Rohkenen kaikesta arvostelusta huolimatta tehdä uuden aloituksen.:))
Eli oletteko käyneet/käyttekö kuntosalilla?
Itse olen vasta aloittelija, koska olen ennen harrastanut perinteisempiä jumppamuotoja.
Olen nyt kahden käyntikerran jälkeen tosi innostunut ja iloinen, että rohkenin mennä ko. lajin pariin.:))
On ollut ilo todeta, että vielä tämänkin ikäisenä voi nauttia erilaisesta tavasta hoitaa lihaskuntoaan ja lisäksi vielä nauraa eri ikäisten ihmesten kanssa hölmöilyille, joita väkisinkin tulee tehtyä.:)))
Nyt taas sitten sauvomaan kyläreissulle, mutta palaillaan.:D
J.K. toivottavasti tämä turha aloitus ei vienyt palstatilaa paremmilta aloituksilta?!:DD
J.J.K. jos vei, olen pahoillani, mutten kadu.:DDD
Käyttekö kuntosalilla?:)
40
1520
Vastaukset
- F Wertin-Anttti
Kun päivän olet halkotarhalla ja viell viraapelina perkaat ojia käsipelillä ellet sit ole eukon apuna juurikkaannosstos tai kantamas hiilisäkkejä asiakkaiden kellariin niin sitä tuntee ittensä niin juuttaan väsyneeks ku puoliltaöin saunanjälkeen tulee pirttiin.
Auttaaskos tuo kuntoasalilla käynti siihen että kukonlaulunaikaan olis pirteä kun nousee navettatöihin.
Pitää kokeilla ett parituntii sit yönselkäses kuntosalilla kävis -- jos kerran piristää. - 57v nainen
Käyn kuntosalilla ja jumpassa, sauvakävelen ja joogaan. Enkä naura ikäisteni enkä muidenkaan hölmöysille, joita tulee jokaiselle joskus.
- Taikis
kuntosalilla harvakseltaan nykyisin pitääkseni peruslihankuntoa yllä. Kesällä ei niinkään tule salilla oltua kun ulkona on niin mukava liikkua. Mutta syksyn pimetessä se kipinä taas syttyy :)
- ole tullut
käytyä. Nyt asukastoimikunta tässä talossa sai sen verran kasaan, että laittoi jonkinlaisen kuntosalin viikko sitten alakertaan. Idea on hyvä, käyttämään rupean jos siellä sopivia vehkeitä. Nyt vielä juoksentelen metsäpolkuja, kun kesää jatkuu.
- Akaton mies
Joo kyllä käyrähän ja mukaavaa vaihtelua se on. Varsinkin talvisin jos hiihtokeli on huono niin menen aina silloon kuntosalille. Siinä hommas on sitten se sosiaalinenkin puolensa kun tapaa toisia ihmisiä voirahan ukkoon kanssa porista ummet ja lammet. Hiihtolenkillä kommunikoonti on aika pientä. Ei sun Ossipessi tartte olla kenenkähän eressä täällä palstoolla "lakkikouras" kyselemäs kirijootus vuoroja. Tänne saa kaikki halukkahat kirijoottaa, niillä tairoolla ja niitä asioota minkä ittekukin tärkiänä pitää. Ei sun alootukset oo ollu yhtään huonompia kuin muirenkaan, jotta pää pystyhyn vain "sotamies" Piruvie täs elämäs ei saa ku paskat silimille jos alakaa jokaasen kepin yli hyppimähän. Kirijootellahan vain tänne kaikki tasavertaasina tallaajina juttuja mitä milloonkin. Suorat sivut täällä ja muutoonkin elämäs, niin niillä pärijää varmasti, sanokohon muut mitä lystään. Kirijootaamisiin.......
- Taikis
kannattaa käydä testailemassa, ja jos et ole aiemmin käyttänyt kuntosalilaitteita, niin ole varovainen vastuksien määrää laittaessasi. Kevyilläkin vastuksilla (painoilla) tehdyt liikkeet saattavat aluksi tuntua päivän parin päästä kun kuntosalilaiteita käytettäessä löytyy niitäkin lihaksia joita ei normaalioloissa tule rasitettua laisinkaan.
Kunnon venyttelyt saliharjoitusten jälkeen ehkäisevät lihaskipuja. - ossipessi
Akaton mies kirjoitti:
Joo kyllä käyrähän ja mukaavaa vaihtelua se on. Varsinkin talvisin jos hiihtokeli on huono niin menen aina silloon kuntosalille. Siinä hommas on sitten se sosiaalinenkin puolensa kun tapaa toisia ihmisiä voirahan ukkoon kanssa porista ummet ja lammet. Hiihtolenkillä kommunikoonti on aika pientä. Ei sun Ossipessi tartte olla kenenkähän eressä täällä palstoolla "lakkikouras" kyselemäs kirijootus vuoroja. Tänne saa kaikki halukkahat kirijoottaa, niillä tairoolla ja niitä asioota minkä ittekukin tärkiänä pitää. Ei sun alootukset oo ollu yhtään huonompia kuin muirenkaan, jotta pää pystyhyn vain "sotamies" Piruvie täs elämäs ei saa ku paskat silimille jos alakaa jokaasen kepin yli hyppimähän. Kirijootellahan vain tänne kaikki tasavertaasina tallaajina juttuja mitä milloonkin. Suorat sivut täällä ja muutoonkin elämäs, niin niillä pärijää varmasti, sanokohon muut mitä lystään. Kirijootaamisiin.......
Joka suhteessa oli mukava lukea sinun viestisi.
Tosin en "ossaa noin hyvvää oisko etelä- vai keski-vai minkä pohjaanmaan murhetta".:))
Itse puhun ja kirjoothan niin sekakieltä, ettei sitä kukhaan jymmärrä.:)))
Enhän minä toki välitä periaatteessa, mutta kun joskus tuntuu oikeesti, se on joiltakin pois...:D
Ja itsekin huomasin, että voimme "akkojen", ikähaarukka 25-70v. kanssa puhella ja ihailla nuoria hyvä kroppaisia miehiä.:DDD - Käyn
Akaton mies kirjoitti:
Ennakkoluulot ne olivat minullakin,joka ole jumpissa käynyt ja inhonnut pullistelijoita. Näitä öljyttyjä itsensä esiin tuojia. Ensimmäisen kerran kun kävin, niin heti huomasin, tää on mun juttu.
Lämmittelet. Lähdet laite kerrallaan(vastaliikkeet). Etenemään rauhallisesti. Jos joku tuntuu pahalta. ohita. Pois lähtiessä veri kiertää niinkuin nuorisolla. Olo on kuin untuvaa. Ei vesisadetta, räntää, eikä liukasta alustaa.
sitten kävin säännöllisesti työkaverin kanssa kuntosalilla...Mutta....pääsin hyvään vauhtiin ja sitten into vaan lopahti.. Minä laiskimus..;)
Se kuntosali oli siitä mukava,että siellä kävi ihan tavallisia ihmisiä....oli pyöreetä ja laihaa joka päästä,joten silloin kehtaa itsekkin mennä....;)minäkin, muutaman kerran viikossa rospuuttoaikaan kun ulkoliikunta vähäisempää.
Lihaskuntoa ja mielenvirkistystä sieltä saa.
Ja parasta kun voi mennä milloin ja mihin aikaan haluaa.van9ilja kirjoitti:
minäkin, muutaman kerran viikossa rospuuttoaikaan kun ulkoliikunta vähäisempää.
Lihaskuntoa ja mielenvirkistystä sieltä saa.
Ja parasta kun voi mennä milloin ja mihin aikaan haluaa.vähemmälle jäänyt kuntosalilla käynnit, mutta silloin tällöin kuitenkin. Hyötyliikunta on kuitenkin mielekkäämpää, mutta monipuolisemmin voi harjoituttaa kuntosalilla roppaansa.
"Dementia" kävelyäkin on tullut harrastettua, mutta yleensä pimeän aikaan, ettei naapurit näe:))- ossipessi*
Mettäläinen kirjoitti:
vähemmälle jäänyt kuntosalilla käynnit, mutta silloin tällöin kuitenkin. Hyötyliikunta on kuitenkin mielekkäämpää, mutta monipuolisemmin voi harjoituttaa kuntosalilla roppaansa.
"Dementia" kävelyäkin on tullut harrastettua, mutta yleensä pimeän aikaan, ettei naapurit näe:))Itsekin harjoittelin yönpimeydessä.
Nyt ei vaan enää yhtään hävetä, tai joskus sitten, muttei kuitenkaan.:D
- kaukainen9999
tavoite
ja niin on "sixpäkkikin" ;DD - ossipessi
Olenkin ajatellut, etten liika revi heti alussa ja sain ohjaajan, joka kertoo mitä, miten, montako kertaa ja millä "mikä se nyt on painoilla tai ei nyt sentään mutta jtn vst. mitäkin kanattaa tehdä.:))
Huom! Olen täysin rytmitajuton ja nykykielen mukaan koordinaatiokyvytön liikkeissäni.:((
Yritän tehdä asiat rauhallisesti tuntien luonteeni, kun se on vähän turhan hätäinen ym. lisäksi.:(((
Sosiaalisuus oli tosi positiivinen yllätys, koska luulin! jutun olevan nuorempien hallitsema.
Mutta kissanviikset porukkaa oli laidasta(ikä,pituus,paksuus jne.)laitaan ja ihan mukavia aivan nauruksi asti.:)))
Tietty tämä voi tuntua turhalta, kun liikkunnan ilon joutunee meistä moni löytämään työelämässä, itse joudun istuen työtä tekemään ja siinä kyllä rapistuu, vaikka kuinka yrittäis olla muuten liikkuvainen.:D
Turhan pitkä tarina, mutta palaillaan ja kerron sitten miten jaksoin vai jaksoinko:DD
Olette hienosti kannustavia, kiitos:DDD - huomautan vaan
Ei täällä palstatila lopu.
PS En viitsi käydä salilla. Kotona on steppiairopikki ja soutulaite, niillä kuntoutuu jo siinä ajassa, minkä meneminen ja tuleminen vie.- ossipessi
Itse en omista ko. laitteita ja matka kuntosalille vie about 5 minsaa:D
- käydä
ossipessi kirjoitti:
Itse en omista ko. laitteita ja matka kuntosalille vie about 5 minsaa:D
En minä sillä sano. Puntteja on varmaan hyvä käydä salilla nostelemassa.
- ossipessi
Nyt on pakko antaa tilaa opiskelijalle, mutta olen aivan otettu teidän palautteesta, joka on asiallista ja positiivista.:))
Eiköhän, yritän omalta osaltani luvata, laiteta kokemuksia tänne aina tilanteen salliessa.:)))
Öitä:DDDEnkös kirjoittanutkin positiivisesti,kun loetin kesken koko kuntoilun...:DDD
Mä ostin muuten kotiinkin sitten sellaisen kuntolaitteen,jossa oli monta eri toimintoa,mutta sekin jäi sitten.....Viimein möin pois,kun se vei niin paljon tilaa..Nyt käyn säännöllisesti vain juoksulenkillä ukon kanssa,mutta saahan siinä ainakin raitista ilmaa...:))
Tsemppiä sulle kuntoiluun..:)- ossipessi
mii-su kirjoitti:
Enkös kirjoittanutkin positiivisesti,kun loetin kesken koko kuntoilun...:DDD
Mä ostin muuten kotiinkin sitten sellaisen kuntolaitteen,jossa oli monta eri toimintoa,mutta sekin jäi sitten.....Viimein möin pois,kun se vei niin paljon tilaa..Nyt käyn säännöllisesti vain juoksulenkillä ukon kanssa,mutta saahan siinä ainakin raitista ilmaa...:))
Tsemppiä sulle kuntoiluun..:)Mii-su kuinka sinä osaat ollakkin noin mainio, siis, kirjoittamalla, ihan olen kade:))Kirjoitit tosi hyvin, niinkuin aina. Se on taito, jonka toivoisin oppivani.,
Kiitos tsemppailuista, mutta kun ukko juoksee niin lujaa, etten pysy perässä:)))
p.s. on minullakin sängyn alla puntit pölyyntymässä, mutten kerro sitä muille:D
p.p.s. lupaan kontatata ne pois siinä vaiheessa, kun siivoan lapseni huoneen:DD
J.K. en muuten kyllä myy pois tai eihän sitä koskaan tiedä:DDD ossipessi kirjoitti:
Mii-su kuinka sinä osaat ollakkin noin mainio, siis, kirjoittamalla, ihan olen kade:))Kirjoitit tosi hyvin, niinkuin aina. Se on taito, jonka toivoisin oppivani.,
Kiitos tsemppailuista, mutta kun ukko juoksee niin lujaa, etten pysy perässä:)))
p.s. on minullakin sängyn alla puntit pölyyntymässä, mutten kerro sitä muille:D
p.p.s. lupaan kontatata ne pois siinä vaiheessa, kun siivoan lapseni huoneen:DD
J.K. en muuten kyllä myy pois tai eihän sitä koskaan tiedä:DDDse ukkos johonkin talutushihnaan kiinni,nii se ei voi juosta kovempaa ku mitä sä jaksat...:))
On mullakin noita puntteja...kahden ja viiden kilon....en enää ees muista missä ne on..:¤
Niin,ja sellanen kuminauharemmi,millä kiinteytetään vatsalihaksia...se on vaan niin,että kun yhtenä iltana teet niillä jotain,niin on rampana muutaman päivän ja sitten olenkin taas unohtanut koko remmit...;)) Ps.en taida olla mikään hyvä esimerkki....:DD
Kaupungissa asuessa kävin salilla 3 kertaa viikossa 8-9 vuoden ajan, säännöllisesti, kertaakaan lintsaamatta.
Sitten muutin maalle, eikä täällä mitään kuntosaleja ole, joten ostin oman kuntokeskuksen, joka pystytettiin alakertaan.
Kyllä kuntoilusta tulee riippuvaiseksi, mutta se on terveellistä riippuvaisuutta.
Sellaisen neuvon antaisin ettei kannata "repiä" heti alkuun, vaan tekee sarjat pienillä painoilla, sitten pikkuhiljaa lisätään painoja tai sarjojen lukumäärää.
Vaarana on muuten lihasrevähtymät ja koko touhu alkaa tuntua tylsältä.
Tämä täti ainakin on vielä kova jätkä 70-vuotispäivänä! :DD- ossipessi
Kiitos neuvosta, olen yrittänyt ottaa neuvosta vaarin, etten tosiaan revi itseäni heti alkuun:))
Riippuvainen en tosin halua olla, mutta kuitenkin mukana oleva:)))
Mitä kaikkea ostit omaan kuntokeskukseen ja palveleeko se vain sinua tai muitakin?:D
Yritän itsekin ainakin nuorimmin lapseni ylioppilasjuhlissa olla aika kova mutsi:DD
Täytynee todeta, etten tiedä elänkö 70-vuotiaaksi?:DDD ossipessi kirjoitti:
Kiitos neuvosta, olen yrittänyt ottaa neuvosta vaarin, etten tosiaan revi itseäni heti alkuun:))
Riippuvainen en tosin halua olla, mutta kuitenkin mukana oleva:)))
Mitä kaikkea ostit omaan kuntokeskukseen ja palveleeko se vain sinua tai muitakin?:D
Yritän itsekin ainakin nuorimmin lapseni ylioppilasjuhlissa olla aika kova mutsi:DD
Täytynee todeta, etten tiedä elänkö 70-vuotiaaksi?:DDDKätevä vempain. Siinä on kaikki ne laitteet, mitkä oli kuntosalilla kukin erikseen.
Näin että Suomessakin myydään tätä samaa laitetta.
http://www.ellos.fi/ListPage/ListPageSearch.aspx?Name=kuntokeskus&Color=&Size=&FromPrice=0&ToPrice=0&SimpleSearch=True&ST=Sök
muutama vuosi sitten ja aloin käydä säännöllisesti useampia kertoja viikossa aamuisin ennen töihinlähtöä. Aikaisemmin olin jostain syystä suhtautunut ennakkoluuloisesti jo pelkkään ajatukseen salilla käymisestä.
En tiedä muuta keinoa, jolla voisi yhtä monipuolisesti pitää huolta lihaskunnosta ja liikeradoista. Hämmästyin, etteivät lihakset kipeytyneet edes tauon jälkeen, kun muisti venytellä harjoitusten jälkeen.
Mieluiten käyn sellaisilla kuntosaleilla, joissa pääsee vielä uimaan salilla hikoilun jälkeen. Jos käyn kiireettä kylpyläuimalan kuntosalilla, voin vielä uinnin jälkeen nautiskella vesihieronnasta. Onkohan mukavampaa tapaa huolehtia kunnostaan - ainakaan huonolla säällä?- kuokkija muualta
Käyn kuntosalilla kolme-neljä kertaa viikossa. Sielläkin on pitkää,pätkää,vanhaa,nuorta. Kukaan ei tosin naura muitten mokille.
Siellä missä minä käyn,on monipuolinen tarjonta,jumpparyhmistä niihin vekottimiin. Olen käynyt kaikissa.
Eniten pidän juoksumatosta,kävelen sillä ylämäkikävelyä,sitten tykkään niistä crosstrainervempaimista,ne,missä ikäänkuin ollaan sauvakävelyllä. Ja venyttely ja Pilates,ne kuuluu ilman muuta ohjelmaan.
Aion olla kotona vielä 86vuotiaana, enkä laitoksessa vaipoissa,siksi käyn siellä. Kallista ja kallista,natisetko jos ostat uusia osia autoon tai uuden sohvan tai uuden telkan, tai matkustat ulkomaille? Et.
Mutta minäpä sijoitan ne pennini itsekkäästi itseeni, en muitten iloksi. - ossipessi
Mietin itsekin sitä rytmiä, että milloin on paras aika käydä ja millaista porukkaa on milloinkin paikalla.:))
Olen huomannut, ettei sillä ole väliä, vaan täytyy hakea oma aikataulu.:)))
Olet tosi oikeassa, ettei lihakset kipeydy, jos muistaa venytellä ja ei repiä liikaa:D
Varmasti hyvä asia päästä uimaan(pidän uimisesta)
kloori vaan paha juttu. Vesijutut Yes.:DD
Lapseni vaihtoi kuntosaliin, jossa sauna, uima-allas jne. Ehkäpä innostavampaa hänelle. Itse tyydyn nyt löytäämääni:DDD
- Pirre*
sellainen täällä olisi.
Muutama vuosi sitten, tein aloitteen kyläyhdistyksen kokouksissa, että kyhäisimme porukalla kyläkoulullemme kuntosalin - ,mutta eihän se silloin kiinnostanut ketään - olen nyt myöhemmin kuullut huhuja että joku pikkusiemen olisi kuitenkin heittämästäni ideasta jäänyt.
Erosin myöhemmin koko toimikunnasta, turhauduin niiden pitsinnypläyskurrssien järjestelyihin, ja yleiseenkin hengettömyyteen.- kalanainen
tuppaa viemään voiton kuntosalista, kun aika ei kaikkeen riitä. Mutta tulee salillakin käydyksi, kun sellainen onneksi työpaikalta löytyy ja ilmaiseksi saa käyttää.
sille kylätoimikunnalle.
Olen huomannut, että yhteisiä asioita hoitaessa uusien ideoiden vieminen toteuttamisasteelle vaatii hämmästyttävän paljon aikaa. Joukossa on aina niitä, jotka vastustavat kaikkea uutta, mutta muuttavat käsityksiään vähitellen "kun muuallakin..." ja "kun toisetkin ..."Kannattaisiko kirjoittaa asiasta paikallislehteen ja ehkä kysellä mahdollisia sponsoreita tai käytettyjen välineiden lahjoittajia?
Varmasti onnistut, jos oikeasti päätät haluta kuntosalin tai mitä muuta sitten keksitkin. ;))- Pirre*
optimisti-orvokki kirjoitti:
Kannattaisiko kirjoittaa asiasta paikallislehteen ja ehkä kysellä mahdollisia sponsoreita tai käytettyjen välineiden lahjoittajia?
Varmasti onnistut, jos oikeasti päätät haluta kuntosalin tai mitä muuta sitten keksitkin. ;))kirkonkylän juntturapäättäjät ymmärtämään esim. skeittiradan tarpeellisuudesta nuorille - lapsille, ja ihan vaan jutullani yl.os.paik.leht.:)- saitkohan selvän :)
Tosin mitään konkreettista ei ole vielä tapahtunut skeittirata asiassa, mutta itu taas.
Kuulin, että nykyinen k-toimikunta on ottanut asian omakseen, tai kirjannut kunto"salin" tulevaisuuden tavoitteeksi, kai siemen jäi kuitenkin itämään :) - kuokkija muualta
Pirre* kirjoitti:
kirkonkylän juntturapäättäjät ymmärtämään esim. skeittiradan tarpeellisuudesta nuorille - lapsille, ja ihan vaan jutullani yl.os.paik.leht.:)- saitkohan selvän :)
Tosin mitään konkreettista ei ole vielä tapahtunut skeittirata asiassa, mutta itu taas.
Kuulin, että nykyinen k-toimikunta on ottanut asian omakseen, tai kirjannut kunto"salin" tulevaisuuden tavoitteeksi, kai siemen jäi kuitenkin itämään :)tulevaisuudessa säästyy kunnalta terveyskeskuksen vuodeosaston ykkäpito, ettei tarvi kuin muutama sänky,kun nyt 50 kuntoa aletaan ylläpitämään. Ei tarvii tuoda hoitajia naapurimaista eikä kaukomailta,ja muutenkin,kunnan rahoja säästyy pienentyneinä sairaanhoitokuluina. Auttaa siis kaikkeen. Anna palaa,kirjoita!
Pirre* kirjoitti:
kirkonkylän juntturapäättäjät ymmärtämään esim. skeittiradan tarpeellisuudesta nuorille - lapsille, ja ihan vaan jutullani yl.os.paik.leht.:)- saitkohan selvän :)
Kuulin, että nykyinen k-toimikunta on ottanut asian omakseen, tai kirjannut kunto"salin" tulevaisuuden tavoitteeksi, kai siemen jäi kuitenkin itämään :)olet sitkeä sissi.
Sain selvän, kiitos kysymästä.
Miten muuten olisi yhteydenotto paikkakunnan urheiluliikkeeseen ja -seuroihin? Voisit yrittää edistää kylätoimikunnan hyvän idean ja tulevaisuuden tavoitteen toteutumista. ;))
- aktiivisalilainen
Upeeta, kun olet löytänyt kuntosalin. Se on paras keino ylläpitää ja lisätä lihaskuntoa.
Olen käynyt jo 20 vuotta salilla, aloitin 34-vuotiaana. Olen ylpee hyvästä kropastani ja sen kestävyydestä siivousalan työssäni. jalat kestää, hartiat ja selkä kestää ilman kipuja.
Mulle sanottiin alkaessani, että kantsii treenata ensin vatsaa ja selkää, ja sitten edetä pienempiin lihaksiin. Näin teho on parhainta.
Onnea valitsemallesi kuntoilulle.
PS. EN ole paksuniskainen bodari, vaan sutjakkalinjainen, siro, hyväryhtinen nainen. - ossipessi
Tasapuolisesti teille, jotka olette kannustaneet ja kertoneet kokemuksistanne.:))
Tuntuu edelleen, että jatkan kuntosalia, koska on vapaaehtoista, kukaan ei sano esim. et pysy rytmissä, et osaa, yritä nyt tai jtnmvst.
Bonuksena saan tämän sosiaalisuuden, huom. en mitään poliittista sosiaalidemok...:), kokemuksen, että voi oppia hallitsemaan edes jollakin tasolla lihaksiaan, jos niitä on?:)), ja muutenkin kokonaisuudessa uutta asiaa, jota ei voi väheksyä tässä iässä lainkaan:)))
Nyt eikun salikäyttäytimisen lisäksi ulkoilmaa ja rauhaa, kävelyn tai sauvakävelyn muodossa:D
Palaillaan, ja kertokaa kokemuksistanne, please. Tässä iässä jaetaan kokemuksia, jotka aiheuttanee aika paljon pohtimista viimeistään, tai sitten ei:DD
Tiesin, että teissä löytyy "raakaa voimaa" empatian lisäksi:DDD - ossipessi
Palataan tai paletaan tai palaillaan:D
- ossipessi*
Ei taida sefu olla mukana tai sitten sefu on mukana;)
- En pääse vastaan ym.
ossipessi* kirjoitti:
Ei taida sefu olla mukana tai sitten sefu on mukana;)
Eikait se mitään haittaa?:)
Tämä tässä ja nyt ja ihmettellään tai sitten ei
lopeta toi häirink....
- osssipessi*
Voihan sitä olla hyvä yritäpä uudelleen:)))
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706604
- 594492
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s283168- 612997
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161905- 151574
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271566Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹381505- 341359
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471283