ASTANGAJOOGAN RANKKUUS

perusliikkuja

Harrastan liikuntaa (lenkkeily, pyöräily) ja olen myös joogaa harrastanut parisen vuotta. Nyt olen aloittamassa Astangajoogaa. Miten rankkaa se oikeastaan on? Kestääkö tälläisen perusliikkujan kunto siellä? Odotan pelkästään asiallisia vastauksia, enkä kaipaa sellaisten ihmisten v***uilua jotka eivät asiasta mitään tiedä.. Kiitos asiallisista vastauksista !:)

9

2282

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katariina15

Kyllä mielestäni sinun kuntopohjallasi astangajoogan kestää. Astanga on rankkaa mutta aina välissä on niitä ihania venytyksiä...ja liikkeitähän voi ja kannattaakin aina kevennellä jos tuntuu, että tää menee nyt itseltäsi yli...tunnilla ei kannata huhkia hullun lailla vierustoverille näyttääksesi... ei joogaa joogan vuoksi...vaan sinun itsesi vuoksi. Siitä on tarkoitus nauttia ja kun tasapaino löytyy niin nautintohan se onkin.

• NotkeaN-79

Tuntuuko sinustakinn ihanalle olla Spagaatissa?? musta on fantastista avautua pikkuhiljaa Sivuttais-Spagaattiin!!

• Swami itse
        NotkeaN-79 kirjoitti:

Tuntuuko sinustakinn ihanalle olla Spagaatissa?? musta on fantastista avautua pikkuhiljaa Sivuttais-Spagaattiin!!

"musta on fantastista avautua pikkuhiljaa Sivuttais-Spagaattiin!!" Siis pidät afroamerikkalaisista miehistä?

• hehee.
        Swami itse kirjoitti:

"musta on fantastista avautua pikkuhiljaa Sivuttais-Spagaattiin!!" Siis pidät afroamerikkalaisista miehistä?

Hehee...!

• Jouga:

Mä en ollut kummosessakaan kunnossa kun aloitin ja ekana kipeytyivät rintalihakset ja käsivarret kun "punnerrettiin" niin paljon auringontervehdyksissä. Seuraavaksi kipeytyi takareidet koska eteenpäin kumarruksia ja venytyksiä on niin paljon ja minä tyhmä venytin itseäni vähän liiankin rankasti heti alusta alkaen. Älä tee samaa virhettä vaan ole hellä itsellesi.

Ihan uusia lihaksia olen saanut käsivarsiin ja rintaan ja vyötärökin on kiinteytynyt kivasti, tasapainoaisti on parempi kuin ennen ja keskittymiskykykin ihan kuin eri ihmisellä! ; )

Edellisen kirjoittajan lauseeseen yhtyen: älä joogaa kenenkään muun kuin itsesi tähden ja omien voimiesi rajoissa.
      Kaikkia punnerruksia ym. voi pehmentää itselle sopiviksi, pääasia on pysyä motivoituneena ja ehjänä ja nauttia siitä kurinalaisuudesta, jota astanga ensisijaisesti edustaa. Se on ihan uusi tapa liikuttaa ruumistaan ja käyttää ruumiinsa lihaksistoa sekä päätä ja sen kapasiteettia.
      Upea olo aina tunnin jälkeen on paras merkki onnistumisesta.

• naurispää

Onks jengi tosiaan siinä uskossa että joogassa on kysymys kropan venyttelystä ja sen rasittamisesta?

• Alkeiskurssilla
        naurispää kirjoitti:

Onks jengi tosiaan siinä uskossa että joogassa on kysymys kropan venyttelystä ja sen rasittamisesta?

siinä sitten on kysymys???

• Muka Joogi
        Alkeiskurssilla kirjoitti:

siinä sitten on kysymys???

Mistä näitä taunoja wannabe joogeja sikiää, jotka tietävät kaiken joogasta noin vuoden harrastuksen jälkeen. Nimenomaan alkeiskurssi on alkeiskurssi.

• Joogi

Olen vahvasti ylipainoinen ja liikuntaakin on tullut harrastettua nolla. Alku oli tuskaa, vieläkin on tuskaa. Otan vain jotkut liikkeet kevyemmin kuin muut. Yhden liikkeen jätän kokonaan tekemättä. Ihanalta kuitenkin tuntuu tunnin jälkeen ja nesteet virtaavat niin, että ei ole aikaisemmin missään liikunnassa siltä tuntunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      144
      6355
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      72
      5261
    3. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      14
      3695
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      121
      3300
    5. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      123
      2511
    6. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      71
      2296
    7. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      1
      2058
    8. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      27
      1628
    9. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      19
      1426
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      81
      1218
    Aihe