Onko ensimmäinen työpäivä aina kamala?
Tänään olin ensimmäistä päivää töissä ja nyt on niin kamala olo, että itkettää. Joka puolelta tuli uusia asioita, en osannut vastata asiakkaiden kysymyksiin, olin koko päivän ihan paniikissa. teki mieli repiä eteen laitettu työsopimus. Allekirjoitin sen silti.
Olen ollut kotiäitinä 5 vuotta, enkä luota ammattitaitooni yhtään. Tämä työ, jossa aloitin, on koulutusalaani, mutta vihaan sitä. Otin työn vastaan, koska eihän ammattia vastaavasta työstä voi kieltäytykään, olisi ihan hölmöä. Mutta entä jos ei kertakaikkiaan tunne selviävänsä ja pelkään maanantaita?
Luuletteko, että kuukauden päästä on sama vai eri tunne?
Ensimmäinen työpäivä
5
8135
Vastaukset
- psykoosissa
mutta ei hätää. Teet hommat hyvin, et lintsaa, et ala sairastelemaan ja katsot tilannetta uudestaan puolen vuoden päästä. Jos edelleen kanittaa niin kannattaa suosiolla vaihtaa alaa.
- kotiä
ihan normaalilta kun on kauan ollut pois työelämästä. Häntä pystyyn ja itseluottamusta kyllä kaikki hyvin sujuu. Rentoudu viikonloppu äläkä ajattele asiaa, maanantaina hyvin levänneenä huomaat että kaikki sujuu hyvin. Tsemppiä :) :)
- ...
Otahan ihan iisisti. Ei sitä heti tietenkään 1. päivänä voi hommaa hallita. Ja kannattaa sanoa niille asiakkaille ihan suoraan, että "hetkinen, olen vasta aloittanut työssä, kysynpäs asiaa vanhemmalta kollegalta" tai jotain vastaavaa. Hippunen huumoria ja hymyä ääneen mukaan niin usko pois, kyllä useimmat asiakkaat ymmärtävät.
"Tämä työ, jossa aloitin, on koulutusalaani, mutta vihaan sitä."
Tämä onkin sitten ehkä isompi ongelma. Jos todella koet olevasi "väärällä" alalla, niin sitten ei kai oikein muu auta kuin yrittää saada jotakin muuta työtä tai kenties kouluttautua uudelleen - mikä tosin voikin olla sitten todella kivinen projekti, riippuu tietysti ihan sinun taustoistasi.
Itse tiedän vallan hyvin sen tunteen, että inhoaa omaa työtää. Itse teen tällä hetkellä sellaista työtä, jonka koen oman luonteeni vastaiseksi. 1,5 vuotta olen nyt ao. työssä ollut eikä ole kovin mukavalta missään vaiheessa tuntunut/alkanut tuntua - korkeintaan joskus on sellainen suht. neutraali olo. Minun tapauksessani on omaksi onnekseni kyse osa-aikatyöstä, jos olisi kokoaikainen työ niin tuskin jaksaisin. - oudossa ympäristössä
Ensimmäinen "työpäiväni" liukuhihnalla.
Tehtaalle konttoriajan alkuun klo8.00.
Henkilöstöpäällikön ja muutaman muun tulokkaan kanssa ruokalaan aamupuurolle ja kahville.
Työnantaja tarjosi.
Luentosaliin katsomaan pakollinen esittelyfilmi ja kuuntelemaan kehumiset.
Käytännön toimien esittelyä. Kulunvalvonta ym.
Lounas ruokalassa työnantajan kustannuksella.
Iltapäivällä tulevan työpisteen ja tulevien työkavereiden esittely.
Sosiaalitilojen esittely. Pukukaappi, avaimet.
Iltapäiväkahvit, työnantaja maksoi.
Kahvien jälkeen varmistus kuullun ymmärtämisestä seuraavana päivänä alkavaa työnopastusta varten.
Työmaalle tulo normaaliin aikaan.
Asunnolle, työnantajan järjestämälle, ennen muodollisen työajan päättymistä.
Tästä ensimmäisestä työpäivästä ei maksettu tuotantopalkkiota vaan pelkästään normaali palkka.
Oli ihan kiva mennä hommiin positiivisella mielellä!
Tapahtui Ruotsissa v. 1964!
Emmekö ole oppineet mitään??? - tiistaina
Minulla alkaa myös työ tiistaina. Kyllä hiukan jännittää minuakin. Olen ollut samassa firmassa työssä kaksi vuotta sitte toisessa toimipisteessä ja hieman toisenlaista työtä tehden.
Pidän kyllä tästä työstä ja olen optimistinen, mutta työparini on minulle sillätavalla vieras, että olemme kyllä nähneet silloin tällöin kun olemme olleet firman kokouksissa. Ystävälliseltä vaikuttaa ainakin.
Yritä nyt vaan jaksaa ja jos tuntuu että on edelleen vaikeaa pyydä asiallisesti perehdytystä. Mieti mikä siinä työssä on se mikä on pahinta ja yritä analysoida mistä se johtuu. Joskus pienikin muutos työrutiineissa voi olla helpottavaa. Onko työ määräaikainen vai vakipaikka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781