onko isäni tulot hyvät... (?)

Eskeli

Hei!

Tienaako(han) minun isäni hyvin jos, kun hänen
verotettavat ansiotulot vuoden ajalta olivat 57 000 euroa, eli onko semmoiset tulot hyvät nykypäivänä? Ja missäkö hän on töissä? Hän on Terveyskeskushammaslääkäri-aseman Ylihammaslääkäri. Niin...

Laskuja:

57 000 €/vuosi = 342 000 mk/vuosi

342 000 mk/vuosi : 12 kk = n. 28 markkaa tuhatta ja risat

Esitin kysymykseni. Aivan. Ja haluankin, tai siis toivon mahd. monilta eri ihmisiltä vastauksen tähän. Ymmärretty? Eli kommentteja, vastauksia tms, yms jne...?

*toivoo, mutta ei kuitenkaan pakota pyssyn piipulla osottamisella teitä vastaamaan :P*

20

4144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaanuska

Kun viitsitkin tuollaisia kysellä. Enin osa suomalaisista tienaa kolmenneksen siitä mitä isäsi. Oot liian hyväosainen.

• Nyde

paperiduunareita?

• Mikko.Bernhard

Kehota isääsi menemään töihin, josta saisi sellaista palkkaa jota voisi mainostaa täällä netissä. Lasteni kännykkäkulut oli viime vuonna yli tuon 57.000 €. Karkkia ja lelujakin kannan heille vastaavalla summalla. Viikkorahoinakin saavat lähes 2.000 € kuukaudessa per nuppi(5 lasta). Ämmä hossaa kaikenmalman koruihin vuodessa reilut 200.000 €.

Kyllä isäsi tulot ovat pelkkiä karkkirahoja ja jäänkin ihmettelemään sitä, että miten yleensä tulette toimeen tuolla vaivaisrahalla. Joudutteko turvautumaan mahdollisesti sosiaalilautakunnan avustuksiin?

• Myös hyväpalkkainen

että olet joskus aikaisemminkin leveillyt isäsi tuloilla. Yritähän pysyä nahoissasi.

• porho

Pienet ovat isäs tulot!! Hah Hah! Mitenkähän te lapsipolot tulette toimeen? Onko edes voita leivän päälle? Epäilen!! Kyllä kunnon hammaslääkärit tienaa 100 000-200 000 ekee vuodessa! Taitaa isäs olla joku puoskari, kun ei parempaan pysty!!

• Eskeli

Isäni, huom, on Folkesanin palkkalistoilla, mutta työskentelee tavallaan kunnan "rakkaille" ihmisille itse Terveyskeskuksessa ja Terveyskeskuksen tietyt määrärahat tulevat heille sieltä valtiolta. Kuitenkin hän on Terveyskeskuksen Ylihammaslääkäri.

Ja olen kyllä yrittänyt "ajaa" isääniäni yksityiselle sektorille työhön, sillä palkathan ovat siellä parempia, mutta Ei... hän ei "osaa", taikka siis on omasta mielestään liian vanha (kohta 50 v.) perustamaan omaa hammaslääkäriasema-praktiikaa. Eli näin ollen 100-200 000 egen vuositulot eivät tule... :)

Itse haluan asianajajaksi... Tienaakohan asianajajat hyvin...? :P

• no mitäs luulet
        Eskeli kirjoitti:

Isäni, huom, on Folkesanin palkkalistoilla, mutta työskentelee tavallaan kunnan "rakkaille" ihmisille itse Terveyskeskuksessa ja Terveyskeskuksen tietyt määrärahat tulevat heille sieltä valtiolta. Kuitenkin hän on Terveyskeskuksen Ylihammaslääkäri.

Ja olen kyllä yrittänyt "ajaa" isääniäni yksityiselle sektorille työhön, sillä palkathan ovat siellä parempia, mutta Ei... hän ei "osaa", taikka siis on omasta mielestään liian vanha (kohta 50 v.) perustamaan omaa hammaslääkäriasema-praktiikaa. Eli näin ollen 100-200 000 egen vuositulot eivät tule... :)

Tuskinpa ainakaan tuolla järjenjuoksulla kovin paljoa tienaa. Jutuistasi päätellen sinussa voisi olla ainesta varattomien raiskaajien oikeusavustajaksi tai sosiaalityöntekijäksi.

• Mikko.Bernhard
        Eskeli kirjoitti:

Vai vielä asianajajaksi. Ei tule kuuloonkaan. Kyseiseen kunnianarvoiseen hommaan et sovi, vaikka kirveellä vähän sinua veistelisi. Asianajajan ensimmäinen ehto on vaitiolo. Sinä kun kerrot täällä koko sukusi asiat, niin se on lavertelua ja sehän ei sovi eikä passaa asianajajaksi aikovalle.

Tuolla järjenjuoksulla jonka omaat, et osaisi sijoittaa niitä tuloja jotka asianajajat tienaavat. Huonokin asianajaja tienaa vähintään 2 miljoonaa € vuodessa, joten jos joskus päädyt ko ammattiin, niin ainakin rahat riittävät isäsi tekareihin vaikka vaihtais joka päivä.

• Utelias
        Eskeli kirjoitti:

Se on muuten Folkhälsan eikä Folkesan.

• Eskeli
        Utelias kirjoitti:

Se on muuten Folkhälsan eikä Folkesan.

En ole Karjaalta.

Sori, mut en muistanut sitä miten se Folk... -san kirjoitetaan, niin... Joten ei kai semmoinen virhe nyt maailmaa kaada, vai? :)

• Paskeli

Voi voi. Olet niin köyhä että kyllä sinun on parempi pankki mennä ryöstämään. Rosvothan ovat yleensä tyhmiä, joten sinä sovit sellaiseksi kuin nyrkki turpaan.

• Eskeli

Hei!

Ja enkö osaisi sijoittaa oletteellisia tulojani hyvin, siis jos ne esim. nyt olisi about 2 milj. euroa? *kuvittelee 2 millin tulo-oletuksen*
        No, Sijoittaisin henkivakuutukseen, rahastoon, sairausvakuutukseen, Kummit-avustusjärjestölle, hankkisin Plandilta avustettavan lapsen itselleni, sijoittaisin osakkeisiin, rakentaisin srk:lleni uuden salin, eri valtioiden obligaatioihin, yrityksien joukkovelkakirjoihin ja avittaisin sukulaisiani ja sitten laittaisin korkorahastoon säästöni ja eläisin sillä korolla mitä saan säästöistäni, niin loppuelämäni kunnes kuolema minut ottaa huomaansa ja perintä vaikka vois mennä... ööö...? ;)

"Olet keppikerjäläinen". Nii-in, Köyhiä me ollaan'kin...! No joo. Oikeasti! *huoh*

Tiedoksi vain, että tulot ovat julkisia, tai no ei tässä tapauksessa tulot, mutta, siis veroistahan ne tulot näkee melkein kokonaan, vai, eli? Ja salassapitovelvollisuuttahan minulla EI ole minun isäni tulojeni suhteen, eli voin AIVAN hyvin kysyä joltain, et: "ovatko ne esim. hyvät?".
        Mutta se sitten aivan eri asia mitä isäni sanoo tästä mitä sanoin, hän ei varmastikaan riemastu siitä, kuten arvata saattaa... Sillä Isät ovat/on isiä ja sille ei voi mitään, sillä parhaansahan ne vaan yrittää, jos näin voi sanoa? :)

Mutta päämies on sitten asia erikseen! Sillä sen asioita EN mene kertoilemaan yksityiskohtaisesti, muuta kuin silleen, et: "mä muuten puolustin yhtä murhaajaa tossa päri päivää sit ja se sai semmoset 10 linnaa, joohh..." -tyyliin. Kuitenkaan EN mene yksityiskohtiin, henkilökohtaisiin asioihin ja sellaisiin ym. -asioihin, jotka viittaa siihen ko. tapaukseen tarkanomaisesti, sillä... Niin! Selkisikö? Ai niin, mutta on myös salaisia oikeudenkäyntejä, joissa tämä "materiaali" yms. -tieto on salaista niin kauan kunnes aika antaa luvan, joten...? Aivan!

Eli, salssapito, vaiteliaisuus, luottamuksellisuus on suhteellista?! :P

Kuten 35 v. iässä oleva naissukupuolinen ystäväni sanoi, kun meillä oli puheessa et minkä luonteenpiirteen hän toivoisi ihmisiltä pois maailmassa, siis jos saisi valita MINKÄ tahansa piirteen, hän sanoi: "kateus". Aivan!!!!!!!!!!!!!
        Kateus on valitettavan yleinen luonteenpiirre Suomen kansalla, vai?

Itse esim. olen aika kateellinen minun ystävilleni, kun he ovat terveitä, eikä heillä ole minun sairauksiani, ongelmiani ja vikojani ja heillä kun kaikki asiat on niin hyvin...! Olen myöskin kateellinen kaikille muille, mut se onkin Suomalaisille yleistä, vai? *tunnustaa*

• e

kyllä isukkisi palkka on yli keskitason!

• Kyselijä

ei välttämättä tule itse samanlaista kuin korkeintaan perinnön kautta ja silloinkin vain taloudellisessa mielessä.

Isäsi on selkeästi hyvätuloinen jos mittarina käytetään palkansaajien keskiansioita. Se, että joku saattaa tienata vielä kymmeniä kertoja enemmän tekemättä sen eteen yhtään mitään ei pudota isääsi palkkakuoppaan. Onneksi isäsi tuntuu ajattelevan elämässään muutakin kuin tulojen maksimointia mikä on varmasti hyödyksi omalle kehityksellesi...

Loppujen lopuksihan kuitenkin ratkaisee se, kuinka suuri on nettotulojen ja bruttomenojen välinen erotus kun mietitään pidemmän aikavälin vaurastumismahdollisuutta.

• Eskeli

Mutta olen isosta perheestä (minulla about 9 sisarusta, joista 1 kuollut), niin sekin kertoo ainakin sen että isäni tulot eivät mene tuhlailemiseen, kankkulan kaivoon, eikö vain? Kuten sekin, että äitini on hima-äitee, vaisken omaakin lekurin koulutuksen... Mutta se on sen valinta, ja hänhän sen päättää, vai!?

Ne sanomani tulot ovat bruttoja, eli verottomia ja siitä kun vähennetään se veroprosentti, joka isälläni on 36 vai olikse 37 niin väheneehän se 57 000 euron vuosiansiosta sitten aika paljon... Ai niin, mut vero-vähennykset ovat sitten asia erikseen... :)

Perinnöstä puhumattakaan, sillä vanhemmat, siis äitini ja isäni, ovat suht. rikkaita, jos näin voi edes sanoa... Mut en ole se joka ajattelee vain rahaa yms. ... Tärkeintä on rahan ansaitseminen, saavuttaminen, rikastuminen ja siitä sitten sitä voi jakaa, jakaa: sanalla sanoen!

En kuitenkaan halua niiden perintöä, ja kun en ole rintaperillinen, niin mitä minä niiden perintöä olen ahnehtimaan, sillä lakiosa kuuluu vanhemmilleni niiden sisaruksille. Ja kunnioitan niiden toiveita, testamenttia perinnön suhteen..

Minustako ei tulisi hyvää asianajajaa? Ei ehkä vielä nyt heti, sillä en ole saanut asianmukaista koulutusta ym -oppia ja moraalia etc, joten... Mut haluan sellaiseksi! Sanokoot muut mitä tahansa!

• Ei ole hyvin

ei ko. henkilö ei tienaa kovinkaan hyvin nykypäivän Suomessa. Olen itse IT-alalla (en dotcom alalla)

• Kyselijä

pelkästään normaaleista ansiotuloista (ei omassa yrityksessä) että et ihan tavan duunari ole omalla alallasikaan.

• Grenoblen Paroni

Asiaa riippuu aivan siita, mihin sita palkkaa vertaa ja myos siita, etta mihinka on tyytyvainen. Oma isani tienaa noin $140 000 vuodessa plus ulkomaan paivarahaa $100 paivassa (verotonta tuloa). Bruttoansiot siis noin $176 500/vuosi --> 1 059 000 vanhaa valuutta vuodessa. Kuukaudessa se siis tekee 88 250 mk/kk. Kateen jaa reilu 60 000 mk, eli $10 000 (euroa) kuussa. Kyllahan silla jo elelee tosi hyvin, mutta ei viela voi sanoa kuuluvansa rikkaiden joukkoon. Kaikki on niin suhteellista.

• Kyselijä

Oma mielipiteeni on, että suhteellisuudentajussa tai rahankäsittelytaidossa on jotain vikaa jos ei miellä miljoonan markan bruttotuloilla itseään hyvätuloikseksi ja rikkaaksi...
        Kaikkihan on tietysti kiinni siitä mihin on tottunut. Kai sitä jokainen vertaa omaa varallisuutttaan omaan lähtötilanteeseen tai omien vanhempien varallisuuteen, eikä naapurin. Luulisin, että näin olisi paljon terveellisempääkin.

• Työläinen

Mun tulot on ~ 40000 - 50000€ / kk (netto)
      ja olen suorittanut vain peruskoulun ja ikäni on 21v.

Jotta isäs on kyllä jäänyt junasta jo kauan aikaa sitten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe