Lukevatkohan he näitä sivustoja koskaan?
Luulisi, että jos lukisivat voisivat vähän yrittää parantaa asiakaspalveluaan vai
pitävätkö he siitä, että heitä vihataan.
Työkkärin "tantat"
19
1557
Vastaukset
- tekee mitä käsketään
vika on ylempissä portaissa ja varsinkin eduskunnan huijareissa!
Työkkärin tantat pelkäävät omien töidensä puolesta, siksi ne kiusaavat asiakkaitaan, jotta me pelkäisimme tekojemme seurauksia, ja saavatpa tantat pitää työnsä! Älä ota vakavasti, kohta nekin on kortistossa, Kaikki!!!! Työkkärit lopetetaan, kun ei ole työpaikkoja. Työvoimakoulutkseenkin voi mennä joka haluaa muistella lapsuuden tarhapäiviä, ihan itse!- on pakko karsia
Suuret ikäluokat jäävät eläkkeelle, yhteiskunnan huoltosuhde kääntyy perseelleen. Virkamiehiltä loppuu palkkojen maksajat.
- Se Aito Työtön
Ei virkailijattaren mielivaltaa mikään pomon määräys oikeuta.
Teitittelyvaatimukset karenssin uhalla, vaikka virkalija itse sinuttelee, on hyvä esimerkki asiattomasta käytöksestä.
Itse olen yrittänyt saada todistajaa mukaan työvoimatoimiston määräämiin tilaisuuksiin, mutta eipä porukka vapaaehtoisesti sinne lähde, kun on niin karmeita kokemuksia ja tilaisuudet ovat pääsääntöisesti todella ala-arvoista kohtelua sisältäviä.
- kylmä tuuli
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000019223245
Vapautuvia virkoja ei täytetä, toimistoja suljetaan. - Yks Tantta
Työviikon alkajaisiksi löysin tämän palstan, eikä mitään uutta ainakaan mulle näytä olevan näissä viesteissä.
Olen sijaisena työkkärissä, työllistämisrahoilla ja kun rahat loppuu mun osalta, jään työttömäksi taas. Monta vuotta olen tällaisena ministeriön pätkätyöläisenä ollutkin, eikä loppua näy.
Vakituista valtion virkaa ei ole helppo saada, joten harvat hakuun tulevat sijaisuudet ja virat ovat ankaran kilpailun kohteena.
Työ on työtä, ja teen sitä juuri niinkuin kuuluukin, parhaani mukaan. Kun TE-keskus ostaa pari ohjaavaa kurssia, jolle pitää saada kymmeniä hakijoita, laitan kurssiosoituksia menmään. Teen paljon työnhakusuunnitelmia asiakkaiden kanssa, lähetän tiedotteita ja esitteitä kaikista meidän palveluista. Työttömyysturvasta teen maksulausuntoja joka päivä useita. Omasta mielestäni teen tosi paljon ja ahkerasti töitä koko ajan, selvittelen asiakkaiden tyött. turvaa, vastaan puhelinpäivystyksessä mitä erilaisimpiin kyselyihin, puollan tukea ja teen päätöksiä.
En ole koskaan ajatellut, että joku minulle täysin tuntematon ihminen vihaisi minua. Miksi? En ymmärrä, miksi minua pitäisi vihata. Mitähän sellaista mä tietämättäni teen, että joku nimetön asiakas satojen joukossa alkaa vihata mua?
Olen kouluttautunut, ja kokenut monenlaista työelämää, myös ulkomailla ja mun mielestä mulla normaalit, hyvät käytöstavat ja asiakaspalvelutaidot. Miks mua pitäisi vihata?
Sellaisella asiakkaalla, joka alkaa vihta työtään tekevää virkailijaa, on erikoinen asenne, tai oikeestaan asennevamma. Mehän ollaan täällä työkkärissä töissä justiins teidän asiakkaiden takia. Teitä palvellaan ja yritetään etsiä ratkaisua työttömyyden päättymiseksi.
Työkkärin asiakkaaksi ei ole pakko tulla, ei ketään siihen pakoteta. Jos haluaa olla täällä asiakkaana, niin sitten on. Ja samat säännöt koskee kaikkia. En mä niitä keksi, vaan ne on eduskunta säätänyt ja vahvistanut.- Qeek
Sen verran kirjoituksen perusteella saa pääteltyä että jollakin on ainakin muutakin kuin kusta päässä siellä TVT:ssa (tosin saahan sitä aina kirjoitella, as you know).
Mutta kyllä siellä töissä olevilla monilla viiraa ja pahasti, etten kyllä yhtään ihmettele näitä kirjoituksia esim.täällä. - Kaikenkokenut
Olet kai huomannut, että osa kolleegoista on jotenkin pihalla työn päämäärien suhteen? Tarkoitus olisi kai etupäässä auttaa ihmisiä työllistymään eikä tahallaan hankaloittaa niiden elämää. Esimerkiksi sellanen tapaus, että peruspäivärahalla ollut ATK-alan ammattilainen määrättiin tietokone-alkeiskursseille naapurikuntaan, niin että matkakustannukset olisivat olleet sata euroa kuussa. Rikosilmoitukset eivät johtaneet mihinkään, vaikka kyseessä oli selvästi yritys hankkia asiakkaita yksityisen kurssinpitäjän kurssille.
- Ollut...
Olen ollut alalla. En kylläkään työkkärissä, mutta läheisessä tekemisissä työkkäreiden kanssa ja nähnyt hyvinkin tarkkaan työkkärin virkailijoiden touhuja. Olen ollut myös työtön.
Kokemukseni perusteella olen sitä mieltä, että on ns. hyviä työkkäreitä ja vähemmän hyviä, on hyviä virkailijoita ja sellaisia, joita olen valmis nimittämään kusipäiksi: työkkärin virkailijallahan on paljon valtaa monesti hyvin masentuneen ja ahdistuneen sekä myös puolustuskyvyttömän työttömän yli, joten kusipäiden mahdollisuuden toimia luontonsa mukaan ovat erinomaiset.
Itse olen saanut aina työkkärissä hyvän kohtelun. Ehkä koulutukseni ja työtaustani vuoksi. Olen myös herkkä antamaan palautetta, joten minun silmilleni ei niin helposti hypätty, hallitsen valituskanavat ja myös tarvittaessa käytän niitä.
- hyvää palvelua
Mahtaako se olla myös niin, että työnhakijoissakin on nitä, jotka eivät oikein osaa käyttäytyä?
Itse jäin juuri pari vkoa sitten työttömäksi ja ainakin minua palveltiin tosi ystävällisesti ja neuvotiin kaikessa mahdollisessa paperisodassa.
Odotusaulassa ennen omaa vuoroani oli samaan aikaan pari keski-ikäistä miestä. Kuulin tahotmattani heidän välisen keskustelun joka oli tyyliä 'vit***u ne varmaan laittaa mut johonkin kurssille, mä en nyt siis pääse talvella Thaimaahan naisiin'. Johon toinen 'ei ne laita ku haukut sen ämmän sen pomolle'. 'Mä en tajuu miks ne ei voi jättää aikuista miestä rauhaan.'
Eli mitä tekisit itse näitten miesten kohdalla? Ei ainakaan minulla kauheasti sympatiat heltyneet, vaan lähinnä ihmettelin ihmisten halua olla toimettomana. Rahapula tuskin vaivasi jos kerran oli varaa lähteä matkoillekin.
No, ehkä he olivat ikävä poikkeus, en usko että enemmistö on työhaluttomia, heistä ei vaan saa puhua ääneen missään....hyssss.- -.-
hysssss.
- Se Aito Työtön
Helpottiko nyt, kun sait päästellä vähän paineita.
Missä kohden mokasit, sitä en viitsi sanoa, koska ensi kerralla et provoilussasi ehkä tekisi samaa virhettä.
o/ - hyvää palvelua
Se Aito Työtön kirjoitti:
Helpottiko nyt, kun sait päästellä vähän paineita.
Missä kohden mokasit, sitä en viitsi sanoa, koska ensi kerralla et provoilussasi ehkä tekisi samaa virhettä.
o/En tiedä mikä on oma paineenpurkumetodisi - toisten elämän tietäminen?
Jos joku saa omasta mielestään hyvää palvelua, ei se tietenkään tarkita sitä, että myös sinä olisit saanut hyvää palvelua.
Mutta minusta myös on tyhmää väittää, että 'aina ne työkkärissä on ilkeitä ja saa huonoa palvelua'. Aivan yhtä lapsellista. Eiköhän oma käytös myös vaikuta - jos olet kohtelias - en usko että kukaan sinua siellä kiusaa.
Virastot virastoina, ei niissä asioimisesta kukaan nauti, ei verovirastossakaan ole kivaa käydä, mutta ei sielläkään kukaan ole minulle ollut v..**äinen tai ilkeä.
Totuus on se, että osa ihmisistä on niitä työhaluttomiakin, heidät pitäis sitten siirtää sinne eläkkeelle tai sairaslomalle tms, pois turhasta byrokratiahelvetistä. - qwerty-1
hyvää palvelua kirjoitti:
En tiedä mikä on oma paineenpurkumetodisi - toisten elämän tietäminen?
Jos joku saa omasta mielestään hyvää palvelua, ei se tietenkään tarkita sitä, että myös sinä olisit saanut hyvää palvelua.
Mutta minusta myös on tyhmää väittää, että 'aina ne työkkärissä on ilkeitä ja saa huonoa palvelua'. Aivan yhtä lapsellista. Eiköhän oma käytös myös vaikuta - jos olet kohtelias - en usko että kukaan sinua siellä kiusaa.
Virastot virastoina, ei niissä asioimisesta kukaan nauti, ei verovirastossakaan ole kivaa käydä, mutta ei sielläkään kukaan ole minulle ollut v..**äinen tai ilkeä.
Totuus on se, että osa ihmisistä on niitä työhaluttomiakin, heidät pitäis sitten siirtää sinne eläkkeelle tai sairaslomalle tms, pois turhasta byrokratiahelvetistä.>Mutta minusta myös on tyhmää väittää, että 'aina ne työkkärissä on ilkeitä ja saa huonoa palvelua'.
Varmasti suurin osa saa huonoa käytöstä.
>Eiköhän oma käytös myös vaikuta - jos olet kohtelias...
Eipä se kuule aina vaikuta.
>en usko että kukaan sinua siellä kiusaa
Se ei olekaan uskon asia. - työvoimatoimistosta
on varmaan pikkupaikkakunnan työvoimatoimistossa tai huumeiden/ilopillerien vaikutuksen alainen.
On se muuten kumma, että yleensä niin sanotusti täysin pihalla olevat ihmiset saavat työvoimatoimistossa hyvää palvelua ja normaalit työtä ahkerasti etsivät saavat kapuloita rattaisiinsa. - mitä tilaa
työvoimatoimistosta kirjoitti:
on varmaan pikkupaikkakunnan työvoimatoimistossa tai huumeiden/ilopillerien vaikutuksen alainen.
On se muuten kumma, että yleensä niin sanotusti täysin pihalla olevat ihmiset saavat työvoimatoimistossa hyvää palvelua ja normaalit työtä ahkerasti etsivät saavat kapuloita rattaisiinsa.Onpä jätkällä puheet. Olet selvästi niitä, jotka ennen työttömäksi jäämistään ovat haukkuneet työttömiä. Toivottavasti työttömyytesi kestää mahdollisimman pitkään. Asenteesi perusteella se on hyvin todennäköistä.
- tanttojen kiusaa
työvoimatoimistosta kirjoitti:
On se muuten kumma, että yleensä niin sanotusti täysin pihalla olevat ihmiset saavat työvoimatoimistossa hyvää palvelua ja normaalit työtä ahkerasti etsivät saavat kapuloita rattaisiinsa.Pakko kommentoida kun näin tämän ketjun ja palstan. Kauhean negatiivinen koko palstan ilmapiiri!
Rahoittaako Vasemmistoliitto näitä kirjoituksia? :)
Yrittäjä on aina "riistoporvari" ja pätkätöihin ei alennuta. Yrittäjäperheen lapsena tiedän ettei se taida aina ihan pitää taikkansa. Mitä pahaa siinä tekee että jopa työllistää jonkun?
Jokainen voi alkaa yrittäjäksi.
Minun on pakko jos aion elää tehdä niitä pätkätöitä, en halua rampata missään sossussa valittamassa elämän ankeutta. Sori, olenko nyt asenteellinen.
Jos joku kommentoi saaneensa jopa hyvää tai asiallista palvelua, hänet lynkataan.
Olen itse ollut vajaan vuoden ilman vakkariduunia ja rampannut työkkärissä (Hki)useasti. Vielä ei ole kukaan lohikäärme-tantta syönyt tai haukkunut. Jos ottaa etukäteen v-mäisen asenteen en ihmettele jos saa samaa takaisin. - moneen junaan
tanttojen kiusaa kirjoitti:
Pakko kommentoida kun näin tämän ketjun ja palstan. Kauhean negatiivinen koko palstan ilmapiiri!
Yrittäjä on aina "riistoporvari" ja pätkätöihin ei alennuta. Yrittäjäperheen lapsena tiedän ettei se taida aina ihan pitää taikkansa. Mitä pahaa siinä tekee että jopa työllistää jonkun?
Minun on pakko jos aion elää tehdä niitä pätkätöitä, en halua rampata missään sossussa valittamassa elämän ankeutta. Sori, olenko nyt asenteellinen.
Jos joku kommentoi saaneensa jopa hyvää tai asiallista palvelua, hänet lynkataan.
Olen itse ollut vajaan vuoden ilman vakkariduunia ja rampannut työkkärissä (Hki)useasti. Vielä ei ole kukaan lohikäärme-tantta syönyt tai haukkunut. Jos ottaa etukäteen v-mäisen asenteen en ihmettele jos saa samaa takaisin.Toiset ovat hyviä työnantajia, toiset huonoja. Riippuu ihan siitä, mitä omistajan pääkopassa liikkuu.
Yrityksille maksettavat työllistämis- ym. tuet pitäisi lopettaa. Vääristävät vain kilpailua ja lisäävät byrokratiaa. - jee.
Pakko kommentoida kun näin tämän ketjun ja palstan. Kauhean negatiivinen koko palstan ilmapiiri!
Olen itse ollut vajaan vuoden ilman vakkariduunia ja rampannut työkkärissä (Hki)useasti. Vielä ei ole kukaan lohikäärme-tantta syönyt tai haukkunut. Jos ottaa etukäteen v-mäisen asenteen en ihmettele jos saa samaa takaisin.Sä mitään tajua.
- syystä...
Olen itse ollut vajaan vuoden ilman vakkariduunia ja rampannut työkkärissä (Hki)useasti. Vielä ei ole kukaan lohikäärme-tantta syönyt tai haukkunut. Jos ottaa etukäteen v-mäisen asenteen en ihmettele jos saa samaa takaisin.ei voida kertoa saaneensa hyvää palvelua... asia pitää aina ilmaista sellaisessa muodossa, että huonoa kohtelua saaneet ovat kohtelunsa ansainneet.
Useista työvoimatoimiston henkilökuntaa kehuvista kirjoituksista tulee lähinnä mieleen työvoimatoimiston henkilökunnan negatiivinen asennoituminen työtöntä kohtaan sen sijaan, että kuvittelisi jonkun työttömän todellakin saaneen hyvää palvelua. Toisin sanoen itsekehu haisee ja kauas.
Olen kyllä lukenut uskottavia kirjoituksia, joissa työvoimatoimisto on toiminut työttömän eduksi, mutta koskaan niissä ei ole esiintynyt "tarvetta" syyllistää niitä työttömiä, joiden kohdalla ei ole toimittu sammalla tavalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511545- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271178
- 241114