Onnistuuko digiboxin kautta katsottavilta kanavilta nauhoitus vhs:lle? tää on tyhmä kysymys, mutta niin on kysyjäkin. Tätä on varmaan kysytty ennemminkin, mutta en ehdi etsiä arkistoja, saatikka kaivaa ohjekirjoja jostain varaston perältä... tarvitsen tietoa heti!!
Apua nopeesti!!!!
11
798
Vastaukset
- miksi ei?
onnistuu joko VHS:lle tai vaikka poltto DVD:lle.
- otetaan taksi
joo siinä scartissa kulkee video 2*ääni joten kyllä onnistuu, mutta vhs pitää ajastaa manuaalisesti ja input pitää valita ext-lähteestä.
Muita kanavia ei voi tuolla virityksellä katsella samanaikaisesti.
Tallentavat digiboksit on erikseen, osassa on PIP ja toisen kanavan samanaikainen katselumahdollisuus äänityksen kanssa.
Tilaa kuluu digitallennuksessa n. 1,5Gt/h. Kiintolevyn koko on valittava tulevan videoarkiston koon mukaan.- nyt on kiire!!
Saisko vähän selkeämmin noi ohjeet.. en ajasta mitään, haluan aloittaa nauhoituksen samalla kun katson ko. kanavaa. haluan siis ohjelman vhs nauhalle, videoissa on sekä vhs että dvd, vaan ei tallentava dvd. digiboxi ei tallenna mitään. eli junttivehkeillä pitäs nauhottaa voice kanavalta lähetys! tarviinko scart liitännän digiboxilta videolle ja tarvinko toisen scart liitännän tv:ltä videolle?
nyt on kiire!! kirjoitti:
Saisko vähän selkeämmin noi ohjeet.. en ajasta mitään, haluan aloittaa nauhoituksen samalla kun katson ko. kanavaa. haluan siis ohjelman vhs nauhalle, videoissa on sekä vhs että dvd, vaan ei tallentava dvd. digiboxi ei tallenna mitään. eli junttivehkeillä pitäs nauhottaa voice kanavalta lähetys! tarviinko scart liitännän digiboxilta videolle ja tarvinko toisen scart liitännän tv:ltä videolle?
Videonauhuri täytyy toki kytkeä digiboksiin. Yleisesti nauhuri kytketään boksin toiseen scart-liitäntään (siihen, jossa lukee VCR). VHS/DVD-laite tosin kannattaa ehkä kytkeä boksin ja TV:n väliin. Näin yleensä voi käyttää RGB:tä molemmille laitteille.
Tallennettaessa videonauhuri pitää panna päälle ja asettaa tallentamaansitä scart-liitäntää, johon boksi on kytketty. Sitten painetaan vain REC.- Tex Aco
okaro kirjoitti:
Videonauhuri täytyy toki kytkeä digiboksiin. Yleisesti nauhuri kytketään boksin toiseen scart-liitäntään (siihen, jossa lukee VCR). VHS/DVD-laite tosin kannattaa ehkä kytkeä boksin ja TV:n väliin. Näin yleensä voi käyttää RGB:tä molemmille laitteille.
Tallennettaessa videonauhuri pitää panna päälle ja asettaa tallentamaansitä scart-liitäntää, johon boksi on kytketty. Sitten painetaan vain REC.Eli valitset videonauhuriisi tallennuskanavaksi ulkopuolisen ohjelmalähteen joka ilmoitetaan useasti esim.video1,av1 jos olet kytkenyt scartin "scart1"-liittimeen.Jos taas olet kytkenyt scart-johdon vaikka "scart2":een niin silloin valitset video2,av2 jne.DIGIBOKSIIN valitset sen kanavan,minkä ohjelmaa haluat nauhoittaa 1,2,Mtv3,Nelonen ja sitä rataa.Mutta älä vaihda digibosin kaukosäätimestä kanaavaa nauhoituksen aikana,koska silloin myös nauhoitettava kanava vaihtuu!!
Ja toisen kanavan ohjelmaa pystyy kyllä katsomaan samaan aikaan kunhan vaan vaihtaa kanavan oikeaksi kaukosäätimestä.Tosin ne eivät ole digikanavia! - busa
Tex Aco kirjoitti:
Eli valitset videonauhuriisi tallennuskanavaksi ulkopuolisen ohjelmalähteen joka ilmoitetaan useasti esim.video1,av1 jos olet kytkenyt scartin "scart1"-liittimeen.Jos taas olet kytkenyt scart-johdon vaikka "scart2":een niin silloin valitset video2,av2 jne.DIGIBOKSIIN valitset sen kanavan,minkä ohjelmaa haluat nauhoittaa 1,2,Mtv3,Nelonen ja sitä rataa.Mutta älä vaihda digibosin kaukosäätimestä kanaavaa nauhoituksen aikana,koska silloin myös nauhoitettava kanava vaihtuu!!
Ja toisen kanavan ohjelmaa pystyy kyllä katsomaan samaan aikaan kunhan vaan vaihtaa kanavan oikeaksi kaukosäätimestä.Tosin ne eivät ole digikanavia!Olen näitä samoja asioita yrittänyt selittää sukulaisille monta kertaa. Jotenkin ihmisille tuntuu olevan vaikea tajuta että sille VHS videolle pitää kertoa, että nyt nauhotetaankin scart sisääntulosta eikä jotain kanava numeroa. Huokaus.
- analooginen on parempi
busa kirjoitti:
Olen näitä samoja asioita yrittänyt selittää sukulaisille monta kertaa. Jotenkin ihmisille tuntuu olevan vaikea tajuta että sille VHS videolle pitää kertoa, että nyt nauhotetaankin scart sisääntulosta eikä jotain kanava numeroa. Huokaus.
kertoa digi-boksille ja VHS-nauhurille että äänittäisivät nyt sitä ohjelmaa - mutta mitään ei tapahdu.
Olen myös katsonut sitä digi-boksia, mutta ei sen kyljestä mitään ohjelmaa näe, pelkkä punainen ledivalo - ei sitä pitkään viitsi tuijottaa.
Vanha analoginen tv on paljon parempi. - hölmö^^
analooginen on parempi kirjoitti:
kertoa digi-boksille ja VHS-nauhurille että äänittäisivät nyt sitä ohjelmaa - mutta mitään ei tapahdu.
Olen myös katsonut sitä digi-boksia, mutta ei sen kyljestä mitään ohjelmaa näe, pelkkä punainen ledivalo - ei sitä pitkään viitsi tuijottaa.
Vanha analoginen tv on paljon parempi."Olen myös katsonut sitä digi-boksia, mutta ei sen kyljestä mitään ohjelmaa näe, pelkkä punainen ledivalo - ei sitä pitkään viitsi tuijottaa."
Se punainen valo palaa silloin kun boksi on pois päältä... - busa
analooginen on parempi kirjoitti:
Vanha analoginen tv on paljon parempi.onko tää taas joku provo? VHS nauhurille kerrotaan että nauhoittaa digiboxilta tulevaa scart-sisääntuloa, ja digiboxista pannaan se kanava päälle mitä halutaan nauhoittaa ja virrat tietty jätetään päälle. That's it. Ja se kertominen ei tarkoita puhumista, kun nauhuri ei puhetta ymmärrä, vaan valikoista valitaan nauhoitettavaksi kanavaksi "exit1" tai "av1" tai vastaava riippuen nauhurin käyttöliittymästä, kts ohjekirjaa.
- sitä vois
busa kirjoitti:
onko tää taas joku provo? VHS nauhurille kerrotaan että nauhoittaa digiboxilta tulevaa scart-sisääntuloa, ja digiboxista pannaan se kanava päälle mitä halutaan nauhoittaa ja virrat tietty jätetään päälle. That's it. Ja se kertominen ei tarkoita puhumista, kun nauhuri ei puhetta ymmärrä, vaan valikoista valitaan nauhoitettavaksi kanavaksi "exit1" tai "av1" tai vastaava riippuen nauhurin käyttöliittymästä, kts ohjekirjaa.
virittää siihen nauhuriin myös niitä ohjelmakanavia valmiiks, jotka digiboxi lisäsi katseltavaksi. Sitten vois esim. nauhotella ajastimellakin niitäkin kanavia joskus...
nimim. eri kysyjä - busa
sitä vois kirjoitti:
virittää siihen nauhuriin myös niitä ohjelmakanavia valmiiks, jotka digiboxi lisäsi katseltavaksi. Sitten vois esim. nauhotella ajastimellakin niitäkin kanavia joskus...
nimim. eri kysyjäkoska nauhurin vastaanotin on vain analogisille kanaville. Voit ajastaa nauhurin mutta siihen ajastukseen laitetaan kanavaksi ext1 tai AV1 tai tjsp riippuen nauhurin merkinnöistä. Nauhoitettava kanava valitaan sieltä missä vastaanotin sijaitsee eli digiboxista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566752Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414745- 702514
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411939- 181568
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81482- 171301
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151279- 241204
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671117