Kupittaan mielisairaala

Sipuli

Tervehdys!
Onko täällä ketään muuta Kupittaan sairaalasta selvinneitä?
Jouduin sinne pakkohoitoon osastolle A 1 kahdeksi kuukaudeksi, mutta en ollut omasta tai ystävieni mielestä todellakaan siinä kunnossa. Hakeuduin vapaaehtoisesti hoitoon, ja samantien laitettiin pakkohoitoon.
Näen painajaisia sairaalasta. Vapaudenriisto on melkein pahinta, mitä ihmiselle voi tehdä. En ymmärrä, miten sellainen voisi ketään parantaa. Minulla oli liikunta- ja kommunikaatiokielto.
Olin yksin "hullujen" keskellä. Monta hyvää ystävää sain kyllä, ainoa hyvä puoli. Jouduin mm. ilman syytä eristykseen ja näin, kun ihmisiä raahattiin väkivalloin eristyskoppiin ilman syytä.
Kertokaapa kokemuksistanne!

135

13844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iik..

      Sellaisessa paikassa pitäisi olla ainakin viikko ihan hiljaa. Jos vastustelee, niin hoitajat hyökkää yhtäaikaa päälle. Potilas jää kasan alimmaiseksi.
      Voi eri paikoissa olla eroja riippuen henkilökunnasta.

      • Tiedät_joo

        :D, niin varmaan.


      • Anonyymi

        Olen juuri Kupittaalla. Pahaa sanaa en ole vielä kuullut. Voi olla siinä vaiheessa kun pitäisi kotiutua, tulis erimielisyyksiä. Koitetaan saada lääkitys kohdalleen. Itse täytyy olla aktiivinen hoitonsa kanssa. Jos epäselvää, kysyy miksi. Tiedän, että pitkän linjan potilaat masentuvat hoitoonsa. Olen itse kokenut. Voi vaikuttaa vain osallistumalla, eikä jää tossun alle. Kannattaa masennuksesta sanoa heti. Vaikka se tuntuisi vaikealta, lisätä ongelmia, loppupeleissä se lyhentää hoitoa.


      • Anonyymi

        Psykiatria tulee kieltää kuten sitä edeltävä eugenismi ihmisiä pahemmin trauamtisoivana vallan ja voiman käyttönä kuin stalinismi, ihan samat traumat suomen psykiatreista jää kuin KGB stå joka vastaavalla kiihkolla kuten suomen barbaari julkisterveys pidättäå ihmisiä, niistä traumoista herkimmät saa sellaiset traumat että tekevät itse murhan, vaikka koskaan ennen eivät olleet itsemurhaisia.

        Toisille tulee suomalaisuus inho
        Toisille kammo ja pelko juokista kohtaan että eivät koskaan avaa valtion terveyden pahaa ovea.
        Realistina sanon että suomessa psykiatrisointi on karannut lapasesta niin pahasti, ettei suomesta koskaan tule sivistynyttä ihlisoikeuksia kunnioittavaa valtiota.

        Kolmunistiseen ja sosialidemokraattiseen manifestiin kuuluu, älkää kuunnelko vastaväittäjiå vaan jättäkää heidät psykiatrien hoitoon ja näin suomen sosialisti kuten kaikki sosialisti maat johtavat pakkohoito tilastoja, joista 90% on poliitrisia pakkohoitoja koska suomessa on 10 krt enemmän pakkohoitoja kuin sivistyneemmissä vakuutus terveys maissa.
        Mamme vaikuttaa olevan sellainen KGB pidättäjä että ihan siperian vankilaan mamme johto kuuluu ihmisoikeus rikoksistaan.

        Hullu on se joka tallaisen KGB pidättäjä valtion rajoja suojelee, oikein kunnon stalinistinen neukkula. Joka syyttömien pidätyksillä eli ihmisoikeus rikoksilla naulaa itselleen arkkua, sillä kaikki me olemme käpykaartissa, eika tallalsen pelolla hallinnoivan maan rajaa kukaan sellainen suojele joka on tän sosialismiin kuuluvan poliittisen psykiatrian nähnyt.
        Poliittisen psykiatrian tunnistaa siitä että se aloitetaan kuten neukkulassa kehon kipujen psykiatrisoinnilla ja juuri polittista psykiatriaa varten psykiatrit ovat listaneet joka kehon kivun päästä varpaisiin mielisairauden merkiski, ja näin taataan ettei antisosialistilla ja kriitikolla voi olla sellaista kipua josta sosialismimme ei saa poliittisia keino hullun papruja.


    • ...

      En usko että todellakaan ketään ilman syytä pidetään kalliilla paikalla nykysuomessa jossa muutoinkin etenkin mielenterveyspotilaita laitetaan avohoitoon väkisin vaikka kotona ei pärjää. Olit ilmeisesti psykoottinen/itsetuhoinen/muille vaarallinen?

      • hoitaja 30v.

        Esim. Vankilassa olleita ja sittemmin Niuvanniemessä olleita potilaita siirretään muihin mielisairaaloihin.Siellä heillä on omat tavarat hallussaan ja esim kahvinkeitin huoneessaan ja he saavat tehdä erinäisiä vastuullisia tehtäviä,kuten liinavaatekaapin järjestäjänä olo tai laitosapulaisen apumiehenä tai sijaisena toimiminen.Tavalliseen mielisairaalaan siirtyessään he menettävät oikeudet pitää tavaransa ja ei tule kyseeseenkään minkään liinavaatekaapin järjestely (joka on hoitajan ammattitaidon huipentuma) tai vastaavat luottotehtävät ,vaikka hoidossa pitäisi nimenomaan lisätä itseluottamusta (tosin se on kai hoitajille melko epäselvää ja samantekevää ,mitä sellainen itseluottamus tarkoittaa ,koska he ovat itse sitä autoritäärisintä eli aivottominta porukkaa tällä planeetalla).
        On siis perin koomista ,että HUS:n johtava psykiatri Lönnqvist puhui radiossa : hoito on nykyään tieteellisesti perusteltua.Haha.
        Hoito perustuu useimmissa sairaaloissa ns. maalaisjärkeen ,joka on kyllä aika köyhällä pohjalla monen päänupissa.Voi olla ,että olen väärässä monen osaston suhteen ja toisilla osastoilla voi olla fiksumpaa väkeä hoitajina.Ehkä tämä hoitajien fiksuus peilautuu selkeimmin juuri vaikeimpien potilaitten osastoilla ,jonne fiksut hoitajat eivät tietenkään halua töihin ,koska siellä potilaat eivät osaa hoitaa itse itseään kuntoon.haha.
        Ruotisn psykiatrian johtava lääkäri puhui viime syksynä:Psykiatria on kriisissä Ruotsissa.Siis fiksujen ihmisten Ruotsissa.Miten sekin voi olla mahdollista.Haha !
        "Toisessa sairaalassa hoidetaan juuri niillä menetelmillä ,joita toinen sairaala kritisoi vääriksi menetelmiksi" haha.
        Että se siitä tieteellisyydestä.haha!


      • ...
        hoitaja 30v. kirjoitti:

        Esim. Vankilassa olleita ja sittemmin Niuvanniemessä olleita potilaita siirretään muihin mielisairaaloihin.Siellä heillä on omat tavarat hallussaan ja esim kahvinkeitin huoneessaan ja he saavat tehdä erinäisiä vastuullisia tehtäviä,kuten liinavaatekaapin järjestäjänä olo tai laitosapulaisen apumiehenä tai sijaisena toimiminen.Tavalliseen mielisairaalaan siirtyessään he menettävät oikeudet pitää tavaransa ja ei tule kyseeseenkään minkään liinavaatekaapin järjestely (joka on hoitajan ammattitaidon huipentuma) tai vastaavat luottotehtävät ,vaikka hoidossa pitäisi nimenomaan lisätä itseluottamusta (tosin se on kai hoitajille melko epäselvää ja samantekevää ,mitä sellainen itseluottamus tarkoittaa ,koska he ovat itse sitä autoritäärisintä eli aivottominta porukkaa tällä planeetalla).
        On siis perin koomista ,että HUS:n johtava psykiatri Lönnqvist puhui radiossa : hoito on nykyään tieteellisesti perusteltua.Haha.
        Hoito perustuu useimmissa sairaaloissa ns. maalaisjärkeen ,joka on kyllä aika köyhällä pohjalla monen päänupissa.Voi olla ,että olen väärässä monen osaston suhteen ja toisilla osastoilla voi olla fiksumpaa väkeä hoitajina.Ehkä tämä hoitajien fiksuus peilautuu selkeimmin juuri vaikeimpien potilaitten osastoilla ,jonne fiksut hoitajat eivät tietenkään halua töihin ,koska siellä potilaat eivät osaa hoitaa itse itseään kuntoon.haha.
        Ruotisn psykiatrian johtava lääkäri puhui viime syksynä:Psykiatria on kriisissä Ruotsissa.Siis fiksujen ihmisten Ruotsissa.Miten sekin voi olla mahdollista.Haha !
        "Toisessa sairaalassa hoidetaan juuri niillä menetelmillä ,joita toinen sairaala kritisoi vääriksi menetelmiksi" haha.
        Että se siitä tieteellisyydestä.haha!

        ... ja vuodatuksesi ei kertonut mitään lisäinformaatiota siitä miksi aloittaja oli suljetulla akuuttiosastolla? Miten ihmeessä sotkit tähän Ruotsin (sekopäisen hohotuksesi kera) saati vangit?


      • hoitaja30v.
        ... kirjoitti:

        ... ja vuodatuksesi ei kertonut mitään lisäinformaatiota siitä miksi aloittaja oli suljetulla akuuttiosastolla? Miten ihmeessä sotkit tähän Ruotsin (sekopäisen hohotuksesi kera) saati vangit?

        siihen ,että ketään ei pidettäisi kalliissa hoidossa ilman syytä.
        Miten on mahdollista ,että esim Niuvasta tai Mustasaaresta tuleville aletaan antaa taannuttavaa "hoitoa" eli viedään heiltä jo oppimansa vapaus ja itseluottamus,rajoittamalla heitä ankarammin kuin em. hoitolaitoksissa ,joissa he ovat saavúttaneet luotettavan potilaan tason.
        Edes lääkärikunnalla ei ole selkeää käsitystä siitä mitä potilaat ovat oppineet ko hoitolaitoksissa ja mitä vastuutehtäviä heille on siellä jo annettu.Kyllä mielisairaalan pitkäaikaisosaston lääkäreitä ei kiinnosta muu kuin paperibyrokratia ja sellaiset lääkärit näytään syötävän ulos puskissa olevista mielisairaaloista ,joilla olisi muutakin sanottavaa hoitoon kuin henkilökunnan kalloon mahtuu.


      • Aura Aaltonen
        ... kirjoitti:

        ... ja vuodatuksesi ei kertonut mitään lisäinformaatiota siitä miksi aloittaja oli suljetulla akuuttiosastolla? Miten ihmeessä sotkit tähän Ruotsin (sekopäisen hohotuksesi kera) saati vangit?

        Tämä oli mielestäni epäystävällinen ja epäasiallinen vastaus. Ei tosin minulle, mutta kuitenkin.


      • Aura Aaltonen
        Aura Aaltonen kirjoitti:

        Tämä oli mielestäni epäystävällinen ja epäasiallinen vastaus. Ei tosin minulle, mutta kuitenkin.

        Tarkoitukseni oli kommentoida nimimerkin "et ole hoitaja" vastausta, sitä pidin epäystävällisenä sävyltään.


      • kamikaze_evp

        Tuolla asenteella "homma pyörii". Kun on "hullu" puhuu kukaan ei usko, kun Stubb puhuu kaikki uskovat. Kaikki vääryydet instansseissa kuin instansseissa voivat jatkua kymmeniä vuosia, kunnes "luku" tulee täyteen ja kaikki "paljastuu". Ts. "ruumita" kuvannoillisesti tai oikeita riittävästi.
        On olemassa tapaus ja koe Yhdysvalloista, jossa ns. "terveet" opiskelijat "vietiin" tekaistulla diagnoosilla omasta tahdostaan ns. "hulluinhuoneelle". Olivat siellä aikansa potilaina, eivätkä "palaneet".
        Oli enemmän kuin lähellä, etteivät palanneet, sillä heidän "ulossaaminen" sieltä oli enemmän kuin vaikeaa, vaikka takana olivat kaikenmaailman professorit ja tohtorit selittämässä asian oikeaa laitaa.
        On vielä huomioitava, että kyseessä ei ollut edes mikään totalitäärinen kommunistivaltio kuten esim. Neuvostoliitto, jossa ns. "toisinajattelijat" eristettiin psykiatriseenhoitoon "vääristä mielipiteistä". Ehkä se laskettiin siellä tosiaankin "sairaudeksi" ettei kyseinen sosialistinenvaltio ollut "Paratiisi" maan päällä. Jos murehditaan itsensä kipeiksi eläinten kohtelua ja olotilaa, missa on ihmisen kohtelun oikeellisuuden kyseenalaistaminen. Hänen, joka viettää aikaansa 24/7 siellä missä onkaan. Paras "oppimestari" humaanisuuden taidossa" on "oma nilkka".


      • JaJumalaLoiIhmisen

        Kun sinä puhut, Jumala armahtaa sinut.


      • hoitaja 30v. kirjoitti:

        Esim. Vankilassa olleita ja sittemmin Niuvanniemessä olleita potilaita siirretään muihin mielisairaaloihin.Siellä heillä on omat tavarat hallussaan ja esim kahvinkeitin huoneessaan ja he saavat tehdä erinäisiä vastuullisia tehtäviä,kuten liinavaatekaapin järjestäjänä olo tai laitosapulaisen apumiehenä tai sijaisena toimiminen.Tavalliseen mielisairaalaan siirtyessään he menettävät oikeudet pitää tavaransa ja ei tule kyseeseenkään minkään liinavaatekaapin järjestely (joka on hoitajan ammattitaidon huipentuma) tai vastaavat luottotehtävät ,vaikka hoidossa pitäisi nimenomaan lisätä itseluottamusta (tosin se on kai hoitajille melko epäselvää ja samantekevää ,mitä sellainen itseluottamus tarkoittaa ,koska he ovat itse sitä autoritäärisintä eli aivottominta porukkaa tällä planeetalla).
        On siis perin koomista ,että HUS:n johtava psykiatri Lönnqvist puhui radiossa : hoito on nykyään tieteellisesti perusteltua.Haha.
        Hoito perustuu useimmissa sairaaloissa ns. maalaisjärkeen ,joka on kyllä aika köyhällä pohjalla monen päänupissa.Voi olla ,että olen väärässä monen osaston suhteen ja toisilla osastoilla voi olla fiksumpaa väkeä hoitajina.Ehkä tämä hoitajien fiksuus peilautuu selkeimmin juuri vaikeimpien potilaitten osastoilla ,jonne fiksut hoitajat eivät tietenkään halua töihin ,koska siellä potilaat eivät osaa hoitaa itse itseään kuntoon.haha.
        Ruotisn psykiatrian johtava lääkäri puhui viime syksynä:Psykiatria on kriisissä Ruotsissa.Siis fiksujen ihmisten Ruotsissa.Miten sekin voi olla mahdollista.Haha !
        "Toisessa sairaalassa hoidetaan juuri niillä menetelmillä ,joita toinen sairaala kritisoi vääriksi menetelmiksi" haha.
        Että se siitä tieteellisyydestä.haha!

        sut on kyllä päästetty liian aikaisin vapaalle jalalle. Jos ottaisit siihen Ruotsin laitokseen yhteyttä missä olet ollut!


      • Anonyymi

        Kyllä pidetään. 30€/vrk kuukausi yli 300€ ruoat tms päälle.
        lääkörin tapaaminenkin maksaa. Ei sisälly hoitohintaan..Hoitohintaan ei sisälly mikään muu kuin oleminen #kupittaansairaalassa jos työntekijäbrustaa jta ykös se lisätään laskuun.

        Eli jos olet hiljea nurkassa niin kovin kalliiksi tulee.
        Meillä kahdwlla ei maksanut sossu vaikka toinen soskun rahoilla


      • Anonyymi
        hoitaja 30v. kirjoitti:

        Esim. Vankilassa olleita ja sittemmin Niuvanniemessä olleita potilaita siirretään muihin mielisairaaloihin.Siellä heillä on omat tavarat hallussaan ja esim kahvinkeitin huoneessaan ja he saavat tehdä erinäisiä vastuullisia tehtäviä,kuten liinavaatekaapin järjestäjänä olo tai laitosapulaisen apumiehenä tai sijaisena toimiminen.Tavalliseen mielisairaalaan siirtyessään he menettävät oikeudet pitää tavaransa ja ei tule kyseeseenkään minkään liinavaatekaapin järjestely (joka on hoitajan ammattitaidon huipentuma) tai vastaavat luottotehtävät ,vaikka hoidossa pitäisi nimenomaan lisätä itseluottamusta (tosin se on kai hoitajille melko epäselvää ja samantekevää ,mitä sellainen itseluottamus tarkoittaa ,koska he ovat itse sitä autoritäärisintä eli aivottominta porukkaa tällä planeetalla).
        On siis perin koomista ,että HUS:n johtava psykiatri Lönnqvist puhui radiossa : hoito on nykyään tieteellisesti perusteltua.Haha.
        Hoito perustuu useimmissa sairaaloissa ns. maalaisjärkeen ,joka on kyllä aika köyhällä pohjalla monen päänupissa.Voi olla ,että olen väärässä monen osaston suhteen ja toisilla osastoilla voi olla fiksumpaa väkeä hoitajina.Ehkä tämä hoitajien fiksuus peilautuu selkeimmin juuri vaikeimpien potilaitten osastoilla ,jonne fiksut hoitajat eivät tietenkään halua töihin ,koska siellä potilaat eivät osaa hoitaa itse itseään kuntoon.haha.
        Ruotisn psykiatrian johtava lääkäri puhui viime syksynä:Psykiatria on kriisissä Ruotsissa.Siis fiksujen ihmisten Ruotsissa.Miten sekin voi olla mahdollista.Haha !
        "Toisessa sairaalassa hoidetaan juuri niillä menetelmillä ,joita toinen sairaala kritisoi vääriksi menetelmiksi" haha.
        Että se siitä tieteellisyydestä.haha!

        Könqqvist on pahasti nyt mennyt itse rikkomaan omia sääntöjään. Talossa ei saa puhua politiikasta ei tieteestä ei uskonnosta. Polituikkaa hän peljäö eniten. Vihasyndrooma joka näkynee pelkona aillä politiikka paljastaisi liikaa.

        Olisiko Lönqqvist parempi ajatella paikasta hotellia?


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        ... ja vuodatuksesi ei kertonut mitään lisäinformaatiota siitä miksi aloittaja oli suljetulla akuuttiosastolla? Miten ihmeessä sotkit tähän Ruotsin (sekopäisen hohotuksesi kera) saati vangit?

        Vankilassa voi olla turvallisempaa. Sueklä toimii LAKI. Siksiköhän? Eli Kupittaalla rikotaan lakia


      • Anonyymi
        hoitaja30v. kirjoitti:

        siihen ,että ketään ei pidettäisi kalliissa hoidossa ilman syytä.
        Miten on mahdollista ,että esim Niuvasta tai Mustasaaresta tuleville aletaan antaa taannuttavaa "hoitoa" eli viedään heiltä jo oppimansa vapaus ja itseluottamus,rajoittamalla heitä ankarammin kuin em. hoitolaitoksissa ,joissa he ovat saavúttaneet luotettavan potilaan tason.
        Edes lääkärikunnalla ei ole selkeää käsitystä siitä mitä potilaat ovat oppineet ko hoitolaitoksissa ja mitä vastuutehtäviä heille on siellä jo annettu.Kyllä mielisairaalan pitkäaikaisosaston lääkäreitä ei kiinnosta muu kuin paperibyrokratia ja sellaiset lääkärit näytään syötävän ulos puskissa olevista mielisairaaloista ,joilla olisi muutakin sanottavaa hoitoon kuin henkilökunnan kalloon mahtuu.

        Siksi koska psykiatrit on sadisteja, ja heidän tejtävä on tuottaa max kärsimykset annetqan toivoa, sotten bedetään pois ja taas ananetaan toivoa ja vedetään pois, eli psykolokista kiditusta koko psykiatria on ja suomelle oikea paikka on siperia minne mennä sadismiaan harjottaa,


      • Anonyymi
        kamikaze_evp kirjoitti:

        Tuolla asenteella "homma pyörii". Kun on "hullu" puhuu kukaan ei usko, kun Stubb puhuu kaikki uskovat. Kaikki vääryydet instansseissa kuin instansseissa voivat jatkua kymmeniä vuosia, kunnes "luku" tulee täyteen ja kaikki "paljastuu". Ts. "ruumita" kuvannoillisesti tai oikeita riittävästi.
        On olemassa tapaus ja koe Yhdysvalloista, jossa ns. "terveet" opiskelijat "vietiin" tekaistulla diagnoosilla omasta tahdostaan ns. "hulluinhuoneelle". Olivat siellä aikansa potilaina, eivätkä "palaneet".
        Oli enemmän kuin lähellä, etteivät palanneet, sillä heidän "ulossaaminen" sieltä oli enemmän kuin vaikeaa, vaikka takana olivat kaikenmaailman professorit ja tohtorit selittämässä asian oikeaa laitaa.
        On vielä huomioitava, että kyseessä ei ollut edes mikään totalitäärinen kommunistivaltio kuten esim. Neuvostoliitto, jossa ns. "toisinajattelijat" eristettiin psykiatriseenhoitoon "vääristä mielipiteistä". Ehkä se laskettiin siellä tosiaankin "sairaudeksi" ettei kyseinen sosialistinenvaltio ollut "Paratiisi" maan päällä. Jos murehditaan itsensä kipeiksi eläinten kohtelua ja olotilaa, missa on ihmisen kohtelun oikeellisuuden kyseenalaistaminen. Hänen, joka viettää aikaansa 24/7 siellä missä onkaan. Paras "oppimestari" humaanisuuden taidossa" on "oma nilkka".

        Kaikki kestää aikansa ja jonain päivänä psykiatria loppuu, kun ensin psykiatrit massamurhaa
        Ihmisiä ,nyky psykiayria kielletään kuten juutalais vainoihin akitoinut eugenisti psykiatria 6 miljoonaa kaasutettuaan, jonka jälkeen psykiatria vain pikkusen muutti teoriaansa ja lopetti suoran tappamisen, mutta rasismi eli ihmisten laimaaminen ei koskaan koululääketoeteestä lopu koska se tuottaa 11 biojoonaa rahaa, kunnes valtio lopettaa sokeuden omalle ajalleen ettei nyky psykiatria ole kuin samaa juutalaisvainoa.

        Juutalaisetkin vaati psykiatreja korjaamaan silmävåri pigmentistään saamiaan hullun papruja. Psykiatrit vastasi, sairauden tunnottomia, pidätettävä ja niin heidät vietiin mielisairaalaan sterilitavaksi ja sieltä kaasutuskeen ja koko prosessin ohjasi psykiatrit,

        EUGENISTI PSYKIATRIAN OPIN SAANEET PROFESSORIT OLI SUOMESSAKIN VIROISSAAN VIELÄ 1980 LUVULLA JA HE KEHITTI NYKY PSYKIATRIAN EIGENISMI 2 SEN.

        TRAUMOILTA JA STALIN PIDÄTYKSILTÅ VOITTE VÄLTTUÄ JOS KÄYTÄTTE VAIN JA AINOSTAAN YKSITYISMTERVEYTTÅZ ETTEKÄ LEIMATTUINA TULE KOSKAAN SAAMAAN VAOTION TERHEUDELTA KUIN SATALIN PIDÄTYKSIÄ,
        MUISTAKAA SUOMI ON SAIRAS KUIN NAZI SAKSA SILLE ON TURHA PUHUA OIKEUS LAITOKSET ON SOSIALISTISIA IRVIKUVIA OIKEUSLAITKSISTA.

        KOLHUN JA KOVAN SUOMI TARVITSEE KUNNES SILLE TULEE HITUSEN OMAA TUNTOA JA SE ALKAA PARANTAA KANSALAISTEN OIKEUTTA ELÄÄ ILMAN STALIN PIDÄTYKSIÄ.


    • nähty

      ...olen nähnyt sen suljetulta,kroonikko-osastolta ja avopuolelta.
      Sitä en todella tiedä miksi olet pakko-hoitoon joutunut,mutta ilman syytä ei sinne pääse kun täytyy olla papereita pilvin pimein,että pääsee avo-osastolle edes lepäämään.
      En kuitenkaan itse ole ollut asiakkaana sairaalassa,vaan ystäväni.Hänelle on ovet auki ja tilaisuus tulla ja mennä.Tosin tietyn auki-olon jälkeen on soitettava ovikelloa.
      Kupittaalla on myös huumepotilaita,jotka ovat usein suljetulla,oman itsensä parhaaksi.En ole hoitaja enkä lääkäri,mutta olen kiitollinen sairaalalle,joka on auttanut todella lämpimästi ja kiitettävästi ystävääni.

      • Anonyymi

        Ita yksi lasku. Mene tietokoneen viereen avaa Word tee samanlainen. Vaihda tilinumero omaksi. Exel taukukko lisätään siihen alas. Koulukaisetkin osaavat tuon. #eliälätee

        muistutan koululaiset tuosta saa 5 vuotta vankilaa äljää tehkö vaikka kuka tahansa yllyttäisi


    • terve mieli terveessä kehossa

      joo mulla oli semmonen homma että kärsin kotonani henkisestä väkivallasta ja laiminlyönneistä.Muistan olleeni ekaa kertaa todella masentunut 9 vuotiaana .Makasin silloin öisin sängyssä ja itkin ja toivoin että vanhempani kiinnostuisivat minusta ja tulisvat edes joskus luokseni.Itkin siihen asti kunnes olin14-15 vanha ja edelleen henkinen väkivalta jatkui.
      Olin jatkuvan kritiikin kohde ,olin aina viallinen ja vääränlainen.Joten yritin itsemurhaa.
      En kuitenkaan siinä onnistunut koska äitini löysi minut ja toimitti sairaalaan.Pelastuin täpärästi.
      Minua ei kuitenkaan laitettu asian tiimoilta hoitoon tai terapiaan.

      Vasta pari vuotta myöhemmin kun olin jo itsenäistymässä eli saanyt unelmieni opiskelupaikan ja työpaikan ja olin hakemassa omaa asuntoa,äitini hommasi minut pakkohoito papereilla pakkohoitoon.

      Ihmeellistä sinänsä sillä olin onneni kukkuloilla saatuani oman elämän ja tunsin voivani tehdä mitä vain.Olin saanut siihen mennässä kaiken paitsi oman asunnon.Olin suljetulla osastolla 3 vkoa ja minut haettiin koulusta koska äitini oli onnistunut vakuuttamaan koulun lääkärin siitä että minä olin vaaraksi itselleni.

      Väite oli kerrassaan naurettava koska olin opiskelemassa rakennuspuolella jos todella olisin halunnut riistää oman henkeni se olisi sujunut nopeasti laittamassa ranteet vaikka sirkkeliin.
      Mut jooh kukkuu.
      Olin siis suljetulla 3 vkoa ja minussa ei todettu vikaa.Minullakin oli kaikki kiellot päällä.
      En saanut keneenkään yhteyttä eivätkä muut saaneet yhteyttä minuun.Totaalinen vapauden riisto.
      Kun sitten kävi ilmi että olenkin päästäni stabiili ja tasapainoinen ja että pakkohoito paperitkin olivat vielä laittomat ,tapasin sitten sairaalan lakimiehen joka kysyikin minulta haluaisinko tarttua jatkotoimenpiteisiin ja viedä asia oikeuteen ja olisin täten taistellut vanhempiani ja tarpeetonta vapauden riistoa vastaan.
      Itse olin kuitenkin jo sen verran loppu vanhempieni tempauksiin että halusin vain oman asunnon ja kauas heistä.

      Että tälläistä suomessa.Kun muksu koittaa tappaa itsensä passitetaan himaan ja kun oot saanu elämälles suunnan sut passitetaan pakkohoitoon.
      Ja kaikki on mahdollista jos on vaikka alaikäinen kuten minä olin.

      Tsemppiä muillekin jotka on kokeneet saman.

      • Jogini

        Hei!
        Täällä taas Sipuli eli ketjun aloittaja.
        Olen itse mielenterveysalan ammattilainen, ja tiedän varsin hyvin pakkohoidon kriteerit. Niistä mitään en täyttänyt. En ollut vaarallinen itselleni tai muille, olin itse hoitomyöntyväinen, eikä mitään muutakaan syytä pakkohoitoon ollut.
        Näen edelleen painajaisia osastosta melkein joka yö.
        En osaa sanoa, mistä syystä verorahoja halutaan haaskata. Näyttää siltä, että ne, jotka tarvitsevat hoitoa, eivät sitä saa sitten millään, mutta ne jotka eivät, pistetään sinne väkisin. En ymmärrä. Onko vielä muita, jotka olisivat olleet Kupittaalla?


      • Vainvieraana

        En ole ollut muutoin kuin vierailemassa kahdesti 90-luvun lopulla tuttavaani katsomassa. Todella kummallisia kokemuksia ja fiilis koko paikassa. Hoitajat istuu kuin vanginvartijat kopissaan ja muutenkin hyvin kummallinen paikka. Olen kahdessa muussakin vastaavassa paikassa vieraillut ja tämä oli kyllä kuin Yksi lensi yli käenpesän -leffasta tunnelmaltaan. En ihmettele, että näet painajaisia. Melkein näen itsekin, vaikka kävin vain kääntymässä. Ihanaa, että olet poissa tuolta!!


      • Todella omituista........ mutta niinhän julkinen terveydenhuolto Suomessa on. Pääsääntöisesti ketään itsemurha kanditaattia ei noin vaan kotiuteta.... No tota, mut kotiutettiin mutta jouduin vastaamaan lukuisiin kysymyksiin ja vakuuttamaan että se oli vaan hetkellinen masennuspuuska enkä enää ajattele samoin.... No joo. Mietin uutta jaksoa tällä hetkellä kun on liian vaikeaa eikä ulospääsyä näy.
        On se perkele kun elämä on rahasta kiinni! Jos sitä olisi edes lähestulkoon tarpeeksi varmasti vähentäisi masennusta. Ja nälkää ja monta muuta asiaa. Ja ennen muuta lisäisi yleistä hyvinvointia! Ei kukaan pärjää peruseläkkeellä. Loppukuu ollaan syömättä ottaen huomioon että elätän vielä narkkari poikani sillä pikku eläkkeellä eli on syytä synkkiin aatoksiin.


      • Anonyymi
        Jogini kirjoitti:

        Hei!
        Täällä taas Sipuli eli ketjun aloittaja.
        Olen itse mielenterveysalan ammattilainen, ja tiedän varsin hyvin pakkohoidon kriteerit. Niistä mitään en täyttänyt. En ollut vaarallinen itselleni tai muille, olin itse hoitomyöntyväinen, eikä mitään muutakaan syytä pakkohoitoon ollut.
        Näen edelleen painajaisia osastosta melkein joka yö.
        En osaa sanoa, mistä syystä verorahoja halutaan haaskata. Näyttää siltä, että ne, jotka tarvitsevat hoitoa, eivät sitä saa sitten millään, mutta ne jotka eivät, pistetään sinne väkisin. En ymmärrä. Onko vielä muita, jotka olisivat olleet Kupittaalla?

        Huomasitko että kaikkien kaskua ei makseta?
        Toimiva systeemi: otetaan potikaiksi tasaisin ajoin sosiaalihuollin asiakkaita. Miksi? Varma tulo. Koska Valtio maksaa.

        Joukkoon normaaleja jottei ideaa huomata.

        Kaikki eivät saa sosiaalitukea.

        Poliitiikasta, uskonnosta ei saa puhua
        niillähän kumoaa kaiken


      • Anonyymi

        Äitisi oli akitoitu valtiolmme valhemainoksin uskomaan psykiatriaan tieeenä, jota se ei ole.


      • Anonyymi
        Jogini kirjoitti:

        Hei!
        Täällä taas Sipuli eli ketjun aloittaja.
        Olen itse mielenterveysalan ammattilainen, ja tiedän varsin hyvin pakkohoidon kriteerit. Niistä mitään en täyttänyt. En ollut vaarallinen itselleni tai muille, olin itse hoitomyöntyväinen, eikä mitään muutakaan syytä pakkohoitoon ollut.
        Näen edelleen painajaisia osastosta melkein joka yö.
        En osaa sanoa, mistä syystä verorahoja halutaan haaskata. Näyttää siltä, että ne, jotka tarvitsevat hoitoa, eivät sitä saa sitten millään, mutta ne jotka eivät, pistetään sinne väkisin. En ymmärrä. Onko vielä muita, jotka olisivat olleet Kupittaalla?

        Minulle tehtiin valtion tuntemttomien virkamiesten aikitoimana poliittiset hullun paprut.
        Tuntemattomat tojtorit akitoituina hyökkäsi kuin hyeenat tekee aivokalvon tulejduksesta hullun paprut odotus huoneeseen ja ryömin lattioita pitkin taksiin ja yksityiselle, ja se oli tqppqva qivokalvon tulehdus, valtio ei koskaan korjannut poliittisia huolun papruja, odtti aina seuraavaa tautia jota pilkkasi mielisairaudeksi ja taas odotus huoneesta yksitysielle ja se oli aivokasvain, aloin peltätä suomalaisuuttq koska sen näki ettå tohtorit oli akitoitu, silloin ei saa jäädä puolistautumaan vaan on heti mentävä siviatyneempään terbeyden hoitoon yksityielle,

        Sitä jatkui suomella 26 vuotta ja kun vanhemat kuoli muutin suomesta pois, koska en halunnut olla enää suomessa julkisterveyden brutaalin sadismin takia,

        Se siis saa käskyt tuntemattomilta virkamiehiltå kenelle tejdään hullun paprut,
        Oikeuksiaan vaatineet ja kantelun tejåjmeet vangitaan suomessa aina.
        Suomi ei ole valtio se on stalinistinen menttaliteetiltaan benäläinen valtio ja juokinen on sorto soviet.
        Suurin ongelma on suomalaisuus pelko joka siitä tulee katson aina suomalaisen nähtyäni, onko se sadisti, totean ei ole, eli ainaostaan suomen valtio on sadisti, ei kansa.

        Isänmaan vihaan suomi valmistaa kansaansa psykiatrialla ja saattaa maksaa ne itsenäisyydellään jos luoja suo, psykiatrit kuuluu vankilaan ihmisoikeus rikoksistaan, ja vanhemmiten olen ajatellut ettei maapallo tarvitse suomen kaltaista pahaa valtiota.


    • Nimetön

      Miksi sellainen sinulle annettiin, kuulostaa todella oudolle!

      • Jogini

        Perusteluna kommunikaatiokieltoon oli se, että olisin kuulemma soitellut ihan liikaa joka paikkaan ja siitä olisi ollut hoidolleni haittaa. Koin erittäin ahdistavana sen, etten voinut ottaa rakkaisiin ihmisiin yhteyttä ahdistavasta paikasta. Onneksi ystäväni ja sukulaiseni oppivat pian soittamaan itse sairaalaan.


      • Anonyymi
        Jogini kirjoitti:

        Perusteluna kommunikaatiokieltoon oli se, että olisin kuulemma soitellut ihan liikaa joka paikkaan ja siitä olisi ollut hoidolleni haittaa. Koin erittäin ahdistavana sen, etten voinut ottaa rakkaisiin ihmisiin yhteyttä ahdistavasta paikasta. Onneksi ystäväni ja sukulaiseni oppivat pian soittamaan itse sairaalaan.

        Minulle asetettiin heti puhekielto muille potilaille koska olen antipsykiatristi,
        En saanut ilmoittaa alaikäoselle lapselleni mihin olin hävinyt iho poliota josta 2 miestä podätti mimut kostsi valituksestq.
        Lapseni oli varma että äiti on jäänyt auton alle ja kuollut ja itki itsenså uneen.

        Noidatin puhelieltoa jonka psykiatri itse antoi häntä itseään kohtqqn ja tietenkin psykopaatti oli kirjoittqnut potilas ei puhu mitåån, täå on psykoosin merkki, ja itse antoi puhekiellon jota noudatin häneen itseensä janhenikilökuntaan, sillä minut vietiin snne sadismia ja kiditusta harten, ei sitå varten että he ooisi halunkeet tutstua, siksi minulla oli erityinen simputus ja kyykkyytys päällä

        Kun suopatellen kysyin tosita potialsta ostamaan minulle postimerkkeja kiejevälineitå kanttiinista että voisin lapselleni kirkeitse ilmoittaa missä olen, hoitaja säntåsi salantien
        Sinulla on puhekileto kaikille ja rangaitusksena postimerkkien osto pyynnöstä minut vietiin putkaselliin ilmattomalle kulioatjalle rangaitusksens erstys selliin ja sain siitå rakkotuoejdksen, ajttelin ettå kyllä suomalainen on puhdas benäläinen kiduttaja sadisti luonteeltaan ja juuri tämä venäläisyys saa juokisen toimimaan kuin stqlin ja uskokaa suomekn jerrat nauttii tqllqisesta kansan kiduttamisesta, siksi jumalan tulisi palauttaa suomalaiset siperaan takaisin, sillå suomi on ja tulee pysymään kauhu haltiona psykiatriaa pooitikkaan käyttåvänä juokisterveys sosialismina ja siksi ainoa keino on että jumala purkaa sumen itsenäisyys sopimuksen talalinen julkisterbeys joka pidättää kritikot kuluu ja pitäå kuulua benäjään, niin saa virkamiejet omaa lääkettåån ja heidät hiedään sieriaan vankilaaan

        Ja aikostaan siperian reissu sivistää suomen herran ja sieltå tilituaan suomen herra ei ole kiiluva silmä sadisti hullu joka pidättåå jokaisen kriitkon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle asetettiin heti puhekielto muille potilaille koska olen antipsykiatristi,
        En saanut ilmoittaa alaikäoselle lapselleni mihin olin hävinyt iho poliota josta 2 miestä podätti mimut kostsi valituksestq.
        Lapseni oli varma että äiti on jäänyt auton alle ja kuollut ja itki itsenså uneen.

        Noidatin puhelieltoa jonka psykiatri itse antoi häntä itseään kohtqqn ja tietenkin psykopaatti oli kirjoittqnut potilas ei puhu mitåån, täå on psykoosin merkki, ja itse antoi puhekiellon jota noudatin häneen itseensä janhenikilökuntaan, sillä minut vietiin snne sadismia ja kiditusta harten, ei sitå varten että he ooisi halunkeet tutstua, siksi minulla oli erityinen simputus ja kyykkyytys päällä

        Kun suopatellen kysyin tosita potialsta ostamaan minulle postimerkkeja kiejevälineitå kanttiinista että voisin lapselleni kirkeitse ilmoittaa missä olen, hoitaja säntåsi salantien
        Sinulla on puhekileto kaikille ja rangaitusksena postimerkkien osto pyynnöstä minut vietiin putkaselliin ilmattomalle kulioatjalle rangaitusksens erstys selliin ja sain siitå rakkotuoejdksen, ajttelin ettå kyllä suomalainen on puhdas benäläinen kiduttaja sadisti luonteeltaan ja juuri tämä venäläisyys saa juokisen toimimaan kuin stqlin ja uskokaa suomekn jerrat nauttii tqllqisesta kansan kiduttamisesta, siksi jumalan tulisi palauttaa suomalaiset siperaan takaisin, sillå suomi on ja tulee pysymään kauhu haltiona psykiatriaa pooitikkaan käyttåvänä juokisterveys sosialismina ja siksi ainoa keino on että jumala purkaa sumen itsenäisyys sopimuksen talalinen julkisterbeys joka pidättää kritikot kuluu ja pitäå kuulua benäjään, niin saa virkamiejet omaa lääkettåån ja heidät hiedään sieriaan vankilaaan

        Ja aikostaan siperian reissu sivistää suomen herran ja sieltå tilituaan suomen herra ei ole kiiluva silmä sadisti hullu joka pidättåå jokaisen kriitkon.

        Ei me jakseta taistella suomesta ihmisoikeus valtiota kun ei meillå ole okeuslaitoksiakaan, kuin nuo oikeuden irvikuvat avi eli nukkeoikeus laitos josta on ainoastaan haittaa meille ja ne yhtyy aina valtioon eli ei ole edes oikeus laitoksia,
        ei vakuutuksia, ei mitåån turvaa eli se joka kuvittelee että julkistohtori joskus sivistyy, on väärässä, kilpailuton julkinen on KGB tå vastaava pidåtys konttori, jossa sosalistit on töissä, joten se tulee aina olemaan isänmaan pelkoa ja vihaa kansalle tuottava ja hoitaa van sossikat ja virkamiehet, kuten soviet koneisto siksi suomella ei sosialisti paratiisina ole pienintä ongelmaa sulautua venäjään, länteen tallainen valtio ei kuulu, koska suomessa ei ole edes länsimaiden mukaista vakuutus terveyttä valinnan vapaudesta puhumattakaan, eli koko virkamiehsitö jatkaa kansan sortoa kuten 50 luvun moskova.


    • Kupittaasta

      Vaan Halikon Märystä on kokemuksia ja turha juttu sekin ja aikaa on kulunut, mutta asia vaivaa vieläkin. Vähänkään ammattimaisempi ihminen heittelee helposti latteuksiaan, että hoiton on pitänyt olla perusteltua, koska näin ollaan toimittu ja tarpeen mukaan osaavat kyllä puolustella toisiaan. Itse valitin ja kehoitan valittamaan lääninhallitukselle. Netistä saa ladattua kantelulomakkeen ja valittamienn on maksutonta ja vaivatonta. Lääkäreiden vastarntaan saat tottua jo tässä vaiheessa, mutta pidä pintasi ja peruste jääkylmästi ettei hoidon edellytykset ja mielenterveyslaki ole toteutunut.

      http://www.laaninhallitus.fi/intermin/lomakehakemisto.nsf/formsbbfinlh/B9A190BC626E19A1C2256E770040F5E3

    • Elämää vain :)

      Mä vietin noin17 vuotta sitten osan aikaa suljetulla ja siitä hetken päästä avolle.Ei mulla ollut mitään suurempaa valittamista.Kesti aikansa kyllä tottua suljettuihin tiloihin.Tupakkaa polteltiin salaa vessassa,joka johti konflikteihin hoitsujen kanssa :)

      Lauantaisin pääsi saunaan,se rentoutti.Tätä mahdollisuutta ei ollut lasten psykiatrisella.Siellä viivyin muutaman kuukauden.Sitten siirto nuorten osastolle.

      Silloin tein tuttavuutta erään Heidin kanssa,joka oli erään cheerlearder ryhmän tanssija.Olin ihastunutkin,mutta en kehdannut puhua silloin,tosi kiva tyttö.Katsottiin leffoja yms.se taisi olla mua vuoden-kaksi vanhempi.Oltiin kai kumpikin hieman villejä,niin joudutiin hetkeksi sinne hoitoon :) olin silloin jotain kolmetoista-neljätoistavuotias.

      Elämä kohteli mua hyvin,ei sen enempää enää laitoshoitoja.

      Nykyään takana jatkuvaa työelämää ja elämästä nauttimista.

      Jos tuonne joutuu,ei se paha paikka ainakaan silloin ollut.Puhuttiin vaan,että mä olin niin villi,että mut oli pakko pysäyttää.Se kai se syy sitten oli,kun en ikinä mitään lääkkeitä siellä saanut.

      Toki alkuun kaikki tuntui synkältä,kun vapaus meni,mutta kun tein tuttavuutta potilaisiin ja hoitajiin,niin se helpotti.Lomat kun pyöri,niin se oli jo täyttä iloa.Karattuakin tuli toki pari kertaa...Siitä sitten vierihoitoa,omat vaatteet pois ja päälle sairaala-asu rangaistukseksi :) Lomatkin paloivat,piru vie.

      Terkkuja vielä siellä samaan aikaan olleille,erityisesti Heidille :)

    • häiriöinen

      Heippa sinä Ketjun aloittaja! Olen ollut Kupittaalla hoidossa eniten ehkä akuutilla avolla eli A2:sella, mutta myös samalla osastolla kuin sinä olen ollut parilla muulla osastolla. En halua sitä tässä identifoimisen mahdollisuuden vuoksi sanoa. Olen kritisoinut kupittaan mielisairaalan hoitoa laajastikkin. Siihen en voi ottaa kantaa olitko turhaan hoidossa vai et, koska en sinua tunne. Mutta yleisesti voin sanoa, että koko sairaalan hoitosysteemit ovat jämähtäneet ja kaipasivat uudistamista. Tuntuu, että osastot ovat monelle hoitajalle suojatyöpaikkoja. Eivät ehkä ole kestäneet enää avohoidon puolella.

      Hoitoahan kupittaalla ei mielestäni tarjota vaan kyse on lähinnä "säilyttämisestä". Tähän tietenkin joku sanoisi, että jos kyse on akuutti osastosta ei niissä voidakkaan tarjota minkäänlaisia terapioita yms. Psykiatrisessa sairaalassa hoito voi kuitenkin olla paljon muutakin kuin jatkuvat kahdenkeskiset keskustelut hoitajien kanssa. Sekin olisi jo paljon jos hoitajat olisivat läsnä potilaiden arjessa, eivätkä olisi sulkeutuneet kansliaan.

      Tiedän kyllä, että hoitajilla on paperitöitä, mt. puolen potilaskirjaukset ovat pitkiä. Koska kuitenkin itsekkin omaan hoitaja taustaa osaan kyllä arvioida minkä verran tämänkaltaisiin töihin päivästä kuluu aika. Muutkaan mahdolliset paperityöt eivät selitä hoitajien kansliassa viihtymistä.

      Koin myös useat hoitajat hyvinkin pelottaviksi. Vaikka en todellakaan ole kovinkaan ihmisarka. Lisäksi koin, että potilaita kohdeltiin alentuvasti ja nöyräättävästi. Minäkin palaan edelleent tilanteisiin mitä koin A1:sellä vaikka siellä olostani on jo enemmän kuin vuosi aikaa. Silloin kun olin paljon sairaalassa. Koin hoitoni siellä hyväksi. Vasta jälkeenpäin olen ruvennut kyseenalaistamaan hoitoani ja sen laadukkuutta.

      Toivoisin, että hoitajat siellä miettisivät, että tekevätkö he todella työnsä siellä niin, että se on potilaiden edun mukaista.

      Olen itse selvittänyt oman henkilökohtaisen suhteeni Kupittaan sairaalaan ja enkä ole "kaunainen" omasta hoidostani siellä. Enemmänkin tällä hetkellä mietin muiden potilaiden asemaa siellä. Minulle hyvin tärkeä arvo on ihmisoikeudet, joka tarkoittaa minulle käytännössä sitä, että kuuluun amnestyyn ja osallistun sen toimintaan voimavarojeni mukaan. Lisäksi kuulun suomen ihmisoikeusliitton lähinnä siis maksan tukijäsenmaksua. Oman sairastumiseni myötä minulle on noussut todella tärkeäksi arvoksi mielenterveyspotilaiden oikeudet ja heidän ihmisarvoinen kohtelu.

      Vaikka mt. potilaalla on harvoin resursseja puolustaa omia oikeuksiaan ja varsinkin kun kyse on sairaalassa tapahtuvasta hoidosta niin asia on vaikea. Turussa ei tällä hetkellä ole järjestöä joka aktiivisesti ajaisi potilaiden aseman parantamista mt.hoidossa. Sellaiselle kyllä olisi suurta tarvetta, jotta nimenomaan esim. sinun tapauksesi kaltaisiin asioihin voitaisiin puuttua. Yksin on kenenkään vaikea lähteä asiaa ajamaan, mutta jos takana olisi järjestön tuki ja kontakti olisi tilanne helpompi.

      Niin mielenterveydenkeskusliiton lakimieheltä voi kysellä neuvoja jos haluat tehdä asiasta virallista valitusta. Lisäksi turun kaupungilla on varmasti potilasasiamies hän auttaa myös tekemään hoidostasi muistutusta jos niin haluat.

      On surullista, että turussa ei yksikään järjestö ole selkeästi ottanut vastuuta siitä, että ajaisi selkeästi mt. hoidon laadun parantamista.

      • Ihmetellätäytyy

        Minäkin olen ollut mielisairaalassa. Henkilökuntaa on, siis omissa tiloissaan ja tuntuvat olevan hyvinkin kavereita keskenään. Potilaat vaan nököttävät omissa oloissaan, säilössä. Jos on jotain asiaa tai mieleen tulee vanhoja pahoja juttuja annetaan lääkettä. Jäi käsitys ettei heitä minun asiat kiinnosta. Terapiasta sain avun. Mtt:ssä vähän sama meininki kuin osastolla.


      • Kontrollia_ei_apua
        Ihmetellätäytyy kirjoitti:

        Minäkin olen ollut mielisairaalassa. Henkilökuntaa on, siis omissa tiloissaan ja tuntuvat olevan hyvinkin kavereita keskenään. Potilaat vaan nököttävät omissa oloissaan, säilössä. Jos on jotain asiaa tai mieleen tulee vanhoja pahoja juttuja annetaan lääkettä. Jäi käsitys ettei heitä minun asiat kiinnosta. Terapiasta sain avun. Mtt:ssä vähän sama meininki kuin osastolla.

        Ei psykiatrian tarkoitus ole auttaa sinua vaan kontrolloida hiljaiseksi pelottelemalla ja usein "lääkkein" (stimulantein tai sedatiivein). Ulkomailla voivat sähköshokittaa ihmisen passiiviseksi.


      • Ihmetellätäytyy kirjoitti:

        Minäkin olen ollut mielisairaalassa. Henkilökuntaa on, siis omissa tiloissaan ja tuntuvat olevan hyvinkin kavereita keskenään. Potilaat vaan nököttävät omissa oloissaan, säilössä. Jos on jotain asiaa tai mieleen tulee vanhoja pahoja juttuja annetaan lääkettä. Jäi käsitys ettei heitä minun asiat kiinnosta. Terapiasta sain avun. Mtt:ssä vähän sama meininki kuin osastolla.

        joopa joo..... Juttu on kuitenkin niin että tämä koskee kaikkia sairaaloita. Hoitajat pysyvät kopissaan mihin on pääsykielletty eli ovelta pitää huudella jos tarvitsee jotain. En ole mitään paperi hommia pannut merkille........ lähinnä juoruamista ja paljon neuleita siinä kopissa syntyy!
        Ne liikkuu jos summeri soi jossain mutta muuten niitä ei liika näy. Mutta Suomi on yksi kehitysmaista vaikka sitä ei virallisesti tunnusteta, asia on kuitenkin näin ja jokaisen on se otettava niin kuin se on.
        Äärettömän kallis banaanivaltio. Toivon että asiat menevät oikein ja pääsen takaisin kotiin. Suomessa ei ole mitään mistä pidän.....
        Olen myös asunnoton. Turku ei järjestä mitään muuta kuin spurgujen yömajan mihin en luonnolisestikaan mene eli koitan hommata itseni leikkaukseen Helsinkiin. Siellä on järjestetty myös "tilapäisasuminen" muillekin kuin alkoholisteille.
        Meni asiasta sivuun mutta olen miettinyt Kupittaata lähinnä asunnottomuuden takia. Tietenkin minulla on depressio joka kummasti helpottaisi jos eläke nousisi vaikka tonnilla kuussa!


      • Anonyymi

        Sanoit psykiatria kupittaalla kaipaa uudistusta, ei sadismia ja kidutusta voi uuditaa, psykiatria tulee kieltää traumatisoivana isänmaan vihaa ja pelkoja ja traumoja synnyttävänä barbarosmina.
        Psykaitria ei ole tiede vaan joka ikinen iskulause ja tauti räätälöidään big farmassa, sen jälkeen kun löydetään paljin rahaa tuottava kemikaali, niin big farma miettii millainen valhe pitää keksiä, eli tauti näkymättömälle sisimmälle, jonka lääkkeksi sitå köytettään, samoin kuin ongelma jätteitä kuten litium jota on tosi kallista hävittää, niin siitä tehtiin lääke ja sen syöjästä ongelmajäte laitos, ei näin sairasta teoriaa voi uudistaa, koska se olisi huijauksen uudistamista ja tehostqmista, on vaan kasi vaihoätoehtoa, hiujari huuhaa psykiatria lopetetaan tai suomi ajetaan takaisin venäjän syliin, johon se brutaalina pidättäjänå osuu kuin nappi putinin kaulukseen, ei suomen itsenäisyyttå voida jatkaa enää, se on pahemmin sairastunut brutqlismiin ja perusteettomiin pidätyksiin kuin itse stalin, eihän tätä voi uudistaa eikä korjata, eli anoa oikea ratkaisu on sama kuin nazi saksalle että suomesta tulee loppu, koska tää on herra valtio, jolle ihmisoikeudet on aina ollet roskaa koko itsenäisyyden ajan.


    • Näin aikaisemmin

      Aikaisemmin Suomessa oli väestömäärään nähden maailman eniten mielisairaalapaikkoja. Jostain syystä Neuvostoliiton hajottua, alettiin Suomen mielisairaalajärjestelmää purkamaan 1990-luvulla ja käsittääkseni paikkoja on vain kolmannes silloisesta. Meno oli kamalaa pienemmällä paikkakunnalla, jossa asuin, koska paikat piti saada täyteen ja henkilökunta työllistettyä. Tiedän, että pakkohoitoon saattoi joutua tutkimatta, diagnoosi keksittiin ja potilaskertomus väärennettiin. Henki saattoi tuolloin olla vaarassa, jos henkilön todellinen vaiva oli esim. se, että hän oli joutunut väkivallanteon uhriksi. Näet oli niin, että fyysinenkin vamma katsottiin henkiseksi. Jos näitä asioita alettaisiin tutkia, tutkijan on mahdoton tietää, mikä on valhetta potilaskertomuksessa ja mikä ei, ainostaan potilaat itse voisivat valaista asiaa.

      • Kokemusta on..... Ei se papereiden väärentäminen lopu! Ja sitten kun meillä on tämä "epäpyhä kolminaisuus".... asiat järestyvät virkamiesten kannalta hyvin kätevästi. Tappele sossun kanssa, siis pelottele siltä paskat housuun se soittaa terkkarille että henkilö on ympäristölle vaarallinen ja sitten sulla onkin kohta poliisit oven takana jotka kuskaa eri terkkarille missä päivystävä "lääkäri" ottaa puhelimessa sanelun sossulta eli yksinkertaisesti vääntää paperit sopivaksi ja sitten lähdetään lähimpään tempputaloon kolmeksi päiväksi.
        Missään vaiheessa uhria ei kuulla. Kyylätään se kolme päivää käytöstä ja sitten kun lähtö koittaa on aika homma pakottaa laitos maksamaan taksi kotiin mistä on väkivalloin viety...... Hyvä Suomi!


    • huomio

      Jos osastolla alkaa olla liian tyhjää, sinne täytyy saada potilaita.

      Sairaalassa hoidetaan lääkäreiden aiheuttamia sairauksia, joita he lääkkeiden muodossa aiheuttavat, ei itse potilaita. Hoitajaparatkaan eivät tajua tätä.

      Vierestä seurannut omainen.

    • Pakkohoito on tuttua

      Kupittaan suljettu on kyllä varsinainen vankila, lääkkeiden pakkosyöttölä ja pelottelupaikka.

      Ystäväni oli siellä useita kuukausia pakko"hoidossa". Hoitajat istuvat netissä, paitsi sitten kun on tullaan valvomaan lääkkeiden ottoa. Mitään hoitoa tai kuntoutusta siellä ei ole. Lääkäärivilahtaa joskus. Psykologin pakeille ei pääse. Ystävästini tuli niin pelokas, että pelkäsi että hänelle ei anneta niitä vakavaan fyysiseen sairauteen tarkoitettuja lääkkeitä.

      Hirveä paikka.

      Kupittaa on maineensa veroinen.

      • Anonyymi

        Ihan kaikki psykiatriset sairaalat on samojen mänttien yliviisaiden professorien alaisuudessa, eli kaikki ne on samalaisia kuvottavaa kuvottavampia gettojq, psykiatrit on maapalon pahimpia barbaareita, tåysin sivistymättömiä kuten edeltäjänsä eugenistit.
        Kannattaa tutustuq sonnestein instituutti ja psykiatrien T4 ohjelma, niin tajuaa ettå psykiatriaa eli totaali huijaamista ja patologista valehtelua jota psykiatria on ei tähänkään asti ole kukaan pystynyt kejittämään sivistyneeksi eikä totaali huijaamista ja patologista velehteluq saada huoemennakaan sivistettyä.
        Vale tiede ja vainoharhainen oppi on kiellettävå kuten sen isä eugenismi kiellettiin, muttq huijart teki nyky psykiateasta eugenismi 2 sen joka on samaa sadismia kuin eugenismi 1 jokq kiellettiin.

        Psykiatriassa eli valheessa ei ole säilytettåviä osia lainkaan.


    • stenkka1

      Minäkin kun jouduin ilman syytä *hoitoon* huomasin todellakin että ne *hoitajat* ovat todellisia pummeja, niitä oli yhdessä ostastolla aina noin 6-7 tyyppiä eivätkä tehneet yhtään mitään, kerran vartissa ehkä painoivat nappia lukitakseen ovia, ei mitään muuta, katsoivat vaan siellä telkkaria ja kahvittelivat päivät pitkät, aivan naurettavaa, ovatko nämä pummit *hoitajat* kenties jotain psykiatrien vähä-älyisiä serkkuja ja kavereita joille on annettu suojatyöpaikkoja, sitten psykiatrien on löydettävä tarpeeksi suuri määrä uhria *potilaita* joita toimittaa sinne maksamaan vähä-älyisten hoitaja kaveittensa palkkoja.

      • oikeassa olet stenkka1. Kaikki kaupungin sairaalat ja terkkarit ovat suojatyöpaikkoja. Vaikka kuinka rautalangasta vääntäisi katsotaan silmät pyöreinä ja koitetaan ymmärtää että jollain on oikeasti akuuttia asiaa!
        Kuka tämän paskan siivoaa? Epäilen pahasti että tilanne pysyy tämmöisenä päivien loppuun asti. Akuuttiin vammaan saa hoitoa muuten saa ihan rauhassa huvitella huoneessaan ja mihin nyt jaksaa käpytellä. Kukaan ei välitä.


      • Anonyymi
        LaGitanadeAndalucia kirjoitti:

        oikeassa olet stenkka1. Kaikki kaupungin sairaalat ja terkkarit ovat suojatyöpaikkoja. Vaikka kuinka rautalangasta vääntäisi katsotaan silmät pyöreinä ja koitetaan ymmärtää että jollain on oikeasti akuuttia asiaa!
        Kuka tämän paskan siivoaa? Epäilen pahasti että tilanne pysyy tämmöisenä päivien loppuun asti. Akuuttiin vammaan saa hoitoa muuten saa ihan rauhassa huvitella huoneessaan ja mihin nyt jaksaa käpytellä. Kukaan ei välitä.

        Julkisterveys on kilpailuton kommunismi ja se toimii kuin soviet kauppa,
        Erikois lääkäri lähetteet menee puhelin soitlla takaovelta virkamiehille kuin soviet kaupan sisäfileet ja ne jotka etuoveota tulee saa sen arvon mukaan onko he virkamiesten suosiossa vai ei syötäviä puoli hapanneita läskin kappaleita
        Kriitikot ja ihmisoikeus korjauksia vqatiavat pidätetään kuin rikolliset poliisi voimin jo eteisestä kostoksi koska ovat paratiisi julkisesta ja paratiisi valtiosta valittaneet.

        Kaikki on kuin stalinismissa, rakennuset ovat ainaot lämsimaiset ja tekniikka, koska ne on markkinatalous valmistanut, mutta sisällä on kunnon neukkula asenne, koska kilpailuttomuudessa ja itsekehussa iksänsä kylpenyt julkinen on sortaja sadisti diktqatori ja yhtä kehitys kelvoton kuin psykiatria.

        Turha tässä on paratiisiksi suomea kehua, neukkula mikä neulkula, minä ainakin olen saanut julkiselta vain sadismia ja itkien olen odotus huoneesta jo poistnut kun on aivan selvästi ylemmät virkamiehet akitoneet sadistiseen hyökkäykseen jo odotus huoneeseen sadismiaan harjoittqmaan eli ivqnnaeet oireita psyykkseksi sitä jatkui 26 vuotta rintapateissakin suomalais sadistit käski ainoana hoitona psykiatrille ja kun en mennyt 15.10.2013 kotiin tuli poliisi ja ambulanssi ja soviet finland vei minut 3 päiväksi mielisairaalaan jossa kysyttiin: aiotko jatkaa psykiatrian ja julkisen kritiikkiä, en vastannut tuollaiseen kulakeille sovietissa esitettyyn kysumykseen koska jos sanon aion, joidun putkaselliin, joten olin hiljaa,
        Silloin psykiatri katsoi minuun, ja sanoi, siinä tapauksessa katsomme että krittkkisi heikentää mielenterveyttäsi siinä määrin että sinut pidetäån laitoksessa jos jatkat kritiikkiä,
        Eli vankilassa, eli tämäkin uhkaus oli suora kopio kulaki neukkulasta.

        Onneksi perunkirjoitus vanhemmistani oli tehty ja seuraavana oltana lkotni ovea kolkutti tuntemqton laiha nainen, näin ovisilmåstå, tiesin jos avaan kyyti tulee ja en avannut
        Ja sen jälkeen pimeän turvin sähkölampun valossa pakkasin tavarani ja muutin suomesta pois, ja en ole pitkään aikaan sietänyt suomen itsenäisyyttä neukkula julkis julmuuden takia, jq en tule koskaan menemään suomen julkiselle, enkå tule koskaan asumaan suomessa sillä 26 vuotta julkis suomen sadismia riitti, räjähtäneet sappirakot, aivokasbaimet, välilevytyrät ja kilpis rquhas surkastumat kaikki aivan kaikki jouduin tutkituttamaan, maksamaan ja hoidattamaan ykstyisesti suomessa tai ulkomailla, verovaroin sain suomi paratiisi valtiolta vain ja ainostaan etukäteen harjoiteltua sadismia ja koko virkakunta on sinä mukana, avi oli pilkallinen ja sanoi muuta pois suomesta ellet ole tyytyväinen siihen että itse maksat, eli koko virkakunta oikeuslaitoksia myöden osallistuu päätöksen tekoon kuka on arvollinen julkisen hoitoon ja kenet ajaetaan sadismilla ulos odotus huneesta yksityiselle,

        Virtsatkin kaatoivat suoraan lavuaariin jos julkiselle vein, näin oli 26 vuotta js koskaan en elävänä siihen neukkulaan palaa sadismin tikkatauluksi tikun nokkaan.


      • Anonyymi
        LaGitanadeAndalucia kirjoitti:

        oikeassa olet stenkka1. Kaikki kaupungin sairaalat ja terkkarit ovat suojatyöpaikkoja. Vaikka kuinka rautalangasta vääntäisi katsotaan silmät pyöreinä ja koitetaan ymmärtää että jollain on oikeasti akuuttia asiaa!
        Kuka tämän paskan siivoaa? Epäilen pahasti että tilanne pysyy tämmöisenä päivien loppuun asti. Akuuttiin vammaan saa hoitoa muuten saa ihan rauhassa huvitella huoneessaan ja mihin nyt jaksaa käpytellä. Kukaan ei välitä.

        Julkisterveys on kilpailuton kommunismi ja se toimii kuin soviet kauppa,
        Erikois lääkäri lähetteet menee puhelin soitlla takaovelta virkamiehille kuin soviet kaupan sisäfileet ja ne jotka etuoveota tulee saa sen arvon mukaan onko he virkamiesten suosiossa vai ei syötäviä puoli hapanneita läskin kappaleita
        Kriitikot ja ihmisoikeus korjauksia vqatiavat pidätetään kuin rikolliset poliisi voimin jo eteisestä kostoksi koska ovat paratiisi julkisesta ja paratiisi valtiosta valittaneet.

        Kaikki on kuin stalinismissa, rakennuset ovat ainaot lämsimaiset ja tekniikka, koska ne on markkinatalous valmistanut, mutta sisällä on kunnon neukkula asenne, koska kilpailuttomuudessa ja itsekehussa iksänsä kylpenyt julkinen on sortaja sadisti diktqatori ja yhtä kehitys kelvoton kuin psykiatria.

        Turha tässä on paratiisiksi suomea kehua, neukkula mikä neulkula, minä ainakin olen saanut julkiselta vain sadismia ja itkien olen odotus huoneesta jo poistnut kun on aivan selvästi ylemmät virkamiehet akitoneet sadistiseen hyökkäykseen jo odotus huoneeseen sadismiaan harjoittqmaan eli ivqnnaeet oireita psyykkseksi sitä jatkui 26 vuotta rintapateissakin suomalais sadistit käski ainoana hoitona psykiatrille ja kun en mennyt 15.10.2013 kotiin tuli poliisi ja ambulanssi ja soviet finland vei minut 3 päiväksi mielisairaalaan jossa kysyttiin: aiotko jatkaa psykiatrian ja julkisen kritiikkiä, en vastannut tuollaiseen kulakeille sovietissa esitettyyn kysumykseen koska jos sanon aion, joidun putkaselliin, joten olin hiljaa,
        Silloin psykiatri katsoi minuun, ja sanoi, siinä tapauksessa katsomme että krittkkisi heikentää mielenterveyttäsi siinä määrin että sinut pidetäån laitoksessa jos jatkat kritiikkiä,
        Eli vankilassa, eli tämäkin uhkaus oli suora kopio kulaki neukkulasta.

        Onneksi perunkirjoitus vanhemmistani oli tehty ja seuraavana oltana lkotni ovea kolkutti tuntemqton laiha nainen, näin ovisilmåstå, tiesin jos avaan kyyti tulee ja en avannut
        Ja sen jälkeen pimeän turvin sähkölampun valossa pakkasin tavarani ja muutin suomesta pois, ja en ole pitkään aikaan sietänyt suomen itsenäisyyttä neukkula julkis julmuuden takia, jq en tule koskaan menemään suomen julkiselle, enkå tule koskaan asumaan suomessa sillä 26 vuotta julkis suomen sadismia riitti, räjähtäneet sappirakot, aivokasbaimet, välilevytyrät ja kilpis rquhas surkastumat kaikki aivan kaikki jouduin tutkituttamaan, maksamaan ja hoidattamaan ykstyisesti suomessa tai ulkomailla, verovaroin sain suomi paratiisi valtiolta vain ja ainostaan etukäteen harjoiteltua sadismia ja koko virkakunta on sinä mukana, avi oli pilkallinen ja sanoi muuta pois suomesta ellet ole tyytyväinen siihen että itse maksat, eli koko virkakunta oikeuslaitoksia myöden osallistuu päätöksen tekoon kuka on arvollinen julkisen hoitoon ja kenet ajaetaan sadismilla ulos odotus huneesta yksityiselle,

        Virtsatkin kaatoivat suoraan lavuaariin jos julkiselle vein, näin oli 26 vuotta js koskaan en elävänä siihen neukkulaan palaa sadismin tikkatauluksi tikun nokkaan.


    • HEI!

      ei siel mitää sellast nappia kuule ole

    • seilit

      Tietäähän nämä, samanlaisia seilejä kaikki, varokaa vaan!

    • 45ygrb5hb ggg

      Joo, ja Kellokosken "sairaalan" tietyt osastot ovat täysin ihmisoikeuksien loukkaamiseen tarkoitettuja.
      Kyllä nyt perkele sentään täytyy mielisairailla olla vähintään samat oikeudet kuin vangeilla. Vangit pääsevät päivittäin vähintään tunniksi ulos. Mielisairaalassa näin ei välttämättä ole. Vangit saavat pitää yhteyttä vähintäänkin asianajajaansa. Mielisairaalassa ei.
      Vittu mitä touhua!

    • vapaa!

      Niissä sairaaloissa ei kannata ilmaista mielipiteitään eikä tunteitaan, sieltä pääsee paljon nopeemmin pois, kun nyökyttelee vaan ja on uskovinaan lääkäreiden ja hoitajien horinat, eikä sano vastaan missään, tottelee vaan niin kun robotit, lääkkeetkin on vaan paljon helpompi ottaa tai vähintäänkin esittää ottavansa, sen pahan olon kun vaan jaksaa kestää, niin tottelevaisuus palkitaan, kun ne joutuu pakosta kohta päästää sut pois, koska niillä ei riitä enää diagnoosit siellä pitämiseen, ja se lääkkeitten lyhyt pakkokäyttö sairaalassa ohittaa haitat, koska voit lopettaa miten haluut kun pääset pois ja sit kun et vaan suostu enää hoitoon etkä täytä pakkohoidon kriteerejä niin sulla on parhaimmassa tapauksessa koko loppuelämä vapautta, ja oot päässy vapauteen!

      • Juuri noin!

        Kupittaan hoitajissa vain murto-osa on todellisia ihmisiä. Aivopestyjä itserakkaita omaa ajattelukykyä omaamattomia idiootteja niistä suurin osa oli.


    • just joo

      Kun lukee yllä olevat tekstit voi todeta, että helposti löytyisi nytkin kriteerit hoitoon mielisairaalassa.

    • muumi3432423

      Avopuolella olin ja aika samoja kokemuksia kuin yllä. Syrjäytyneelle on varmaan ihan hyvä luoda arkiaktiviteetteja ja rauhoittaa henkisesti aika virikkeettömällä tilalla, mutta ainoa apu tuolla oikeasti tuli muilta potilailta. Oman lääkärin näin kerran hoidon alussa, ja koko prosessista jäi aika ankea kuva. Väliinpitämättömyys on sana joka jäi mieleen. Tuntui että olisi jollain vapaamuotoisella kesäleirillä, jossa leluja saa kun käy pyytämässä hoitajilta, muuten hoitajat joivat kahvia kopissaan ja kävivät välillä viettämässä keskusteluja yksittäisten potilaiden kanssa. Yksi hyvä ulkopuolinen hoitaja oli ja häntä näki ehkä kerran viikossa.

      • Puhutsä Kupittaatasta muumi? Tuo kuulostaa mulle hyvältä! Kun en tarvitse kuin asuinpaikan kevääseen asti. Avo-osasto? Mulle on hyvin tärkeää päästä minne nyt olenkin menossa silloin kun pitää. Jos se oli avo niin mikä osasto?


    • äjkkjä

      Minulla on vähän samanlaisia kokemuksia. Jouduin myös pakkohoitoon samalle osastolle johtuen siitä, että olin valittanut masennustani eräälle yleislääkärille. Ilmeisesti oirekuvaus riitti pakkohoitopäätökseen, koska olin vuosia sitten ollut hoidossa psykoosin takia. Pääsin tosin melko pian pois, koska olen selväjärkisenä ihmisenä kykenevä näyttelemään selväjärkistä. Kokemukseni mukaan mielisairaalassa suurin osa niistä ihmisistä on vain vähän hukassa itsensä kanssa ja viimeinen asia mitä he tarvitsevat, on voimakas pitkäkestoinen lääkitys ja autonomian loukkaaminen vapaudenriiston kautta. Tietenkin akuutissa psykoosissa on hyvä syödä jotain rauhoittavaa, mutta muuten tuo lääkekeskeisyys menee vähän ylitse. Todelliset ongelmat jäävät siinä sivussa hoitamatta, ja lääkkeiden sivuoireet lisäävät vain ongelmia. Lääkkeiden pakkosyöttäminen kyllä loukkaa ihmisoikeuksia. Minusta tuntui, kuin olisin joutunut johonkin narkkariluolaan, jossa ihmiset pakotetaan lääkeriippuvaisiksi vastoin tahtoaan. En ollut tuolloin edes mitenkään psykoosissa ja todellisuudentajuni oli nähdäkseni parempi, kuin minua hoitavilla psykiatreilla. Kokemus oli alentava ja haitallista henkiselle tasapainolleni. En todellakaan edelleenkään luota ihmisiin kokemusteni jälkeen. Opin pakkohoidossa lähinnä vain laskemaan leikkiä minua hoitavista puoskareista.Tämä ei ole mikään oikeusvaltio, kun ventovieraat ihmiset voivat noin vain päättää riistää täysin heille tuntemattomalta ihmiseltä vapauden määräämättömäksi ajaksi. Kyseessä oli lähinnä absurdi, kafkamainen painajainen. Minun ongelmani olivat siinä, miten saan tutkinnon valmiiksi, miten selviän rahaongelmistani ja ihmissuhdeongelmistani. Niitä ei mitenkään ratkaista lääkkeillä, mutta jostain syystä jouduin pakkohoitoon ( eli mielisairaalanhoitoon, jonka tarkoituksena on pakkosyöttää lääkkeitä vastentahtoiselle potilaalle), koska olin kokenut psykoosin nuorempana. Avohoidossa on ihan sama ongelma: puhut kaksisataa sivua ongelmistasi, ja psykiatrin vastaus on, että tämä ei tiedä mistä "sairauteni" johtuu, joten määräävät vain epämääräisiä lääkkeitä, joiden vaikutusmekanismeista he näyttelevät olevansa kovinkin tietoisia.He piehtaroivat niin syvällä keksityissä sairausluokituksissaan, että se vaikuttaa potilaasta jo lähinnä tragikoomiselta. Onneksi olen päässyt näistä ihmisistä eroon lopulta, opin kyllä pakkohoidon myötä että ei kannata ikinä luottaa psykiatrien tarjoamaan "hoitoon".

      • 12+5

        Näin se on. Aika helposti sinne joutuu kuukausikaupaksi "säilytykseen" ja neuroleptiraiskattavaksi jos jotakin mt historiaa on. Sairaalasta selviää vähimmillä mahdollisilla vaurioilla kun oppii tietyn kultaisen keskitien käytöksessään ja puheissaan.
        Älä puhu liikaa asioistasi siitä seuraa että potilaskertomuksessasi lukee; potilas luulee, väittää, kuvittelee..potilas on epävakaa, kiihtynyt, maaninen. Elä ole liian iloinen tai kiitollinen esim. siitä että joskus vaikka jälkiruoka on erityisen hyvää; tämäkin tulkitaan jonkinlaiseksi pakonomaiseksi kiihtymystilaksi. Vastaa lyhyesti ja asiallisesti, katso silmiin(muutoin olet välttelevä ja epäileväinen).
        Ymmärrän toki että sairaalajaksosta on hyötyä oikeasti psykoottiselle, mutta jokainen sairaalassa ollut tietää että ainakin 1/3 potilaista on vain masentuneita, ujoja, vaikeassa elämäntilanteessa olevia joista siellä väkisin leivotaan psykoottisia ja epävakaita.


      • ala-arvoista_sapuskaa
        12+5 kirjoitti:

        Näin se on. Aika helposti sinne joutuu kuukausikaupaksi "säilytykseen" ja neuroleptiraiskattavaksi jos jotakin mt historiaa on. Sairaalasta selviää vähimmillä mahdollisilla vaurioilla kun oppii tietyn kultaisen keskitien käytöksessään ja puheissaan.
        Älä puhu liikaa asioistasi siitä seuraa että potilaskertomuksessasi lukee; potilas luulee, väittää, kuvittelee..potilas on epävakaa, kiihtynyt, maaninen. Elä ole liian iloinen tai kiitollinen esim. siitä että joskus vaikka jälkiruoka on erityisen hyvää; tämäkin tulkitaan jonkinlaiseksi pakonomaiseksi kiihtymystilaksi. Vastaa lyhyesti ja asiallisesti, katso silmiin(muutoin olet välttelevä ja epäileväinen).
        Ymmärrän toki että sairaalajaksosta on hyötyä oikeasti psykoottiselle, mutta jokainen sairaalassa ollut tietää että ainakin 1/3 potilaista on vain masentuneita, ujoja, vaikeassa elämäntilanteessa olevia joista siellä väkisin leivotaan psykoottisia ja epävakaita.

        Vai, että jälkiruokaa!
        Olisi nyt ollut edes leipää.


      • Mikatsa

        Otahan yhteyttä poliisiin ja mielellää suoraa asianajajan välityksellä jotta sua ei aleta uudellee epäillä.. Tää on sairasta ja nii pimeetä.. Mitä kaikkee viä tulee julki ja kuinka monesta muusta sairaalasta..


      • LakiKaikilleSamaVainTu

        Tämän päivä Iltalehdessä luki, että poliisi tutkii vain os.G 1:n tapaukset, vaikka ensin ilmoitti tutkivansa kaikki suljetut ja tarpeen vaatiessa muutkin osastot ja vielä pidemmältäkin ajalta. -Nyt vain Valvira ja Fimea tutkivat = salaavat niin paljon kuin mahdollista. -Siis poliisilta estetään rikostutkinta.


    • Saku Teemu

      Sanoivat sairaalassa, ettei yhteiskunnallisiin ongelmakysymyksiin saa sekaantua!

      • 84735

        Voitko tarkentaa? Kuka sanoi, miten sanoit, milloin ja mitä tarkoittivat.


    • Miiaaa__
    • kuukautinen

      Tervis teille Kupittaan veteraanit. Nji ja sit sitä korvaushoitoa kiitos.... Ryhmäkanne?

      • Ryhmäkanneolisijees

        Oikeuteen ilman muuta ryhmäkanteella! Ei näitä muuten uskota.

        Turussa on muuten toinenkin täysin suljettu mielisairaala, nimittäin vankimielisairaala. Sielläkin kuulemma riisutetaan naisia turhaan ja ilman kolmannen henkilön läsänäoloa, jota laki vaatii.


    • T.Palstapersut

      Kaikki palstan perSutrollit on, mutteivät milään tavala selvinneet. Yhtä sekaisin tai jopa enemmän ovat kuin enne.

    • monenvuodenjälkeen

      Hyvin sain vielä käteen myytyäni Kupittaan kullan.

      • kuukautinen

        niin ja mä en myy mitään koska te ette osta mitään ...


    • Valheet

      No varsinainen Kupittaan Kulta.Miten olisi,jos ajateltaisiinkin keskitysleirikokemusta suhteessa tähän hoitoon.Minusta siinä olisi ideaa.Kaiken kokenut aikuinen ihminen sekä hoito että hoitamassa.Laitanpa pallon kiertämään:Onko kukaan lukenut kirjaa:Hulluuden Historia:Petteri Pietikäinen.Mielenkiintoinen perinteinen psykiatrinen hoito suhteessa neurologisiin sairauksiin sekä jokaisen ainutlaatuinen elämä.Ehkä se kiteytyy aika yksinkertaiseen ajatukseen:Ihminen on kuitenkin hyvin pitkälle sitä millä tavoin häntä kohdellaan kehdosta hautaan.Mistä nämä kemikaalit koostuvat,joilla ihmisiä hoidetaan.Niistä tietävät vain lääkefirmojen lääkärikunta,joka ei kerro totuuksia.Kuuluu sarjaan Kielletty.Lääkefirmoilla pyörii hyvin bisnes.Eikö tässä jo voi ajatella sairastuttamista ,julmuutta,pahuutta pyhäpuvussa.Mutta se ei estä meitä näkemästä Hyvyyttä elämässä.

      • kuukautinen

        Jooo mä luin senkin muttei se tehnyt musta yhtään hurskaampaa....


    • kuukautinen

      Niin hoito voi olla taannuttavaa. Vapaus ja itseluottamus viedään ja uudelleentraumatisoidaan. Vaikka olisit selvinnyt vaikka vitun vietnamista. Se ottaa päähän eniten.

    • idhfsodfhsodfhsdiouh
      • Koulutusta

        > – Työntekijöiden kunnosta on pidettävä huolta. Heitä on myös koulutettava eettisiin kysymyksiin ja vanhusten kohdalla erityisesti yleiseen vanhenemista käsittelevään tietoon, Kivelä sanoo.

        Tavallista ihmistä täytyy kouluttaa, että hän suostuu tuollaiseen toimintaan mitä Kupittaalla kerrotaan tapahtuneen!


    • kuukautinen

      miks aina mä miksei kukaan muu pakko on kai kohtaloonsa alistuu - lukee kynttilänvalossa salaa uusiks hulluuden historiaa. usein noitavainoilta välttyneille naispotilaille toistettiin yhden ärsytyskierron aikana samoja viestejä 250 000 -
      500 000 kertaa jolloinjollonjolloinjolloinjolloin lisääntynyt reaktiivisuus eli ... jos defenssit ovat jatkuvassa ylikuormituksessa niin perskutarallaa sitähän tullee terveeksi eikö. joo ja helvetin häiritsevät häiriintyneet ja haisevat tervehdykset sinne lastensuojeluun.

    • kuukautinen

      BSOLUT VODKA VEI NYT VOITON MÄ ENS VIIKOLLA TAAS KU KIIREILTÄNI EHDIN PALAAN VIILTÄMÄÄN ANALYYSEILLANI KAIKKIA PORILAISIA TAPARIKOLLISIA JOTKA OVAT EHTYVÄ LUONNOVARA JA JOIDEN MINUUTTA VOI TARKASTELLA VIIMEISTÄÄN SIINÄ LSD:N KÄRYISESSÄ KOPISSA JOSSA NE LUULEE SAAVANSA PARASTA MAHDOLLISTA HOITOA. ANNA ABREU REST IN PIECES.

    • ffeer

      Nämä paikat on oikeasti rangaistus laitoksia

    • lisääkokoajan
      • paha.hyvä.paljastuminen

        Poliisi pyytelee, että heille pitää toimittaa kertomukset huonosta/laittomasta kohtelusta, muuten ei tapahdu mitään. -Jos ne tiedot, joiden perusteella Turun Sanomat paljasti tilanteen. olisikin annettu poliisille, ei olisi vieläkään tapahtunut mitään.
        MUTTA SEN LISÄKSI, ETTÄ ANNATTE TIETOJA TUSA:LLE, ANTAKAA MYÖS POLIISILLE.


    • lataamo-kauhukammio

      Missäs rakennuksissa ne akuutti avo- ja suljettuosastot nykyään sijaitsee? Tämä vanhuspsykiatriahan oli ainakin ennen "siemmällä sairaala-alueella.. Itse olin pakkohoidossa 1997 noin kuukauden, jona aikana kerkesin kerran karatakin ikkunasta.. Alin tai toiseksi alin kerros, pleksiruudun irrotin ja ulomman lasisen rikoin ja alas hyppäsin..Toki aikanaan palauduin sinne, mutta luojan kiitos vapauskin koitti. Käsittääkseni olen syypää kaltereiden asentamiseen ko.osaston ikkunoihin. Sain kohtalaisin vähin perustein diagnoosin skitsofreniasta... siis noin lyhyessä ajassa, vaikka kyseessä lienee ollut vain psykoosi, joka laukesi elämäntilanteen muuttumisen ja paikkakunnan vaihdon seurauksena.. Harmi sinänsä, että juuri Turussa, koska tuosta nyt seurasi sitten kaikenlaista harmia, vaikka myöhemmät nuppinikkarit totesivatkin skitsofrenia-diagnoosin menneen kyllä aivan päin helvettiä.

      Nuorena naisena jäin kyllä miettimään meinaavatko mitenkään turvata potilaiden seksuaalisen koskemattomuuden, jos kyseessä on avuttomassa ja ymmärtämättömässä tilassa oleva potilas. Potilaat olivat jatkuvasti toistensa kimpussa, varsinkin maanikot tekivät itseään tykö ja vaati sinnikästä "puolustautumista" säästyä seksiltä.. Mahtaako tapahtua asiattomuuksia ja mitäs jos pitkällä hoitojaksolla naispotilaan raskaus havaitaan aborttirajan jälkeen, jos itse on psykoottinen? Kuka siitä joutuu vastuuseen, kun pakkohoitoa perustellaan ihmisen itsensä turvaamisella..

      Nyt en enää kyllä ihmettel mitään. :(

      • lataamo-kauhukammio

        No niin. Iltalehdessä on juttu, että ainakin yhden potilaan siis on toinen potilas raiskannut. Eli seksuaalista koskemattomuutta ei pystytä takaamaan. Ehkei ole yritettykään.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016022821190054_uu.shtml

        Puoleton on tosiaan hyvin huonossa kunnossa oleva potilas ja henkilökunnan asenne mitä on.. Ei ole kovin paljon edetty Seilin saaren mielisairaanhoidon tasosta Turun seudulla. :(


      • lkdlskldkd

        Kupittaan sairaalan potilaiden tilanne saa aivan sanattomaksi. Surulliseksi. Osaanottoni potilaille ja heidän omaisilleen.

        Kupittaa ei ole mielestäni poikkeus, psykiatrisia potilaita kohdellaan kaltoin muissakin psykiatrisissa sairaaloissa. Vaikka sen tietääkin ja on myös itse nähnyt ja kokenut kauheita asioita niin lehden sivuilta luettuna tämä kaikki on...pysäyttävää. Psykiatrisissa sairaaloissa hoitohenkilökunnan potilaisiin suuntaamaa henkistä ja fyysistä kaltoinkohtelua on oppinut pitämään psykiatrian alaan "liittyvänä" syöpäläisenä jota on vaikeaa henkilökunnasta häätää. Toivottavasti jatkossa muutkin kuin potilaat ymmärtävät kuinka sairasta psykiatrinen hoitokulttuuri voi olla.

        "- Kerran näin, kuinka naapurihuoneen anoreksiasta kärsivä tyttö itki ja kyseli äitiään. Kaksi hoitajaa alkoi raahata pikkutyttöä pitkin käytävää. Tönivät ja ilkkuivat. Tyttö huusi paniikissa: "Älkää viekö minua sinne!""


        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016022821190435_uu.shtml


      • Vain_yksi_tie

        Ainoa todellinen ratkaisu on psykiatrisen vallan kumoaminen. Vapaassa oikeusvaltiossa vain poliisilla tulee olla pakottamisoikeudet ja poliisikaan ei saa käyttää valtaa ihan miten tahtoo. Vangita saa ainoastaan, jos henkilöä epäillään rikoksesta ja väkivallan käytölle on tiukasti määrätyt säännökset. Jos säännöksiä rikkoo, joutuu poliisi vastuuseen toiminnastaan. Kansalaisen pidempi aikainen vangitseminen edellyttää puolueetonta oikeuskäsittelyä, jos epäillyn syyllisyys on osoitettava todistein.


      • toimikaa.heti
        Vain_yksi_tie kirjoitti:

        Ainoa todellinen ratkaisu on psykiatrisen vallan kumoaminen. Vapaassa oikeusvaltiossa vain poliisilla tulee olla pakottamisoikeudet ja poliisikaan ei saa käyttää valtaa ihan miten tahtoo. Vangita saa ainoastaan, jos henkilöä epäillään rikoksesta ja väkivallan käytölle on tiukasti määrätyt säännökset. Jos säännöksiä rikkoo, joutuu poliisi vastuuseen toiminnastaan. Kansalaisen pidempi aikainen vangitseminen edellyttää puolueetonta oikeuskäsittelyä, jos epäillyn syyllisyys on osoitettava todistein.

        Aloittakaa psykiatrinen vallankumous. Tarkoittaa sitä että psykiatriset diagnoosit on kriminalisoitava. Potilaita hoidettava oikeiden sairauksien ja vammojen mukaan. Rikoksia tehneitä rangaistava oikean lainsäädännön mukaisesti vankeus- tai sakkorangaistuksin, ei kemiallisella väkivallalla.


    • maan.tapako

      Nyt ihmiset ehkä jo uskovat tuotakin aloittajaa. Meininki ollut samaa siis jo ennen vuotta 2009.

    • semmostasiis

      Ja mä kun mietin pyrkiväni Kupittaalle osastolle (tätä on jopa ehdotettu), mikäli omat mielialat ja muut ongelmat ei tästä yhtään selkeenny uusien lääkkeittenkään kanssa. Näitten paljastusten jälkeen en kyllä oikeen tiedä kuitenkaan. Jos ja kun mä oon oikein masentunu ja pää täynnä itsetuhoisia yllykkeitä, niin väkivalta ja uhkailu on viiminen asia, mitä kaipaan, mikäli mulla on jo valmiiks tosi vihantäyteinen ja arvoton olo itsellä.

      • Kertoile "semmostasiis" miten asia edistyy! Antaa viitteitä mulle miten eteenpäin. "ryssien pakkolaitos" tai tahdosta riippumaton "ulkoilma elämä"? Vaikea valita....


    • kamikaze_evp

      Olen ollut itse hoidossa muualla kaksi-suuntaisen mielialahäiriön takia, enkä ole koskaan joutunut kokemaan kerrottujenlaisia kohtelua hoidon missään vaiheessa, en lääkityksen tahallisella "yliannostuksesella" saatika, että saamani terapiahoito olisi vienyt lähemmäksi kuolemaa, kuin loitontanut siitä. Takanani on vakava itsemurhayritys vakavan masennuksen päätteeksi.
      Jos olisin joutunut kyseiseen paikkaan "hoitoon" en kirjoittaisi näitä rivejä, sen uskallan väittää jo pelkästään lukemieni "käyttäjäkokemuksien" perusteella. Jos ihmistä ei haluta hoitaa mielenterveysasioissa kunnolla tai siihen ei ole kykyä tai halua parantaa sairasta ihmistä. Se olisi katsottava "rauhanajan" sotarikokseksi. Mutta kuinka se tehdään, jos yhteiskuntaa ajetaan alas ja "lopetetaan" "suomi -niminen" yritys. Raha ei ole loppunut maailmasta, eikä vielä Suomestakaan, ainoa asia mikä on loppunut on tahto ja ihmisestä välittäminen. Itse Luojan kiitos sairastuin ns. "hyvinä aikoina" ja oikella paikkakunnalla. Hallitus ei "antaa "tarkkoja" lukuja" muusta kuin siitä kuinka paljon "järkeistetään" eli leikataan "menoja". Mielestäni nämä sällit ne hoitoa tarvitsevat ja "sitä itseään". You know.

    • Kristiinalle

      Ystävättäreni kuoli siellä vuonna -99, yhden vuorokauden ehti olla vuonna, sitäkään ei tutkittu sen kummemmin. Vanhemmat jäivät syvän surun ja epätietoisuuden valtaan.

    • toinenjuttu
      • Perusteet_haltuun

        Juha Kurvisen ulostulo on ollut eittämättä tärkeä ja hieno teko. Siitä isot pisteet.

        Valitettavasti Kurvinenkaan ei ymmärrä mistä psykiatriassa on oikeasti kysymys. Hän käyttää jatkuvasti sanoja potilas, lääkäri, hoitaja, hoitaa, lääkitä ja niin edelleen selkeästi ymmärtämättä, ettei psykiatriassa sellaisia todellisuudessa ole. Psykiatria ei ole lääketiedettä vaan valtion sosiaalikontrollin väline siinä missä poliisikin. Psykiatrian poliisista eroten tekeytyy lääketieteelliseksi auttavaksi tahoksi. Siksi on hieman huvittavaa lukea kuinka Kurvinen ihmettelee miksi psykiatrinen hoito on kuin rangaistus ja miksi toiminta on kuin vankilassa. No syyt selvät. Siksi, että psykiatrian tarkoitus ei ole hoitaa tai auttaa asianomaista vaan kontrolloida ja tai rangaista häntä tilanteen mukaan. Mitään sairautta ei edes ole. Psykiatrinen sairaus, mielisairaus, kun on metafora. Psykiatrinen sairaala on peitenimi vankilalle eli niin ikään metafora. Vankilalla on psykiatrisella sairaalalla on enemmän yhteistä kuin sairaalalla ja psykiatrisella sairaalalla. Kuinka näiden tosiasioiden näkeminen voi olla niin vaikeaa kansanlemme?

        Psykiatrian todellisuutta ihmisten, jopa uhrien itse, tuntuu olevan hyvin hyvin vaikea ymmärtää ja hyväksyä.


      • Stasi-Stalin-Suomi
        Perusteet_haltuun kirjoitti:

        Juha Kurvisen ulostulo on ollut eittämättä tärkeä ja hieno teko. Siitä isot pisteet.

        Valitettavasti Kurvinenkaan ei ymmärrä mistä psykiatriassa on oikeasti kysymys. Hän käyttää jatkuvasti sanoja potilas, lääkäri, hoitaja, hoitaa, lääkitä ja niin edelleen selkeästi ymmärtämättä, ettei psykiatriassa sellaisia todellisuudessa ole. Psykiatria ei ole lääketiedettä vaan valtion sosiaalikontrollin väline siinä missä poliisikin. Psykiatrian poliisista eroten tekeytyy lääketieteelliseksi auttavaksi tahoksi. Siksi on hieman huvittavaa lukea kuinka Kurvinen ihmettelee miksi psykiatrinen hoito on kuin rangaistus ja miksi toiminta on kuin vankilassa. No syyt selvät. Siksi, että psykiatrian tarkoitus ei ole hoitaa tai auttaa asianomaista vaan kontrolloida ja tai rangaista häntä tilanteen mukaan. Mitään sairautta ei edes ole. Psykiatrinen sairaus, mielisairaus, kun on metafora. Psykiatrinen sairaala on peitenimi vankilalle eli niin ikään metafora. Vankilalla on psykiatrisella sairaalalla on enemmän yhteistä kuin sairaalalla ja psykiatrisella sairaalalla. Kuinka näiden tosiasioiden näkeminen voi olla niin vaikeaa kansanlemme?

        Psykiatrian todellisuutta ihmisten, jopa uhrien itse, tuntuu olevan hyvin hyvin vaikea ymmärtää ja hyväksyä.

        Joku onkin Kurvisen blogiin kommentoinut seuraavanlaisesti:

        "Anno Domini
        3.3.2016 klo 21:23

        Ser anon, osuit suoraan asian ytimeen! Suuri kiitos antamastasi esimerkistä.

        Suomen terveydenhuoltojärjestelmä on korruptoitunut ruma mätäpaise, jonka Juha Kurvinen puhkaisi.

        Ne eivät saa apua millään, jotka apua akuutisti ja kipeästi tarvitsevat (joilloin tekevät itsemurhan). Ne joiden tilanne ei ole akuutti tai graavi tai edes missään muodossa minkäänlaista hoitoa vaativa, heille pakotetaan ”hoitoa” suljetulla psykiatrisella osastolla.

        Suomalainen väärennetty psykiatrinen sairaanhoito (psykiatria jo peruksiltaan on pseudotiedettä) on täsmälleen yhtä sairasta, irvokasta ja törkeää ihmisoikeuksia polkevaa ja rikoksiin ihmisyyttä vastaan syyllistyvää konkreettista kidutusta kuin aikoinaan Neuvostoliitossa, jolloin ’status quon’ kyseenalaistaneille kansalaisille iskettiin höpödiagnoosi ’oireeton skitsofrenia’. Neuvostoliiton kansalaisia kidutettiin valtion mielisairaaloissa aka kidutuskeskuksissa väärennettyjen diagnoosien turvin. Nykypäivän Suomessa tapahtuu täsmälleen samaa eli Suomen kansalaisia kidutetaan ”psykiatrisissa sairaaloissa” aka kidutuskeskuksissa.

        Kaikki alkaa mm. törkeästä petoksesta ja rekisterimerkintärikoksesta: Ensin potilaalle tekaistaan (valehdellaan) lähetteen sisältämät lääkärin havainnot ja esitiedot eli väärennetään M1-lähete. Sen jälkeen väärennetään pakkohoitoa vaativa diagnoosi, joka sitten oikeuttaa sadistiset ja psykopaattiset lääkärit antamaan alaistensa toimesta ”potilaille” (vangeille) ”hoitoa” eli uhreja sadistisesti kidutetaan pitkiä aikoja. Toisin sanoen Suomessa saa elinkautisen vankilatuomion ja vankileirityyppisen kidutuskohtelun rikosta tai maanpetosta tekemättä. Kyseessähän on konkreettinen elinkautinen tuomio, sillä lukemattomat psykiatrisen kidutuksen eli ns. psykologisen sodankäynnin uhrit kärsivät sairaalakokemusten aiheuttamista syvistä traumoistaan kuolemaansa saakka.

        Mutta nyt pöytä on käännetty! Juha Kurvisen aloittaman ihmisoikeustyön ja kansanliikkeen ansiosta nuo törkeät ihmisoikeusrikokset ja rikokset ihmisyyttä vastaan on paljastettu, ja niitä paljastetaan joka päivä lisää. Nyt on alkanut uusi aikakausi, ja henkisen ja ruumiillisen väkivallan (kidutuksen) kohteeksi joutuneet potilaat voivat vihdoin ja viimein saada sitä kauan kaipaamaansa oikeutta.

        Älkää ihmiset missään vaiheessa lopettako epäkohtien ja kaltoinkohtelujenne paljastamista! Työ on vasta alkanut ja jokaista teitä tarvitaan suomalaisten hyvinvoinnin ja oikeuksien korjaamiseksi oikeille raiteille!"


      • vai.miten

        apuviesti. onko kiemura ylläpidossa


      • Stasi-Stalin-Suomi kirjoitti:

        Joku onkin Kurvisen blogiin kommentoinut seuraavanlaisesti:

        "Anno Domini
        3.3.2016 klo 21:23

        Ser anon, osuit suoraan asian ytimeen! Suuri kiitos antamastasi esimerkistä.

        Suomen terveydenhuoltojärjestelmä on korruptoitunut ruma mätäpaise, jonka Juha Kurvinen puhkaisi.

        Ne eivät saa apua millään, jotka apua akuutisti ja kipeästi tarvitsevat (joilloin tekevät itsemurhan). Ne joiden tilanne ei ole akuutti tai graavi tai edes missään muodossa minkäänlaista hoitoa vaativa, heille pakotetaan ”hoitoa” suljetulla psykiatrisella osastolla.

        Suomalainen väärennetty psykiatrinen sairaanhoito (psykiatria jo peruksiltaan on pseudotiedettä) on täsmälleen yhtä sairasta, irvokasta ja törkeää ihmisoikeuksia polkevaa ja rikoksiin ihmisyyttä vastaan syyllistyvää konkreettista kidutusta kuin aikoinaan Neuvostoliitossa, jolloin ’status quon’ kyseenalaistaneille kansalaisille iskettiin höpödiagnoosi ’oireeton skitsofrenia’. Neuvostoliiton kansalaisia kidutettiin valtion mielisairaaloissa aka kidutuskeskuksissa väärennettyjen diagnoosien turvin. Nykypäivän Suomessa tapahtuu täsmälleen samaa eli Suomen kansalaisia kidutetaan ”psykiatrisissa sairaaloissa” aka kidutuskeskuksissa.

        Kaikki alkaa mm. törkeästä petoksesta ja rekisterimerkintärikoksesta: Ensin potilaalle tekaistaan (valehdellaan) lähetteen sisältämät lääkärin havainnot ja esitiedot eli väärennetään M1-lähete. Sen jälkeen väärennetään pakkohoitoa vaativa diagnoosi, joka sitten oikeuttaa sadistiset ja psykopaattiset lääkärit antamaan alaistensa toimesta ”potilaille” (vangeille) ”hoitoa” eli uhreja sadistisesti kidutetaan pitkiä aikoja. Toisin sanoen Suomessa saa elinkautisen vankilatuomion ja vankileirityyppisen kidutuskohtelun rikosta tai maanpetosta tekemättä. Kyseessähän on konkreettinen elinkautinen tuomio, sillä lukemattomat psykiatrisen kidutuksen eli ns. psykologisen sodankäynnin uhrit kärsivät sairaalakokemusten aiheuttamista syvistä traumoistaan kuolemaansa saakka.

        Mutta nyt pöytä on käännetty! Juha Kurvisen aloittaman ihmisoikeustyön ja kansanliikkeen ansiosta nuo törkeät ihmisoikeusrikokset ja rikokset ihmisyyttä vastaan on paljastettu, ja niitä paljastetaan joka päivä lisää. Nyt on alkanut uusi aikakausi, ja henkisen ja ruumiillisen väkivallan (kidutuksen) kohteeksi joutuneet potilaat voivat vihdoin ja viimein saada sitä kauan kaipaamaansa oikeutta.

        Älkää ihmiset missään vaiheessa lopettako epäkohtien ja kaltoinkohtelujenne paljastamista! Työ on vasta alkanut ja jokaista teitä tarvitaan suomalaisten hyvinvoinnin ja oikeuksien korjaamiseksi oikeille raiteille!"

        sori....... tarkoitus oli painaa peukku ylös. Hyvin sanottu Anno Domini!


    • lkdlskldkd

      "- Ex-potilaat haluavat järjestää Turun kaupunginsairaalan edessä mielenosoituksen ihmisoikeusrikoksia vastaan. Vaadimme vastuullisia tilille. Valmistelemme mahdollisesti myös joukkokannetta Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen, Kurvinen kertoo Iltalehdelle.

      Hän otti torstaina yhteyttä kansanedustaja Li Anderssoniin (vas).

      - Kupittaan tapaus on järkyttänyt ihan kaikkia, jotka ovat tutustuneet tapaukseen. Kun Juha kysyi, olisinko kiinnostunut ajamaan henkisten potilaiden asiaa eduskunnassa, vastasin, että totta kai, Andersson kertoo.

      - Kutsuin ex-potilaat eduskuntaan, jotta voimme yhdessä pohtia, mikä valvontaketjussa ja potilaiden oikeusturvassa on mädännyt. Miten sitä voidaan jatkossa parantaa? Konkreettisia muutoksia on saatava, sillä Kupittaan tapaus osoittaa koko valvontaketjun pettäneen.

      Lisäksi Andersson aikoo olla yhteydessä ihmisoikeusjuristiin. Hän pohtii, voisiko asian viedä Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen.

      - Toivon, että he voisivat tulla jo kevään aikana tapaamiseen."

      "Joukkovoimaa!

      Kurvinen raportoi jo useiden Kupittaan sairaalan psykiatrisella osastolla olleiden olevan kiinnostuneita tapaamaan Li Anderssonin.

      - Joukkovoimaa! Saatamme nyt ihan oikeasti saada jotain lakimuutoksia aikaan potilaiden oikeusturvan parantamiseksi, Kurvinen riemuitsee."

      Lähde: Iltalehti 3.3.2016

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016030321212304_uu.shtml


      Kansanedustajien sähköpostiosoitteet löytyvät eduskunnan omilta sivuilta.

      • Suomessa.ensin

        Käsittääkseni Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen voi lähettää vain sellaisen jutun, joka on käsitelty kaikissa asteissa Suomessa, hovioikeutta myöten. Eikö tämä Li sitä tiedä. -Tehkää nyt ensin Turun poliisille rikosilmoituksia. Pyytäkää niihin lakiapua. Esim.pahoipitelyt lääkkeillä. vapaudenriistot, jne. Virkavevollisuuden rikkomiset.Jne.


      • terkkuja.kiemuralle

        Ensimmäinen viesti ei mennyt läpi. Yritän uudestaan. Mielenterveydenkeskusliitolla on lakimies/nainen, jolta voi ilmaiseksi kysyä neuvoja. Toiminnanjohtaja on rikoskomisario/kansanedustaja.


      • TotuusOnYksityiskohdissa
        terkkuja.kiemuralle kirjoitti:

        Ensimmäinen viesti ei mennyt läpi. Yritän uudestaan. Mielenterveydenkeskusliitolla on lakimies/nainen, jolta voi ilmaiseksi kysyä neuvoja. Toiminnanjohtaja on rikoskomisario/kansanedustaja.

        Mielenterveyskeskusliiton näkemyksistä tarkkaavaisille kertonee, että liittoa johtaa entinen rikoskomisario. Kuten sanottua, psykiatria on sosiaalikontrollin väline, ei lääketiedettä, ja siksi poliisikoulutus ja kokemus poliisikentältä soveltuu hyvin CV:n psykiatriaan ja yleisesti kaikkeen mielenterveysliikkeen toimintaan.


      • höyryäminen.ei.auta

        Pekka Sauri, psykologian tohtori , H:gin kaupungin apulaiskaupunginjohtaja oli edellinen toiminnanjohtaja, 10 v.Tämä nykyinen rikoskomisario on eduskunnassa mielenterveystyöryhmän johtaja. Yksi esittämänsä tavoite on itsemurhien vähentäminen ja muuta avopuolen ennalta ehkäisyä, mihin haluaa työnsä painottaa.- Kun kuulin, mikä mies on tullut toiminnanjohtajaksi, vähän ensin hätkähdin, mutta kun muistin, minkälaisissa pulmissa ko.liitto on vähän väliä ollut, ajattelin,että on ihan hyvä vaihtoehto. Asiallinen, lakia tunteva tyyppi, joka tietää, miten asiat kuuluu firmassa hoitaa.Siis viralliset asiat niin kuin laki edellyttää. -Ko.liitossa on paljon mielenterveyskuntoutujia töissä, enimmäkseen itse asiassa.Ovat sotkeneet joskus asiansa oikein kunnolla. niin että ihan hyvä, että on omasta takaa rikoskomisario laittomuuksia estämässä ja pulasta pois auttamassa.

        Mutta ihan miten vaan. Luulisi, että yhteistyökumppani vastapuolen leirissä olisi hyödyllinen.


      • Vidunnimimerkitkäytössä

        Hyvä LI! Viimeks olin siellä "psyykosin" takia, jotka 4 eri lääkäriä (eri päivinä), nuoresta naisesta-vanhempaan miehen, "joutui" toteamaan että mussa ei ole minkäänlaisia psykoosinmerkkejä.


      • Oikea_luonne_pilkottaa
        höyryäminen.ei.auta kirjoitti:

        Pekka Sauri, psykologian tohtori , H:gin kaupungin apulaiskaupunginjohtaja oli edellinen toiminnanjohtaja, 10 v.Tämä nykyinen rikoskomisario on eduskunnassa mielenterveystyöryhmän johtaja. Yksi esittämänsä tavoite on itsemurhien vähentäminen ja muuta avopuolen ennalta ehkäisyä, mihin haluaa työnsä painottaa.- Kun kuulin, mikä mies on tullut toiminnanjohtajaksi, vähän ensin hätkähdin, mutta kun muistin, minkälaisissa pulmissa ko.liitto on vähän väliä ollut, ajattelin,että on ihan hyvä vaihtoehto. Asiallinen, lakia tunteva tyyppi, joka tietää, miten asiat kuuluu firmassa hoitaa.Siis viralliset asiat niin kuin laki edellyttää. -Ko.liitossa on paljon mielenterveyskuntoutujia töissä, enimmäkseen itse asiassa.Ovat sotkeneet joskus asiansa oikein kunnolla. niin että ihan hyvä, että on omasta takaa rikoskomisario laittomuuksia estämässä ja pulasta pois auttamassa.

        Mutta ihan miten vaan. Luulisi, että yhteistyökumppani vastapuolen leirissä olisi hyödyllinen.

        Annat ymmärtää, että mielisairauksi leimatut ovat rikollisia tai vähintään potentiaalisia rikollisia, jotenkin enemmän kuin leimaamattomat tai, että tehdäkseen rikoksen täytyy olla niin sanottu mielisairas, mitä sillä ikinä tarkoitetaankaan. Onkohan logiikassa jotain korjattavaa?

        Siinä olet oikeassa, että poliisi sopii hyvin psykiatrian johtotehtäviin. Psykiatriassa on kysymys sosiaalikontrollista siinä missä poliisinkin työssä, ei kohteen auttamisesta tai mistään muustakaan lääketieteellisestä.


      • koeta.rauhottua

        Olavi Sydämnaanlakka on toiminnanjohtaja On.ollut asemanlapsissa, Hki missiossa ja muussakin vapaaehtoistoiminnassa.Tämä eläkkeellä oleva rikoskonsta on joku muu johtaja. Siinäkeskusliiossa on niin monenlaisia johtajia.-Käy sen liiton sivuilla, niin voit itse tarkistaa.

        Äikä sekopäistä tuo sinun höyryämiseni. Tutki mitä tarkoittaa pojektio. Sinulla sitä on käytössä paljon.


      • Oikea_luonne_pilkottaa
        koeta.rauhottua kirjoitti:

        Olavi Sydämnaanlakka on toiminnanjohtaja On.ollut asemanlapsissa, Hki missiossa ja muussakin vapaaehtoistoiminnassa.Tämä eläkkeellä oleva rikoskonsta on joku muu johtaja. Siinäkeskusliiossa on niin monenlaisia johtajia.-Käy sen liiton sivuilla, niin voit itse tarkistaa.

        Äikä sekopäistä tuo sinun höyryämiseni. Tutki mitä tarkoittaa pojektio. Sinulla sitä on käytössä paljon.

        Oletan, että kommenttisi on suunnattu minulle. Opinpahan uuden sivistyssanan, jos psykologian tai psykiatrian sanastoa kehtaa sellaiseksi kutsua, kiitos.

        Mitä tulee kommenttini sisältöön, seison edelleen kirjoittamieni kahden pointin takana.


    • lapsuudenvammaisuus

      Itse oli omasta pyynöstäni Lapinlahdessa vuonna 1967 olin kolme kuukautta koska en halunut lähteä kotiin. Lääkärille vastaan sanomisesta hän määräsi lääkityksen jolla nukuin viikon heräten vain ottamaan lääkkeet ja samalla kävin WC. En edes tiedä mitä lääkkeitä söin, ne oli pakko ottaa, nukuin mustaa raskasta unta ilman unia tai mitään havainointia heräsin ravistellen.
      Minulla oli tosi surkeat kotiolot, enkä suostunut lähtemään enenkuin lääkäri puhui isän kanssa tehden selväksi että minulla on oikeus muuttaa pois kotoa.
      Lapsuuden vammat silti ovat ja pysyvät, huono itsetunto ja itsensä puolta pitäminen ei luonnistu.

    • Migreenihäiriö
    • sinistä_vettä

      Ette kai juoneet siitä muovisesta kannusta vettä? Sitä sinistä vettä?

    • kkkkkkk3

      Itse olen ollut koejaksolla Pitkässäniemessä neljäpäivää virka-apupyynnöstä ja sitten ihan hoidossakin koko kesän, sekin virka-apupyynnön takia. Mielestäni ihan tässä salon mielisairaalassa ei oltu niin kauhean tarkkoja mistään, mutta se ei ollutkaan suljettuosasto.

      Nyt kun salokin siirretään sinne kupittaalle niin vähän pelottaa jos joskus vielä joutuu valkotakkisten kynsiin kun sairastaa tätä skitsofreniaa.. No koitan vältellä heitä kaikin keinoin ja pääsin jo eroon lääkkeistäkin, tai ois hyö niitä vielä pakottanut vetään mutten halunnu. Päätettiin sitten että käyn edes sen yhden kerran kuussa moikkaamassa aikuispsykiatrianpoliklinikalle niin on edes jonkinlainen kuntoutus.

      No työkykyarviointia ruvetaan kohta raapustaan, niin hyökin saa raporittinsa päätökseen.

    • ImekääÄitiänne

      Kyllä taas kaikki hoitajat on hulluja idiootteja ja kansa ihan loputtoman fiksua. voi vittu tota aivopesua saatana. Vähän suhteellisuudentajua hei!

    • ikusesti_leimattu

      Vieläkö siellä kerätään kaikki nimenhuutoon ja päiväohjelman jakoon aamuisin äänimerkillä, niin että kenelläkään ei jää epäselväksi, minkä moista ohjelmaa kenenkin päivään kuuluu. Kuka nyt sitten joutuu minkäkinmoiseen puhutteluun ja keskusteluun.

      Lääkkeetkin jaetaan mukavasti ruokailun yhteydessä siinä ruokasalissa kaikkien läsnäollessa. Tarjottimelta saa napata omansa, tai miksei kaverinsa. Ei nuo nyt niin tiukassa valvonnassa ole, jotteiko tuo olisi mahdollista. Pääsee siinä ainakin näkemään minkämoista nappisysteemiä kenellekin syötetään.

      Tuossa on kyllä yksityisyyden ja potilassalaisuuden suoja pahasti hukassa. Luottavat kai siihen, että kaikki ovat joko muuten tai lääkityksestä niin pihalla, että eivät huomaa, eivätkä myöhemmin muista muita ja näitä juttuja.

      Parempi siellä on olla vaan olevinaan niin kuin muutkin ja myöntyä kaikkeen, jotta pääsee pois.

      • Pokaankokostadionin

        Miksi ne pitäisi jakaa salassa?


    • hoitsulabor

      Kupittaallaha A1ssä on ollu ja on töissä sellaisiaki lähihoitajia jotka ei läpäisis yhtäkää soveltuvuustestiä jos niihi joutuisivat. Osa hoitajista ookoo ja yrittävät tehä työnsä hyvin mutta nää täysammattitaidottomat mätämunat lyö kapulaa rattaisiin jotta homma alkais pyöriä niinku pitäis. Sääliks käy potilaita välillä. Ansaitsivat parempaa. Mutta voipi olla että siellä vielä asiat muuttuu paremmaks. Kuulin ex-kollegalta että noin viimese puolen vuoden aikana lääkärikierroksella on toistamiseen nostettu esille se, että potilaita ei saa kohdella elukoina. No ei noilla sanoilla vaan että potilaisiin on suhtauduttava heidä ihmisarvoaan kunnioittaen, ei mitätäitä eikä missään tapauksessa härnätä ja provosoida. Tyks taitaa tehä tehtäviään. Tsemppiä kaikille jotka viittii yrittää.

    • Kiivas

      Olin 0.5 vuotta halikon suljetul 2017 nyt1kktakana2018 tästä tulee oikeusjuttu poliisit haki kotoa haastanoik vapauden riistosta jminuun ruiskutettiin ainetta jota ei edes naiselle saa antaa nostsmme joukkokanteen poliisit taitavat olla kun gestabot näin eun allal takana valtion saastot ja työ uupumustein 13 tuntisia t
      yyöpäivia menellään hoitajat laiskoja .ajavat vain lääketehtaan bisnesta

    • Käynyt

      Jouduin olemaan 2vk ja mentäessä laitettiin suihkuun hoitajien antaessa käskyjä ja katsoessa.ei saanut meikkejä osastolle koska kaikkien piti olla samanarvoisia...

    • Anonyymi

      Toivottavasti saatte kaikki olla ilman mitään yhteiskunnan tarjoamaa hoitoa. Ihminen pärjää ilman minkäänlaista hoitoa, kun vain ottaa itseään niskasta kiinni. Kaikki lääkitys on pahasta, kuten myös osastohoito ja terapiat. Kannattaa välttää viimeiseen asti ja yrittää selvitellä itse asiansa. Hoidot ovat heikkoja varten.

      • Anonyymi

        voi luuseria. vedä kurkkus auki, jos osaat edes sitä.


    • Anonyymi

      Siellä on aina se vaara, että on hullujen keskellä. Henkilökunta kyllä suojautuu, entä mikä on potilasturvallisuuden taso? Opin tänään Wikipediasta uutta. Katkaisuhoito tähtää yksittäisen juomiskierteen katkaisuun ja vieroitushoito loppulliseen päihteettömyyteen. Eli 10 30 11=51 päivää "nenän valkaisua".

    • Anonyymi

      tee itsemurha. olet turha.

    • Anonyymi

      Olen Kupittaan sairaalan P4 osastolla. Olen joutunut olemaan pitkään osastoilla.
      Olen pyytänyt osaston lääkäriltä Bentsoja joita en saanut ahdistuksen poistoon.
      Myöskään vapaa kävelyjä en ole saanut.

      Sairaala on vanha ja toiminnot sen mukaisia. Uusi sairaala valmistuu sitten kun valmistuu.

      Toivon ja rukoilen, että mahdollsimman pian pääsisin avohoitoon ja asumaan omaan asuntoon.

    • Anonyymi

      Jos on hiljaa ei saa apua koska ajankulutusrahapeli alkaa.

      Miten muuten lääkäri voi luottaa 12:sta eri työntekihän mielipiteeseen jos siinä ollaan puhuessa neljää eriävää mieltä mutta jonka lausunto ensin ehditty kirjaaman swn mukaan elävät. Näkeekögän he painajaisua vai ovatko omatunnottomia? #helsingintutkivapoliisi

    • Anonyymi

      Mene psykoligille yksityisesti. Kerro kaikki mitä sinulle tehtiin. Jollain on kokemusta että ne saa cankilaan. Harvat joilla on suosittekee niin. Vaadi tekijöille rangaistusta. Myös sinne lähertäjälle . Ystävät riuttäcät todiateeksi mutta puhukaa totta.

      • Anonyymi

        Jos meet ni kaukana turusta kun terveydenhoitoporukka täällä suojelee toisiaan. Potilaan edusta vähät välittävät silloin.


    • Anonyymi

      #Vapaudenriisto on rikos. Meljein yhtä paha kyin tappo jos se on aiheeton

    • Anonyymi

      En ole ollut Kupittaalla mutta selvisin toisesta osastosta, joka ei varmasti sen kaksisempi paikka ollut kuin Kupittaakaan. Ei ikinä koskaan enää osastolle tuon kokemuksen jälkeen. Teki pahaa katsoa miten joitain potilaita kohdeltiin, ja pakkolääkintä oli siellä arkipäivää.

    • Anonyymi

      Senverran on kokemusta mielisairaalasta, että siellä työskentelee paljon alkoholisoituneita hoitajia, jotka käyttävät valtaa (mielivaltaa) kohtelevat epäkunnioittavasti ja suorastaan vittuilevat. Yöllä hoitajat (jotkut) jopa nukkuivat tai kommunikoivat, niin äänekkäästi, ettei kanslian lähellä olevat potilaat saaneet nukuttua. Tuohon edelliseen liittyen yksi vittumainen hoitaja kysyi, että kuuletko ääniä.. Aika moni hoitaja olisi itse ollut jonkin näköisen hoidon tarpeessa.

    • Anonyymi

      Jos pakkohoitoon olet joutunut, niin Suomeesa kyllä pitäisi tutustuttaa automaattisesti lakimieheen, jolla voisi soittaa ja johon voisi luottaa psykiatrian valtaan jouduttuaan. Menee nimittäin niin ihmisoikeuksien harmaalla alueella psykiatrian toiminta nykyään, kun lisää valtaa halutaan potilaisiin vuodesta toiseen. On ympärivuorokautista seurantaa laitoksen ulkopuolellakin, voidaan vaikkapa kevyästi myrkyttää, aiheuttaa kiputiloja, käydä hajottamassa tavaroita, käytännössä rikkoa ihmissuhteita suhteita (ei ehkä tarkoituksella) melko mielivaltaisesti, mitä etua sitten ajatellaankin olevan. Ja koska koskaan ei vastuuseen toimista jouduta, niin valtaa vaan halutaan lisää, taas kokeillaan jotakin ja ehkä jopa joku kuvittelee auttavansa. Täysi murhalaitos, jos sinne joudut ja niiden vallan alle pääset, niin aikaisen kuoleman riski kasvaa moninkertaiseksi kun pääasia on kontrolli, ei parantaminen.

    • Anonyymi

      Jos sairaskertomuksiin väärennetään eli valehdellaan asioita ja pyritään tällä menettelyllä leimaamaan kansalainen vastoin väärentäjän tietämää totuutta mielisairaaksi on ehkä kyse virka-aseman väärinkäytöstä ja siitä voi viranhaltija saada maksimissaan 6 v. vankeutta. Itse olen taistellut pahimmillaan nujertamiskoneistoa eli sairaalaa vastaan jo vuodesta 1994. Mutta valo loistaa ja voin voittaa koko jutun.

      • Anonyymi

        Sanoin sairaalaa nujertamiskoneistoksi ja sitä se pahimillaan onkin. Mutta minuun kohdistuen on menetelty aivan hyväskyttävästikin ja hyvää etiikkaa ja ammattitaitoa viljellen. Jotkut yksilöt pilaavat kyllä paljon toisten ihmisten elämää ja ovat suorastaan vaarallisia kansalaisille ( ei fyysisesti yleensä ). Mutta omassa tapauksessani on kaiketi poliisi todennut erään viranhaltijan vaaralliseksi. Kupittaalla lienee kyse aika laajasta mädännäisyydestä; oi aikoja, oi tapoja.


    • Anonyymi

      Olin teini-ikäinen saadessani pakkohoitopäätöksen Kupittaan osastolle, vuosi oli 2000. Minua hoidettiin niin puutteellisesti, että olisi liioiteltua kutsua sitä hoidoksi. Hoitopäätös oli sokki, joten sulkeuduin huoneeseeni. Söin niin vähän, että osastojakson jälkeen vaatteitani oli pienennettävä viitisen senttiä. Omahoitajani oli hyvin ystävällinen ja rasittuneen oloinen nainen, jonka tapasin kokonaista kaksi kertaa. Toisella kerralla hän piti huolen, että pääsin pois yksinäisestä ja liian kuumaksi lämmitetystä huoneesta ryhmähuoneeseen, jossa sain vihdoin kontaktia toisiin ihmisiin. Iltaisin sain unilääkettä. Mitään toimintaa ei ollut ja hoitajat loistivat poissaolollaan omasta kantistani katsomalla. Onneksi pääsin sieltä pois ja sain myöhemmin erittäin ammattitaitoista hoitoa, paikkakuntina muut kuin Turku. Kyseessä on pakko olla poikkeus Suomessa, uskallan väittää, omien ja tuttujeni kokemusten perusteella.

    • Anonyymi

      Sieltä kun pääset, on siru päässä tai vastaavaa. Saavat tietää koko ajan, missä olet. Pystytään laittamaan vaikka kiputiloja mielin määrin, jotta voidaan kontrolloida käyttäytymistäsi ja katsoa, olerko ok. Kuulostaa utopistiselta, mutta valitettavasti totta.

      Ei millään tavalla Suomen lakien mukaista, mutta psykiatriahan tunnetusti ei laeista piittaa.

      • Anonyymi

        Ei toi pelkästään kuulosta utopistiselta, vaan se on utopistista.
        Sairaaloissa ei laiteta ihmiseen mitään seurantalaitteita, eikä mitään kipuja aiheuttavia juttuja.

        Jos noin luulee, niin sairaalaan on varmaan joutunut ihan aiheesta.


    • Anonyymi

      Taas on Turun Sanomissa juttua Kupittaan vanhustenosaston kaltoinkohtelusta! Onko nykypäivänä muilla osastoilla toiminta kunnossa?

    • Anonyymi

      Ei täällä turun seudull uskalla lääkäriin mennä ollenkaa. Yleensä mikään terveysongelma ei selviä ja sitte vaa todetaan että johtuu viasta päässä. Hammaslääkäri on ainut mihi uskaltaa nippanappa men

    • Anonyymi

      Tutkitaanko myös muita osastoja? Onko kokemuksia niistä?

    • Anonyymi

      Tämä on heidän keino ansaita rahaa
      Saman olen kokenut. Pahoinpitelyn uhrina raahattiin sinne melkein koomassa. Huhhuh mitkä traumat jäi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe