Juoksumatto

kysyn minäkin

Oon ajatellut hankkia itselleni sellaisia tilanteita varten juoksumaton, jolloin yksinkertaisesti ei lastenhoito-ongelmien takia pääse lenkille. Kovin paljon en raskisi siihen sijoittaa (juuri sen takia että juoksen mieluumin ulkona ja matto saisi olla varapelinä) Niin että tekeekö semmosella 150 euron matolla mitään? Millainen on magneettivastuksella varustettu matto verrattuna moottoroituun?

6

1057

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehdotus

Olisiko tuon hintainen crosstrainer parempi vaihtoehto. Juoksumatossa pitää olla moottori. Ja sehän sitten maksaisi liika paljon.

• kysyn minäkin

crosstrainer. Mut en tykkää siitä. Juoksu on kivempaa.

Mulla kun ei kokemusta juoksumatosta ole niin kysyn miten se käytännössä sitten eroaa jos on magneettivastus tai moottoroitu? Ymmärtäisin että moottoroitu antaa paremmat vauhdit ja magneettivastuksella pitää tehdä kovemmin töitä, oonko väärässä?

• aloittelija 41v.

ostin itse kuukausi sitten tunturin juoksumaton jotain 1000euroo..en ole harrastanut juoksemista, mutta halunnut aina olen...harrastuksia kuiteskin on kesällä pyöräily/rullaluistelu ja talvella hiihto.
      luontoa on ympärillä vaikka kuinka ja ulkonakin voisi tietenkin juoksennella :))
      Matto on löytäny paikkansa olohuoneestamme ja viereen laitettiin lattiatuuletin...täytyy sanoa, että pois en antaisi..matossa on myös valmiiksi tehtyjä ohjelmia mäkijuoksuineen kaikkineen ja voi tehdä niin vaihtelevaa lenkkiä kuin haluaa.Yllätyin miten helpolta juokseminen tuntui vaikka se ihka ekakerta ois varmaan kannattanut videoida :))Matto on alustana joustava juosta eikä itselleni ole ainakaan tullut mitään rasitusvammoja vaikka äkkiseltään aika pitkiä aikoja hölkkäsin ja juoksin.Cooperin testinkin tein 2300 enkä kyllä mitenkään näännyksiin itseäni vetänyt, tosin matolla on helpompaa pitää yllä tasastakin vauhtia jne,( on tosin aikaa kun sen olen juossut radallakaan n.17 vuotta sitten ja tulos ei varmaan ollut tommonenkaan.)

voihan se joistakin tuntua tylsältä, itsestäni kuntopyörän polkeminen oli tylsää.
      Kotiin on ajan saatossa kertynyt yks jos toinenkin kuntolaite, mutta tämä on saanut puolelleen koko perheen.
      Sanoisin kuitenkin, että satsaa laatuun se kannattaa ja parasta tietenkin olisi jos näkisi saati pääsisi kokeilemaan eri vaihtoehtoja.

• kysyn minäkin

minäkin olettaisin että juoksumatto olisi kivempi kapistus kun mikään muu kuntolaite. Juossut olen monta vuotta ja kymmeniä kilometrejä viikossa, joten sinänsä juoksusta tykkään. 1000 euroa on vaan aika paljon, jos vaan joskus juoksen sisällä. Siksi mua noi halvemmat vaihtoehdot kiinnostaa.

Mutta kukaan ei näytä antavan vinkkiä mitä eroa ja kuinka suuri niissä todellisuudessa käytössä on sillä onko magneettivastuksella vai moottoroitu. Joten vinkkejä edelleen otettais kiitollisuudella vastaan.

• mippe
        kysyn minäkin kirjoitti:

minäkin olettaisin että juoksumatto olisi kivempi kapistus kun mikään muu kuntolaite. Juossut olen monta vuotta ja kymmeniä kilometrejä viikossa, joten sinänsä juoksusta tykkään. 1000 euroa on vaan aika paljon, jos vaan joskus juoksen sisällä. Siksi mua noi halvemmat vaihtoehdot kiinnostaa.

Mutta kukaan ei näytä antavan vinkkiä mitä eroa ja kuinka suuri niissä todellisuudessa käytössä on sillä onko magneettivastuksella vai moottoroitu. Joten vinkkejä edelleen otettais kiitollisuudella vastaan.

Magneettivastuksella toimiva sopii ainoastaan kävelyyn, juoksija ei sillä mitään tee.

• kysyn minäkin
        mippe kirjoitti:

Magneettivastuksella toimiva sopii ainoastaan kävelyyn, juoksija ei sillä mitään tee.

mahtaa olla maksimivauhti tuossa magneettivastuksella olevassa? Tiedätkö tarkemmin? Tarkoittaa siis että saan unohtaa, jollei magneettivastuksella olevalla mitään tee. Moottoroidut mun käyttöön liika kalliita. Pääasiassa kuitenkin lenkkeilen ulkona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6665
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2285
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1867
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1261
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1042
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      87
      942
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      840
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      767
    Aihe