Zio

putiikki

Helsingissä hakee jatkuvasti työntekijää. Onko siellä kenties jotain ongelmia? Meinaan, että uskaltaako sinne hakea vai joutuuko työpaikkaan suoraan hanurista...

44

996

Vastaukset

• Myös Täubler Oy hakee taas!

• ihanl oistava työpaikka, pitää osata vaan myydä

• Olen myös kiinnittänyt huomiota että heillä on haut kokoajan päällä, milloin ja mihinkin pisteeseen..? Kuullut myös että hakevat helsinkiin työntekijää mutta siirtävätkin jumboon. Käyn jumbossa tosi usein ja se liike sinne avattiin joskus tossa kesällä ja olen nähnyt tähän mennessä ainakin 10 eri nuorta tyttöä siellä töissä.. :S Veikkaan että nuoria tyttöjä vedetään ihan höplästä tässä yrityksessä......

• Olen myös huomannut että työntekijät vaihtuvat kokoajan...

• Voiskohan olla että nuoret tytöt eivät pärjää kun pitää tehdä töitä eikä vaan lisätä huulikiiltoa peilin edessä.

• myyjätär kirjoitti:

Voiskohan olla että nuoret tytöt eivät pärjää kun pitää tehdä töitä eikä vaan lisätä huulikiiltoa peilin edessä.

pomossahan vikaa ei sitten ole, jos ei saa motivoitua alaisiaan? Ala kuin ala ja ikä kuin ikä, mutta alaiset tekevät juuri niin suurella sydämellä töitä kuin heidän pomonsa. Pikku vinkkinä vaan ;)

• Pääsin puhelinhaastatteluun ja mulle vaan vi**uiltiin siinä. Hyvä etten työllistyny tonne!!

• todellakin hyvä!! Et oo jääny mistään paitsi!

• Oli joskus yksi lempikaupoistani myöskin mutta valitettavasti palveluntaso ei ole enää samaa sekä valikoiman laatutaso laskenut niin paljon etten enää vaivaudu käymään :( Olen huomannut myös suuren vaihtuvuuden työntekijöissä..

• ohhoh! Ehkä se mitä olen kuullut, on tosiaan paikkansa pitävää...

• siis ihan oikeesti :D teillä on käynyt sitten tosi huono tuuri myyjien suhteen. itselläni on todella hyvää kokemusta kerta toisensa jälkeen, oon ollut kanta-asiakas jo monta vuotta. taitaa olla kyse vaan työvoiman muuttumisessa siitä, että jengi ei ole vaan sovi tähän duuniin. eipä ole perus kaupankassalla istumista veikkaisin.

• teillä? yksi valitti asiakaspalvelua :D Ei asiakaspalvelussa olekkaan mitään vikaa, vaan työpaikassa.

• Luulisin ettei se kenkien myyminen myöskään mitään ydinfysiikkaa ole.. :D

• Se on myös kummallista kun viet jotkut kengät liikkeeseen missä on ollut virhe tai ymsyms. Niin on käsketty kertomaan asiakkaalle että " laitamme kengät laadunvalvontaan" Haha, paskat niitä mihinkään laadunvalvontaan lähetä vaa viereiselle suutarille. :D

• Juuri näin. Huono, huono palvelu! Eivät kanna vastuutaan virheistä. En luota Zioon yhtään! Ostan kenkäni ammattitaitoisilta myyjiltä muualta.

• Ei ne vastaa edes hakemuksiin..

• Se on tosi monessa paikassa ongelma, ettei jakseta reagoida työhakemuksiin. Jos ei jakseta/ehditä rekrytoida niin ainahan sen voi ulkoistaa. Kai se aika usein on sitäkin ettei sitä rekrytoimisen taitoa edes ole.

• Elämäni hirvein työpaikka, en suosittele

• Mulle soitettiin Helsingin Ziosta puhelinhaastattelun merkeissä ja oli jotenkin todella törkeän oloinen mies, puhui mulle niin ala-arvoiseen ja pilkkaavaan sävyyn. Pyysi mua jatkohaastatteluun, mutta hyvä tietää ettei tod kannata mennä.

• Olin myös Ziolle puhelinhaastattelussa vuonna 2008 ja mieshaastattelija oli erittäin töykeä. Hän sai minut hätääntymään natsihenkisellä kuulustelutyylillään ja kysyi mm. mikä on kenkälusikka italiaksi (olin kertonut osaavani italiaa) ja nauroi ylimielisesti, kun en osannut vastata. Jäi todella huono mielikuva koko firmasta pelkän haastattelun perusteella!

• Olin hetken töissä kyseisessä lafkassa. Arvostus työntekijää kohtaan oli järkyttävän ala-arvoista. Pilkkaava sävy puhutella oli jokapäiväistä ja virheiden teko tuntui kielletyltä (ainakaan niitä ei uskallettu kertoa/myöntää). Yleinen ilmapiiri oli huono. Sain hyvinkin nopeasti tarpeekseni, sillä kuulin muilta, että johto oli ollut tälläinen aina joten muutosta ei ollut odotettavissa. Sääli, sillä tuotteet ovat mielestäni kivoja.

• Olen tällä hetkellä Ziossa töissä, enkä ole täällä kohdannut mitään tälläistä. Olisikohan nyt vain niin ettei kemiat ole kohdanneet.

• Aika kärjistetyiltä kuulostavat negatiiviset kommentit. Valitettavasti nuoriso, kaikella kunnioituksella, eivät ole valmiita vastaanottamaan MINKÄÄNLAISTA palautetta. Ehkäpä kokemus opettaa...palkka kun tulee aktiivisuudesta ja myynnistä, nöyrät ammattilaiset kyllä pärjäävät ja tekevät tulosta.

• Miksi palkkaatte sitten nuoria, jos syy löytyy aina heistä?

• Letsdoit kirjoitti:

Aika kärjistetyiltä kuulostavat negatiiviset kommentit. Valitettavasti nuoriso, kaikella kunnioituksella, eivät ole valmiita vastaanottamaan MINKÄÄNLAISTA palautetta. Ehkäpä kokemus opettaa...palkka kun tulee aktiivisuudesta ja myynnistä, nöyrät ammattilaiset kyllä pärjäävät ja tekevät tulosta.

Ilmeisesti myöskään, kaikella kunnioituksella, Ziossa johto ei osaa ottaa MINKÄÄNLAISTA palautetta vastaan. ”Hajota ja hallitse” menee hyvin siihen että työntekijöiden itkettäminen ei ole mitenkään harvinaista täällä.

• Tämän työpaikan jälkeen olen osannut arvostaa aivan uudella tavalla työpaikkaa, jossa työntekijät kohdataan IHMISINÄ. Olin liian sinisilmäinen liian pitkään, mutta kokemus tosiaan opetti. Nimittäin valitsemaan tarkemmin kenelle haluaa tehdä töitä (ja tulosta) ja lähtemään ajoissa.

• Minä kävin myös haaatattelussa ja se kuka minut haastatteli oli niin ylimielinen mies ja törkeä minua kohtaan ! Aivan järkyttävää siis todella. En yhtään ihmettele että muillakin samanlaisia kokemuksia.

• Samaa olen kuullut ja kierrän kaukaa tämän liikkeen ihan näin asiakkaana.

• Nainen kuka toinen omistajista ei ole kaikki kotona. Lähdin pois aikoja sitten sieltä. Huono ilmapiiri ja kohtelu.

• Siis kuinka sairas omistaja. Katsoin talousluvut ja niiden perusteella on jäänyt koulut käymättä. Narsisti se mies, joka siellä oli.

• Irtisanovat heti määräaikaisuuden jälkeen ja kertovat muille, että on irtisanoutunut omasta tahdostaan... tällä tavalla säästävät...

• Hei,

En tee etänä ja voin tehdä sitä missä vaan, milloin vain.

• Kiva että työnantajaani näin mollataan. No kaikilla on mielipiteensä. Uskon että henkilöstö on tämän yrityksen tärkein ja arvokkain voimavara! Terveisin: Olen töissä kyseissä yrityksessä!

• Taitaa olla omistajan kirjoittama. :DD

• Olin kyseisessä lafkassa töissä joskus 2015 vuonna. En ois uskonu et viel 5 vuotta myöhemmin ne edelleen jatkaa tota samaa pelleilyä työntekijöitä kohtaan... järkyttävää...

• Olin töissä tuolla hetken opintojeni ohella vuosia sitten. Omistapariskunnalla ei tosiaan ole kaikki muumit laaksossa. Ihan sairasta käytöstä. Huusivat, haukkuivat, ivailivat ja alistivat. Pari viikkoa kestin ja totesin, että pitäkää tunkkinne.

• Mietin just ihan samaa, olin siellä aikanaan hetken aikaa töissä ja totesin ihan saman homman. Omistajat ja esimies ketä mulla oli, lukeutuu kaikista kauheimmaksi ihmisiks ketä oon koskaan tavannu, ylimielisiä, alistavia, rasistisia ja kaikin puolin ihmisperseitä. Tän jälkeen onneksi vaihdoin firmaa missä työntekijöitä kohdellaan kunnioittavasti ja huomasivatkin mun potentiaalin, ja olenkin nykyään esimiehen tehtävissä. Zioa kiitän kyllä siitä opista että miten et todellakaan kohtele alaisiasi tai ylipäänsä ketään ihmisiä ympärilläsi.

• Täältä on valitettavasti poistettu paljon paikkansa pitäviä kokemuksia. Ne eivät olleet ehkä mitä asiallisimmin kirjoitettu tai sisälsivät liian henkilökohtaisia asioita, mutta se kertonee myös jotain näistä kokemuksista joita halutaan nyt peitellä. Omasta kokemuksesta valitettavasti tiedän, että ne ovat olleet tosia. Tästä työpaikasta toipuminen kesti hetken jos toisenkin.

• Sehän on niin, että rekrytointi on paskaa jos koko ajan rekrytoidaan nuoria likkoja töihin jotka eivät sitten kuitenkaan "pärjää".

Naurattaa nämä työnantajat jotka itkevät että työntekijät ovat paskoja. Noh, iteppä olette ne palkanneet. Jos joka ikinen rekrytointi menee persiilleen, niin vika on peilissä ei hakijoissa.

• Toki rekrytoinnissa on myös ongelmia (ja paljon) mutta kyllä kyse on enimmäkseen työnantajan asenteesta työntekijöitään kohtaan. Kun kukaan vaan ei ole ikinä tarpeeksi hyvä eikä ainakaan yhtä hyvä kuin he itse. Itsensä saa nostettua aina sitä korkeammalle jalustalle mitä alemmas ihmiset ympärillään lyttää.

• Todella olisin toivonut, että jo ennen haastattelua olisin löytänyt tämän ketjun! Ei olisi mennyt omaa aikaa hukkaan ja olisin säästynyt turhalta mielipahalta. Onneksi jo heti haastattelussa huomasin, että paikassa on vikaa ja pahasti. Minua haastatteli mies joka kyseli lapsenhakinta suunnitelmista, vähätteli jo haastattelussa muita työtekijöitään ja kyseli mikä minun käsitykseni miksi muualle onnistutaan rekrytoimaan inhimillistä porukkaa, mutta hän saa palkattua vaan ongelmallisia teinejä, puhetyyli alaisia kohtaan oli todella tytöttelevä ja jäi tunne että täällä ei arvosteta eikä todellakaan osata motivoida työntekijöitä. Haastattelun puolessavälissä olin saanut jo vahvan tunteen, että tänne en todella halua ja kerrottuani tästä asiallisesti, että meidän on turha jatkaa enään haastattelua sain niskaani sellaisen kuralaarin ja haukut. Jälkikäteen useamman tuttavan kanssa puhunut jotka olleet töissä tai haastattelussa kyseisessä paikassa ja kellään ei ole ollut mitään hyvää sanottavaa. Huomasin, että nyt he hakevat taas useampaa työtekijää ja todella toivon että kaikki hakijat löytävät tämän viestiketjun ennen hakemuksen laittoa!

• Niin, miksiköhän rekrytointi ei onnistu? Olisiko ihan vaan rekrytoijasta kiinni? Ei tietenkään, pakko olla hakijoiden vika. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, miksiköhän rekrytointi ei onnistu? Olisiko ihan vaan rekrytoijasta kiinni? Ei tietenkään, pakko olla hakijoiden vika. :D

Voin itse kompata valitettavasti työpaikalla tapahtuvaan huonoon kohteluun.
        Olin töissä kyseisessä firmassa hetken aikaa ja sain osakseni todella huonoa kohtelua juurikin omistajalta. Tuntui jopa siltä, että virheitä keksimällä keksittiin ja haukkumisessa mentiin henkilökohtaisuuksiin.
        Omistaja kohteli myös aikuista ihmistä kuin pikkulasta ja minulle puhuttiin todella ala arvoiseen tyyliin. Tuntui myös siltä että meininki on tyttöjä alistava siinä mielessä että meitä nuoria tyttöjä pidettiin jotenkin tyhmänä tai vähempi arvoisena.
        Omistajan kanssa asioista ei ikinä voinut keskustella jollei halunnut joutua maalitauluksi huonoon kohteluun.
        Jos teki virheen tuntui siltä että siitä myös rangaistaan. Ainut positiivinen asia firmassa oli meidän myyjien välinen yhteishenki.

• Muuten hyvä mutta Helsingin hinnat esim asunnot ja vuokrat on nousseet pilviin

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Teltta-asuminen ympäri vuoden?

Miten teltassa asuminen onnistuisi Suomen olosuhteissa ympäri vuoden? Varmaan hyvät makuupussit ja ulkovaatteet pitäisi olla. Onko joku muukin kokeill
      Maailman menoa
      246
      3491
    2. Kuka tietää Seinäjoen perhesurmasta

sirkankujalla ja miksi?
      Seinäjoki
      27
      2087
    3. Tanelinrannassa tulipalo

Tanelinrannassa oli la-su välisenä yönä tulipalo, jossa menehtyi vajaa viisikymppinen pariskunta. Talo päältä päin ihan ok kunnossa, mutta palokunta s
      Seinäjoki
      18
      1512