Onko kokemusta kenelläkään jakohihnan vaihdosta Nissan Vanette Cargoon. Vuosimalli on -96.
Kuinka ahdas mesta on päästä käsiksi remmiin, ja mitä kaikkea joutuu purkamaan siinä ohessa, että itse kohteeseen pääsee?
Onnistuukohan siis ihan autotallissa itse laittaen, jos auton ajaa pukeille?
On kyllä aika v-mäisessä paikassa kone tossa kärryssä siis, mutta onhan niitä muissakin noin ollu (esim vanha hiace).
Asiallista vastausta ja neuvoa odottaen:)
Vanette cargo
4
3701
Vastaukset
- lisäys
Niin, ei ole siis remmi poikki mennyt, vaan kyseessä ihan normaalivaihto, mut auto itelle viel niin tuore, ettei ole tekniikka tuttua kaikin osin.
- Opus hyllyssä
Satuin huomaamaan kirjaston hyllyssä kirjan jossa oli lähes kaikkien merkkien ja mallien hihnojen vaihdot selkeine ohjeineen. Nimeä en muista mutta löytyiskö alfamerin sivuilta? Olihan siinä myös Vanette, kun uteliaisuudesta katsoin.
AD-korjaamolla vaihto tuli maksamaan n.200eur osineen eli työ, hihna ja 2kpl rullia. En viittinyt käydä vaihtamaan itse, kun työn osuus tais olla jotain 70 euroa ja on kuulemma oikein takuukin. Tais muuten hihnalla olla 120tkm vaihtoväli mut suomessa ainakin alkuperäinen oli 90tkm johtuen olosuhteista? No kannattaa vaihtaa ennen katkeamista... - ainakin
Tarvii ainakin paineilma pulttivasaran(ainakaan minä en saanut kampiakselin siimapyörän ruuvia auki ilman). Muuten aika simppeli homma jos vaan pääsee auton alla ihan hyvin työskentelemään. Siimapyörän 5 10mm mutterista on yksi leikkautuvia joka aukeaa tampin kanssa. purkamaan joutuu aika paljon mm. viskokytkin muistaakseni kokonaan poistaa. Osa ruuveista aika ahtaassa paikassa, mutta jos mielenkiintoa riittää:)
- Anonyymi
"AD-korjaamolla vaihto tuli maksamaan n.200eur osineen eli työ, hihna ja 2kpl rullia."
Tuo vuoden 2006 hinta vaikuttaa ihan kohtuulliselta, mutta paljonkohan nykyisin Vaneten jakohihnan vaihto korjaamolla maksaa?
t.eräs joka harkitsee Vaneten hankintaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau353632Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433100Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4482656Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1781958Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1441873Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat271483- 381335
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781192