Keihäänheiton tekniikka

90327828

Kertokaas aika tarkasti että minkälaisia juttuja keihäänheitossa täytyy ottaa huomioon. 30m heitän tällä hetkellä ja päivä aikaa olis valmistautua kisaan mutta paremmaksi pitäis kuitenki tulos saada paremmaks ilman heittoharjottelua niin minkälaisessa kulmassa pitäis heittää. Ja sitten muita tekniikkaan liittyviä asioita voi kertoa.

16

12630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonni Myyrä
    • pikku vinkki

      tässä ois pieni vinkki:kiinnitä huomiota siihen että heittokäsi pysyy suorana ennen kuin tukijalka tulee maahan.

    • heittäjä

      Moro!

      Jos vielä heittelet niin tässä olisi neuvoa . Muista pönkkä jalka. jokainen heitto pitäisi lähtä tukijalan päältä jolloin heittoon saisi enemmän ''voimaa''. ja sitten se että käsi on suorana ennen kuin tukijalka tulee maahan. Ja muista harjoitella ristiaskelia.

    • Valamentaja

      ottaa kolme ja 1/4 ns. ristipistoa eli hypähdellen jalat heilahtavat ilmassa ollessa toistensa yli ristikkäin. Tämä on varsin helppoa kun sen oppii ja kannattaa taitojen karttuessa nopeuttaa vauhtia ollen lopulta noin 40 km tunnissa.
      Ensimmäisissä askelissa kannattaa hypähtää kolme kertaa 1 metrin korkeuteen, tällä saadaan jänteet viritettyä kuin jousi joka vapautuu heitto tilanteessa.
      Suosittelen hivenen yllättävästi jopa 40 - 50 metrin vauhtia, tällä tavalla ajatukset siirtyvät pois palkintopallilta ja heittoon saadaan tarvittava rentous.
      Näillä ohjeilla keppi lentää huonommallakin kädellä vähintään 70 metriä.

      • 13 + 10 = öööö...hmmm

        se näin on, asiantunteva kirjoituksesi vilisee ammattitermejä, mutta kyllä noviisikin voi tästä ottaa oppia. Ja artikkelin voisi tietenkin linkittää Rädyn blogi sivulle ja saada sieltä tarkentavia kommentteja.


      • jaa muka keihästä

        Noo kyllä siinä jotain oikeaakin oli, mutta noihin korkeuksiin/hypähtelyihin en yhdy, sillä heitto kuuluu suuntautua eteenpäin. ei ylös!! Keihäs saa oikean lentoradan, kun tuki lyödään maahan ja käsi menee yläkautta. heittoon ei alkuun kannata miettiä, sitä kuinka nopeasti juoksee vaan tekniikan puhtautta. se jälkeen aletaan keräämään nopeutta. jos joku junnu joka lukee tän haluais alottaa keihäänheiton suosittelen menevän pihtiputaan keihäskarnevaaleille. käy vaikka ensiksi niiden kotisivuilla. sieltä loytyy oaljon hyvää tietoa lajista.


    • hihhulihei123

      Muista ns. kellokäsi, joka on viety reilusti heittokäden puoleen, sellaiseen asentoo kuin katsoisit ranteestasi kelloa. Se vapaakäsi pysähtyy kyljen viereen, kun keihäs on lähtenyt kädestä, eikä heilahda taakse. Anteeksi, olen huono selittämään järkevästi..

    • heittäjä

      miksi mulla lähtee melekee aina keihäs laahaamaan. muulla on ennätys 36m ja pitäs saaha ainaki lentään 40m.yks kaveriki heitti viime vuonna 40m mut nykyään silläki laahaa. me heitetään 600g

      • heittäjä

        Nyrkki korkealla, keihäs lähes vaaka asennosa heittoon lähdettäessä.


      • taso korkeammalle

        oletko tyttö,nainen poika kun 600g heität. Kyllä kepin pitäsi lentää 45-55m jos vähänkään harjoittelet. Papat,vanhukset siis vanhuuseläkkeeläkin olevat veteraanit 60-65 v heittävät 600g jopa yli 60m 60v sm, MM 60v ja 65v lähes 60m. Itse olen 60
        pappa heitin eka kertaa 600g vähän yli 30m en ole harjoitellut yhtään, ja kynää raskaampaa en joudu töissä nostamaan, pitää kokeilla paljonko tulos paranee jos vuoden -pari haarjoittelen ehkä 40m menee rikki. Suomalaisten naisten keihästaso on naurettava noin 60m kun maailmaan kärki heittää noin 10m pitemmälle, onko valmennuksessa siis vika?


    • heikki herne

      Mulla lens jonkun aikaa ihan hyvin mut enää ei lennä

    • jonnemies

      oon 14 vuotias poika ja lentää 45m en harrasta ja tekniikka ei oo mikää hyvä..

    • minitissi

      oon 10 vuotias tyttö ja lentää 55m en harrasta ja tekniikka ei oo mikää hyvä..

    • oon paras

      oon 16v poika , heitän 10-15 , harrastan , mut tekniikka iha ok, mut voi olla parempi , mut oon ikäsissäni suomen parhaimpia!

      • guru kunniaan

        Se joka opettaa tätä mediaa käyttäen keihäänheiton tekniikan on guru ite opetellut 10vuotiaasta tähän 40v.ikään enkä vieläkään osaa 30v enkka yli 60m nyt 55m


    • Keihäsharrastelija

      Pitää saada kunnon "pönkkä" siitä energia siirtyy keihääseen ja pitää heittäö ryhdikkäänä. Ja jos laahaa niin koita heittää matalammalle ja sitten kun ei laahaa niin nostat korkeutta koko ajan. Ite oon heittäny 3 vuotta ja oon nyt 13v ja heitän 33m

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      58
      880
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe