Oliko kukaan katsomassa Masokistin Unelmaa?
Kävimme mieheni kanssa siellä ja tapahtumahan oli aivan fantastinen.
Nyt olen alkanut miettiä, että jos minäkin alkaisin ultraajaksi. Olen aika hidas juoksija. Ennätysaika maratoonilla on 4.11.32. Maroja on takana 3, viimeinen Tukholmassa tänä kesänä.
Huomasin, että ultraajan ei tarvitsekaan olla mikään huippumaratoonari vaan ultrajuoksua voi harrastaa hitaammatkin. Masokistin Unelmallakin oli ihan tavallisia harrastelijoita juoksemassa, eikä mitään huippu-urheilijoita.
Onko teillä antaa mitään vinkkejä ultrajuoksusta? Millaisia maratonaikoja ovat ultraajat juosseet? Vaajakoskella olisi maastoultra. Uskaltaisiko sinne lähteä kokeilemaan? Onko teistä kukaan juossut siellä aiemmin?
En taida kyetä enää maratonaikaani kovin parantamanaan, siksi ajattelin, että ultrajuoksu olisi minun harrastus. Siinä saa edetä hitaasti ja kävellä pitkiä matkoja välillä.
Ja olisihan se aika vaikuttavan kuuloista jos saisi kehua, että olen ultraaja en pelkästään maratoonari.
Onko ultraajilla omaa keskustelupalstaa tai omia sivuja?
Ultraamaan?
19
843
Vastaukset
- Juuso.
Suosittelisin asennoitumaan hiukan toisella tavalla. Onhan se kova juttu tietenkin päästä maratoonarille kehuskemelaan, mutta tarvitaan ultraamisessa muutakin. Kovaa työtä, paljon harjoitustunteja ja kivun sietämistä.
Eri asia on jos meinaat lähteä ultraamaan sauvakävellen. Se nyt ei enää ole sitten juoksua. Kävellenhän pystyy etenemään pitkiäkin matkoja väsymättä, mutta eri asia on, kannattaako siitä kehuskella. Itse arvostan enemmän nopeaa maratoonaria kuin kävelevää ultraajaa.- totisesti
hyvä Juuso, kyselikö ultraninni sinulta, josko arvostaisit tai et hänen tekemisiään...
- silmilles saat
Suosittelen, että jätät sen kehumisen pois. Mua ainakin henkilökohtaisesti ällöttää se, että kehutaan jollain maratonin juoksemisella tai ultraamisella. Se on turhaa, koska suurin osa ihmisistä ei tajua homman sisintä ideaa. Ne ei tajua muuta kuin sen, että "ai juoksit neljässä tunnissa maratonin, ai juoksit 11 tunnissa 100 km".
Jos et usko, opettele kantapään kautta. - jmax
Seponkotisivuilla on ollut oma osio ultra-harjoittelusta. Nythän sivuille ei pääse, mutta tuolta saa sitten jossain vaiheessa tietoa asiasta. Siellä on muistaakseni myös "ultraajan opas" eli artikkelikokoelma ultrajuoksusta, jonka on koonnut Tero Töyrylä.
- Maratoonari.
Eli kehumista kanssa en suosittele, muutakun enintään sanot että olet juossut maratoonin kautta harrastat, sitten kun joku kyselee niin sitten voi enemmän kertoa. Tyhmää sellainen ylimääräinen kehuminen. Kyllä ihmiset maratoonin juoksemista arvostaa mutta kehumista ei, monet pitävät hulluna :D...
- vertailu
Maratoonari. kirjoitti:
Eli kehumista kanssa en suosittele, muutakun enintään sanot että olet juossut maratoonin kautta harrastat, sitten kun joku kyselee niin sitten voi enemmän kertoa. Tyhmää sellainen ylimääräinen kehuminen. Kyllä ihmiset maratoonin juoksemista arvostaa mutta kehumista ei, monet pitävät hulluna :D...
Kyllä maratonin juoksijat kuuluvat kakkoskastiin ultraajien rinnalla.
Mitä nyt on enää maratonin juoksu kun voi kehua juoksevansa ultria. Onhan ultra nyt sentään huomattavasti pitempi matka.
Maratonissa ei enää ole hohtoa kun sen jokainen hölkkääjä suorittaa läpi, mutta ultra sitä on vielä jotain. Sen kyllä suorittaa läpi hölkkääjäkin, mutta se kuulostaa upeammalta. Antaa juoksijalle taianomaista hohdetta ympärille. - kaappiultraaja
vertailu kirjoitti:
Mitä nyt on enää maratonin juoksu kun voi kehua juoksevansa ultria. Onhan ultra nyt sentään huomattavasti pitempi matka.
Maratonissa ei enää ole hohtoa kun sen jokainen hölkkääjä suorittaa läpi, mutta ultra sitä on vielä jotain. Sen kyllä suorittaa läpi hölkkääjäkin, mutta se kuulostaa upeammalta. Antaa juoksijalle taianomaista hohdetta ympärille.Valtaosa kansasta ei tiedä, mitä tarkoittaa ultraaminen! Maraton on maailmanlaajuisesti tunnettu käsite, vaikka ei edes harrastaisi juoksua.
En siltikään kehuisi kummallakaan asialla. - Näin_meillä
kaappiultraaja kirjoitti:
Valtaosa kansasta ei tiedä, mitä tarkoittaa ultraaminen! Maraton on maailmanlaajuisesti tunnettu käsite, vaikka ei edes harrastaisi juoksua.
En siltikään kehuisi kummallakaan asialla.Suomessa ei saa olla terveesti ylpeä itsestään ja saavutuksistaan. Pää pensaassa, katse tiukasti varpaisiin suunnattuna pitää elämämme elettävän. Lopuksi taivaaseen tottelevaiset kutsutaan, mutta ei yhtään ultraajaa ja maratoonareistakin vain umpimielisimmät.
- Anonyymi
vertailu kirjoitti:
Maratonissa ei enää ole hohtoa kun sen jokainen hölkkääjä suorittaa läpi, mutta ultra sitä on vielä jotain. Sen kyllä suorittaa läpi hölkkääjäkin, mutta se kuulostaa upeammalta. Antaa juoksijalle taianomaista hohdetta ympärille.Juu 24 tuntia taivaltaneeseen seppoon verrattuna maratoonarit ei oo mittää.
- Anonyymi
vertailu kirjoitti:
Maratonissa ei enää ole hohtoa kun sen jokainen hölkkääjä suorittaa läpi, mutta ultra sitä on vielä jotain. Sen kyllä suorittaa läpi hölkkääjäkin, mutta se kuulostaa upeammalta. Antaa juoksijalle taianomaista hohdetta ympärille.Minulle maraton on pisin matka jonka olen juossut läpi. En ole ultrajuoksija. En pysty juoksemaan peruskestävyysvauhdilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle maraton on pisin matka jonka olen juossut läpi. En ole ultrajuoksija. En pysty juoksemaan peruskestävyysvauhdilla.
mäneekö pidemmälle kävelyllä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mäneekö pidemmälle kävelyllä?
Olen kävellyt ultran, en ole ultrajuoksija.
- Anonyymi
yyber huipputapahtuma maso.
Ei tarvitte olla huippumenijä.
Ultrailu on tekemistä hitaampaa makuun. - Anonyymi
Diabeetikko ultraaja juoksijalehes.
Sankaritarinaa kirjottaa.
Ahnehti satamailisella dnf:n. - Anonyymi
Oliko Masokistin unelma 100km kisa Helsingin Paloheinässä? Miule soiva tavo.
- Anonyymi
Vihan kilometrit oli rento tapahtuma. Toope loisti siellä.
- Anonyymi
Siellä on myös tänä vuonna Suomen lyhin ultra eli maraton + 6 metriä.
- Anonyymi
Kovaa lähtee jonasnoordmoa ja naama kiiltää. Peräruiskeella.
- Anonyymi
Ultrajuoksemisessa on parasta se, että saa kirjoittaa somessa profiiliin runnerin sijasta ultrarunner.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852177- 431760
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!691523- 761286
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261174- 771171
- 481163
- 591061
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai38974- 37943