Onko kokemusta kenelläkään jakohihnan vaihdosta Nissan Vanette Cargoon. Vuosimalli on -96.
Kuinka ahdas mesta on päästä käsiksi remmiin, ja mitä kaikkea joutuu purkamaan siinä ohessa, että itse kohteeseen pääsee?
Onnistuukohan siis ihan autotallissa itse laittaen, jos auton ajaa pukeille?
On kyllä aika v-mäisessä paikassa kone tossa kärryssä siis, mutta onhan niitä muissakin noin ollu (esim vanha hiace).
Asiallista vastausta ja neuvoa odottaen:)
Vanette cargo
4
4008
Vastaukset 4
- lisäys
Niin, ei ole siis remmi poikki mennyt, vaan kyseessä ihan normaalivaihto, mut auto itelle viel niin tuore, ettei ole tekniikka tuttua kaikin osin.
- Opus hyllyssä
Satuin huomaamaan kirjaston hyllyssä kirjan jossa oli lähes kaikkien merkkien ja mallien hihnojen vaihdot selkeine ohjeineen. Nimeä en muista mutta löytyiskö alfamerin sivuilta? Olihan siinä myös Vanette, kun uteliaisuudesta katsoin.
AD-korjaamolla vaihto tuli maksamaan n.200eur osineen eli työ, hihna ja 2kpl rullia. En viittinyt käydä vaihtamaan itse, kun työn osuus tais olla jotain 70 euroa ja on kuulemma oikein takuukin. Tais muuten hihnalla olla 120tkm vaihtoväli mut suomessa ainakin alkuperäinen oli 90tkm johtuen olosuhteista? No kannattaa vaihtaa ennen katkeamista... - ainakin
Tarvii ainakin paineilma pulttivasaran(ainakaan minä en saanut kampiakselin siimapyörän ruuvia auki ilman). Muuten aika simppeli homma jos vaan pääsee auton alla ihan hyvin työskentelemään. Siimapyörän 5 10mm mutterista on yksi leikkautuvia joka aukeaa tampin kanssa. purkamaan joutuu aika paljon mm. viskokytkin muistaakseni kokonaan poistaa. Osa ruuveista aika ahtaassa paikassa, mutta jos mielenkiintoa riittää:)
- Anonyymi
"AD-korjaamolla vaihto tuli maksamaan n.200eur osineen eli työ, hihna ja 2kpl rullia."
Tuo vuoden 2006 hinta vaikuttaa ihan kohtuulliselta, mutta paljonkohan nykyisin Vaneten jakohihnan vaihto korjaamolla maksaa?
t.eräs joka harkitsee Vaneten hankintaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 90990
- 119853
- 143834
- 43806
- 70657
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40639Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu184591- 32549
Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47528Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja62524- 80520
- 65516
Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35484- 39479
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i3454- 45453
- 41446
Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa31446Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74446Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks61440