Vapaamuotoinen työhakemus

lisäansioita haluava

Olen opiskelija ja etsin osa-aikaista ilta- ja viikonlopputyötä. Kuulin, että lähikaupassa nuorille on myös hyvät mahdollisuudet ja sieltä oli juuri lähtenyt muutama ihminen pois. Ajattelin sitten soittaa jos vaikka lisäapua tarvittaisiin. Ikävä kyllä hän oli ottanut aivan äskettäin kolme uutta työntekijää joten apulaiselle ei ollut nyt tarvetta. Kauppias kuitenkin sanoi, että haluaisi minulta vapaamuotoisen hakemuksen jos vaikka uusia apureita sattuisi tarvitsemaan. Olin innoissani kun on sittenkin pienen pieni mahdollisuus päästä joskus töihin ko. kauppaan. Ainoa ongelma on, että en osaa tehdä vapaamuotoista hakemusta, se on niin kovin vaikea aloittaa, ei oiken tiedä mitä pistäisi. Virallisen hakemuksen kyllä pystyn tekemään ja niitä ennen kesää kymmeniä pistinkin eteenpäin. Jos joku voisi hieman kertoa vinkkejä vapaamuotoisen hakemuksen tekemiseen olisin todella iloinen. Sanamuotoja on niin vaikea valita!

31

122743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      postaa tänne oma ehdotuksesi, ilman henkilötietoja ja turhia tarkkuuksia, mitä et halua julkaista (esim. työhistoriaa ei tarvi laittaa). Kirjoita lyhyt vapaamuotoinen esittely, sekä asiat, joista arvelet olevan hyötyä kaupassa työskentelyyn. Kommentoidaan niitä sitten ja katsotaan, miten voisi parantaa hakemustasi.

      • Nimetön

        Ennen kuin kirjoitan hakemuksen arvioitavaksi kysyisin vielä, että voiko sen laittaa "kirjemuodossa" esim.

        Hei!
        Olisin kiinnostunut...

        vai onko se jo liian vapaamuotoista?


      • vastaan
        Nimetön kirjoitti:

        Ennen kuin kirjoitan hakemuksen arvioitavaksi kysyisin vielä, että voiko sen laittaa "kirjemuodossa" esim.

        Hei!
        Olisin kiinnostunut...

        vai onko se jo liian vapaamuotoista?

        "hei!
        Luin tuolta jahvat.tulloo.comista, että etsitte uutta sauvakävelijää. Olisin todella kiinnostunut tästä paikasta, sillä olen jo monta vuotta harrastanut sauvakävelyä, ja haluaisin työskennellä alalla tulevaisuudessa. Erikoistaitoni on takaperinkävely.
        Hyviä ominaisuuksiani ovat kestävyys ja tarkkuus, ja tulen hyvin toimeen monien sauvojen kanssa. Olen sitkeä ja syntynyt sauvat kädessä.

        Olen opiskellut sauvailua siellä ja siellä, vuonna sauva02.
        Työkokemus: olin sauvaamassa presidenttiä, ja kaksi kuukautta sauvasijaisena titanicilla.

        suosittelija: Saku Sauvahaara"


      • minä vaan
        vastaan kirjoitti:

        "hei!
        Luin tuolta jahvat.tulloo.comista, että etsitte uutta sauvakävelijää. Olisin todella kiinnostunut tästä paikasta, sillä olen jo monta vuotta harrastanut sauvakävelyä, ja haluaisin työskennellä alalla tulevaisuudessa. Erikoistaitoni on takaperinkävely.
        Hyviä ominaisuuksiani ovat kestävyys ja tarkkuus, ja tulen hyvin toimeen monien sauvojen kanssa. Olen sitkeä ja syntynyt sauvat kädessä.

        Olen opiskellut sauvailua siellä ja siellä, vuonna sauva02.
        Työkokemus: olin sauvaamassa presidenttiä, ja kaksi kuukautta sauvasijaisena titanicilla.

        suosittelija: Saku Sauvahaara"

        Mielestäni tämä esimerkki on ihan hyvä alku.

        Se on:

        -lyhyt
        -määrätietoinen
        -hauska
        -ytimekäs

        Itse olisin tässä esimerkissä vielä tarkemmin suorittanut erottelua, jotta lukija näkee heti mitä sellaista hakemuksessa on, josta työnantajalle on hyötyä. (Neljän rivin lause, huh)

        Erottelu voi olla esim. seuraavanlainen:

        Esittely: Olen kiinnostunut toimimaan plaa plaa...

        Aiempi rahankäsittely: Aiemmin olen toiminut seuramme rahastonhoitajana plaa plaa

        Muu työkokemus: Aikaisemmin olen työskennellyt päiväkodissa vastuutehtävissä plaa plaa...

        Hankala laittaa tähän teksieditoriin, mutta kaikkea ei kannata kirjoittaa sumppuun. Kannattaa todellakin miettiä, mitä sellaista historiassasi on, mistä olisi hyötyä työnantajalle. Oletko aiemmin käsitellyt rahaa työksesi? Oletko aiemmin toiminut rehellisyyttä vaativissa tehtävissä? Entä asiakaspalvelussa? Tuo nämä asiat esiin hakemuksessasi.


      • :D:D
        vastaan kirjoitti:

        "hei!
        Luin tuolta jahvat.tulloo.comista, että etsitte uutta sauvakävelijää. Olisin todella kiinnostunut tästä paikasta, sillä olen jo monta vuotta harrastanut sauvakävelyä, ja haluaisin työskennellä alalla tulevaisuudessa. Erikoistaitoni on takaperinkävely.
        Hyviä ominaisuuksiani ovat kestävyys ja tarkkuus, ja tulen hyvin toimeen monien sauvojen kanssa. Olen sitkeä ja syntynyt sauvat kädessä.

        Olen opiskellut sauvailua siellä ja siellä, vuonna sauva02.
        Työkokemus: olin sauvaamassa presidenttiä, ja kaksi kuukautta sauvasijaisena titanicilla.

        suosittelija: Saku Sauvahaara"

        "Työkokemus: olin sauvaamassa presidenttiä, ja kaksi kuukautta sauvasijaisena titanicilla.

        suosittelija: Saku Sauvahaara"

        vai niin, seiskaan uus lööppi ? =D


      • jiirisalo

        Tällanen yleiseen jakoon mennyt/menevä työhakemus; tyyli on vähän hakkaava, mutta arvelin ettei kohderyhmä jaksa lukea vaikeita runoiluja:

        "Rakennustekniikan kandistani puuttuu harjoittelujakso, eli ihan mitä tahansa rakennusalaan liittyvää otetaan vastaan jotta opinnot edistyisivät. Osaan suunnitella teräs, teräsbetoni, puu ja muurattuja rakenteita sekä esijännitettyjä rakenteita. Myös siltoja, geoteknisiä rakenteita ja kalliorakenteitakin olen mitoittanut. Betonin suhteitus onnistuu. Teen lujuuslaskelmat ja mitoitukset Eurocoden (EC2 ja EC5 lähinnä soveltuen) mukaan. (Ymmärrän myös kansallisia normeja kohtuullisesti.)

        Olen ollut monenlaisissa töissä mm. talotehtaalla ja rakennustyömailla - osaan ohjelmoida puu ja metallityöstöön soveltuvia 4- ja 5-akselisia CNC-koneita, takymetriä ja vaaituskonetta olen käyttänyt pohjatyömailla ja suorittanut yleisimpiä pohjatutkimuksia ja kartoituksia. Olen asentanut puuportaita, kaiteita, ikkunoita, parvekelaseja, sekä keittiökalusteita. Rappaus, levytys, tasoitus ja maalaustyöt sujuvat, vaikka vähän on taukoa ollut opiskelujen vuoksi. Palkkaus ko. työtehtävän mukainen TES, joskin neuvottelunvaraa toivoisin olevan kumpaankin suuntaan tilanteista riippuen."

        Loppuun CV, kuva ja yhteystiedot.


      • muokkauksella
        jiirisalo kirjoitti:

        Tällanen yleiseen jakoon mennyt/menevä työhakemus; tyyli on vähän hakkaava, mutta arvelin ettei kohderyhmä jaksa lukea vaikeita runoiluja:

        "Rakennustekniikan kandistani puuttuu harjoittelujakso, eli ihan mitä tahansa rakennusalaan liittyvää otetaan vastaan jotta opinnot edistyisivät. Osaan suunnitella teräs, teräsbetoni, puu ja muurattuja rakenteita sekä esijännitettyjä rakenteita. Myös siltoja, geoteknisiä rakenteita ja kalliorakenteitakin olen mitoittanut. Betonin suhteitus onnistuu. Teen lujuuslaskelmat ja mitoitukset Eurocoden (EC2 ja EC5 lähinnä soveltuen) mukaan. (Ymmärrän myös kansallisia normeja kohtuullisesti.)

        Olen ollut monenlaisissa töissä mm. talotehtaalla ja rakennustyömailla - osaan ohjelmoida puu ja metallityöstöön soveltuvia 4- ja 5-akselisia CNC-koneita, takymetriä ja vaaituskonetta olen käyttänyt pohjatyömailla ja suorittanut yleisimpiä pohjatutkimuksia ja kartoituksia. Olen asentanut puuportaita, kaiteita, ikkunoita, parvekelaseja, sekä keittiökalusteita. Rappaus, levytys, tasoitus ja maalaustyöt sujuvat, vaikka vähän on taukoa ollut opiskelujen vuoksi. Palkkaus ko. työtehtävän mukainen TES, joskin neuvottelunvaraa toivoisin olevan kumpaankin suuntaan tilanteista riippuen."

        Loppuun CV, kuva ja yhteystiedot.

        Kyllä tuosta pienellä muokkauksella saa ihan hyvän hakemuksen. Pyydä jotain hyvin suomen kieltä osaavaa tarkistamaan kieliasu. Kielioppivirheitä on tekstissäsi luvattoman paljon. Itse jättäisin palkkausta koskevan osan pois, koska kyseessä on avoin hakemus. Jos/kun tarjouksia tulee, voit silloin esittää palkkatoivomuksesi.

        Jos lähettäisit hakemuksesi minulle, jäisin kaipaamaan tietoa siitä, millainen olet ihmisenä ja työntekijänä.


      • 4443
        jiirisalo kirjoitti:

        Tällanen yleiseen jakoon mennyt/menevä työhakemus; tyyli on vähän hakkaava, mutta arvelin ettei kohderyhmä jaksa lukea vaikeita runoiluja:

        "Rakennustekniikan kandistani puuttuu harjoittelujakso, eli ihan mitä tahansa rakennusalaan liittyvää otetaan vastaan jotta opinnot edistyisivät. Osaan suunnitella teräs, teräsbetoni, puu ja muurattuja rakenteita sekä esijännitettyjä rakenteita. Myös siltoja, geoteknisiä rakenteita ja kalliorakenteitakin olen mitoittanut. Betonin suhteitus onnistuu. Teen lujuuslaskelmat ja mitoitukset Eurocoden (EC2 ja EC5 lähinnä soveltuen) mukaan. (Ymmärrän myös kansallisia normeja kohtuullisesti.)

        Olen ollut monenlaisissa töissä mm. talotehtaalla ja rakennustyömailla - osaan ohjelmoida puu ja metallityöstöön soveltuvia 4- ja 5-akselisia CNC-koneita, takymetriä ja vaaituskonetta olen käyttänyt pohjatyömailla ja suorittanut yleisimpiä pohjatutkimuksia ja kartoituksia. Olen asentanut puuportaita, kaiteita, ikkunoita, parvekelaseja, sekä keittiökalusteita. Rappaus, levytys, tasoitus ja maalaustyöt sujuvat, vaikka vähän on taukoa ollut opiskelujen vuoksi. Palkkaus ko. työtehtävän mukainen TES, joskin neuvottelunvaraa toivoisin olevan kumpaankin suuntaan tilanteista riippuen."

        Loppuun CV, kuva ja yhteystiedot.

        Tuossa ei ole mitään muuta osaamista kuin CNC koneen ohjelmointi ja kaikki muut on päättelyä vaativia tehtäviä sekä rutiinityötä. Rutinoitumaan oppii tekemällä ja päättelyä voi tehdä oman harkinnan mukaisesti. CNC koneen ohjelmointi ei voi oppia rutiineilla eikä ohjelmoimaan päättelemällä. Eri muotoisten kappaleiden työstämineen tarvitaan tietoa mm. ohjelman käyttöliittymästä, mikä terä, mikä cnc kone, asetukset ym.


      • Pupulainen93
        vastaan kirjoitti:

        "hei!
        Luin tuolta jahvat.tulloo.comista, että etsitte uutta sauvakävelijää. Olisin todella kiinnostunut tästä paikasta, sillä olen jo monta vuotta harrastanut sauvakävelyä, ja haluaisin työskennellä alalla tulevaisuudessa. Erikoistaitoni on takaperinkävely.
        Hyviä ominaisuuksiani ovat kestävyys ja tarkkuus, ja tulen hyvin toimeen monien sauvojen kanssa. Olen sitkeä ja syntynyt sauvat kädessä.

        Olen opiskellut sauvailua siellä ja siellä, vuonna sauva02.
        Työkokemus: olin sauvaamassa presidenttiä, ja kaksi kuukautta sauvasijaisena titanicilla.

        suosittelija: Saku Sauvahaara"

        Olen monta kertaa saanut itkuparkuraivareita kun ei mistään löydy minkäänlaista edes esimerkille haiskahtavaa juttua, jossa olisi konkreettisia esimerkkejä ja sen takia jättänyt vapaamuotoisen hakemuksen tekemättä ja vissiin sen takia mennyt työpaikkakin sivu suun, Tämän tekstin, jonka "vastaan" on kirjoittanut, tallennan koneeni työpöydälle, jotta voin aina vilkaista sitä ja saada aikaiseksikin jotain. Tällainen sen pitäisi olla esimerkki joka paikassa! KIITOS!


    • lisäansioita haluava

      Mutta entä jo ei hae mitään varsinaista paikkaa voiko siihen vain laittaa:

      Jos teillä satutaan joskus tarvita apua olen valmis tulemaan.

      Vai miten olisi hvyä mainostaa itseään ja mikä olisi sopiva sanamuoto?

      Kuulostan varmaan aika tyhmältä ja avuttomalta, kun tämmöisiä helppoja pikkuasioita kyselen, mutta kun todella haluaisin päästä siihen kauppaan töihin, haluan vain että hakemus on todella hyvä, sillä en ole mikään hyvä kirjoittaja.

      • hoono soomi

        "Jos teillä satutaan joskus tarvita apua olen valmis tulemaan. "

        ei ei ei! hoono soomi!
        Jos teillä joskus tarvitaan apua
        Jos te tulette tarvitsemaan apua
        Mikäli tarvitsette joskus apua..


        ;P


    • mölli

      Muitathan että vapaamuotoinen työhakemus ei tarvi olla tavalliselle aaneloselle tehty sepustus vaan esim powerpoint-esitys. Käytä vapaamuotoisuutta hyväksesi, tee jotain erilaista. Käytä huumoria (ei suoranaisia vitsejä kuitenkaan)... runomuotoista hakemusta... tarinamuotoista hakemusta... Käytä mielikuvitustasi!

      Tai taittele paperi erillä tavalla, wordi taipuu yllättävän monipuolisesti...

      • Tiusku

        Kyse on kuitenkin kaupasta, eikä mistään mainostoimistosta. Kauppaan halutaan fiksuja ja rehellisiä tavallisia ihmisiä, jotka omaavat tietyt perustaidot, kuten asiakaspalvelun ja rahojen laskun. Henkilökohtaisesti en palkkaisi kauppaan ketään runoilijaa tai vitsiniekkaa. Eikä minua myöskään kiinnostaisi erityisesti powerpoint-taidotkaan.
        Kauppias haluaa varmaan vaan saada yhteystiedot ja jotain perustietoa tyypistä, jotta voi sitten tarvittassa ottaa yhteyttä.

        Eli itse olisin A4:n kannalla. Lyhyt, ytimekäs, selkeä ja arkistoitava.


      • mölli
        Tiusku kirjoitti:

        Kyse on kuitenkin kaupasta, eikä mistään mainostoimistosta. Kauppaan halutaan fiksuja ja rehellisiä tavallisia ihmisiä, jotka omaavat tietyt perustaidot, kuten asiakaspalvelun ja rahojen laskun. Henkilökohtaisesti en palkkaisi kauppaan ketään runoilijaa tai vitsiniekkaa. Eikä minua myöskään kiinnostaisi erityisesti powerpoint-taidotkaan.
        Kauppias haluaa varmaan vaan saada yhteystiedot ja jotain perustietoa tyypistä, jotta voi sitten tarvittassa ottaa yhteyttä.

        Eli itse olisin A4:n kannalla. Lyhyt, ytimekäs, selkeä ja arkistoitava.

        on että ehkä tässä tapauksessa laittaisin minäkin tulostettavissa olevan hakemuksen, mutta mielestäni työnhakijan on kertakaikkiaan jollain tavalla erotuttava, jäätävä mieleen. Tuskin alkuperäisen viestin lähettäjä on ainoa hakemuksen lähettäjä kyseiseen kauppaan. Saa siellä kassalla olla ihan oma persoonansakin ja huumoriakin saa käyttää, niin miksei omaa persoonaansa ja huumorintajuansa toisi ilmi myöskin hakemuksessa... Jos lähettää ihan tavallisen "harmaan" hakemuksen ilman mitään "jännää", ei minun mieleeni hakija ainakaan jäisi. ...Mutta meitä on moneen junaan...

        Onnea hakemuksen väsäämiseen!


      • 00000

        Meillä koulussa (amk:ssa) ainakin neuvottiin jättämään kaikki ylimääräinen hössötys pois. Eiköhän työnhakija erotu hakemuksen sisällöllä eikä ulkonäöllä. Kohan hakemus on siisti eli juuri A4 tietokoneella kirjoitettu.
        Kannattaa miettiä mitä kaupan alalla yleensä vaaditaan ja kirjoittaa sitä ajatellen parhaat puolet itsestään. Hyvää asiakaspalvelua vaaditaan ainakin ja ihmisten kanssa toimeen tulemista. Iloisella mielellä pääsee jo pitkälle. Kirjoita myös, että tulisit mielelläsi käymään ja kertomaan lisää itsestäsi. Jos suullinen ilmaisu olisi sinulla omasta mielestäsi parempaa.
        Tsemppiä!! Työkkäristäkin varmasti saa neuvoa avoimiin työhakemuksiin!


      • S24 nevojia

        Tuhatlappunen vielä väliin, niin voit päästä haastatteluun


      • Anonyymi
        Tiusku kirjoitti:

        Kyse on kuitenkin kaupasta, eikä mistään mainostoimistosta. Kauppaan halutaan fiksuja ja rehellisiä tavallisia ihmisiä, jotka omaavat tietyt perustaidot, kuten asiakaspalvelun ja rahojen laskun. Henkilökohtaisesti en palkkaisi kauppaan ketään runoilijaa tai vitsiniekkaa. Eikä minua myöskään kiinnostaisi erityisesti powerpoint-taidotkaan.
        Kauppias haluaa varmaan vaan saada yhteystiedot ja jotain perustietoa tyypistä, jotta voi sitten tarvittassa ottaa yhteyttä.

        Eli itse olisin A4:n kannalla. Lyhyt, ytimekäs, selkeä ja arkistoitava.

        Oisiko semmoisesta hyötyä, että osaa kyseisen lähikaupan kassaa käyttää? Vakoiluhan on sallittua niin sodassa kuin työpaikan haussakin.
        Ja esimerkiksi tutustuminen vaivihkaa kaupan logistiikkaan antaa kuvan, milloin on kiire. Tavaraa kun tulee, puretaan. Hyllyjä täytetään. Onko tyypillinen asiakasruuhka mihin aikaan, minä viikonpäivänä pahin?
        Ja laskeminen takaisinpäin? Asiakas antaa oikeaa rahaa 50 euroa 3,50 ostoksesta. Miten lasket? Monen on helpompi mieltää niin että päädyt siihen 50 euroon, kun lasket vaihtorahoja. viiteen, 10, 20, 30, ja jne.
        Tuntuu tökeröltä tokaisu: Ja 46,50.

        Kaupan alalla vaaditaan? Luotettavuutta. Rikkeetön tausta tasoittaa tietä, esimerkiksi myymälävarkaus, tai kavallus ei.


    • Nimetön

      Oli mukava saada monia eri näkökulmia ja vastauksista varmasti on apua!

    • mielipiteeni

      Haet sellaiseen paikkaan jossa varmasti arvostetaan ahkeruutta ja omatoimisuutta. Sillä kauppias ei ehdi varmasti koko aikaa patistamaan johonkin hommaan.

      Vapaamuotoisena hakemuksena:

      Aloita: missä ja miten asut, mitä teet, kuinka vanha olet jne....

      sitten työ ja koulutushistoriasi. Painota lyhyesti niitä asioita mitä työnantaja voisi mahdollisesti arvostaa rehellisesti. Muista cv liitteeksi!

      Sitten kerrot lopuksi mitä itse työssäsi arvostat ja millainen työntekijä olet. - olen ahkera ja tulen ihmisten kanssa erinomaisesti toimeen - jne...onnea työnhakuun!

      • ...........

        Tää on just hyvä. Ja pistä vaikka valokuva jos haluat erottua, tai kirjoita hakemus esim. sinisellä Comic sans-fontilla. Vapaamuotoisessa hakemuksessa on samat tiedot kun niissä lomakkeissa. Joutuu vaan kirjottaan kokonaisin lausein itestään, työhistoriastaan yms.. Googleta työhakemusmalli tai vastaava niin löytyy niitä malleja netistä..:)


      • HannaLi---
        ........... kirjoitti:

        Tää on just hyvä. Ja pistä vaikka valokuva jos haluat erottua, tai kirjoita hakemus esim. sinisellä Comic sans-fontilla. Vapaamuotoisessa hakemuksessa on samat tiedot kun niissä lomakkeissa. Joutuu vaan kirjottaan kokonaisin lausein itestään, työhistoriastaan yms.. Googleta työhakemusmalli tai vastaava niin löytyy niitä malleja netistä..:)

        eikö olisi kaikkein erottuvaisinta lähettää/viedä käsin kirjoitettu hakemus ?


      • isin
        HannaLi--- kirjoitti:

        eikö olisi kaikkein erottuvaisinta lähettää/viedä käsin kirjoitettu hakemus ?

        Ei koskaan olISIN, tulISIN,yms. Olen, Tulen. Vie hakemus ja kysele perään .


      • jp

    • Kesätyötä hakemassa

      Miten teen vapaamuotoisen kesätyöhakemuksen puutarhatyöhön? Olen alle 18 ja tekemässä ensimmäistä kertaa tuollaista hakemusta. Jos joku voisi kertoa yksinkertaisesti, mutta kattavasti miten saa tehtyä hyvän hakemuksen ja mitä kaikkea sen tulisi sisältää...

      • fdsaasfd

        Alkuun ne yhteystiedot. Nimi, syntymä-aika, paikkakunta ja puhelinnumero. Sitten koulutus, työkokemus ja harrastukset. Ja sitten hyvä perustelu sille, minkä takia juuri sinut pitäisi palkata ja mikä sai hakemaan paikkaa. Niitä ne kysyy kuitenkin. Koita luoda mahdollisimman innostunutta kuvaa.

        Kauhean pitkä ei tarvi olla, ei ne jaksa sivua enempää lukea.


    • 88+3

      Minusta tärkeää, varsinkin osa-aika/kiireapulaisen töissä, on kertoa miten pystyisi työskentelemään. "Koulupäivän jälkeen ja viikonloppuisin" / "aamupäivisin" tms. Ja monenako päivänä viikossa. Silloin työnantaja näkee heti kohtaako tarve ja työntekijä. Ja ymmärtää, että sinulle kelpaisi vuoro vaikka kerran viikossa tai että haet oikeasti kokopäivätyötä.

    • Ota valmis malli
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hei,

      Teen etätyötä tietokoneellani ja voin tehdä sitä missä vain, milloin vain, myös niin paljon tai vähän kuin haluan. Yritykseen haetaan nyt lisää työntekijöitä, joten jos sinäkin haluaisit tehdä töitä tällä tavalla niin ota yhteyttä.

      http://asiakas-palvelut.com/signup-form/?ref=FI1454

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe