Kuinka paljon rakennuspeltiseppä tienaa pääkaupunkiseudulla tai miksei muuallakin? Oliko töitä pahoina lama-aikoina? Onko tällä hetkellä pula miehistä? Miten alalle yleensä tullaan? Mikä voisi olla alasta kiinnostuneen, raittiin ja tunnollisen ohutlevysepän/hitsaajan (yli 5 vuotta työkokemusta) aloituspalkka? Työn hyvät ja huonot puolet?
Peltisepän tienestit
4
4335
Vastaukset
- kaveri
..alaa hiukan kaverini kautta (hän on peltiseppä). Liksa ainakin Arme Oy.ssä tuntipalkkana noin 90 mk vanhaa rahaa tunti. Päälle reissuhommissa kotimaan päivärahat ja työkalukorvaukset toki. Kaverini kokonaistulot puhtaana käteen noin 12 tmk vanhaa rahaa kk:ssa. Ihan hyvin. Itse en maisterina tienaa lähellekään tota summaa käteen.
- asentaja
palkat menee työkokemuksen mukaan itse olen eristyspeltiseppä, suomessa palkka määräytyy tes:in mukaan neljä vuotta alalla olleena saisin n.52mk tunti mahdolliset päivärahat siksi olenkin norjassa töissä ja saan samasta hommasta n. 4000€ kuussa käteen
- YKSIHEISTÄ
MITEN KÄVI NÄILLE MONELLE MONELLE ALIHANKIJALLE.
JOTKA URAKOIVAT ISOILLE TELINE FIRMOILLE.
HIKEÄ KYYNELEITÄ VERTA.KONKKA TAI MUUTEN LOPPU.
MONELLA OLI SYDÄN MUKANA, RAAKAA PELIÄ.
PITÄS ERÄÄT HENKILÖT LAITTAA VASTUUSEEN.- Punisher11
Tiedän kyllä kenet pitäis laittaa siitä vastuuseen!!
Olin itsekkin vuosina 2006-2012 eristyspeltiseppänä/telineasentajana rantaruotsalaisessa firmassa. Mikä antaa ymmärtää enemmän kuin tuumaakaan antaa :D se siinä hauskinta oli että tahallaan kusivat omiin muroihin ja sen jälkeen kärsivät :D
Onkohan enää tänäpäivänä eristäjille/*peltisepille töitä tarjolla edes kohtuullisella palkalla, itsehän vielä voisin palata samoihin hommiin. Mutta enää en talkoilla lähe :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371782
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15549Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141461- 51453