neuvoisko joku nenäkorun kanssa?

pelästynyt 93-

Ois nyt sellanen onkelma et..sain just ja just vinguttua lupaa nenäkoruun. Ois niin monta kysymystä mut keltä kysyis? sattuuko nenäkorun laittaminen? millä se laitetaan? jälkihoito? milloin paranee? olen kyllä etsiny tietoja netistä mutta haluaisin tietää nenäkorun omistajienkin neuvoja ja mielipiteitä? VASTATKAA!

23

19372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5v...

      Mulle laitettiin nenäkoru kun olin 12(oon ny 17). Se pelotti tietysti, mutta ei sattunu oikeestaan ollenkaan. Nenän lävistäminen kuitenkin yleensä pukkaa kyyneleet silmistä paikan takia. Lävistysliikkeessä nenälävistys laitetaan neulalla, ei siis ampumalla. Saat liikkeestä varmasti hyvät hoito-ohjeet, mutta perussääntö on että putsaile lämpimällä vedellä ahkerasti. Desinfiointiaine kuivattaa ihoa, eli käytä sitä esim. 2 kertaa viikossa(lämpimällä vedellä kannattaa putsata esim. aina kun käyt vessassa). Myös joditon, siis ehdottomasti joditon, suolavesi on hyvä puhdistusaine (Apteekeista), silläkin voit puhdistella n. 2 kertaa viikossa (Tämäkin yksilöllistä, eli jos iho kestää niin putsaile useammin vaan). Nenäkoru paranee noin 2 viikossa, tänä aikana sitä ei saa rämplätä, ei saa koskea likaisin sormin ja korua ei saa vaihtaa. Puhdistus on todella tärkeää! Itellä ei ainakaan ollu mitään ongelmia :)
      Onnea matkaan :)

      • AUtaaaaaaaaaaaaa

        Apua! Mitä teen kub otin nenäkorun ja räpläsin sillä vähän siitä vuoti verta ja nyt iihen sattuu jos sitä liikkuutaa itken


    • Yhden äiti

      Suosittelen ottamaan lävistäjällä, en ammuttuna. Lävistys voi "kuulostaa" hurjalta, mutta itse lävistäminen menee nopeasti ja korun asetteleminen lävistettyyn kohtaan saattaa tuntua ennemän kuin itse lävityksen teko. Lävistys tehdään steriloidulla neulalla (kanyylillä?) ja apuna käytetään pihtejä. Lävistäjä laittaa pihdit sieraimeen (toinen puuoli sieramien sisällä), puristaa kovaa (nenä vähän puutuu, mutta todellinen syy tähän on verenvuodon minimisointi) ja laittaa neulalla rei'än valitsemaasi kohtaan.Sen jälkeena laitetaan koru paikalleen. Verenvuotoa saattaa tulla pikaisen. Pihdit muistuttavat vähän "aukollisia" grillipihtejä, ei siis mitään työkalumallia:)

      Jälkihoito: aktiivisesti putsaat antiseptisellä aineella aamuin, illoin (saa ostettua lävistysliikkestä yleensä) ainakin ensimmäisen kuukauden ajan. Lävistys on rustolävistys eikä parane 2 viikossa vaan vie lähemmäksi 2 kk. Ei saa räpeltää muulloin kun puhdistaessa, kääntelet korua pari kertaa päivässä pikkaisen ettei jämähdä paikalleen.

      Korun vaihtoa voi alkaa harkitsemaan 2 kuukauden päästä, jos lävistys on parantunut hyvin. Jos olet sen lävitjällä ottanut, kannattaa korun olla saman kokoinen kuin ensikoru, muuten reikä pienenee ja ensikorun takaisin laitto on mahdoton.



      Lävistäjä ohjastaa tarkemmin hoidosta jne. ja jos hoidat lävistyksen hyvin saat kiva ja terveen nenän, jossa on söde korun paikka.

      sitä kannattaa miettiä, että jos joskus tahtoo korun pois niin todennäköisesti nenänpieleen jää siitä muistuttava reikä. Omani ei ole mennyt umpeen 20-vuodessa eikä muuten ystävienikään.eli tätä kannattaa miettiä tosissaan, ,mieli saattaa nimittäin muuttua elämän varrella paljonkin.

      Jos päädyt ottamaan lävistykse, onnea sille ja muista hoitaa hyvin=)

      • n25v

        Mulla ainaki parani helposti 2 viikossa. Olkoot vaan rustolävistys. Yksilöllistä tuokin...


      • Yhden äiti
        n25v kirjoitti:

        Mulla ainaki parani helposti 2 viikossa. Olkoot vaan rustolävistys. Yksilöllistä tuokin...

        Harvinainen tapaus, koska edes tavallinen lävistys ihoon ei ole täysin terve 2 viikossa. Mutta kuten sanoit, yksilöllistä sitten kai.

        Alkuperäisen lienee parempi lähteä odottamaan sitä paranemista 2 kuukauden "säännöllä" kuin 2 vkon, koska jos alkaa liian aikaisin räpeltelemään lävistystään, saattaa seurakset olla ihnat.

        Ap:N kannattaa mennä kyselemään näitä juttuja lävistäjältä, todellakin koska täällä saadaan asioista vain kinaa aikaseksi. Kuuntele lävistäjää, ammatti-ihminen osaa neuvoa paremmin kuin kukaan meistä.


      • Tinjjä]

        no mulla on kohta ollut vuoden nenäkoru ja ei sattunu ollenkaan kun se laitettiin ja ampumalla se mulle on laitettu joillain saattaa tulla kyyneliä kun laitetaan mutta se johtuu siitä että se reikä tulee lähelle kyynelkanavaa
        parani mulla nopeasti viikossa ja sain paikanpäältä kunnon hoito-ohjeet mutta kun on "harjoituskorun" kanssa kannattaa olla varovainen että se ei tippuisi mihinkään koska yöksi kannattaa laittaa pieni pala teippiä tai laastari nenään yöksi

        oma lävistykseni ei maksanut kuin 11e ja siinä tuli samalla se "harjoituskoru" myöhemmin olen ostanu 3e ylöspäin nenäkoruja =)

        minun mielestä kannattaa ottaa nenäkoru se on mukavan pieni eikä tee minkään näköistä haittaa itselle ja koruja on monenlaisia

        onnea jos aiot ottaa korun =)


    • MiumauMilla

      Älä käytä ollenkaan desinfiointiaineita, esim Neoamisept. Haava on eri asia kuin lävistys, ja haavaan sitä käytetään siksi, että mahdollinen lika saataisiin kunnolla pois, mutta nenälävistys yms kunnon paikassa tethtynä tehdään steriilisti, eli siihen ei ole tarvetta. Se nimittäin tappaa paitsi haitalliset bakteerit, myös uusiutuvat ihosolut ja saattaa johtaa arpeutumiseen, tulehdukseen ja pidempään paranemisaikaan. Lävistäjä neuvoo sinua varmasti ongelmissasi ja antaa sinulle tarkat ohjeet, jotka on koettu hyviksi vuosien kokemuksen varrella :) Myös nämä kysymykset, joita esitit täällä, voit kysyä lävistäjältäsi, koska hänen työnsä on myös vastata niihin ja neuvoa sinua! :)

    • kauneus katoaa

      Miksi haluat lävistyksen kasvoihin?

      Minulle sellainen tuo mieleen alikehittyneen maan kyläpäällikön lukutaidottaman ja alistetun naisen. Lävistykset ovat myös Suomessa usein merkki pahoinvoinnista, sisäisestä hädästä, huonosta itsetunnosta... Itse en keksi niistä mitään kantajalleen positiivista.

      Miten suhtaudut mahdollisesti tulevaan elinikäiseen metalliyliherkkyyteen tai kasvojen arpiin?

      • pelästynyt93-

        pyysin neuvoa korun kanssa..enkä v*ttumaista valittamista siitä et miksi ottaisin nenäkorun..jos mä olen kerta sellasen päättänyt hankkia niin ehkäpä olen kans miettiny sen et miltä näytän sit kahenkymmenen vuoden päästä..ku mun nenäs on arpi..jos sä et ite nää niis mitää kaunista tai ylipäätään positiivista niin voit sit olla turpa kii! katsos mun nenä ei sulle pahemmi kuulu!


      • joo-o.

        Aina se sinäkin jaksat.

        Taidat itse olla alistettu ahdasmielisten stereotypioille.

        Mielikuvitksesi täytyy olla aika kiero, jos tuollaisia mielleyhtymiä saat.

        Mitä jos siirtyisit tälle vuosituhannelle?


      • M4lv4

        Olen täysin erimieltä kanssasi. Luuletko että minua kukaan on alistanut, kun otin nenäkorun? EI. Itse otin nenäkorun, koska omasta mielestäni se on todella kaunis. Mielestäni tuo oli jo loukkaavaakin meitä "lävistettyjä" kohtaan. Pidä mölyt mahassa seuraavalla kerralla >:(


      • Älä lässytä

        Mitä sä selität?
        Se on jokaisen oma asia minkä korun ottaa ja minne ottaa?
        se voi tehä kauniimman ja muutenki mitä väliä onko kaunis vai ruma?


    • ||Naninaaa

      Nenäkorun laitto ei satu, vaan se on hetken kirpaisu, kuten korvakorussakin. Jos laitat korun oikealle puolelle niin oikeasta silmästä tulee vähän vettä, ja sama on myös toisinpäin. Nenäkoru voidaan laittaa neulalla ja pyssyllä. Pyssyä ei kyllä saa enää käyttää, mutta ei siitä reijästä sen rumempi tule. Itselleni laitettiin pyssyllä, eikä se käynyt kipeää yhtään. Muista vain olla rentona.. :) Jälkihoito on ihan helppoa. Jos nenäkoruusi ei ilmene mitään tulehduksia ym, kaikki on hyvin. Harjoituskorua ei kannata vaihtaa heti, mutta ole varovainen. Harjoituskoru putoaa helposti. Jos harjoituskoru putoaa, kannattaa olla valmiina joku muu nenäkoru, koska vasta laitettu reikä menee nopeasti myös umpeen. Paranemiseen ei mene kauan. Jos haluat että koru parantuu nopeasti, älä vaihda heti korua. Jos annat harjoitus korun olla n. kaksiviikkoa, voit vaihtaa korun.. :)

    • nenäkoru94

      Sain vasta itsekkin huulikorun lisäksi nenäkorun. eihän se tietenkään kivutonta ole. ei se edes satu paljon. vähän kirpaisee sekunnin ja sitten se on ohi. ei tunnu paljo missään

      • vmmaaa

        heip (: sulla varmaan onkin jo tuo nenäkoru, mutta pitää nyt itekkin vähän kertoa siit.. ite otin joskus huhtikuussa, ollu nyt vähä yli kuukauden. ei sattunut ollenkaan, ehkä kirpaisi vähän, mutta odotin kyllä isompaa kipua :D niin, saako sen korun siis vaihtaa jo kahden viikon päästä? ite sain tilattua korun, ja ajattelin nyt vaihtaa.


    • APUA!!!

      Mulla, kävi samalla lailla. Mulla ei löydy kulta koruja eikä hopeaa.. Käykö rihkama?

    • Kukkulankunkkunen

      Kävin ite laittamassa muutama viikko sitten nenäkorun lävistysliikkeessä. Lävistäjä oli tosi mukava, ja vielä hyvännäkönenkin ;)

      Olin ihan paskat housussa koko päivän, koska mua niin jännitti se lävistäminen. Paikan päällä jännitys oli suoraansanoen helvetillistä. Sain valita, laitetaanko koru tapilla vai renkaalla. Valitsin tapilla.
      Lävistys tehtiin erillisessä huoneessa. Kukaan ei saanu tulla mun mukaan sinne, sillä mua saattais alkaa jännittämään vaan enemmän.
      Nenä putsattiin ja siihen laitettiin merkki. Lävistäjä laittoi pihdit, jotta neulalla pistäminen ei tuntuisi niin paljoa. Pihdit laitettiin melko tiukalle, joka hiukan tuntui. Mun käskettiin pitää silmiä kiinni ja olla ihan rentona.
      Pidin silmiä kiinni, ja tunsin kuinka pihdit hiukan liikahti. Avasin silmäni, ja neula sojotti nenästä! Ihmettelin kauan aikaa, miten en tuntenu yhtään mitään. Se oli ilmeisesti pihtien ansiota, ja sen, että mua jännitti niin kovasti, että en kipua tuntenu.
      Lävistys tehtiin suonikanyylineulalla, eli samalla mitä verikokeessa käytetään. Pirun terävä on, eli menee ihan heittämällä läpi.
      Korun laittaminen paikalle nipisti ihan vähäsen, mutta sekin tapahtui sekunnin murto-osassa, että siitä ei ehtinyt edes tajuta mitään.

      Hintaa lävistyksellä oli 45 euroa. Puhdistus tapahtuu vedellä 2-3 kertaa päivässä, ja keitän itse silloin tällöin suolavettä, johon tulee vähän merisuolaa ja tietty vettä.

      Jesuksen hyvinhän tuo on parantunut, ja uudet korut on tilattu Savanni.fi:stä :)

      • muuuumii

        Apuaa Mua jännittää meen ehk huomen ottaa nenäkorun :D ottaa oikeen mahasta


    • nohuhhuhh

      Joo on ehkä hiukan vanha tämä juttu täällä, mutta oli pakko kommentoida. Huvitti vaan lukea, miten jotkut on tänne kommentoinu. Onko oikeesti joskus ollu ihmisiä, jotka on noin pahasti lävistyksiä vastaan? :D Harvoin enää nykyään niin pahoihin törmää.
      terveisin: useasta kohtaa rei'itetty ihminen

    • Tereve

      Siis, nenäkorun ottaminen ei satu niin paljon kuin sitä luulisi, tottakai nenässä on enemmän hermoja kuin esim korvissa. Putsaat septidinillä joka ilta. Ensimmäisenä päivänä et käy suihkussa tai saunassa nenälävistyksen kanssa, sillä se on loppupäivän aika arka, et koske nappiin tai renkaaseen enempää kuin on tarpeellista, toisaalta silloin tällöin kannattaa kieritellä sitä vähän, mutta ei jos se on vielä kipeä tai arka. Ja jos haluat vaihtaa johonkin toiseen esim. (niin kuin minäkin tein) napista renkaaseen, niin nappia pitää pitää ainakin kuukausi ennen kuin vaihdat mihinkään muuhun. Ja yleensä napin laittaja kyllä kertoo sitten hoidoista jne. :) toivottavasti auttoi (ja lävistys laitetaan semmoisella terävällä piikillä, sitten kun sitä otetaan pois, koru liutetaan sisälle pikkuhiljaa.

    • Anonyymi

      ottaminen ei satu se laitetaan joko pyssyllä tai neulalla.

    • Anonyymi

      Hauska lukea nuita vanhoja viestejä. Olen ottanut nenäkorun ja se on ollut minulla ehkä viikon tai kaksi, kunnes se lähti itsestään irti ja hävisi enkä tiedä mitä nyt pitäisi tehdä.

    • Anonyymi

      Lävistäminen sattu vähäsen, mut mua kyllä sattu eniten kun lävistäjä laittoi korun. Mulla oli kivuton jo ekan tunnin jälkeen. Sitä korua pitää putsata niin kauan kun se lävistys on sulla, koska muuten siihen koruun tarttuu kaikkee rasvaa sun ihosta ja alkaa haisee. Lävistys pitää puhistaa keittosuola liuoksella mitä saa steriloiduissa pulloissa apteekista. Paranemisessa kestää noin 1kk mut tietty yksilöllistä kaikilla!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe