Miesten punnerrus

_NAINEN_

Kyselisin nyt että kuinkahan moni nainen pystyy tekemään miesten punnerruksia? Mielestäni on väärin että nykyajan lukiossa naisten täytyy osata tehdä miesten punnerruksia vähintään 5-15 (keskiverto tulos) kuntotesteissä! Eikö asia ole niin, että naiset tekevät naisille tarkoitettuja punnerruksia ja miehet heille tarkoitettuja? Noin ylipäänsä, kuinka moni nainen todellakin pystyy puolessa minuutissa tekemään yli 15 miestenpunnerrusta?

34

15127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasa-arvoilija

      Eikös tämä nyt ole sitä? Vai onko se niin, että miesten täytyy sopeutua naisten juttuihin kun tasa-arvosta puhutaan ja naisten ei sitten kuitenkaan mihinkään?

      Siinä tapauksessa puheet koko tasa-arvosta joutaa roskakoriin. Miehet ja naiset kun ovat erilaisia.

    • fyssari

      Et ole näköjään ymmärtänyt kyseisten punnerrusten nimien tarkoitusta?! Ei ne tarkoita sitä, että toinen on suunniteltu miehille ja toinen naisille. Kyse on vain siitä, että ns. miesten punnerrus (polvet irti lattiasta) on raskaampi kuin ns. naisten punnerrus (polvet lattiassa). Ja nimitys tulee siitä, että yleensähän miehet ovat vahvempia ja jaksavat siis tehdä niitä raskaampia punnerruksia paremmin kuin naiset. Ja helpotettu versio on kehitetty, jotta heikompi pääsee alkuun punnerrusten harjoittelussa.

    • 10 kertaa vähintään

      Miesten punnerruksissa ei pysty käyttämään apua jalkoja, joten sillä testataan käsivoimia. Jokaisenb hyvän peruskunnon omaavan nuoren naisen tulisi pystyä punnertaan ns. miesten punnerruksia. sitä paitsi, niistä on paljon enemmän hyötyä kuin naisten punnerruksista. Mikään urheiluseura ei käytä naisten punnerruksia kuin pikkutytöillä, koska se ei yksinkertaisesti riitä vahvistamaan yläkropan lihaksia.

      Itse olen 10-vuotiaasta vetänyt miesten punnerruksia. Puoleen minuttiin niitä menee 40! Eli käsivoimia on ja riittää, enkä olisi niitä naistenpunnerruksissa saanut!

      • lolll

        No ja et varmasti saa puoleen minuuttiin 40 punnerrusta. ja punnerruksethan vahvistaa rintalihaksia eikä mitään käsilihaksia


      • arvolokki
        lolll kirjoitti:

        No ja et varmasti saa puoleen minuuttiin 40 punnerrusta. ja punnerruksethan vahvistaa rintalihaksia eikä mitään käsilihaksia

        40 punnerrusta puolessa minuutissa on kyllä täysin mahdollinen saavutus ja uskaltaisin väittää, että kovinkaan pitkään ei kukaan pelkillä rintalihaksilla punnerra :P


      • gfdgdgdg
        arvolokki kirjoitti:

        40 punnerrusta puolessa minuutissa on kyllä täysin mahdollinen saavutus ja uskaltaisin väittää, että kovinkaan pitkään ei kukaan pelkillä rintalihaksilla punnerra :P

        Ei oo siitä että ei jaksais vaan se "vauhti"esim.punnerruksis ym.On se huono asia että esim.puolenminuutin aikana se on vaan sitä, että kuinka nopeeta saat tehtyy ei mitään kestävyyttä ym.

        Samaa mieltä että tasaarvoo vaik en oo feministi ja oon miespuolinen...


      • kävijä2

        Ite saan minuutissa 20punnerrusta ja oon punnertanu vaan miestenpunnerrusta.


    • Jaahhaaa

      Ei naisten punnerruksista ole mitään hyötyä!
      Olen jo seiskalla jaksanut tuon 15 punnerrusta puoleen minuuttiin enkä edes ole ollut missään urheiluseurassa. Eli lukioikäiseltä tuon pitäisi käydä vielä helpommin!!!

    • juupadaapadiipadaapa

      mä oon nainen(14w) ja pääsen 30 miesten punnerrusta

      • faija

        Pyysinpä äsken 9v tytärtäni kokeilemaan puolen minuutin punnerruksia. Puolessa minuutissa meni kylmiltään tuo 15 punnerrusta ja vieläpä kunnollisia punnerruksia, eikä mitään "pikkunytkytyksiä".

        Tietysti aikuisella naisella voi olla hankalampaa, kun kroppaan tulee enemmän rasvaa, mutta kyllä tuo 15 ainakin pitäisi saada aikaiseksi.


      • homma,
        faija kirjoitti:

        Pyysinpä äsken 9v tytärtäni kokeilemaan puolen minuutin punnerruksia. Puolessa minuutissa meni kylmiltään tuo 15 punnerrusta ja vieläpä kunnollisia punnerruksia, eikä mitään "pikkunytkytyksiä".

        Tietysti aikuisella naisella voi olla hankalampaa, kun kroppaan tulee enemmän rasvaa, mutta kyllä tuo 15 ainakin pitäisi saada aikaiseksi.

        meillä koirakin vetää puoleen minuuttiin yli 20 punnerrusta.


      • LeijonaFANI

        Itse olen seitsemännellä luokalla ja vedän kylmiltäni 15 punnerrusta ihan helposti. Miesten punnerruksia ja ihan kunnollisia myös! Mutta huom. Kylmiltäni, joten lisääkin menee! :)


      • nhjhkjlhl
        faija kirjoitti:

        Pyysinpä äsken 9v tytärtäni kokeilemaan puolen minuutin punnerruksia. Puolessa minuutissa meni kylmiltään tuo 15 punnerrusta ja vieläpä kunnollisia punnerruksia, eikä mitään "pikkunytkytyksiä".

        Tietysti aikuisella naisella voi olla hankalampaa, kun kroppaan tulee enemmän rasvaa, mutta kyllä tuo 15 ainakin pitäisi saada aikaiseksi.

        Kyllä minäkin tein 8-10vuotiaana 20 miestenpunnerrusta. Mitään liikuntaharrastusta en "varsinaisesti" harrastanut, eikä tosiaan ollut tapana punnertaa huvinvuoksi vapaa-ajallakaan:). Lapsilla lienee tuohonasti helpompaa. Tulee leikeissä liikuttua paljon.


    • jataas

      on nainen vinkumassa tasa-arvosta.

      • punnertaja

        Noh siihen vaikuttaa niin paljon ihmisen omakin paino on eriasia miehen jolla painoa 100 kiloa tehdä 30 toistoa minuutissa. Kuin 40 kiloisen tytön.

        Tuo 40 punnerusta puoleen minuuttiinon kyllä lähes mahdotonta.
        Siis täydellisiä miesten punnerruksia!

        Eli kädet käy ala-asennossa 90 asteen kulmassa ja ylhäällä suorina.
        Rinta käy siinä 1-2cm päässä maasta. Ja selkä on kokoajan suorana. Ei mitään sateenkaari renkutuksia.

        Punnerrus tyylejä on niin paljon kuin on punnertajiakin :D


    • Lukiossa. ketkiinnos

      Lukiossa? Ei ketään varmaan pakoteta lukiossa punnerruksia tekemään...
      Ei, kaikki ei jaksa tehdä edes viittä punnerrusta. Ei tarvitse, kukaan ei pakota. Jos ei sen vertaa urheilusta välitä (tai ehkä käsilihakset ei vaan oo se juttu), että pyrkisi tekemään 15 miesten punnerrusta, niin mitä sitten? Luuletko että joku joskus kysyy tosissaan, että montako punnerrusta meni lukion kuntotesteissä?

      Muuta muuten, pieni lukuhan toi on.

    • ...

      ...kyllä todellakin naiset jaksavat tehdä miestenpunnerruksia. Itse olen 13 vuotias tyttö ja kunnollisia miestenpunnerruksia menee puolessa minuutissa 31. Ilman aikarajaa oon tehny n. 70 miestenpunnerrusta.

    • Kyllä lähtee

      Nii just! Ja minkä kokonen oot? 160/40... Todellakin en aliarvioi naisia, mutta punnerruksissa ja leuoissa jätkät kyllä yleensä on parempia. Ite 176/62 ja 45 punnerran mutta mulle on käytännössä ihan sama teenkö naisten vai miesten tyyliin. yli 55:ttä en ole saanut kertaakaan naistenkaan tyylillä. Kuka sanoo mistä johtuu? Naisten punnerruksia en ole tosissani koskaan harjotellut.. ja jätkä oon.

    • tyttöp. heikkoja?

      Alle 25v alle 160 cm ja alle 50 kg nainen punnersi 40 naisten punnerrusta, vuoden päästä 150 naistenpunnerrusta ei treenannut ollenkaan miestenpunnerruksilla eikä isoilla painoilla. Otti kädenväännössä murskavoitoin kaikista kolmesta yli 60kg miehestä joiden kanssa väänsi!!

    • Miten vahva?

      Jos gimma on 172 pitkä 60 kilonen , tekee 25 miestenpunnerrusta, 100 kevyttä vatsaa jo nostaa penkistä 60 kg onko A. Vähän keskimääräistä naista vahvempi? B. Yhtä vahva kuin treenaamaton 60 kilonen tavisjätkä? C. Selvästi tavis naista vahvempi? D. Pärjää saman kokosille jätkille jo monelle??

      • täh

        Liian vaikea kysymys vastattavaksi????


    • on

      Ei

    • nainen18v

      Se vaan on tosiasia että miehillä lihasten kehittyminen on ihan erilaista kuin naisilla. Miehet ovat fyysisesti keskimäärin naisia vahvempia, se vaan on totuus :D
      Ja ei vaadi naiselta hirveätä treeniä saada 15 miestenpunnerrusta minuuttiin, mutta jos istut päivät koneella ja sohvalla, ei ihme ettet saa. Kuntotestit ovat kuntotestejä, joten tottakai niissä pitää olla haastetta. Haloo, ei oo mitään järkeä et kuntotestit on sellasia, joista kaikki saa kympit :D

    • tavallinen nainen

      Kokeilin kylmiltään, sain puoleen minuuttiin 18 'miesten' punnerrusta.
      Olen normaalipainoinen tavallinen nainen, 24v. Olen ihan toivoton pa*ka penkkauksessa, mutta kyllä punnerrukset silti menee.

      Eihän nykyajan ihminen periaatteessa tarvi mitään muita lihaksia kuin selkälihaksia, että jaksaa istua koneella... Mutta oikeesti, pitäis punnerruksia nyt mennä kaikilla ainakin muutama. Jos ei mene, niin treenaamalla alkaa menemään. Ei riitä vaikka kuinka syö salaattia ja käy kävelyllä, pysyäkseen terveenä, ihminen tarvitsee myös lihaskuntoharjoittelua ja hikoiluttavaa ja sykettä nostavaa aerobista liikuntaa.

      Aloittaja lienee salaatin-syöjä-tikku-laiha-lukiolais-tyttö joka ei harrasta mitään liikuntaa ja kuvittelee olevansa hyvässä kunnossa kun ei ole lihava.

    • Onnettomuustyttö

      Haluaisin tietää, että onko kellään ehdotuksia miten treenata punnerruksia? Jouduin kolme vuotta sitten onnettomuuteen enkä ole sen jälkeen pystynyt harrastamaan kunnolla liikuntaa tosiaan kolmeen vuoteen. Polvi on tosiaan leikattu kahteen kertaan eikä kestä yhtään varaamista joten en voi tehdä naisten punnerruksia eikä ne miestenkään mene kolmen vuoden liikkumattomuuden jälkeen. Olisiko ehdotuksia?

    • vcxvcxxvcxvcx

      Tavalliset punnerrukset ovat sellainen liike, että tuloksia on turha vertailla ennen kuin näkee suorituksen. Toiset tekevät täysin puhtaasti ja rauhallisesti ja toiset taas tekevät ihan päin persettä. Loput ovat siltä väliltä.

      Punnerrus ottaa pääasiassa rintalihaksiin ja ojentajiin ja tietenkin vatsalihaksiakin tarvitaan pitämään vartalo suorassa. Mitä etäänpänä kätesi ovat toisistaan niin sitä enemmän liike ottaa rintalihakselle ja mitä lähempänä ne ovat toisiaan niin sitä enemmän liike ottaa ojentajille.

      Miesten punnerruksien ei pitäisi olla mikään ongelma naisille kunhan vain treenaavat. Kyseessä on kuitenkin aika kevyt liike, joita vähänkin treenatumpi ihminen tekee kyllä yli 60 putkeen.

    • Dive-Bomber PU

      Jos tavalliset punnerrukset menevät vaivattomasti, niin kokeile seuraavia. Ojentajapunnerrukset ei dippi, käsivarret kiinni vartalossa ja kämmenet noin lantion kohdalla ja tunnet kuinka raskasta se on..välillä voi pysäyttää punnerruksen 10-60sekunniksi niin että liike jää puoleenväliin ja joutuu ponnistelemaan enemmän. Sormenpäillä punnerrukset, nyrkeillä punnerrukset, Diamond punnerrukset ja Dive Bomber tai Hindu-punnerrus ohjelmaan, niin kuntosalina toimii kehosi.

    • Punn punnnn

      Ei ole olemassa miesten punnerruksia. On vain normaali etunojapunnerrus, josta helpotettu versio (ns. naisten punnerrus) on niille, joiden voimat eivät normaaleihin riitä.

      Tai noh, onhan niitä kaikenlaisia muitakin variaatioita etunojapunnerruksesta. Eri oteleveyksiä, yhden käden punnerrus jne jne.

      Jos kuntotestissä haluaa hyvät pisteet, niin tottakai täytyy olla yläkropassakin lihasvoimaa jonkin verran. Ei muutama normaali punnerrus mitään ihmeitä vaadi naiseltakaan.

    • jokapojan sm?

      Ennätys tehtaassa suomen ennätys 68 minuutissa. Mäkin teen 60, kk treeni niin voittasin sm:n! Tosin yli 70 en ees saa. Onko toi ihan ok?! Millasia tuloksia täällä oikeasti gimmat ja jätkät saa?

    • Anssi 25v

      Just testasin. Meni kevyesti 85 miesten punnerrusta minuuttiin siten, että rinta maahan ja kädet suoraks.

    • treenailijaN

      Ei ole olemassa miesten punnerruksia ja naisten punnerruksia. On vain punnerruksia ja sitten pelleilyä. JOKAISEN normaalikuntoisen alle 50-vuotiaan tulisi kyetä tekemään normaaleja punnerruksia (ei mitään polvet maassa pelleilyjä!) muutama kymmen. Olen 40-v. nainen ja teen punnerruksia kevyesti n. 50 putkeen. Välillä teen erittäin hitaasti nousut ja laskut, eli eksentriseen vaiheeseen käytän esim. 5 s. ja siten onnistuu ehkä 25 koska on todella raskasta ja tehokasta. Miettikääs naiset missä kunnossa olette keski-iässä jos ette lainkaan huolla lihaksistoanne nuorenakaan ja toteatte vain joidenkin asioiden olevan naisille liian raskaita vaikka se ei ole totuus. Ihminen on luotu liikkumaan ja lihakset ovat luuston tukena. Vanhetessa lihasmassa vähenee ja jos ei ole mistä vähetä niin..ei hyvä.

    • M 75 Oulu

      Teen juoksuharjoittelun lisäksi mm. punnerruksia, yleensä 60:n sarjoja jotain 7-10 kertaa. Vatsalihaksia teen yleensä n. 800 päivässä. Kun ottaa huomioon sen että juoksen lähes aina vähintään 4.10:n km-vauhtia lenkit, niin olen mielestäni ihan hyvässä fyysisessä kunnossa näinkin vanhaksi mieheksi.

    • Rossu

      Olen 60-vuotias ja teen 2x50 punnerrusta päivässä suorin jaloin. Marraskuussa niitä in nyt kertynyt 1500.

    • Anonyymi

      Yks tyttö 13 vuotias tekee 90punnerrusta miesten tyyliin en tiiä aikaa mut aika not fresh mun mielestä 😪

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2013
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1660
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe