Nämä on niin moneen kertaan jo varmasti puitu, mutta. Monet eri maalaiset tutkimukset, sekä väitökset sanovat, että vuorotyö sekä yötyö vähentää ihmisen keskimääräistä elinikää noin kaksi - viisi vuotta. Onko näitä koskaan todennettu muuten kuin tutkimalla monia jo eläkkeellä olevia vuorotyöläisiä joilla elämäntavatkin ovat jääneet tutkimatta vai mikä on tukinta periaate?? Itse tein kolmessa vuorossa työtä reilut neljä vuotta ja vaikka koskaan ei saa sanoa koskaan snon ja uhmaan sen voimaa. En enää koskaan halua tehdä vuorotyötä. Minulle se aiheutti joitakin ei miellyttäviä lisä ominaisuuksia luonteeseeni. Ne tietysti ovat varmasti jokaisen henkilökohtaisia kokemuksia enkä niitä viitsi alkaa luetteloida. Pointti: Joillekkin se sopii jotkut siitä pitävät. Mikä on tietoa? Moni tutkimuksiin osallistunut ja moni tutkijoista on sanonut, että ihmistä ei ole rakennettu eikä luotu valvomaan. Monia haastatteluita tehtyäni asiasta ja kysyttyäni kysymyksen "miten voit ja ajattelet itse valvomisen ja sen tuomat haitat jos niitä on..." saan vastaukseksi yllättävän usein saman kommentin kuin tutkijat ovat sanoneet ihmistä ei ole luotu valvomaan...!
Vuoro- ja yötyö joidenkin sairauksien edistäjä?!
lamppa
1
831
Vastaukset
- nekin
yöt minimoitava !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial341962Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651900Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3851797Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2161248- 921123
Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip34970- 95775
Kiantama oy
Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.15698- 32684
Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise47675