Kun nauhoitan ajastimella

Onyx

digikanavalta YleTeeman tai FST:n ohjelmia, niin teksti katoaa kokonaan. Ja vaikka katsoisin parhaillaan nauhoittamaani YleTeemaa tai FST:tä, niin siltikään ei tekstitys näy. Eikä titenkään sitten ole tallentunut videollekaan. Muuten tekstitykset on pelanneet. Kun nauhoitan suoraan (enkä ajastettuna toimintona), tekstitys siis näkyy ja tallentuu videokasetillekin. Mulla on siis ihan perusboksi, Digiality T-2001 CX. Mikä mättää?

6

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YLE:llä on dynaaminen teksitys, eli kokoajan ei teksitystä ole. Boksin pitäisi jatkuvasti tarkastaa onko teksitys olemassa. Ilmeisesti boksisi ei niin tee, vaan tekee sen vain esim. kanavan vaihdon tai ajastimen käynnistyksen yhteydessä. En saanut viestistäsi selvää käytätkö itse boksin ajastinta. Jos käytät, niin kokeile ilman sitä. Kokeile myös laittaa boksi käynnistymään vasta ohjelman alettua (jolloin tosin missaat alun eikä homma toimi, jos ohjelma on myöhässä). Jos edellinen ohjelma on tekstitety voit myös käyttää sitä hyväksesi.

      Boksisi ilmeisesti tarvitsisi päivityksen. En tiedä onko sellaista saatavilla.

      • Onyx

        ajastan siis sekä videonauhurin että itse boksin. Käsittääkseni niin pitää tehdäkin, jos ajastimen kanssa pelaa?

        Tekstin puuttuminen on muuten vain harmillista, koska esimerkiksi Monte Criston kreivi -sarjan nauhoitus meni pieleen sen vuoksi. En sitä ranskaa nyt sentään niin hyvin osaa, että ilman tekstitystä olisin viitsinyt sitä yrittää katsella. Pitää kokeilla vinkkejäsi, ja elää toivossa. Muutenkin tuntuvat nämä Ylen kanavat olevan jotenkin ongelmallisia ihmisten puheiden perusteella.


      • busa
        Onyx kirjoitti:

        ajastan siis sekä videonauhurin että itse boksin. Käsittääkseni niin pitää tehdäkin, jos ajastimen kanssa pelaa?

        Tekstin puuttuminen on muuten vain harmillista, koska esimerkiksi Monte Criston kreivi -sarjan nauhoitus meni pieleen sen vuoksi. En sitä ranskaa nyt sentään niin hyvin osaa, että ilman tekstitystä olisin viitsinyt sitä yrittää katsella. Pitää kokeilla vinkkejäsi, ja elää toivossa. Muutenkin tuntuvat nämä Ylen kanavat olevan jotenkin ongelmallisia ihmisten puheiden perusteella.

        Jos ei ole tarvetta useita ajastuksia olla samanaikaisesti, niin varman päälle pelatessa jätä yksinkertaisesti boksi päälle sille kanavalle mitä pitää nauhoittaa ja ajastat vain videon.


      • Onyx
        busa kirjoitti:

        Jos ei ole tarvetta useita ajastuksia olla samanaikaisesti, niin varman päälle pelatessa jätä yksinkertaisesti boksi päälle sille kanavalle mitä pitää nauhoittaa ja ajastat vain videon.

        että näkee, miten sitten onnistuu. Todennäköisesti hyvin. Jätän siis virran päälle boksiin. Kiitos vinkeistä!


    • Saaami

      Mulla myös sama boxi ja sama vika, tosi ärsyttävää! Auttaiskohan tohon ohjelmistopäivitys? Mistä päivityksen saa jos ei itse halua alkaa kikkailemaan kaapelin ja tietokoneen kanssa?

    • cleanwebkids

      Finnsat FST 200 - digisovitin antennitalouksiin
      on kytketty analogisignaali-Procaster 80GB DVD-tallentimeen. Ajastuksella tallennetuista ohjelmista tektitys jää pois aina.

      Digiality T-2001 CX digiboksi UHF antennivastaantoon, miten tästä saa
      vääristymättömän kuvan 4:3 televisioon? Digiboxikuvan ihmiset ovat
      liian laihoja verrattuna analogikuvaan. Olen kokeillut vaihtaa RGB tai
      CVBS asetusta ilman vaikutusta. Onko tämän boximallin tai tämän
      yksittäisen boxin koodauksessa mahdollisesti vikaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe