BMW vs. Toyota

fintoy

Joku puhui toyota kansan kateudesta bmw:n omistajille vaikka ajaisi 316. Asia ei ole näin. Jos annamme kommenttia teidän "autosta" se on vain sääliä kun olette pistäneet kätenne paskaan.

Tässä hyvä todiste:

http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=406347&plain=true

katsokaa toi linkki ja huomatkaa mikä merkki loistaa ykkös sialla.
se on kylläkin totta, että bmw:n koneet ovat tehokkaampia, mutta eivät näköjään luotettavimpia..

57

6951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hah :-D

      Ja mitä vittua tuo liittyy kateuteen ? :D

    • M5

      Kirjoituksesi sävy jo todistaa, että kadehdit BMW:tä, vaikka et sitä kehtaa tunnustaa.

      Tuo ero vikamäärissä ei ole merkittävä, varsin kun ottaa huomioon, että BMW on Auto ja Toyota on kitisevä riisikuppi. Eikä tuossa puhuta missään "koneista" vaan viosta ja sähkövioista eli mistä keksit ettei BMW:n kone ole luotettava? Ota myös huomioon, että Toyotan omistajat ovat yleensä päivittäneet Toyotaan Ladasta tai jostain 80-luvun pommista, siksi he eivät valita pikkuvioista, BMW:n kuskit taas ovat tottuneet laatuun ja valittavat pikkuvioista ja asioista joita Toyotan kuskit pitää autonsa ominaisuuksina.

      Mutta kirjoitapas jotain Saabin palstalle, Saabbihan on tuossa huonoin ja ero on jo aika merkittävä.

    • notoy

      ykkös sika

    • BMW325i

      ennemmin ajan Bemarilla vaikka leviäis joka päivä...Ja omalla ajanu 120tkm eikä oo mitään vikaa ollu. Ainoastaan Talvella lohkesi etuspoileri ku matala. Eikä tuo bemukaan ollu huonosti pärjänny tossa ku italialaiset ja patongit takana..Kuten myös johtotähtikin vasta takana.

      • Mike

        Kohdallasi auto on enemmän kuin ajoneuvo paikasta a paikkaan b? Heikon itsetunnon jatke mitä ilmeisimmin.


    • häh

      En erikoisemmin välitä Bemarista, enkä muuten toyotastakaan.
      Mutta onhan kuitenkin aika kornia lähteä vertaamaan toyotaa Bemuun.
      BMW on sentään jonkinasteinen käsite, josta ei pitäisi puhua samana päivänä aasialaisten autojen kanssa.
      BMW- miehet lienevät kanssani samaa mieltä, ja pysyvät kannassaan (kunnes lähtevät koeajoon oikealla Autolla ja tekevät merkin vaihdon)

      PS Jos vikaseurannassa katsottaisiin myös kilometrit ne olisivat erinäköisiä.

      • M5

        Mikäs merkki/malli se sitten on?


      • häh
        M5 kirjoitti:

        Mikäs merkki/malli se sitten on?

        Tokihan sinä sen tiedät. En viitsi merkkiä mainita, ettei mene provon puolelle.
        Ulkopuoliset ja asioita tietämättömät alkaisivat kirjoittaa asiattomuuksia, jotka eivät kuulu laatuautojen yhteyteen.


      • M5
        häh kirjoitti:

        Tokihan sinä sen tiedät. En viitsi merkkiä mainita, ettei mene provon puolelle.
        Ulkopuoliset ja asioita tietämättömät alkaisivat kirjoittaa asiattomuuksia, jotka eivät kuulu laatuautojen yhteyteen.

        Alkaako se A vai M kirjaimella, vai peräti jollain muulla? Jos M niin ei nekään (uusimmat) huonoja ole, mutta A on yhä kokeilematta joten siksi kyselen.


      • 325.
        M5 kirjoitti:

        Alkaako se A vai M kirjaimella, vai peräti jollain muulla? Jos M niin ei nekään (uusimmat) huonoja ole, mutta A on yhä kokeilematta joten siksi kyselen.

        on tullut kokeiltua M:ät ja A:aat. A se vasta "p" olikin, M ihan asiallinen, mutta sanonta pappa-autosta kyllä pitää paikkansa. Toisaalta esim. P:n kojelauta tosi syvältä. Joten pysyn siis Bemarissa...:)


      • häh
        M5 kirjoitti:

        Alkaako se A vai M kirjaimella, vai peräti jollain muulla? Jos M niin ei nekään (uusimmat) huonoja ole, mutta A on yhä kokeilematta joten siksi kyselen.

        Tunnustan, M:llä alkaa. Ei kuitenkaan aloiteta "mullapas on parempi"- väittelyä.
        Minua se vaan miellyttää enemmän.
        Sen voimme varmaan yhdessä todeta, että olipa M tai B, niin kun huolehtii, että on riittävästi sylintereitä pellin alla niin jo vain on autoilu hienoa.
        A haiskahtaa mielestäni turhan paljon volkkarilta, mutta mielipide asia on sekin. Ilmeisen hyviä pelejä, jos tykkää.

        Sitten vielä niille jotka haluavat vain siirtyä autolla paikasta toiseen; kovin olette kiinnostuneita laatuautojen palstoista. Minun ei ole tarvinnut selata kuin Mese ja Bemu sivuja. Mikähän se näissä merkeissä niin viehättää vaikka autohan on mielestänne vain kulkuväline. Teillehän pitäisi riittää oman kulkuvälineen huoltovihkon selailu. Eihän auto voi aiheuttaa tuntemuksia, joiden takia joutuu käyttämään vaikkapa asiatonta kieltä.


      • Svante
        häh kirjoitti:

        Tokihan sinä sen tiedät. En viitsi merkkiä mainita, ettei mene provon puolelle.
        Ulkopuoliset ja asioita tietämättömät alkaisivat kirjoittaa asiattomuuksia, jotka eivät kuulu laatuautojen yhteyteen.

        Uskomatonta! Täällä jokainen tietää että juuri tämä ja tämä auto on paras ja kaikki muut ihan paskaa. Laskekaa viiteen ja hengittäkää rauhassa ja sitten mietitte voiko järjellä ajateltuna teidän perustelut olla päteviä? Ei kai kukaan oikeasti pidä vain yhtä (just sitä omaa) autoaan maailman parhaana. Uskomatonta bullshittiä.


      • Laatua BMW

        Samaa mieltä. Ei voi edes verrata keskenään. Toyota on kertakäyttökamaa halpahallin alesta (jos kestää, onnea ostajille). BMW on laatua, joka taatusti kestää vanhempanakin. Jos ei niin luultavasti on kyseessä valmistusvika tai sitten käyttövirhe.


      • molo
        Laatua BMW kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ei voi edes verrata keskenään. Toyota on kertakäyttökamaa halpahallin alesta (jos kestää, onnea ostajille). BMW on laatua, joka taatusti kestää vanhempanakin. Jos ei niin luultavasti on kyseessä valmistusvika tai sitten käyttövirhe.

        luulette vähän liikaa bmw:stä. saman lailla ruostuu kuin joku japsikin ja kone ei kestä yhtään mitään, esim. toyotan kone sentään kestää!!!


      • molo
        Laatua BMW kirjoitti:

        Samaa mieltä. Ei voi edes verrata keskenään. Toyota on kertakäyttökamaa halpahallin alesta (jos kestää, onnea ostajille). BMW on laatua, joka taatusti kestää vanhempanakin. Jos ei niin luultavasti on kyseessä valmistusvika tai sitten käyttövirhe.

        sanokaapa mikä toyotassa on vikana. sanokaa yksikin vika mitä ei olisi bemarissakin!!!!!!!!!!


    • masa

      kummassa on enemmän sähkötekniikka?

    • Jeppe

      Voipi olla Tojo viaton, mutta ei siinä ole myöskään ajo-ominaisuuksia. Vaihdoin oman viattoman tojotan bemariin, eikä kaduta. Ennen ajaminen oli välttämätön paha, mutta nyt se on nautinto. Ei muuten aivan huonosti pärjännyt bemukaan tuossa vertailussa.

    • ei tojotaa

      ensinnäkin, tuon täytyy olla tojotan maksama taulukko ja toiseksi, on tyhmää edes laittaa bmwtä ja ooppelia peräkkäin tuohon listaan. bmwn paikan ehkä ymmärränkin mutta katsokaa ja havainnoikaa itse että teiden varsilla olevista miehittämättömistä autoista suurin osa on ooppeleita, joten ooppeli kuuluu listan viimeiseksi. maanantain keksintö tuo merkki.
      ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli

      • Japski rules

        Jos viitsit edes vilkaista taulukon laidassa
        olevan viitten. ADAC on "Saksan autoliitto".

        Itselläni on ollut viittä eri merkkiä ao. taulukon autoista ja itse sijoittaisin ne
        samaan järjestykseen. Näistä viidestä Opel
        tippuisi kyllä pois palkintopallilta, eli siinä
        mielessä olen kanssasi samaa mieltä.


    • Bemarinainen

      Kokeilkaa itse. Vanhakin BMW (tosin minulla on nyt upouusi) on ajettavuudeltaan ja muiltakin ominaisuuksiltaan huomattavasti parempi kuin uusi Toyota. Ei voi oikeastaan verrata näitä kahta merkkiä keskenään, koska painivat täysin eri sarjassa. Siksi keskustelu on mielestäni aivan naurettava; sama kuin vertailisit hernekeittoa ja "hanhenmaksapalleroita" keskenään. Jokainen Toyotan omistaja luultavasti vaihtaisi "riisikuppinsa" riemusta kiljuen Bemariin, jos tämä taloudellisesti olisi mahdollista. Toyotaa voisi vertailla lähinnä Fiat Unoon yms. laatumalleihin, jotka on tarkoitettu "välineiksi siirtyä paikasta toiseen".

      • Samaa mieltä

        Samaa mieltä kanssasi. Toyotat sitäpaitsi tukkii liikenteen tai sitten yrittävät kaahaata päättömästi (koneesta ei kyllä paljon irtoa, mutta yritystä on aika säälittävästi). Mistään "arvokkuudesta" liikenteessä ei ole tietoakaan, mutta ymmärtäähän sen kun katsoo mitä on persauksen alla. Ilmeisesti on pakko yrittää. Älkää unohtako karvanoppianne!!


      • B
        Samaa mieltä kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi. Toyotat sitäpaitsi tukkii liikenteen tai sitten yrittävät kaahaata päättömästi (koneesta ei kyllä paljon irtoa, mutta yritystä on aika säälittävästi). Mistään "arvokkuudesta" liikenteessä ei ole tietoakaan, mutta ymmärtäähän sen kun katsoo mitä on persauksen alla. Ilmeisesti on pakko yrittää. Älkää unohtako karvanoppianne!!

        Säälittäviä ovat minustakin, kun nopat viuhuen huudattavat koneitaan liikennevaloissa. En alennu moiseen. Mutt jos joskus alennun, niin voivat katsoa kuinka bemun perävalot vilkahtavat, jos hyvä tuuri käy (ellei ehdi bemari haihtua valoista huomaamatta). Tiedoks vaan kiihtyy pikkasen nopeammin kuin Toyota.


      • Tojo over BMW

        Arvoisa rouva/neiti,

        Väitteesi on väärä. Itse ajan Tojotalla vaikka
        bruttovuosituloillani saisin esim. yhtä mallia
        lukuunottamatta vaikka minkä Bmw 500:n. Keskimääräinen bruttovuositulohan näyttää korreloivan aika hyvin keskimääräisen uuden auton
        hintaan).

        Syynä tähän on:

        1. En samaistu BMW:n keskimääräiseen käyttäjäkuntaan, joka tarvitsee autoa kohottaakseen statustaan tai egoaan. Harvapa
        meille autovalintaansa tällä perustelee vaan
        vetoaa ajo-ominaisuuksiin tms. muuhun subjektiiviseen.

        2. Takatuuppareita kaikki (?)(ei provoa tästä, pls). Omasta mielestäni - ja tämä ratkaisee -
        etuvetoiset ovat Suomen teillä paljon parempia.

        3. Ei kiinnostavaa mallia, nyky-Tojoni on Ave Verso, eli sille ei ole edes vastinetta BMW:n
        "urheilullisessa" mallistossa.


      • BMW over Tojo
        Tojo over BMW kirjoitti:

        Arvoisa rouva/neiti,

        Väitteesi on väärä. Itse ajan Tojotalla vaikka
        bruttovuosituloillani saisin esim. yhtä mallia
        lukuunottamatta vaikka minkä Bmw 500:n. Keskimääräinen bruttovuositulohan näyttää korreloivan aika hyvin keskimääräisen uuden auton
        hintaan).

        Syynä tähän on:

        1. En samaistu BMW:n keskimääräiseen käyttäjäkuntaan, joka tarvitsee autoa kohottaakseen statustaan tai egoaan. Harvapa
        meille autovalintaansa tällä perustelee vaan
        vetoaa ajo-ominaisuuksiin tms. muuhun subjektiiviseen.

        2. Takatuuppareita kaikki (?)(ei provoa tästä, pls). Omasta mielestäni - ja tämä ratkaisee -
        etuvetoiset ovat Suomen teillä paljon parempia.

        3. Ei kiinnostavaa mallia, nyky-Tojoni on Ave Verso, eli sille ei ole edes vastinetta BMW:n
        "urheilullisessa" mallistossa.

        Vaihtaisit jos kehtaisit.Ja jos osaisit ajaa takavetoisella autolla. Olishan se aika noloa, kun itse johtaja suistuis tieltä ja alaiset sais käydä hinaamassa bemarin jorpakosta...
        Onhan se Toyota varmempi veto, vai mitä? Sitä osaa tyhmempikin ajaa, luulisin... Anoppi ainakin osaa...


      • Bemarinainen
        Tojo over BMW kirjoitti:

        Arvoisa rouva/neiti,

        Väitteesi on väärä. Itse ajan Tojotalla vaikka
        bruttovuosituloillani saisin esim. yhtä mallia
        lukuunottamatta vaikka minkä Bmw 500:n. Keskimääräinen bruttovuositulohan näyttää korreloivan aika hyvin keskimääräisen uuden auton
        hintaan).

        Syynä tähän on:

        1. En samaistu BMW:n keskimääräiseen käyttäjäkuntaan, joka tarvitsee autoa kohottaakseen statustaan tai egoaan. Harvapa
        meille autovalintaansa tällä perustelee vaan
        vetoaa ajo-ominaisuuksiin tms. muuhun subjektiiviseen.

        2. Takatuuppareita kaikki (?)(ei provoa tästä, pls). Omasta mielestäni - ja tämä ratkaisee -
        etuvetoiset ovat Suomen teillä paljon parempia.

        3. Ei kiinnostavaa mallia, nyky-Tojoni on Ave Verso, eli sille ei ole edes vastinetta BMW:n
        "urheilullisessa" mallistossa.

        Minulla tulee kilometrejä vuodessa sen verran, että on tullut testattua myöskin eri automerkkejä. Miten paljon suunnilleen n. vuoden aikana ajelet? Voidaan vertailla autoja, niiden kestävyyttä ja kokemuksia, vai??


      • terveisiä Saksanmarkkinoilta
        Tojo over BMW kirjoitti:

        Arvoisa rouva/neiti,

        Väitteesi on väärä. Itse ajan Tojotalla vaikka
        bruttovuosituloillani saisin esim. yhtä mallia
        lukuunottamatta vaikka minkä Bmw 500:n. Keskimääräinen bruttovuositulohan näyttää korreloivan aika hyvin keskimääräisen uuden auton
        hintaan).

        Syynä tähän on:

        1. En samaistu BMW:n keskimääräiseen käyttäjäkuntaan, joka tarvitsee autoa kohottaakseen statustaan tai egoaan. Harvapa
        meille autovalintaansa tällä perustelee vaan
        vetoaa ajo-ominaisuuksiin tms. muuhun subjektiiviseen.

        2. Takatuuppareita kaikki (?)(ei provoa tästä, pls). Omasta mielestäni - ja tämä ratkaisee -
        etuvetoiset ovat Suomen teillä paljon parempia.

        3. Ei kiinnostavaa mallia, nyky-Tojoni on Ave Verso, eli sille ei ole edes vastinetta BMW:n
        "urheilullisessa" mallistossa.

        Joku PA-tyyppi se tuossakin kertoo haaveistaan. Jos olis rahaa, niin tuskin ajelis Toyotalla.
        Tai sitten ei jätkä ymmärrä laadusta mitään. Luultavasti on muijakin samaa taattua tavallista mallia???


      • Bemari5
        Tojo over BMW kirjoitti:

        Arvoisa rouva/neiti,

        Väitteesi on väärä. Itse ajan Tojotalla vaikka
        bruttovuosituloillani saisin esim. yhtä mallia
        lukuunottamatta vaikka minkä Bmw 500:n. Keskimääräinen bruttovuositulohan näyttää korreloivan aika hyvin keskimääräisen uuden auton
        hintaan).

        Syynä tähän on:

        1. En samaistu BMW:n keskimääräiseen käyttäjäkuntaan, joka tarvitsee autoa kohottaakseen statustaan tai egoaan. Harvapa
        meille autovalintaansa tällä perustelee vaan
        vetoaa ajo-ominaisuuksiin tms. muuhun subjektiiviseen.

        2. Takatuuppareita kaikki (?)(ei provoa tästä, pls). Omasta mielestäni - ja tämä ratkaisee -
        etuvetoiset ovat Suomen teillä paljon parempia.

        3. Ei kiinnostavaa mallia, nyky-Tojoni on Ave Verso, eli sille ei ole edes vastinetta BMW:n
        "urheilullisessa" mallistossa.

        En vaihtaisi autoani mistään hinnasta (Toyota).
        Tuliko vaimo kehiin, kun et uskalla enää vastata edes viattomiin autoiluviesteihin?? Tyypillistä Toyotamiehelle, pupu pöksyyn ja sitä rataa... Toivottavasti vaimosi antaa anteeksi, että kirjoitit autostanne, hui! Tässä näemme Bemari- ja Toiotajosetmuutasaa miehen eron.


      • BMW-MIES
        Bemari5 kirjoitti:

        En vaihtaisi autoani mistään hinnasta (Toyota).
        Tuliko vaimo kehiin, kun et uskalla enää vastata edes viattomiin autoiluviesteihin?? Tyypillistä Toyotamiehelle, pupu pöksyyn ja sitä rataa... Toivottavasti vaimosi antaa anteeksi, että kirjoitit autostanne, hui! Tässä näemme Bemari- ja Toiotajosetmuutasaa miehen eron.

        Tarkoitin tietysti sanoa, etten ikinä vaihtaisi autoani Toyotaan, enkä myöskään naiseni saksalaista riisikuppiin.
        Jos välität naisestasi, välität myös siitä millä autolla hän ajaa. Jos ei sinulla ole varaa ostaa naisellesi kunnon autoa, anna hänen kävellä mieluummin lastesi kanssa. Tämän tulin huomaamaan siinä vaiheessa, kun perheeni kolaroi Toyotalla ja nippanappa selvisi hengissä.


      • Berger
        Tojo over BMW kirjoitti:

        Arvoisa rouva/neiti,

        Väitteesi on väärä. Itse ajan Tojotalla vaikka
        bruttovuosituloillani saisin esim. yhtä mallia
        lukuunottamatta vaikka minkä Bmw 500:n. Keskimääräinen bruttovuositulohan näyttää korreloivan aika hyvin keskimääräisen uuden auton
        hintaan).

        Syynä tähän on:

        1. En samaistu BMW:n keskimääräiseen käyttäjäkuntaan, joka tarvitsee autoa kohottaakseen statustaan tai egoaan. Harvapa
        meille autovalintaansa tällä perustelee vaan
        vetoaa ajo-ominaisuuksiin tms. muuhun subjektiiviseen.

        2. Takatuuppareita kaikki (?)(ei provoa tästä, pls). Omasta mielestäni - ja tämä ratkaisee -
        etuvetoiset ovat Suomen teillä paljon parempia.

        3. Ei kiinnostavaa mallia, nyky-Tojoni on Ave Verso, eli sille ei ole edes vastinetta BMW:n
        "urheilullisessa" mallistossa.

        Oli aivan pakko puuttua tähän jo mielestäni etukäteen ratkaistuun "kamppailuun",jossa Toyota-niminen tuote kyllä varma hopeamitalisti.

        Tuosta vaihtoehdoista;kyselin galluppia Bemari-ihmisiltä,mikä olisi vaihtoehto,jos ko.laatuautoa ei jostain syystä enää saisi;tuloksen voit tarkistaa BMW-osaston seuraavalta sivulta;otsikko=Gallup Bemaristeille.

        En löytänyt yhtään Toyotaa vaihtoehdoksi...


      • Tojo Over BMW
        Bemarinainen kirjoitti:

        Minulla tulee kilometrejä vuodessa sen verran, että on tullut testattua myöskin eri automerkkejä. Miten paljon suunnilleen n. vuoden aikana ajelet? Voidaan vertailla autoja, niiden kestävyyttä ja kokemuksia, vai??

        Hei,

        On aika herkkähipiäistä porukkaa. Sorry
        vaan jos osui jollakulla arkaan paikkaan
        (tai sen jatkeeseen ;-)). Saatiinpa sitten
        anopit, vaimot ja kaikki muutkin mukaan
        vedettyä. Koittakaa nyt hyvät ihmiset
        pysyä asiassa.

        Autot ovat mitä suuremmassa määrin merkki-
        tuotteita ja niihin assosioidaan tiettyjä
        ihmistyyppejä/mielikuvia. Autoa ei läheskään
        aina osteta järjellä vaan tunteella; auto on
        kovin monelle statuksen/egon pönkitystä.

        Yhtä hyvin voisin väittää (en väitä -- turha provosoitua), että juuri kukaan ei ajaisi BMW:lla, jos se ei sitä kautta ego pönkittyisi.

        Itselläni on takana pitkälle yli 500 tkm, kymmenkunta omaa/työsuhdeautoa viidestä eri merkistä. Tätä nykyä tulee joku 30 tkm/vuosi, joten vertailupohjaa on varmasti enemmän kuin
        monella lukijalla.

        Toyota (Ave Verso) on minun tarpeisiini parempi
        kuin yksikään BMW:n malli. Eli sitä en BMW:hen
        vaihda, vaikka rahaa onkin.


      • Tojo over BMW
        Bemarinainen kirjoitti:

        Minulla tulee kilometrejä vuodessa sen verran, että on tullut testattua myöskin eri automerkkejä. Miten paljon suunnilleen n. vuoden aikana ajelet? Voidaan vertailla autoja, niiden kestävyyttä ja kokemuksia, vai??

        Hei,

        On aika herkkähipiäistä porukkaa. Sorry
        vaan jos osui jollakulla arkaan paikkaan
        (tai sen jatkeeseen ;-)). Saatiinpa sitten
        anopit, vaimot ja kaikki muutkin mukaan
        vedettyä. Koittakaa nyt hyvät ihmiset
        pysyä asiassa.

        Autot ovat mitä suuremmassa määrin merkki-
        tuotteita ja niihin assosioidaan tiettyjä
        ihmistyyppejä/mielikuvia. Autoa ei läheskään
        aina osteta järjellä vaan tunteella; auto on
        kovin monelle statuksen/egon pönkitystä.

        Yhtä hyvin voisin väittää (en väitä -- turha provosoitua), että juuri kukaan ei ajaisi BMW:lla, jos se ei sitä kautta ego pönkittyisi.

        Itselläni on takana pitkälle yli 500 tkm, kymmenkunta omaa/työsuhdeautoa viidestä eri merkistä. Tätä nykyä tulee joku 30 tkm/vuosi, joten vertailupohjaa on varmasti enemmän kuin
        monella lukijalla.

        Toyota (Ave Verso) on minun tarpeisiini parempi
        kuin yksikään BMW:n malli. Eli sitä en BMW:hen
        vaihda, vaikka rahaa onkin.


      • BMW all over Toy-ota
        Tojo Over BMW kirjoitti:

        Hei,

        On aika herkkähipiäistä porukkaa. Sorry
        vaan jos osui jollakulla arkaan paikkaan
        (tai sen jatkeeseen ;-)). Saatiinpa sitten
        anopit, vaimot ja kaikki muutkin mukaan
        vedettyä. Koittakaa nyt hyvät ihmiset
        pysyä asiassa.

        Autot ovat mitä suuremmassa määrin merkki-
        tuotteita ja niihin assosioidaan tiettyjä
        ihmistyyppejä/mielikuvia. Autoa ei läheskään
        aina osteta järjellä vaan tunteella; auto on
        kovin monelle statuksen/egon pönkitystä.

        Yhtä hyvin voisin väittää (en väitä -- turha provosoitua), että juuri kukaan ei ajaisi BMW:lla, jos se ei sitä kautta ego pönkittyisi.

        Itselläni on takana pitkälle yli 500 tkm, kymmenkunta omaa/työsuhdeautoa viidestä eri merkistä. Tätä nykyä tulee joku 30 tkm/vuosi, joten vertailupohjaa on varmasti enemmän kuin
        monella lukijalla.

        Toyota (Ave Verso) on minun tarpeisiini parempi
        kuin yksikään BMW:n malli. Eli sitä en BMW:hen
        vaihda, vaikka rahaa onkin.

        Niin varmaan,vaikutat hyvin koulutetulta,hyvätuloiselta,fiksulta kansalaiselta,et vaihtaisi Toyota Avensista yhteenkään Bemarin malliin,oikein!


      • petri
        Tojo over BMW kirjoitti:

        Arvoisa rouva/neiti,

        Väitteesi on väärä. Itse ajan Tojotalla vaikka
        bruttovuosituloillani saisin esim. yhtä mallia
        lukuunottamatta vaikka minkä Bmw 500:n. Keskimääräinen bruttovuositulohan näyttää korreloivan aika hyvin keskimääräisen uuden auton
        hintaan).

        Syynä tähän on:

        1. En samaistu BMW:n keskimääräiseen käyttäjäkuntaan, joka tarvitsee autoa kohottaakseen statustaan tai egoaan. Harvapa
        meille autovalintaansa tällä perustelee vaan
        vetoaa ajo-ominaisuuksiin tms. muuhun subjektiiviseen.

        2. Takatuuppareita kaikki (?)(ei provoa tästä, pls). Omasta mielestäni - ja tämä ratkaisee -
        etuvetoiset ovat Suomen teillä paljon parempia.

        3. Ei kiinnostavaa mallia, nyky-Tojoni on Ave Verso, eli sille ei ole edes vastinetta BMW:n
        "urheilullisessa" mallistossa.

        sanoillasi ei ole mitään painoarvoa, koska et saa annettua väittämiisi minkäänlaisia perusteluja."--joka tarvitsee autoa kohottaakseen statustaan tai egoaan " Yrität vain vaikuttaa todella "hienoilla" sanoillasi, säälittävää! Harhaluuloisen olettamuksia olettamuksien perään.
        ai että keskimääräinen bruttovuositulohan näyttää korreloivan aika hyvin keskimääräisen uuden auton.. hmm.. erittäin mielenkiintoista, etten sanoisi kaunista.. jatka ihmeessä. ;)


      • TA
        BMW-MIES kirjoitti:

        Tarkoitin tietysti sanoa, etten ikinä vaihtaisi autoani Toyotaan, enkä myöskään naiseni saksalaista riisikuppiin.
        Jos välität naisestasi, välität myös siitä millä autolla hän ajaa. Jos ei sinulla ole varaa ostaa naisellesi kunnon autoa, anna hänen kävellä mieluummin lastesi kanssa. Tämän tulin huomaamaan siinä vaiheessa, kun perheeni kolaroi Toyotalla ja nippanappa selvisi hengissä.

        kuitenkin selvisi hengissä. Sauli-paralle ei käynyt yhtä hyvin mesen kyydissä... :(


      • EI VAIHTAISI
        BMW all over Toy-ota kirjoitti:

        Niin varmaan,vaikutat hyvin koulutetulta,hyvätuloiselta,fiksulta kansalaiselta,et vaihtaisi Toyota Avensista yhteenkään Bemarin malliin,oikein!

        Opettele lukemaan.

        Avensis Verso. BMW:lla ei ole tämän kanssa
        kilpailevaa autoa.


      • Jeppe
        Tojo over BMW kirjoitti:

        Arvoisa rouva/neiti,

        Väitteesi on väärä. Itse ajan Tojotalla vaikka
        bruttovuosituloillani saisin esim. yhtä mallia
        lukuunottamatta vaikka minkä Bmw 500:n. Keskimääräinen bruttovuositulohan näyttää korreloivan aika hyvin keskimääräisen uuden auton
        hintaan).

        Syynä tähän on:

        1. En samaistu BMW:n keskimääräiseen käyttäjäkuntaan, joka tarvitsee autoa kohottaakseen statustaan tai egoaan. Harvapa
        meille autovalintaansa tällä perustelee vaan
        vetoaa ajo-ominaisuuksiin tms. muuhun subjektiiviseen.

        2. Takatuuppareita kaikki (?)(ei provoa tästä, pls). Omasta mielestäni - ja tämä ratkaisee -
        etuvetoiset ovat Suomen teillä paljon parempia.

        3. Ei kiinnostavaa mallia, nyky-Tojoni on Ave Verso, eli sille ei ole edes vastinetta BMW:n
        "urheilullisessa" mallistossa.

        Ajo-ominaisuudet eivät ole täysin subjektiivisia asioita. Minä vaihdoin toyotasta bemariin, kun autoa vaihtaessa löytänyt enää toyotalta riittävän hyvää ajettavaa. Viattomuus on toyotalla hyvää, mutta minusta toytota on tehty vain siirtymiseksi paikasta a paikkaan b. Bemarin ja toytotan mallistot todellakin ovat erilaiset ja autot tehty aivan eri filosofialla. Bemari on tehty pääasiassa ihmisille jotka ajavat paljon, eikä takapenkillä ole yleensä matkustajia. Ihmisille, joilla auton ajo-ominaisuudet ovat tärkeitä ja jotka pitävät ajamisesta. Toyota tehdään kulkuvälineeksi ihmisille, jotka ajavat välttämättömästä pakosta niin vähän kuin suinkin, eivätkä halua haaskata autoonsa yhtään ylimääräsitä pennosta tai minuuttia.


      • Riisimopo
        Tojo over BMW kirjoitti:

        Hei,

        On aika herkkähipiäistä porukkaa. Sorry
        vaan jos osui jollakulla arkaan paikkaan
        (tai sen jatkeeseen ;-)). Saatiinpa sitten
        anopit, vaimot ja kaikki muutkin mukaan
        vedettyä. Koittakaa nyt hyvät ihmiset
        pysyä asiassa.

        Autot ovat mitä suuremmassa määrin merkki-
        tuotteita ja niihin assosioidaan tiettyjä
        ihmistyyppejä/mielikuvia. Autoa ei läheskään
        aina osteta järjellä vaan tunteella; auto on
        kovin monelle statuksen/egon pönkitystä.

        Yhtä hyvin voisin väittää (en väitä -- turha provosoitua), että juuri kukaan ei ajaisi BMW:lla, jos se ei sitä kautta ego pönkittyisi.

        Itselläni on takana pitkälle yli 500 tkm, kymmenkunta omaa/työsuhdeautoa viidestä eri merkistä. Tätä nykyä tulee joku 30 tkm/vuosi, joten vertailupohjaa on varmasti enemmän kuin
        monella lukijalla.

        Toyota (Ave Verso) on minun tarpeisiini parempi
        kuin yksikään BMW:n malli. Eli sitä en BMW:hen
        vaihda, vaikka rahaa onkin.

        Eiköhän vaikka BMW X5 olisi parempi sullekin. Tilaa kuljettaa tavaroita ja olisi vähän menohaluja riisimopoon verrattuna. Ja voisit isovanhempien pihaan pöräyttäessä olla vähän ylpeämpi ei tusina-auton omistaja.


      • Berger
        Jeppe kirjoitti:

        Ajo-ominaisuudet eivät ole täysin subjektiivisia asioita. Minä vaihdoin toyotasta bemariin, kun autoa vaihtaessa löytänyt enää toyotalta riittävän hyvää ajettavaa. Viattomuus on toyotalla hyvää, mutta minusta toytota on tehty vain siirtymiseksi paikasta a paikkaan b. Bemarin ja toytotan mallistot todellakin ovat erilaiset ja autot tehty aivan eri filosofialla. Bemari on tehty pääasiassa ihmisille jotka ajavat paljon, eikä takapenkillä ole yleensä matkustajia. Ihmisille, joilla auton ajo-ominaisuudet ovat tärkeitä ja jotka pitävät ajamisesta. Toyota tehdään kulkuvälineeksi ihmisille, jotka ajavat välttämättömästä pakosta niin vähän kuin suinkin, eivätkä halua haaskata autoonsa yhtään ylimääräsitä pennosta tai minuuttia.

        Tästäpä juuri kysymys!;)


      • sivistyssanat
        Jeppe kirjoitti:

        Ajo-ominaisuudet eivät ole täysin subjektiivisia asioita. Minä vaihdoin toyotasta bemariin, kun autoa vaihtaessa löytänyt enää toyotalta riittävän hyvää ajettavaa. Viattomuus on toyotalla hyvää, mutta minusta toytota on tehty vain siirtymiseksi paikasta a paikkaan b. Bemarin ja toytotan mallistot todellakin ovat erilaiset ja autot tehty aivan eri filosofialla. Bemari on tehty pääasiassa ihmisille jotka ajavat paljon, eikä takapenkillä ole yleensä matkustajia. Ihmisille, joilla auton ajo-ominaisuudet ovat tärkeitä ja jotka pitävät ajamisesta. Toyota tehdään kulkuvälineeksi ihmisille, jotka ajavat välttämättömästä pakosta niin vähän kuin suinkin, eivätkä halua haaskata autoonsa yhtään ylimääräsitä pennosta tai minuuttia.

        Ennen kuin ajo-ominaisuusmittari kehitetään, ovat
        ajo-ominaisuudet subjektiivisia. Jotkut
        ajo-ominaisuuksiin vaikuttavista tekijöistä
        ovat mitattavissa (ei-subjektiivisia), mutta jo niidenkin painotus yhdeksi suureeksi/arvosanaksi muuttamiseksi on mitä subjektiivisinta.

        Niille, jotka eivät tunne "subjektiivinen"-sanan merkitystä, voin suositella Sivistyssanakirja-nimistä teosta(ISBN 951-0-21923-1, WSOY, 2002).


      • Jeppe
        sivistyssanat kirjoitti:

        Ennen kuin ajo-ominaisuusmittari kehitetään, ovat
        ajo-ominaisuudet subjektiivisia. Jotkut
        ajo-ominaisuuksiin vaikuttavista tekijöistä
        ovat mitattavissa (ei-subjektiivisia), mutta jo niidenkin painotus yhdeksi suureeksi/arvosanaksi muuttamiseksi on mitä subjektiivisinta.

        Niille, jotka eivät tunne "subjektiivinen"-sanan merkitystä, voin suositella Sivistyssanakirja-nimistä teosta(ISBN 951-0-21923-1, WSOY, 2002).

        Kirjoitin, että ajo-ominaisuudet eivät ole täysin subjektiivisia asioita. Tottahan toki se on paljolti subjektiivinen asia, mutta ei todellakaan täysin. Tuskin kukaan joka koe-ajaa esim toyota corollaa ja 700-sarjan BMW:tä väitää corollassa olevan paremmat ajo-ominaisuudet. Kaikkien ihmisten ollessa asiasta yhtä mieltä ei voida enää puhua täysin subjektiivisesta asiasta. Subjektiivista on tämä mutu, mitä täällä toyota kuskit heittää edes koskaan ajamatta bemaria. Miten se TM muuten pystyy kommentoimaan autojen ajo-ominaisuuksia testeissään, jos se on kerran täysin subjektiivista kokemusta. Voit tutustua itse tarkemmin siihen sivistyssanakirjaan.


      • sivistyssanat
        Jeppe kirjoitti:

        Kirjoitin, että ajo-ominaisuudet eivät ole täysin subjektiivisia asioita. Tottahan toki se on paljolti subjektiivinen asia, mutta ei todellakaan täysin. Tuskin kukaan joka koe-ajaa esim toyota corollaa ja 700-sarjan BMW:tä väitää corollassa olevan paremmat ajo-ominaisuudet. Kaikkien ihmisten ollessa asiasta yhtä mieltä ei voida enää puhua täysin subjektiivisesta asiasta. Subjektiivista on tämä mutu, mitä täällä toyota kuskit heittää edes koskaan ajamatta bemaria. Miten se TM muuten pystyy kommentoimaan autojen ajo-ominaisuuksia testeissään, jos se on kerran täysin subjektiivista kokemusta. Voit tutustua itse tarkemmin siihen sivistyssanakirjaan.

        Subjektiivisia ovat ne TM yms. vertailutkin, mutta niistä on koetettu yleensä tehty läpinäkyviä antamalla eri asioille erilaisia
        painokertoimia. Jos omat painokertoimet ja
        arvosteluskaalat (esim. arvosanat annetaankin vain ok/ei-ok) eroavat, niin tulokset voivat
        olla hyvinkin erilaisia.

        Enkä tällä väitä, että 700-sarjasen ajo-ominaisuudet häviäisivät Corollalle, en ole
        muistaakseni edes kumpaakaan ajanut.

        Mutta jos joku pitää tarjousmaksalaatikkoa parempana kuin sisäfilettä, hänellä on siihen täysi oikeus ja varmasti täysin hyvät ja täysin subjektiiviset perusteensa.

        Muuten, Jepen alkuperäinen väite "Toyota tehdään kulkuvälineeksi ihmisille, jotka ajavat välttämättömästä pakosta niin vähän kuin suinkin, eivätkä halua haaskata autoonsa yhtään ylimääräsitä pennosta tai minuuttia" on mitä
        suuremmassa määrin subjektiivinen -- täällä Espoossa taitaa olla toiseksi yleisin merkki taksina tätä nykyä.


      • Tojo over BMW
        Riisimopo kirjoitti:

        Eiköhän vaikka BMW X5 olisi parempi sullekin. Tilaa kuljettaa tavaroita ja olisi vähän menohaluja riisimopoon verrattuna. Ja voisit isovanhempien pihaan pöräyttäessä olla vähän ylpeämpi ei tusina-auton omistaja.

        Ei riitä tilat. Rekisteröityy vain viidelle.

        Sopii kyllä ehkä jos haluaa isovanhempia pikapuoliin käydä moikkaamassa, silloin en
        ottaisi koko perhettä mukaan. Isovanhemmat
        ovat näet jo manan majoilla...


    • pekka

      esim. monessako bond-elokuvassa olet 007:n nähnyt ajavan toyota corollalla? bond-elokuvat ovat yksi maailman tunnetuimmista elokuvista, joissa ei laadusta/näyttävyydestä tingitä. miksi autoksi on sitten valittu BMW eikä toyota? Ehkä siksi että BMW on arvostetumpi/tyylikkäämpi auto! Tämä ilmiö on huomattavissa MYÖS monissa muissa elokuvissa.

      • 006

        Nimenomaan,ja pahiksilla aina muuten MB;t;)!!


      • ratkaisi!

        Juu, ostan pemarin ku pontillakin on sellanen joskus ollut....MUAHAHAHAAA, eikö poijjaat enää tyhmempää keksi???
        Ponti ajas vaikka ladalla jos vaan tarpeeksi maksettas. Etkö ääliö tajua että raha siinä ratkaisee eikä mikää saatanan pemarin hyvyys/hienous. MOUKKA, HERÄÄ!!!


      • V.S.O.P
        ratkaisi! kirjoitti:

        Juu, ostan pemarin ku pontillakin on sellanen joskus ollut....MUAHAHAHAAA, eikö poijjaat enää tyhmempää keksi???
        Ponti ajas vaikka ladalla jos vaan tarpeeksi maksettas. Etkö ääliö tajua että raha siinä ratkaisee eikä mikää saatanan pemarin hyvyys/hienous. MOUKKA, HERÄÄ!!!

        Siinä ratkaisee nimenomaan Bemarin status/ego/tyylikkyys,jota ei todellakaan löydy Toyotasta/Ladasta,vain moukka ei tajua tuota asiaa...
        Samaa styleä ei löydy kuin juuri Aston-Martinista,Jaguarista,Mercedeksestä,Audistakin...


      • pekka
        ratkaisi! kirjoitti:

        Juu, ostan pemarin ku pontillakin on sellanen joskus ollut....MUAHAHAHAAA, eikö poijjaat enää tyhmempää keksi???
        Ponti ajas vaikka ladalla jos vaan tarpeeksi maksettas. Etkö ääliö tajua että raha siinä ratkaisee eikä mikää saatanan pemarin hyvyys/hienous. MOUKKA, HERÄÄ!!!

        sinun katkeruuttasi ymmärretään. Parempi että sinä pidät suusi kiinni kun et näistä asioista tiedä yhtään mitään. Kylläpäs olet oppinut tuhmia sanoja jostakin, pääsitkö nyt varmasti isojen poikien suosioon kun osasit "saatanankin" ihan oikein kirjoittaa? (vai avustiko äiti/isä?) Koitappas nyt olla vaan äidin ja isin kiltti vauvva, vaikka joulupukki jo kävikin. Huomenna pääset taas isin kyytiin ajelulle sillä teidän toyota corolla dx:llä, on se vaan jännää se sinunkin elämäsi vai mitä.


    • Hemmo

      Tuohan on vanha juttu, Japsit (Korjaan Japanissa valmistetut) ovat aina pitäneet ykkössijaa Saksassa...
      Mutta 10 vuotta sitten esim. BMw:ssä oli tuplamäärä vikoja, niin hyvin ovat skarpanneet!
      Muuten muualla kuin Japanissa valmistetut Japsit ovat sitten niitä murheenkryynejä:
      Avensiksen ongelmat tietää kaikki (Kysykää taksikuskeilta)...Piste kuitenkin aidoille Japanilaisille, niitä vain alkaa olla harvassa: Tojotalta ainoastaan Corollan Farmari jne.
      VW tilasto ei muuten voi pitää paikkansa, tai sitten Ruotsiin myytiin vain susimalleja (Viittaan vuoden takaiseen Ruotsalaistilastoon samasta aiheesta)....

      • Vaihdokki

        Japsit ovat kieltämättä hyviä, muttei pahaa sanaa Bemaristakaan. Kokemukseni on positiivinen ja varsinkin kun vuodet kuluvat; Bemu on 5 - 10 vuotiaana erittäin "uuden" tuntuinen ja siinä se laatu näkyy, samaa ei totisesti voi sanoa eräistä merkeistä. Itse asiassa tämä taitaa selittää esim. Mersun vaihtoauto menestykseksen. Itsekin huolisin mieluimmin vaikka 5 vuotta vanhan Bemun kuin kymmenkunta uutta saman koon merkkiä.


    • Ei ei ei ei

      Toyota on aina ollut luja merkki, se on aina ollut tavallisen työläisen varmatoiminen merkki, en väitä toyotaa huonoksi, se toimii hyvin yms. mutta ns juppimallia ei toyotalla ole ollut sitten 60-70 luvun ainakaan tietääkseni.
      Mutta totuus on että BMWn tehtailla on täysin eri laatu standardit, se että bmw rikkoutuu johtuu usein siitä että pers aukisilla wannabe jupeilla ei ole varaa huoltaa isoja hienoja autojaan vasta kun 300 000km kohdalla jolloin menee uusiksi joitain osia jotka ovat kuluneena kuluttaneet muita osia, toyotan huolto on paljon edullisepi ja työläisiä kohtaan ystävällisempi.
      MUTTA Jos olet varakas, sijoita BMW autoon, siinä on ollut jo vuosikymmenet erillisjousitus, jo 80 luvulla isoissa malleissa V12 koneet huippunopeuden noustessa ilman rajoitinta lähelle 300km/h, ei toyotalla ole näitä vehkeitä..
      Eli jos olet varakas, BMW on varma valinta, jos haluat hyvän auton halvalla osta toyota!

      -Dieter Schleisser
      Traümb Gmbh

    • Tommi

      Suomessa on paljon rankempi talvi kuin Saksassa ja uskon, että tilastot olisivat erilaisia talvisissa olosuhteissa.
      En varmaan voine tehdä yleistystä, mutta tuntuu saksalaisilla jääneen talviominaisuuksien kehittäminen vähän puolitiehen.
      Perheemme vuoden vanha MB nimittäin toimii kesät aina täydellisesti. Ei ole pienintäkään vikaa.
      Talvella tilanne on toinen.
      Vikaa riittää..tai ominaisuuksia ;D

      • Berger

        Ja nyt sitten varmaan Tommi-poika kertoo,että mikähän malli kyseessä ja mitähän vikaa?;)

        Hassua,tuttu mies joutui rahapulassaan ostamaan Avensiksen taksiin,tuumaili vain;"hyvinhän nuo kuulemma ainakin pelaavat"-totuus oli kyllä ihan toinen:auto oli alvariinsa pajalla,muoviosat murenivat käsiin talvella jne,pahin kaikista ja lopullinen niitti oli vähänkin pitempi kyyti täydellä lastilla.

        Viiden hengen kuormalla koko autosta käytännöllisesti katsoen loppuvat koko alustan ominaisuudet kesken,enää ei joustaneet iskunvaimentimet tai jouset,vaan kori,joka alkoi muljuta varsinkin huonomalla tieosuudella liikuttaessa.

        Tätä nykyä sama mies ajelee jo kolmatta vuotta C-farkulla pirssiä,ja tuumaili;Tästä eteenpäin aina sakemanni!


      • Tommi
        Berger kirjoitti:

        Ja nyt sitten varmaan Tommi-poika kertoo,että mikähän malli kyseessä ja mitähän vikaa?;)

        Hassua,tuttu mies joutui rahapulassaan ostamaan Avensiksen taksiin,tuumaili vain;"hyvinhän nuo kuulemma ainakin pelaavat"-totuus oli kyllä ihan toinen:auto oli alvariinsa pajalla,muoviosat murenivat käsiin talvella jne,pahin kaikista ja lopullinen niitti oli vähänkin pitempi kyyti täydellä lastilla.

        Viiden hengen kuormalla koko autosta käytännöllisesti katsoen loppuvat koko alustan ominaisuudet kesken,enää ei joustaneet iskunvaimentimet tai jouset,vaan kori,joka alkoi muljuta varsinkin huonomalla tieosuudella liikuttaessa.

        Tätä nykyä sama mies ajelee jo kolmatta vuotta C-farkulla pirssiä,ja tuumaili;Tästä eteenpäin aina sakemanni!

        Isosta Mersusta vuodelta 2001 on kyse. Auto on dieselkoneinen.
        Talvella autossa on ollut kaikki mahdolliset viat mitä ajatella saattaa.
        Lämmitin on heikkotehoinen, ei paljon lisälämmitin auta.
        Vuoden 2001 alussa:
        Autoon vaihdettiin mittaristo, koska se oli täysin pimeä.
        Matkustajan puolelta menivät sähköt. Ei palanut valoja, eikä penkki liikkunut jne.
        Tuulilasi halkesi kovassa pakkasessa.
        Jouluna 2001:
        Aamulla akku on mennyt täysin tyhjäksi, ei edes pienintä inahdusta. Oli vaikea ottaa hinausautoon, koska ei saanut vaihdetta vaihdettua vapaalle. Uusi akku, mutta sitten menivätkin kaikki muut järjestelmät. ABS-jarrut lopettivat toiminnan, Airmaticissa oli vikaa, Distronicissa oli vikaa ja BAS(?):ssa myös.
        Eihän ne ongelmat siihen loppuneet.
        Seuraavalla kerralla vähän uudenvuoden jälkeen autosta lähtee pohjapanssari irti etuosastaan.
        Auto oli lähes ajamatta kesään saakka ja taas kesällä toimi moitteetta.
        Nyt sitten tänä jouluna toimi suhteellisen hyvin, mutta akku vain loppui juuri ennen kuin piti lähteä takaisin, mutta vahingosta viisastuneena olemme asentaneet autoon akkuvaraajan, joten parintunnin päästä saatiin auto käyntiin, mutta ilman akkuvaraajaa olisi taas tullut hinauskeikka.
        Siinä vikalistaa. Kaikkea ei voi muistaa, koska vikaa on ollut niin paljon siihen nähden miten vähän autolla on ajettu.


      • Berger
        Tommi kirjoitti:

        Isosta Mersusta vuodelta 2001 on kyse. Auto on dieselkoneinen.
        Talvella autossa on ollut kaikki mahdolliset viat mitä ajatella saattaa.
        Lämmitin on heikkotehoinen, ei paljon lisälämmitin auta.
        Vuoden 2001 alussa:
        Autoon vaihdettiin mittaristo, koska se oli täysin pimeä.
        Matkustajan puolelta menivät sähköt. Ei palanut valoja, eikä penkki liikkunut jne.
        Tuulilasi halkesi kovassa pakkasessa.
        Jouluna 2001:
        Aamulla akku on mennyt täysin tyhjäksi, ei edes pienintä inahdusta. Oli vaikea ottaa hinausautoon, koska ei saanut vaihdetta vaihdettua vapaalle. Uusi akku, mutta sitten menivätkin kaikki muut järjestelmät. ABS-jarrut lopettivat toiminnan, Airmaticissa oli vikaa, Distronicissa oli vikaa ja BAS(?):ssa myös.
        Eihän ne ongelmat siihen loppuneet.
        Seuraavalla kerralla vähän uudenvuoden jälkeen autosta lähtee pohjapanssari irti etuosastaan.
        Auto oli lähes ajamatta kesään saakka ja taas kesällä toimi moitteetta.
        Nyt sitten tänä jouluna toimi suhteellisen hyvin, mutta akku vain loppui juuri ennen kuin piti lähteä takaisin, mutta vahingosta viisastuneena olemme asentaneet autoon akkuvaraajan, joten parintunnin päästä saatiin auto käyntiin, mutta ilman akkuvaraajaa olisi taas tullut hinauskeikka.
        Siinä vikalistaa. Kaikkea ei voi muistaa, koska vikaa on ollut niin paljon siihen nähden miten vähän autolla on ajettu.

        Hmm..No,jos story tosi ,kyse on selvästikkin ns.maanataipäivän yksilöstä,joita joka merkissä silloin tällöin valitettavasti tapaa.

        Tosin nuo kaikki mainitsemasi(muistamasi)viat ovat
        ns.komponenttivikoja,jotka vaihdettavissa,(ja takuuseenhan ne menivät?)nuo kertomani ystävän Avensiksen riittämättömistä alustan /jousituksen/ajo-ominaisuuksien puutteista ei selviäkkään komponenttivaihdoilla.

        Siinä tarvitsee suunnitella ko.malli uudestaan.


      • Tommi
        Berger kirjoitti:

        Hmm..No,jos story tosi ,kyse on selvästikkin ns.maanataipäivän yksilöstä,joita joka merkissä silloin tällöin valitettavasti tapaa.

        Tosin nuo kaikki mainitsemasi(muistamasi)viat ovat
        ns.komponenttivikoja,jotka vaihdettavissa,(ja takuuseenhan ne menivät?)nuo kertomani ystävän Avensiksen riittämättömistä alustan /jousituksen/ajo-ominaisuuksien puutteista ei selviäkkään komponenttivaihdoilla.

        Siinä tarvitsee suunnitella ko.malli uudestaan.

        Kyllä tuo on kaikki totta.
        Ei ajo-ominaisuuksissa mitään vikaa ole, eikä ominaisuuksissa muutenkaan, mutta tuollaiset "pienet" viat ovat suhteellisen ärsyttäviä.
        Tuulilasin ei mennyt takuuseen( Väittivät kiven osuneen siihen, muttei varmasti osunut )kaikki muu sitten onkin mennyt takuuseen mukaanlukien hinaukset jne....


      • 520 iivari
        Berger kirjoitti:

        Hmm..No,jos story tosi ,kyse on selvästikkin ns.maanataipäivän yksilöstä,joita joka merkissä silloin tällöin valitettavasti tapaa.

        Tosin nuo kaikki mainitsemasi(muistamasi)viat ovat
        ns.komponenttivikoja,jotka vaihdettavissa,(ja takuuseenhan ne menivät?)nuo kertomani ystävän Avensiksen riittämättömistä alustan /jousituksen/ajo-ominaisuuksien puutteista ei selviäkkään komponenttivaihdoilla.

        Siinä tarvitsee suunnitella ko.malli uudestaan.

        Hyvä pointti,
        ajo-ominaisuuksia ei taideta myydä Biltemassa,Toyotan liikkeessä eikä missään muuallakaan,olisi muuten kiva tietää kuinka moni täällä vänkäävistä Toyota-friikeistä on koskaan ajanut metriäkään BMW;llä(tai millään muullakaan kuin Toyotalla)!!!
        Mutta suurin osa Bemarin,Mersun yms omistajista on taatusti joskus omistanut jonkun Nissanin tai Toyotan...
        Ihminen alkaa yleensä iän karttuessa vaatia vähän mukavuutta ja parempaa elämältä,aika harva aikuinen mies viitsii enää Omppoviiniä juoda tai
        syödä pelkkiä nakkeja ja ranskalaisia...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe