja riistäjä vuokrafirmat kun näkee mollissa ilmoituksen niin ne tarjoaa omia kymmeniä ihmisiä alimmalla palkalla!!!kilpaileppa ny siinä kun työnantajan ei tartte paljo välittää vuokraväen palkoista\lomista ja muista kuluista ja saa pistää pihalle koska huvittaa....

• Pikku Hilja

Olen kahdesti saanut työvoimatoimiston kautta töitä. Molemmilla kerroilla sieltä tuli "tiedote" paikasta jonka tyyppisistä olin kiinnostunutkin. Pääsin töihin, toinen työ kesti puoli vuotta, toinen yli neljä vuotta ( ja olisi jatkunutkin mutta en halunnut muuttaa kun työpaikka muutti toiselle paikkakunnalle)

• -harri-

Olen töissä työnvälitysfirmassa, www.iqi.fi, ja meillä on kyllä ollut niin armoton kysyntä Osaaville Työntekijöille, että ei kyllä yksikään ole jäänyt työllistämättä. En ymmärrä minkä takia töitä ei löytyisi, mutta onhan toi mainittu työkkäri kyllä aika hidas.

Meillä on ollut tässä kesän mittaan aika hiljaista ja nyt ovat pomot päättäneet oikein urakalla alkaa kalastelemaan osaajia ja jopa opiskelijoita. Opiskelijoille ja kaikille muillekin noit maksavat 100€ "lomaltapaluurahan" kun kaverit tulevat meidän kautta töihin ja työllistyvät.

Niin armoton on kyllä ollut tarve osaajille, että Virosta asti niitä on tänne kuljetettu. Jos vaan pysyy hitsipilli kädessä, kirves, putkimiehen työkalut, tietokone? Mitä vaan.. Omasta aktiivisuudesta se on jokseenkin kiinni, mutta yleensä ei kyl tarvi kuin listaantua jollekin työnvälitysfirman palveluun ja ne kyl tekee kaiken sen eteen että töitä löytyy, kun heidänkin (meidänkin) tulot ovat siitä kiinni että työntekijät työllistyvät.

Ei muuta kuin aktiisivuutta työnhakuun :)
      Tsemppiä!.. Jokaiselle kyllä töitä löytyy, jostain pitää aina alottaa ja aina voi pohdiskella vaihtoehtoja jos ei nykyset hommat miellytä.

-Harri-

• muuten

• Itse hakenut

Tämäpä yllättävä keskustelun avaus. En ole ikinä kuvitellutkaan, että joku virasto mulle hakis töitä!? Onko tää nyt sitä uusavuttomuuden todellisuutta.
      Odottaako työttömät tosissaan, aikuiset ihmiset, että niille jollain virastokäynnillä olisi hommattu työpaikka? Miten semmonen onnistuu?

Olen antanut itseni ymmärtää, että minä itse haen itse itselleni työtä, kirjoitan hakemuksen, otan yhteyttä työnantajaan, hommaan itse itselleni mahdollisesti työpaikkahaastattelun ja hankkiudun paikalle. Miten joku virkailija voisi mun puolesta tehdä tuota. Vaikka mun tiedot onkin työkkärissä?

Minkälainen työnantaja palkkaa henkilön, joka ei edes itse hae työpaikkaa, vaan joku nimentön byrokraatti sitä sinne työntää? Ei oikein kuulosta uskottavalta.

Minä olen käynyt työkkärissä uusimassa työnhakuni. Sen mä tein siksi, että haluan työttömmyskorvauksia. Niitä ei makseta, ellei pidä työnhakuaan voimassa. Työnhakua ei voi uusia vaan soittelemalla, sillä joka vuosi kelalle tulee tietoja tyttömyyskorvauksen nostajasta, joka on viettänyt talven Pattayalla. Ehkä on jo olemassa mahdollisuus pitää työnhaku voimmassa netin kautta? En tiedä.

Ajattele siltä kannalta, kun pumppaat 4 kertaa vuodessa ilmaa pyöränrenkaisiin, että sä olet menossa uusimaan sitä maksupäätöstä, että rahat juoksee.

Työkkäristä esittelevät samat paikat kuin netistä, mitä sitten.Ei niillä voi olla sen salaisempaa tietoa työpaikoista, kuin mitä normaali aktiivisuudella varustettu työnhakija saa itsekin selville.

Tukipaikat erikseen, mutta ei niitä voi mollin siville laittaakaan. Kaikkein varmimimmin niihin oikeutetuista tukipaketeista sun muista tietää kyllä byrokraatti. Vaikka tuskinpa alkuperäinen kirjoittaja sitäkään tarkotti.

• ja kerran koulutuksen

eka kerralla työllistyin kahdeksi vuodeksi koulusihteeriksi, toisella kerralla kaksi vuotta laskuttajana, kolmas kerta taloustoimiston hommia ja neljäs lastentarhassa lastenhoitoa. Sitten kouluttauduin uudelleen ohjelmoijaksi työkkärin kautta ja työllistyin heti vakipaikkaan. Vaatii vähän viitseliäisyyttä itseltäänkin kysellä suoraan näitä hommia.

• kertaa...
        ja kerran koulutuksen kirjoitti:

eka kerralla työllistyin kahdeksi vuodeksi koulusihteeriksi, toisella kerralla kaksi vuotta laskuttajana, kolmas kerta taloustoimiston hommia ja neljäs lastentarhassa lastenhoitoa. Sitten kouluttauduin uudelleen ohjelmoijaksi työkkärin kautta ja työllistyin heti vakipaikkaan. Vaatii vähän viitseliäisyyttä itseltäänkin kysellä suoraan näitä hommia.

työvoimatoimiston toimesta töihin haettu, niin miksi peräänkuulutat työttömältä viitseliäisyyttä?

Työvoimatoimisto on yhteiskunnalle liian kallis laitos ja sen toiminnasta aiheutuu yhteiskunnalle vain haittaa, sillä harvat saavat työvoimatoimiston myötävaikutuksella töitä. Lähinnä ihmiset saavat töitä huolimatta työvoimatoimiston toiminnasta.

Työvoimatoimistoissa nöyryytetään ja kyykytetään ihmistä alkoholistiksi tai mielenterveysongelmaiseksi ja sen jälkeen "iloitaan" kun saadaan henkisesti rikkirevitty ihminen työmarkkinatuella töitä tekemään. Kyllähän sitä työmarkkinatuella tehtyä jaksoa voi sanoa itsetuntoa kohottavaksi, kun ei tarvitse olla työvoimatoimiston tai palvelukeskuksen henkilökunnan haukuttavana, mutta eikö olisi järkevämpää kokonaan lopettaa työttömien nöyryyttäminen ja kyykytys.

Ja sitten jotkun työttömien etua ajavat nestepäät vaativat, että työttömmät pitää laittaa vain sellaisiin täysin turhiin tai täysin hyödyttömiin työtehtäviin, joihin ei normaalioloissa ketään edes palkattaisi. Ja ilmeisesti näiden nestepäiden mielestä siinä hankitaan parempia mahdollisuuksia... MIHIN?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe