PrimaDonna

liivitön

Miksiköhän minulle ei PrimaDonnan liivit tunnu sopivan sitten millään. Täälläkin kaikki on niitä kehunut, mutta minusta ne ovat oudon mallisia. Kaarituki nousee jotenkin kauhean ylös ja tavallaan "palaa yläosastaan takaisin" keskukohtaa kohti, jolloin kaarituesta muodostuu sellainen pussukka tai ihankuin yläosastaan hieman auki oleva täysi ympyrä. Tätä on tosi vaikea selittää, mutta toivottavasti joku ymmärtää. Tämän vuoksi kaarituet tuntuvat aina painavan jostain kohtaa, otti minkä koon tahansa ja en ole vielä mikään erityisen suuririntainen, ihan tavallinen D-kuppi... Muutenkin koot tuntuvat olevan ihan erilaisia verrattuna muihin liivimerkkeihin.

15

3468

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freya

sanos muuta,jos joku voisi neuvoa miten koko valitaan bravissimon liiveistä?tänään tuli upee kuvasto,mutta kun ei tajua.oma kokoni on jotain h-90

• Ruusu G

Kuppisi on G ja ympärys 40. Voi olla että ekalla kerralla joudut vielä hakemaan tuota kokoa, jos sinulla ei aiemmin ole Bravissimon merkkejä ollut. Ympärys sopii melko varmasti, mutta kupit voi heittää. Jos olet hyvin kurvikas, voit joutua ottamaan H-kupin. Ja muuten, jos Panachea tilaat, ota suosiolla yhdellä isompi ympärys ja kuppi. Niiden mitoitus on hyvin niukka.

• freya
        Ruusu G kirjoitti:

Kuppisi on G ja ympärys 40. Voi olla että ekalla kerralla joudut vielä hakemaan tuota kokoa, jos sinulla ei aiemmin ole Bravissimon merkkejä ollut. Ympärys sopii melko varmasti, mutta kupit voi heittää. Jos olet hyvin kurvikas, voit joutua ottamaan H-kupin. Ja muuten, jos Panachea tilaat, ota suosiolla yhdellä isompi ympärys ja kuppi. Niiden mitoitus on hyvin niukka.

kiitos neuvoista.onnistuuko siinä postiennakkomaksu,ja euroja voi käyttää vai?

• Ruusu G
        freya kirjoitti:

kiitos neuvoista.onnistuuko siinä postiennakkomaksu,ja euroja voi käyttää vai?

...en oikein tarkkaan tiedä. Niille voi maksaa vissiin joko shekillä tai maksumääräyksellä, tai sitten helpoimmin Visalla. Valuutta on englannin puntina. Jos maksat maksumääräyksellä, ilmoitat vaan pankkiin mikä on puntamäärä ja ne laskee sulle sen euroiksi ja veloittaa euroina tililtä.

• Niips
        Ruusu G kirjoitti:

...en oikein tarkkaan tiedä. Niille voi maksaa vissiin joko shekillä tai maksumääräyksellä, tai sitten helpoimmin Visalla. Valuutta on englannin puntina. Jos maksat maksumääräyksellä, ilmoitat vaan pankkiin mikä on puntamäärä ja ne laskee sulle sen euroiksi ja veloittaa euroina tililtä.

Olen kuumeisesti selaillut noita Bravissimon sivuja ja mietin, että onko tuo luottokortilla maksaminen turvallista sinne suuntaan? Vai miten itse tapaat maksaa ostokset?

• minulle on ollut

tähän astisista kokeiluista PrimaDonna ihan paras. Mutta kai se on niin että niin monenlaisia on ihmisiä niin on rintojakin ja kaikki ei käy kaikille. Mutta kyllä primadonnallakin on varmaan erilaisia malleja. Oletko käyny oikeassa liivikaupassa ja myyjän kanssa sovittanut.
      Mä tein sen kesällä ja kuuma oli ja tuntui että en jaksa sovitella, mutta myyjä vaan toi liivejä ja katsoi miten käy. Ja taas primadonna oli paras ja toiset otin Just For Me-merkkiset liivit, samalla vaivalla. Ja seur kerran meen sinne samaan liikkeeseen oli sen verran hyvä palvelu. Vaikka en muuten kys paikkakunnalla juuri käy. Samalla ostin muutakin vaatetta, mutta se on juttu erikseen.

• Ruusu G

...että PrimaDonnan liiveissä on jokaista mallia monta eri tyyppiä. Ne eivät siellä kuvaston takaosassa pienellä näytä juuri miltään, mutta tosiasiassa kokeiltaessa ero on iso. Erot ovat nimenomaan kupin muodossa ( matala vai korkea), kupin syvyydessä ( laakea vai pysty) ja kaarituen korkeudessa ja leveydessä.

Valitettavasti Suomessa ei taida olla yhtään liikettä, jossa olisi tarjolla koko PD:n mallityyppivalikoima. Tilaamalla toki saa, mutta sitten pitäisi tietää mikä niistä juuri on sitten se itselle oikea tyyppi. Toinen vaihtoehto on soittaa maahantuojalle ja kysyä mistä kaupasta saa mitäkin tyyppiä ja sitten maratoonata liikkeitten väliä...hankalaa.

Myöskin yllättävän harva jälleenmyyjä tietää näistä tyyppieroista, moni luulee että kyseessä on vain pitsin määrä ja kupin malli ( esim. balconette tai täyskuppi).

• Artep

Helsingissä Arkadiankadulla, aika lähellä Kampin Lorellaa itse asiassa, myy Primadonnan liivejä joka lähtöön ja niitä, mitä ei ole ollut olen saanut tilaamalla liikkeen kautta. Omistaja on aika ekstrovertti eukko, mutta kyllä sen kanssa juttuun tulee. Liike tekee myös tilauksesta liivejä sekä ostamiisi liiveihin korjauksia. Itselleni Primadonnasta sopivat parhaiten satiinipintaiset sileät liivit ja minulla on ollut samaa ongelmaa pitsisten kaaritukiliivien kanssa, sopivaa ei löydy. Tuli vielä mieleen, että kun olen ostanut liikkeestä setin eli liivit ja alushousut olen ainakin tähän asti saanut 20% alennuksen hinnasta. Itse ostan yleensä liivit ja kahdet alushousut, koska housut kuluvat huomattavasti enemmän näin setti on pitkäikäinen. Suosittelen kokeilemaan...

• liivitön

tainnut tuota tietää sekään liivimyyjä, joka minulle niitä PrimaDonnan liivejä kauppasi ja oli sitä mieltä, että ne eivät ilmeisesti minulle sovi! No eipä hän tainnut kovin asiantunteva myyjä olla muutenkaan, koska kauppasi minulle kautta linjan täysin epäsopivia liivejä... En ole sopivia PD liivejä löytänyt kyllä itseksenikään esim. Stockmannin liiviosastolla sovitellessani, täytyy seuraavalla kerralla kiinnittää paremmin huomiota noihin eri tyyppeihin. Kiitos vaan tiedosta!

• Ruusu G
        liivitön kirjoitti:

tainnut tuota tietää sekään liivimyyjä, joka minulle niitä PrimaDonnan liivejä kauppasi ja oli sitä mieltä, että ne eivät ilmeisesti minulle sovi! No eipä hän tainnut kovin asiantunteva myyjä olla muutenkaan, koska kauppasi minulle kautta linjan täysin epäsopivia liivejä... En ole sopivia PD liivejä löytänyt kyllä itseksenikään esim. Stockmannin liiviosastolla sovitellessani, täytyy seuraavalla kerralla kiinnittää paremmin huomiota noihin eri tyyppeihin. Kiitos vaan tiedosta!

...kaarituettomat? PrimaDonnalla on ainakin mallissa "Sambal" sellaiset sekä normaaliliivinä että ns. pitkänä mallina, joka laskeutuu vyötärölle. Värivaihtoehtojakin pitäisi olla ainakin kolme.

• liivitön
        Ruusu G kirjoitti:

...kaarituettomat? PrimaDonnalla on ainakin mallissa "Sambal" sellaiset sekä normaaliliivinä että ns. pitkänä mallina, joka laskeutuu vyötärölle. Värivaihtoehtojakin pitäisi olla ainakin kolme.

niitäkin ajatella, mahtaako vaan olla myynnissä kovinkaan monessa paikassa?

• Ruusu G
        liivitön kirjoitti:

niitäkin ajatella, mahtaako vaan olla myynnissä kovinkaan monessa paikassa?

No eivät varmaan ole, mutta jos kauppiaasi on asiallinen, hän tilaa liivit sinulle. Ilman lisähintaa ( ne tulee joka tapauksessa samassa paketissa muiden PD:ien kanssa, mallit tulee kauppoihin "tipoittain"). Kokoonhan kaarituettomuuden ei pitäisi vaikuttaa suuremmin.

• Ammu
        Ruusu G kirjoitti:

No eivät varmaan ole, mutta jos kauppiaasi on asiallinen, hän tilaa liivit sinulle. Ilman lisähintaa ( ne tulee joka tapauksessa samassa paketissa muiden PD:ien kanssa, mallit tulee kauppoihin "tipoittain"). Kokoonhan kaarituettomuuden ei pitäisi vaikuttaa suuremmin.

Millaisia nämä vyötärölle laskeutuvat liivit ovat?

• Ruusu G
        Ammu kirjoitti:

Millaisia nämä vyötärölle laskeutuvat liivit ovat?

Hmm, ei kai ne ihan vyötärölle asti mene, ellei ole todella lyhyt selkä, mutta niitä kutsutaan joskus vyötäröpituisiksi erotuksena korsetteihin ja basque'ihin. Eli kyseessä on ihan normaalit rintaliivit, jotka jatkuvat n. 15- 20 cm kaarituista ( tai kupeista, jos on kaarituettomat) alaspäin. Hakasia on yleensä 12- 20, eli joissakin malleissa on _todella_ matala selkä, eikä tuki kuitenkaan vähene yhtään. Käyvät siis avoselkäisten pukujen kanssa hyvin. Tukevia ovat, eivätkä venkoile sivusuunnassa tasan mihinkään. Niissä ei ole muoviluita, kuten basque'issa eikä nyöritystä kuten korsetissa ( ja korsetti nyt menee muutenkin vyötärön alapuolelle...). Osa urheilurintaliiveistä pyrkii tähän malliin, eli niissä on oikein leveä kuminauha kuppien alapuolella. Vyötärömittaisissa se on vaan oikein selkeä kangasosuus. Pitää kuulemma isot ja roikkuvat rinnat kuosissaan oikein kiitettävästi ja mahdolliset ylävatsan makkarat kurissa.

• Anonyymi

ostin muutama viikko sitten kahdet primadonnat ja
      nyt kaduttaa ihan vitusti
      kummassakin hakaset painavat selkää ja aiheuttavat
      ilmeisesti nikkeliallergian
      ihan kuin kidutuspenkissä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8757
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3449
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2640
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2020
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1432
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      67
      1044
    Aihe