urpo vastaa..

ap.

"Jos mielit minua urpoksi, tutustu toki meikeläiseen:"

Tutustuin nettisivuihisi ja niiden perusteella voin muutaman päätelmän tietokonetaidoistasi tehdä: Tyypillinen harrastelija joka väsää vähän kaikkea ja tutustuu uusiin asioihin mutta luulee itsestään liikoja, sillä omaa vain hatarat perustiedot. Opiskeli vuoden Javaa saaden hyvän todistuksen, mutta taitoihin verrattuna todistus kertoo Länsi-Lapin Ammatti-instituutin heppoisesta vaatimustasosta. Kahden kuukauden työharjoittelussa vuonna 2004 teki suppean ja erittäin yksinkertaisen laskutusohjelman ja piti kahden kuukauden aikarajaa tiukkana vaikka omien sanojen mukaan omaa yli 15 vuoden ohjelmointikokemuksen. Lisäksi harjoittelutyössä loppukäyttäjien ohjeissa oli monta dos-kehotteesta ja mysql-kehotteesta tehtävää toimintaa joita ei nykyajan (2004) windows-ohjelmoinnissa tulisi käyttää. Loppuarvio: Henkilö on urpo eikä hänelle tulisi maksaa kuin korkeintaan euron tuntipalkkaa eikä häntä saa päästää koskemaan tärkeisiin ohjelmaprojekteihin eikä kirjoittamaan käyttöohjeita."

Pakkoo laittaa tähän kun tuohon ketjuun ei voi enään vastata. Noh, saimpahan aikamoisen ketjun aikaiseksi.

Kiitti rehellisestä vastauksesta :)

Onkos sinulla yhtä paljon pokkaa esittää omia taitojasi julkisesti netissä ?? ;) ? Pääsis kato arvioimaan vastavuoroisesti sinua näin tasapuolisuuden nimissä :)

Noh, olen nykyään ihan oikeissa töissä Delphikoodarina ja haukkuja en ole ainaskaan saanut osaamiseni suhteen. Tuolla kurssilla oli ihka aitoja ohjelmistoalan "insinöörejä", joista osa ei osannut tuotakaan vertaa koodata. Niille oli jopa tuntematon käsite Javassa yksiulotteisen taulukon muodostaminen :/ !?!? Mitähän he ovat opiskelleet!?!?

Olitko sinä tuolla kurssilla? Kun tiedät sen tason?? Mietin vaan? Siellä oli myös todellisia osaajia! Mm. Opettaja oli erittäin pätevä diplomi-insinööri. Ei se ainut osaaminen ole kuule siellä kehä kolmosen sisäpuolella, elämään on muuallakin maailmassa.

Noh, tutustu sivuihini, se päivittyy kokoajan ;) Minä kyllä tiedän osaamiseni, olen sen verran epäpätevien "heikkien" kanssa seikkallut alalla että tiedän oman osaamisen tasosn varsin hyvin mikä se on :)

Sinä et!

26

1321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.

      Ettei jäis kaikille epäselväksi

      http://www.knubits.com/index.php?page=2

      Näiden sivujen ansiosta olen saanut työtä ja työtarjouksia sadellut jopa töissä ollessani :)

      Kannattaa tehdä omat nettisivut!

    • Ap.

      Mistä sinä tuon DOSin repäisit? Oletko aivan ..? Kyse on ihan Windows 2000/XP komentokehotteesta, ei DOSISTA! Paras tapa hallinnoida MySQL:ää on komentokeotteesta käsin tai ainaskin näin minulle opetettiin tuolla kurssilla. Toki erillisiä interfeissejä MySQL tietokannan hallinnointiin on, kuten netissä toimiva phpMySQLAdmin, mutta yleensä Windows pohjaiset sydeemit wanhenee nopeasti!

      Phuoha!!!!

      • xxxxx

        "Kyse on ihan Windows 2000/XP komentokehotteesta, ei DOSISTA!"

        Tuo on selittelyä käsitteiden nimityksistä. Ainakin kun minä käynnistän Command.com -ohjelman, niin ruutuun ekalle riville tulee "Microsoft(R) Windows DOS". Ja siitähän on windowseja moitittu, kun ne on rakennettu DOSin päälle. Windows Vistasta ilmeisesti dos-koodi on poistettu eikä siihen siten tule dos-kehotettakaan.


        "Paras tapa hallinnoida MySQL:ää on komentokeotteesta käsin tai ainaskin näin minulle opetettiin tuolla kurssilla."

        Windows-ohjelmat tarkoittavat jotain sellaista, että loppukäyttäjältä piilotetaan komentokehotteet. Tai voi ne jossain olla jos käyttäjä tarvitsee, mutta muuten komentojonoja ei pidä syötellä käsin. Vähän kun wysiwyg=what you see is what you get.


        "mutta yleensä Windows pohjaiset sydeemit wanhenee nopeasti!"

        Heh!


      • afdff
        xxxxx kirjoitti:

        "Kyse on ihan Windows 2000/XP komentokehotteesta, ei DOSISTA!"

        Tuo on selittelyä käsitteiden nimityksistä. Ainakin kun minä käynnistän Command.com -ohjelman, niin ruutuun ekalle riville tulee "Microsoft(R) Windows DOS". Ja siitähän on windowseja moitittu, kun ne on rakennettu DOSin päälle. Windows Vistasta ilmeisesti dos-koodi on poistettu eikä siihen siten tule dos-kehotettakaan.


        "Paras tapa hallinnoida MySQL:ää on komentokeotteesta käsin tai ainaskin näin minulle opetettiin tuolla kurssilla."

        Windows-ohjelmat tarkoittavat jotain sellaista, että loppukäyttäjältä piilotetaan komentokehotteet. Tai voi ne jossain olla jos käyttäjä tarvitsee, mutta muuten komentojonoja ei pidä syötellä käsin. Vähän kun wysiwyg=what you see is what you get.


        "mutta yleensä Windows pohjaiset sydeemit wanhenee nopeasti!"

        Heh!

        Jopas on kummallinen Windows sinulla? Olisi jo aika päivittää.


      • huh huh huh
        xxxxx kirjoitti:

        "Kyse on ihan Windows 2000/XP komentokehotteesta, ei DOSISTA!"

        Tuo on selittelyä käsitteiden nimityksistä. Ainakin kun minä käynnistän Command.com -ohjelman, niin ruutuun ekalle riville tulee "Microsoft(R) Windows DOS". Ja siitähän on windowseja moitittu, kun ne on rakennettu DOSin päälle. Windows Vistasta ilmeisesti dos-koodi on poistettu eikä siihen siten tule dos-kehotettakaan.


        "Paras tapa hallinnoida MySQL:ää on komentokeotteesta käsin tai ainaskin näin minulle opetettiin tuolla kurssilla."

        Windows-ohjelmat tarkoittavat jotain sellaista, että loppukäyttäjältä piilotetaan komentokehotteet. Tai voi ne jossain olla jos käyttäjä tarvitsee, mutta muuten komentojonoja ei pidä syötellä käsin. Vähän kun wysiwyg=what you see is what you get.


        "mutta yleensä Windows pohjaiset sydeemit wanhenee nopeasti!"

        Heh!

        Kirjoittanut: xxxxx 11.9.2006 klo 16.32

           
           "Kyse on ihan Windows 2000/XP komentokehotteesta, ei DOSISTA!"

        "
        Tuo on selittelyä käsitteiden nimityksistä. Ainakin kun minä käynnistän Command.com -ohjelman, niin ruutuun ekalle riville tulee "Microsoft(R) Windows DOS". Ja siitähän on windowseja moitittu, kun ne on rakennettu DOSin päälle. Windows Vistasta ilmeisesti dos-koodi on poistettu eikä siihen siten tule dos-kehotettakaan.
        "


        Ei hemmitti mitä roskaa. Esim. Windows 2000 ja muut NT-pohjaiset Windowsit eivät edes sillä dossia. Tuskin niitä on voitu moittia, kun koko dossia ei niissä ole, jolloin ne eivät voi olla rakennettu dossin päälle. Täällä on varsinainen satusetä.... Todella typerän maineen saa, jos joku väittää että NT-sarjan Windowseissa on Dos...


        "Paras tapa hallinnoida MySQL:ää on komentokeotteesta käsin tai ainaskin näin minulle opetettiin tuolla kurssilla."

        Windows-ohjelmat tarkoittavat jotain sellaista, että loppukäyttäjältä piilotetaan komentokehotteet. Tai voi ne jossain olla jos käyttäjä tarvitsee, mutta muuten komentojonoja ei pidä syötellä käsin. Vähän kun wysiwyg=what you see is what you get.

        Huh huh mitä paskaa jälleen...
        Windows ohjelmalla tarkotetaan ohjelmaa, jolla pystytään käyttämään käyttöjärjestelmän antamia palveluja hyväksi. Käskyttäminen voi aivan yhtä hyvin tapahtua komentokehotteesta. Sitten eihän Windows-ohjelmissa tarvi olla ollenkaan edes näkyvää käyttöliittymää. Siis huvittavaa todella mitä sontaa täällä kirjoitellaan jatkuvasti.


        xxxxx, olet varsinainen idiootti!!!


      • ap.
        xxxxx kirjoitti:

        "Kyse on ihan Windows 2000/XP komentokehotteesta, ei DOSISTA!"

        Tuo on selittelyä käsitteiden nimityksistä. Ainakin kun minä käynnistän Command.com -ohjelman, niin ruutuun ekalle riville tulee "Microsoft(R) Windows DOS". Ja siitähän on windowseja moitittu, kun ne on rakennettu DOSin päälle. Windows Vistasta ilmeisesti dos-koodi on poistettu eikä siihen siten tule dos-kehotettakaan.


        "Paras tapa hallinnoida MySQL:ää on komentokeotteesta käsin tai ainaskin näin minulle opetettiin tuolla kurssilla."

        Windows-ohjelmat tarkoittavat jotain sellaista, että loppukäyttäjältä piilotetaan komentokehotteet. Tai voi ne jossain olla jos käyttäjä tarvitsee, mutta muuten komentojonoja ei pidä syötellä käsin. Vähän kun wysiwyg=what you see is what you get.


        "mutta yleensä Windows pohjaiset sydeemit wanhenee nopeasti!"

        Heh!

        Jos tehdään Javalla sovellus!!... Niin!

        Eikö sen idea ole se, että se toimii mahdollisimman monessa ympäristössä, kuten Windows 9X/2000/XP/Vista, Mac OS X, Linux jne???

        Tuota "simppeliä" laskutusohjelmaa kun tein, minulla ei ollut vitun aavistustakaan MacOS X käyttiksistä, tosin Linuxin komentorivin opettelusta oli tosiaan apua. Luuletko että parissa kuukaudessa oli aikaa tutusta MacOS X käyttiksen syövereihin, että olisin sille jopa hankkinut MySQL:n graafisen käyttöliittymän, kato kun kaikki sydeemit ei toimi pelkästään Windowsissa, on olemassa Mac OS X ja Linuxi. Komentokehote on nopein tapa päästä MySQL:ään sisälle ympäristössä kuin ympäristössä!!!!!!! ja vielä !!!!!!!!!

        Saamari nämä kommentit tosiaan tuntuu sille kuin joku apina yrittäs viittomakielellä viittoa mulle että "tiesitkö muuten, että valot syttyy tuosta napista" AAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!


      • ap.
        xxxxx kirjoitti:

        "Kyse on ihan Windows 2000/XP komentokehotteesta, ei DOSISTA!"

        Tuo on selittelyä käsitteiden nimityksistä. Ainakin kun minä käynnistän Command.com -ohjelman, niin ruutuun ekalle riville tulee "Microsoft(R) Windows DOS". Ja siitähän on windowseja moitittu, kun ne on rakennettu DOSin päälle. Windows Vistasta ilmeisesti dos-koodi on poistettu eikä siihen siten tule dos-kehotettakaan.


        "Paras tapa hallinnoida MySQL:ää on komentokeotteesta käsin tai ainaskin näin minulle opetettiin tuolla kurssilla."

        Windows-ohjelmat tarkoittavat jotain sellaista, että loppukäyttäjältä piilotetaan komentokehotteet. Tai voi ne jossain olla jos käyttäjä tarvitsee, mutta muuten komentojonoja ei pidä syötellä käsin. Vähän kun wysiwyg=what you see is what you get.


        "mutta yleensä Windows pohjaiset sydeemit wanhenee nopeasti!"

        Heh!

        Oleko sä kuin vanha? 15v? Sitten ymmärrän kyllä kommenttisi! Dos tuli 1980 luvun alussa ja kuoli Windows 9x sarjan mukana, ihan oikeesti! Kysy kuule ihan vaikka Microsoftilta iteltään!

        Nämä kommentit alkaa olla sitä tasoa, että antaa olla, ihan tosissaan!!


      • xxxxx
        huh huh huh kirjoitti:

        Kirjoittanut: xxxxx 11.9.2006 klo 16.32

           
           "Kyse on ihan Windows 2000/XP komentokehotteesta, ei DOSISTA!"

        "
        Tuo on selittelyä käsitteiden nimityksistä. Ainakin kun minä käynnistän Command.com -ohjelman, niin ruutuun ekalle riville tulee "Microsoft(R) Windows DOS". Ja siitähän on windowseja moitittu, kun ne on rakennettu DOSin päälle. Windows Vistasta ilmeisesti dos-koodi on poistettu eikä siihen siten tule dos-kehotettakaan.
        "


        Ei hemmitti mitä roskaa. Esim. Windows 2000 ja muut NT-pohjaiset Windowsit eivät edes sillä dossia. Tuskin niitä on voitu moittia, kun koko dossia ei niissä ole, jolloin ne eivät voi olla rakennettu dossin päälle. Täällä on varsinainen satusetä.... Todella typerän maineen saa, jos joku väittää että NT-sarjan Windowseissa on Dos...


        "Paras tapa hallinnoida MySQL:ää on komentokeotteesta käsin tai ainaskin näin minulle opetettiin tuolla kurssilla."

        Windows-ohjelmat tarkoittavat jotain sellaista, että loppukäyttäjältä piilotetaan komentokehotteet. Tai voi ne jossain olla jos käyttäjä tarvitsee, mutta muuten komentojonoja ei pidä syötellä käsin. Vähän kun wysiwyg=what you see is what you get.

        Huh huh mitä paskaa jälleen...
        Windows ohjelmalla tarkotetaan ohjelmaa, jolla pystytään käyttämään käyttöjärjestelmän antamia palveluja hyväksi. Käskyttäminen voi aivan yhtä hyvin tapahtua komentokehotteesta. Sitten eihän Windows-ohjelmissa tarvi olla ollenkaan edes näkyvää käyttöliittymää. Siis huvittavaa todella mitä sontaa täällä kirjoitellaan jatkuvasti.


        xxxxx, olet varsinainen idiootti!!!

        "Huh huh mitä paskaa jälleen...
        Windows ohjelmalla tarkotetaan ohjelmaa, jolla pystytään käyttämään käyttöjärjestelmän antamia palveluja hyväksi. Käskyttäminen voi aivan yhtä hyvin tapahtua komentokehotteesta. Sitten eihän Windows-ohjelmissa tarvi olla ollenkaan edes näkyvää käyttöliittymää. Siis huvittavaa todella mitä sontaa täällä kirjoitellaan jatkuvasti."

        Sitähän Microsoft aikoinaan mainosti, että windows-ohjelmissa käyttäjän ei tarvitse käyttää komentokehotetta vaan ruudussa nähdään valittavat toiminnot. Sitähän mäkki-käyttäjät ovat valitelleet että windowseja ei voi ilman komentokehotetta käyttää ja komentokehotteet tekevät ohjelman vaikeaselkoiseksi loppukäyttäjille. Ei loppukäyttäjä osaa kirjoittaa eikä etenkään tajuta englanninkielisiä pitkiä komentojonoja, joissa voi helposti tehdä virheen esim. hakemiston nimessä. EI SE OLE TÄTÄ PÄIVÄÄ.


        "xxxxx, olet varsinainen idiootti!!!"

        Mutta teihin "neroihin" verrattuna olen tietäjä.


      • xxxxx
        ap. kirjoitti:

        Jos tehdään Javalla sovellus!!... Niin!

        Eikö sen idea ole se, että se toimii mahdollisimman monessa ympäristössä, kuten Windows 9X/2000/XP/Vista, Mac OS X, Linux jne???

        Tuota "simppeliä" laskutusohjelmaa kun tein, minulla ei ollut vitun aavistustakaan MacOS X käyttiksistä, tosin Linuxin komentorivin opettelusta oli tosiaan apua. Luuletko että parissa kuukaudessa oli aikaa tutusta MacOS X käyttiksen syövereihin, että olisin sille jopa hankkinut MySQL:n graafisen käyttöliittymän, kato kun kaikki sydeemit ei toimi pelkästään Windowsissa, on olemassa Mac OS X ja Linuxi. Komentokehote on nopein tapa päästä MySQL:ään sisälle ympäristössä kuin ympäristössä!!!!!!! ja vielä !!!!!!!!!

        Saamari nämä kommentit tosiaan tuntuu sille kuin joku apina yrittäs viittomakielellä viittoa mulle että "tiesitkö muuten, että valot syttyy tuosta napista" AAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!!!

        Kovasti käytät eri teknisiä nimityksiä. Toki ne on tärkeitä, mutta jos teet yksilöityä ohjelmaa jollekin tietylle asiakkaalle, niin ei se edes sovellu jollekin toiselle yritykselle. Aloittelevat ohjelmoijat luulevat useinkin tekevänsä ohjelman niin, että se soveltuisi muillekin.

        Komentokehote on tapa päästä MySQL:n sisälle, mutta loppukäyttäjä tekee helposti virheitä niissä. Sitä paitsi loppukäyttäjälle on helpompi päästä MySQL:n sisälle kun sen komentojono on piilotettu painonapin taakse. Napin päällä lukee sitten tietysti toiminto.

        Kysy joltain työkaveriltasi, ovatko ne paljonkin tehneet ohjelmia, joissa loppukäyttäjän pitää kirjoittaa komentojonoja?

        Ohjelmien tekemisestä vielä se, minkä virheen teet jälleen. Kun aika ei riitä, niin älä ala kertomaan että ei ollut aikaa opetella asiaa. Kyse on lopputyöstäsi ja sinun olisi pitänyt pystyä suunnittelemaan asia niin, että ehdit sen tehdä. Tuollaiset selitykset homman viivästymisestä kuulostavat ohjelmoijan korvissa tältä: Luulit itsestäsi liikoja ja yrität selitellä syyn olevan liian vaikeissa hommissa.


      • xxxxx
        ap. kirjoitti:

        Oleko sä kuin vanha? 15v? Sitten ymmärrän kyllä kommenttisi! Dos tuli 1980 luvun alussa ja kuoli Windows 9x sarjan mukana, ihan oikeesti! Kysy kuule ihan vaikka Microsoftilta iteltään!

        Nämä kommentit alkaa olla sitä tasoa, että antaa olla, ihan tosissaan!!

        Kyllähän tuo mainitsemani teksti tulee kun käynnistää Windows XP:ssä command.comim. Lisäksi siinä voidaan käynnistää dos-kehote buuttauksen yhteydessä.

        Ei XP:tä nyt kai ole enää varsinaisesti rakennettu dosin päälle, mutta ainakin se toimii siinä virtuaalisesti. Joitakin dos-ohjelmien toimintoja on estetty http://support.microsoft.com/kb/314106/fi

        Mutta ei tässä pidä tätä keskustelua muuttaa dos-kehotteesta keskustelemiseksi.


    • ap.

      Tekee mieli vielä vastata kun olen jo paljastanut itseni julkisesti, että softaa mitä teen yhdelle yritykselle yhden työkaverin kanssa, asiakasyrityksellä riittää asiakkaita ympäri maailmaa. Lisäksi softaa ollaan markkinoimassa myös muille vastaaville yrityksille.

      Eli pikkasen ärsyttää sitten tämmöinen pätö mustamaalaus julkisesti millä ei ole todellisuuden kanssa paska vertaa todellisuutta.

      Delphillä saa aikaa vaikka mitä, kantsii opetella eri kieliä, koskaan et tule tietämään mistä osaamisesta on hyötyä!

      • ap.
        BB. kirjoitti:

        http://www.kerrolisaa.com/kuvat/ihankosimooses.jpg

        Hyvä oli!

        Mutta jos osaat pelkästään yhtä kieltä kuten Visual Basicia, niin se on sama kuin väittäisit olevasi puuseppä joka osaa käyttää vain höylää, muut työvälineen ovat OUT! :D

        Mitä semmosella tekee??? Ei vittuakaan!


    • xxxxx

      "Pakkoo laittaa tähän kun tuohon ketjuun ei voi enään vastata. Noh, saimpahan aikamoisen ketjun aikaiseksi."

      Sinäkö sen ketjun sait aikaiseksi? Siinä on yhteensä 202 viestiä. Nimimerkillä "ap" on 8 viestiä. Minä kirjoitin siihen 80 viestiä (xxxxx).



      Yksi viimeisistä viesteistäsi siinä ketjussa oli tämä kommentti:

      "Delphillä voi kapseloida suurempia kokonaisuukia osioihin (olioihin) ja luoda näistä osioista periytyviä osioita ja näitä osioita voi kopioida muistiin ilman että tarvii kirjoitta jokaista pikkasen eriytyvää ominaisuutta aina uudelleen ja uudelleen. Kopioi, kopioi hyvä mies, elä kirjoita aina uusiksi. Lisäksi voi käyttää pointereita, tehokasta."

      Etenkin tuo mainintasi pointtereista oli siinä ketjussa typerä, sillä siitä oli jo siinä keskusteltu eikä kukaan ollut kertonut omaa käytännön esimerkkiä pointtereiden käytöstä. Jos olisit edes lukenut sen kirjoitusketjun, niin et olisi tuonut kommenttia joka siinä ketjussa oli jo nuijittu. Yleensäkin olen havainnut, että kun joku kehuu pointtereitä, niin tyyppi on ohjelmoinnissa hakoteilla. Eli hän pitää jotain triviaalia kielen ominaisuutta loistavana ilman että itsekään sitä juuri käyttää.

      Lisäksi tuo ohjeesi: "kopioi, kopioi" on typerä, kuten siellä jo vastasin. Opin jo 20 vuotta sitten että jos kopioi ohjelmapätkän ja siitä muuttaa sitä vähän, niin ylläpito vaikeutuu. Yleiset modulit pitää tehdä yleiskäyttöisiksi, jotta niitä voi käyttää omissa ohjelmissa jatkuvasti.



      "Onkos sinulla yhtä paljon pokkaa esittää omia taitojasi julkisesti netissä ?? ;) ? Pääsis kato arvioimaan vastavuoroisesti sinua näin tasapuolisuuden nimissä :) "

      Kyllähän ohjelmiani on netissä, mutta se ei ole nyt oleellista. Oleellista on se että sinä kerroit kotisivujesi osoitteen osoittamaan taitojasi. Se ei siis tarkoita että minun pitäisi kertoa mistä ohjelmiani löytää.


      "Noh, olen nykyään ihan oikeissa töissä Delphikoodarina ja haukkuja en ole ainaskaan saanut osaamiseni suhteen. Tuolla kurssilla oli ihka aitoja ohjelmistoalan "insinöörejä", joista osa ei osannut tuotakaan vertaa koodata. Niille oli jopa tuntematon käsite Javassa yksiulotteisen taulukon muodostaminen :/ !?!? Mitähän he ovat opiskelleet!?!?"

      Sitten ne ovat väärällä alalla. Eikä kukaan ohjelmoija käy vuoden kurssia uuden ohjelmointikielen opettelemiseksi. Sinä vielä sanot että c -tietämyksesi takia oppiminen kävi helposti.


      "Minä kyllä tiedän osaamiseni, olen sen verran epäpätevien "heikkien" kanssa seikkallut alalla että tiedän oman osaamisen tasosn varsin hyvin mikä se on :) . Sinä et! "

      Miksi sitten elvistelet ohjelmointitietämykselläsi ja -taidoillasi? Miten niin minä en tiedä osaamisen tasoani ohjelmoinnissa?

      Oikeastaan vastauksissasi et varsinaisesti vastannut kysymyksiini vaan taas vain kehut itseäsi. Väistät kysymykseni ja selität hallitsevasi asiat, mutta et siis vastaa kysymyksiin.


      Lopuksi vielä muutama kommentti kotisivuistasi:

      Sivuista käy ilmi että kävin vuoden javakurssin. Kuitenkaan sivuillasi ei ole ensimmäistäkään javaohjelmaa. Miksi sivuillasi ainoat ohjelmat ovat asennettavia jos hallitset javan?

      Sanot vuosien aikana koonneesi itsellesi 10 konetta ja tutuillesi peruskoneista pelikoneisiin asti, "eikä koskaan mitään ongelmia ole tullut vastaan". Kun tietokoneet koostuvat alle 10:stä palikasta, niin ei niiden kokoaminen niin hieno asia ole että kukaan asioista tietävä viitsisi mainita ettei ikinä ole tullut ongelmia. Tuo teksti voi kuulustaa hienolta kun joku asioista tietämätön lukee, mutta vähänkään asioista tietäville siitä tulee vain se kuva, että jos tyypin tietokonetuntemus on sillä tasolla, että täytyy brassailla koneiden kokoamisella, niin ei se ainakaan hyvä ohjelmoija ole. Samaan viittaa sivuillasi olevat luettelot tietämyksestäsi.

      • Sivullinend

        olisi sivullisenä ihan kiva nähdä xxxx-än ohjelmointiesimerkkejä.

        kehtaa toisia haukkua, mutta ei uskalla omia koodauksia julkisesti kertoa...

        Xxxx sun uskottavuus on vähän hakusassa nyt.

        Taidat olla vittuntunut koodari, joka potkittu aikapäiviä pois työelämästä nuorten tulokkaiden jyrän alta. Tällaisen vaikutelman ainakin saa tekstistä helposti. Olet nyt täällä pätemässä omaa turhautuneusuuttasi.


      • ap.

        Ilman minun aloitusta tuota koko keskustelua ei olisi ollut edes olemassakaan!

        Niin simppeliä se on :)


      • xxxxx
        Sivullinend kirjoitti:

        olisi sivullisenä ihan kiva nähdä xxxx-än ohjelmointiesimerkkejä.

        kehtaa toisia haukkua, mutta ei uskalla omia koodauksia julkisesti kertoa...

        Xxxx sun uskottavuus on vähän hakusassa nyt.

        Taidat olla vittuntunut koodari, joka potkittu aikapäiviä pois työelämästä nuorten tulokkaiden jyrän alta. Tällaisen vaikutelman ainakin saa tekstistä helposti. Olet nyt täällä pätemässä omaa turhautuneusuuttasi.

        Kyllä minä teen työkseni tietokoneohjelmia. Olen tehnyt jo 20 vuotta.

        Tässä on keskusteltu niistä asioista, joista on keskusteltu. Jos teksteissäni on virheitä, niin puuttukaa niihin ja esittävää vastakommentteja.

        En minä nyt tällä varsinaisesti yritä päteä, mutta minua vain häiritsi se, että täällä esiintyi pascalasiantuntijoina henkilöitä, jotka eivät ilmeisesti olleet ikinä tehneet kokonaista ohjelmaa.


      • xxxxx
        ap. kirjoitti:

        Ilman minun aloitusta tuota koko keskustelua ei olisi ollut edes olemassakaan!

        Niin simppeliä se on :)

        Tekstissäni oli monta kysymystä, mutta et vastannut kuin yhteen. Siihenkin mielestäni totuudenvastaisesti, sillä vaikka sinä viestiketjun aloitit, niin sen muotoutumiseen et juurikaan vaikuttanut. Logiikallasi varmaan olet tehnyt monta tietokoneohjelmaakin, kunhan vain olet jonkun sanan siitä sanonut tai koodirivin siitä koodannut?

        Et siis perustellut, millä tavalla olisin väärässä edellisessä viestissäni esittämissäni kommenteissa.


    • urpo..

      Opetelkaa kaikkee mahollista, itteni aikoinaan vastenmielistä oli Java, mutta tänään tajuan että se on oikeesti ihan tarpeellinen osata Javaa. Elkää jumittuko joihinkin ennakkoluuloihin! Jos teillä on lahjoja opetella kieli kuin kieli, paneutukaa niihin! Sen sanon että liiasta osaamisesta ei ole kyllä haittaa, siitä voi saada jopa tyäpaikan kuten minäkin sain :)

      Hyvät ihmiset, olkaa positiivisia ja jos lahjoja riittää koodariksi, kaikki kielet on IN! Niistä on vain hyötyä!!!

      OIKEESTI!

      • xxxxx

        "Hyvät ihmiset, olkaa positiivisia ja jos lahjoja riittää koodariksi, kaikki kielet on IN! Niistä on vain hyötyä!!!"

        Positiivisuutta ei saa unohtaa, mutta ei pidä valheellisesti uskoa itsestään liikoja.

        Ohjelmointi on siitä hyvä tapa tajuta työkykyään, sillä kun tietokone sanoo syntax error, niin siihen ei voi sanoa vastaan.

        Jos joku haluaa olla ohjelmoijana, niin ei pidä räpeltää joka asiaa. Se voi tietämättömistä kuulostaa kauhean hienolta, mutta asioita käsiteltäessä havaitaan ettei tietoa paljoa olekaan. Jotkut vanhemmatkin pitävät 3-vuotiaita lapsiaan kauhea viisaina kun ne osaavat käyttää videonauhuria, eli laittamaan kasetin siihen.

        Ohjelmointikielten opettelussakin kannattaa ensin opetella yksi kieli edes jollain tasolla hyvin. Windows-ohjelmointi on sen verran vaativaa, että ainakaan aluksi ei kannata sekoittaa itseään liian moneen asiaan tutustumalla.


      • urpo..
        xxxxx kirjoitti:

        "Hyvät ihmiset, olkaa positiivisia ja jos lahjoja riittää koodariksi, kaikki kielet on IN! Niistä on vain hyötyä!!!"

        Positiivisuutta ei saa unohtaa, mutta ei pidä valheellisesti uskoa itsestään liikoja.

        Ohjelmointi on siitä hyvä tapa tajuta työkykyään, sillä kun tietokone sanoo syntax error, niin siihen ei voi sanoa vastaan.

        Jos joku haluaa olla ohjelmoijana, niin ei pidä räpeltää joka asiaa. Se voi tietämättömistä kuulostaa kauhean hienolta, mutta asioita käsiteltäessä havaitaan ettei tietoa paljoa olekaan. Jotkut vanhemmatkin pitävät 3-vuotiaita lapsiaan kauhea viisaina kun ne osaavat käyttää videonauhuria, eli laittamaan kasetin siihen.

        Ohjelmointikielten opettelussakin kannattaa ensin opetella yksi kieli edes jollain tasolla hyvin. Windows-ohjelmointi on sen verran vaativaa, että ainakaan aluksi ei kannata sekoittaa itseään liian moneen asiaan tutustumalla.

        Täällä kuulee oikeaa asiaakin..

        Omasta mielestäni kannattaa ohjelmoinnin opettelu aloittaa C kielellä, sillä se ON vaikea, mutta kun sen oppii, niin siitä on helppo siirtyä muihin kieliin kuten juurikin Javaan, C#, Pascal jne.. Kun sisäistää tietyt asiat tuolla aivokopassa, tajuaa sen asian että nämä ohjelmointikieletkin on vain keksinyt ihminen eikä mikään ufvo!! Esim. omalla kohdalla Javan oppiminen vei kuukauden, kun C oli täysin hallinnassa. Lisäksi Javassa ei ole esim pontereita, mutta kummiskin C :n pointereiden ymmärtäminen auttaa ymmärtämään Javan ajatusmaailmaa, älyää sen syvällisemmän merkityksen, miten ne asiat tapahtuu siellä "Javan ytimessä" :)

        Kuten yksi opettajanikin sanoi, hän voi tarjota teille vain työkalut, teidän pitää oppia käyttämään niitä työkaluja, mikä oli mielestäni tosi viisaasti sanottu!


      • xxxxx
        urpo.. kirjoitti:

        Täällä kuulee oikeaa asiaakin..

        Omasta mielestäni kannattaa ohjelmoinnin opettelu aloittaa C kielellä, sillä se ON vaikea, mutta kun sen oppii, niin siitä on helppo siirtyä muihin kieliin kuten juurikin Javaan, C#, Pascal jne.. Kun sisäistää tietyt asiat tuolla aivokopassa, tajuaa sen asian että nämä ohjelmointikieletkin on vain keksinyt ihminen eikä mikään ufvo!! Esim. omalla kohdalla Javan oppiminen vei kuukauden, kun C oli täysin hallinnassa. Lisäksi Javassa ei ole esim pontereita, mutta kummiskin C :n pointereiden ymmärtäminen auttaa ymmärtämään Javan ajatusmaailmaa, älyää sen syvällisemmän merkityksen, miten ne asiat tapahtuu siellä "Javan ytimessä" :)

        Kuten yksi opettajanikin sanoi, hän voi tarjota teille vain työkalut, teidän pitää oppia käyttämään niitä työkaluja, mikä oli mielestäni tosi viisaasti sanottu!

        "Javassa ei ole esim pontereita, mutta kummiskin C :n pointereiden ymmärtäminen auttaa ymmärtämään Javan ajatusmaailmaa, älyää sen syvällisemmän merkityksen, miten ne asiat tapahtuu siellä "Javan ytimessä" :)"

        Mitä ajatusmaailmaa ja syvällisempää merkitystä? Ei ole järkevää kuluttaa sen miettimiseen, kuinka ohjelmointikieli sisäisesti toimii. Sitähän korkeamman tason ohjelmointikieli juuri on, että voidaan unohtaa alemman tason toiminnot ja kirjoittaa ohjelma helpommin tarvitsematta puuttua asiaan liittymättömiin toimiin.

        Kun käyttää tietokantoja, niin riittää että siihen määrittää tarvittavat kentät ja indeksit. Sitten on yksi hailee kuinka sieltä tiedon haku teknisesti tapahtuu. Oleellista on vain että tiedot saa nopeasti halutussa järjestyksessä ja muut sellaiset asiat.

        Ohjelmoinnin perusasioihin kuuluu, että tehdään aliohjelmia ja funktioita (joita joku nimittää kivasti olioiksi). Kun ne on tehty, niin niitä käsitellään rajapinnan kautta (eli funktiokutsujen ja aliohjelmakutsujen).

        Jos jonkun mielestä pointtereita kannattaa käyttää, niin kertokoon missä itse on niitä käyttänyt (eli käytännön esimerkki pointtereiden kätevyydestä).


        "Täällä kuulee oikeaa asiaakin.."

        Joo ja se kerrotaan täältä.


      • Eipä
        xxxxx kirjoitti:

        "Javassa ei ole esim pontereita, mutta kummiskin C :n pointereiden ymmärtäminen auttaa ymmärtämään Javan ajatusmaailmaa, älyää sen syvällisemmän merkityksen, miten ne asiat tapahtuu siellä "Javan ytimessä" :)"

        Mitä ajatusmaailmaa ja syvällisempää merkitystä? Ei ole järkevää kuluttaa sen miettimiseen, kuinka ohjelmointikieli sisäisesti toimii. Sitähän korkeamman tason ohjelmointikieli juuri on, että voidaan unohtaa alemman tason toiminnot ja kirjoittaa ohjelma helpommin tarvitsematta puuttua asiaan liittymättömiin toimiin.

        Kun käyttää tietokantoja, niin riittää että siihen määrittää tarvittavat kentät ja indeksit. Sitten on yksi hailee kuinka sieltä tiedon haku teknisesti tapahtuu. Oleellista on vain että tiedot saa nopeasti halutussa järjestyksessä ja muut sellaiset asiat.

        Ohjelmoinnin perusasioihin kuuluu, että tehdään aliohjelmia ja funktioita (joita joku nimittää kivasti olioiksi). Kun ne on tehty, niin niitä käsitellään rajapinnan kautta (eli funktiokutsujen ja aliohjelmakutsujen).

        Jos jonkun mielestä pointtereita kannattaa käyttää, niin kertokoon missä itse on niitä käyttänyt (eli käytännön esimerkki pointtereiden kätevyydestä).


        "Täällä kuulee oikeaa asiaakin.."

        Joo ja se kerrotaan täältä.

        Eipä taida nykyäänkään saada yliopistotasolla heti ohjelmmoinnin alkeiskurssin jälkeistä kurssia läpi jos ei osaa pointtereita käyttää.

        Mutta jos ei pidä rimaa niinkään korkealla niin ilmankin voi pärjätä.


      • xxxxx
        Eipä kirjoitti:

        Eipä taida nykyäänkään saada yliopistotasolla heti ohjelmmoinnin alkeiskurssin jälkeistä kurssia läpi jos ei osaa pointtereita käyttää.

        Mutta jos ei pidä rimaa niinkään korkealla niin ilmankin voi pärjätä.

        Helsingin yliopiston Ohjelmoinnin perusteet (3 ov) on kuvattu sivulla http://www.cs.helsinki.fi/u/wikla/JohdOhj/OhPe/
        Ja sen jälkeistä Java-jatkokurssia sivulla http://www.cs.helsinki.fi/u/wikla/JohdOhj/JaOh/Kuvaus.html

        Kurssi käydään Javalla. Javassahan ei ole varsinaisesti pointtereita niin kuin ne käsitetään esim. c-kielessä. Pointterit Javassa ovat viittauksia olioihin (eli muuttujiin tai vastaaviin). Kaikissa ohjelmointikielissä on viittaukset muistipaikkoihin, mutta ei niitä nimitetä pointtereiksi. Java itsessään hallitsee muistia eikä se anna käyttäjälle mahdollisuutta osoittaa viittaustyypistä poikkeavaan muistipaikkaan (tai niistä voi käyttää vaikka nimitystä olio). Eli Javan tietoturva estää sen. Javan sisäisestä tietoturvasta löytyy sivulta http://www.cs.hut.fi/Opinnot/T-106.270/2002/Luennot/resources/java_security.pdf#search="java pointterit" seuraavaa:

        "• Viittaukset (pointterit) osoittavat aina oikean tyyppiseen ja olemassaolevaan instanssiin (tai ovat null)
        • Viittauksia ei voi “väärentää”
        • Metodikutsujen parametrit vastaavat määrittelyä
        • Taulukkojen rajat tarkistetaan
        • Private/public rajoituksia ei voi kiertää
        • Toteutus: kääntäjä, tavukoodin tarkistin (byte code verifier) ja virtuaalikoneen ajonaikaiset tarkistukset"

        Javahan on myös erittäin tarkka esim. eri tyyppisten numeroiden käsittelystä muuttujien kesken.

        Kun Java ei sisällä pointtereita ja Java on yliopiston peruskurssilla ja sen jälkeisellä jatkokurssilla, niin tästä päästään siihen johtopäätökseen, että pointtereiden ymmärtämistä ei vaadita yliopiston ohjelmoinnin peruskurssia seuraavalla kurssilla!

        Joten sinä nimimerkki "Eipä" olet väärässä.

        Ja mikähän siinä on, että täällä ei ole näkynyt ensimmäistäkään käytännön esimerkkiä jossa pointtereita on käytetty, vaikka sitä olen kysellyt. Jos pointtereista puhujat käyttäisivät niitä ja pitäisivät niitä hehkuttamisen arvoisina, niin luulisi heillä olevan kasapäin esimerkkikoodia, jossa pointtereita on käytetty. Mutta aloitetaan nyt siitä, että joku pointtereita kehuva laittaa tähän esimerkkiohjelmapätkän, jossa on itse käytännön sovelluksessa käyttänyt pointtereita niin, että ilman pointtereita sen ohjelmapätkän koodaaminen olisi vaikeaa. Minä jään odottamaan ...


      • a&a
        xxxxx kirjoitti:

        Helsingin yliopiston Ohjelmoinnin perusteet (3 ov) on kuvattu sivulla http://www.cs.helsinki.fi/u/wikla/JohdOhj/OhPe/
        Ja sen jälkeistä Java-jatkokurssia sivulla http://www.cs.helsinki.fi/u/wikla/JohdOhj/JaOh/Kuvaus.html

        Kurssi käydään Javalla. Javassahan ei ole varsinaisesti pointtereita niin kuin ne käsitetään esim. c-kielessä. Pointterit Javassa ovat viittauksia olioihin (eli muuttujiin tai vastaaviin). Kaikissa ohjelmointikielissä on viittaukset muistipaikkoihin, mutta ei niitä nimitetä pointtereiksi. Java itsessään hallitsee muistia eikä se anna käyttäjälle mahdollisuutta osoittaa viittaustyypistä poikkeavaan muistipaikkaan (tai niistä voi käyttää vaikka nimitystä olio). Eli Javan tietoturva estää sen. Javan sisäisestä tietoturvasta löytyy sivulta http://www.cs.hut.fi/Opinnot/T-106.270/2002/Luennot/resources/java_security.pdf#search="java pointterit" seuraavaa:

        "• Viittaukset (pointterit) osoittavat aina oikean tyyppiseen ja olemassaolevaan instanssiin (tai ovat null)
        • Viittauksia ei voi “väärentää”
        • Metodikutsujen parametrit vastaavat määrittelyä
        • Taulukkojen rajat tarkistetaan
        • Private/public rajoituksia ei voi kiertää
        • Toteutus: kääntäjä, tavukoodin tarkistin (byte code verifier) ja virtuaalikoneen ajonaikaiset tarkistukset"

        Javahan on myös erittäin tarkka esim. eri tyyppisten numeroiden käsittelystä muuttujien kesken.

        Kun Java ei sisällä pointtereita ja Java on yliopiston peruskurssilla ja sen jälkeisellä jatkokurssilla, niin tästä päästään siihen johtopäätökseen, että pointtereiden ymmärtämistä ei vaadita yliopiston ohjelmoinnin peruskurssia seuraavalla kurssilla!

        Joten sinä nimimerkki "Eipä" olet väärässä.

        Ja mikähän siinä on, että täällä ei ole näkynyt ensimmäistäkään käytännön esimerkkiä jossa pointtereita on käytetty, vaikka sitä olen kysellyt. Jos pointtereista puhujat käyttäisivät niitä ja pitäisivät niitä hehkuttamisen arvoisina, niin luulisi heillä olevan kasapäin esimerkkikoodia, jossa pointtereita on käytetty. Mutta aloitetaan nyt siitä, että joku pointtereita kehuva laittaa tähän esimerkkiohjelmapätkän, jossa on itse käytännön sovelluksessa käyttänyt pointtereita niin, että ilman pointtereita sen ohjelmapätkän koodaaminen olisi vaikeaa. Minä jään odottamaan ...

        Pienellä miettimisellä voinet päätellä että hän tarkoittanee sellaista yliopistoa jossa opetetaan C (tai C:tä tai Pascalia). Pointterit löytyy juuri C,C ja Pascalista.


      • xxxxx
        a&a kirjoitti:

        Pienellä miettimisellä voinet päätellä että hän tarkoittanee sellaista yliopistoa jossa opetetaan C (tai C:tä tai Pascalia). Pointterit löytyy juuri C,C ja Pascalista.

        Kun tälläkin palstalla jotkut heittelee kummallisia kommentteja, niin mistä minä voisin tietää että joku tarkoittaa muuta kuin kirjoittaa?

        Voi olla että hän tarkoitti c-kieliä, mutta kun hän sanoi näin: "Eipä taida nykyäänkään saada yliopistotasolla heti ohjelmmoinnin alkeiskurssin jälkeistä kurssia läpi jos ei osaa pointtereita käyttää."

        Joten kun ainakin Helsingin yliopistossa käytetään Java-kieltä, niin se riittää osoittamaan väitteen vääräksi. Hänen olisi pitänyt täsmentää asiansa.

        Sinäkin toki olisit voinut vastaukseesi laittaa jotain dokumenttia sellaisesta suomalaisesta yliopistosta, joka käyttää alkeiskurssilla jotain c-kieltä tai pascalia ja vaatii pointtereiden oppimisen. Varmaan noita on, en minä sitä, mutta olisi hyvä panna jotain tietoa sanomistensa tueksi.

        Edellisessä viestissäni pyysin esimerkkikoodia pointtereiden käytöstä käytännössä. Toistan tässä sen kysymyksen:

        Ja mikähän siinä on, että täällä ei ole näkynyt ensimmäistäkään käytännön esimerkkiä jossa pointtereita on käytetty, vaikka sitä olen kysellyt. Jos pointtereista puhujat käyttäisivät niitä ja pitäisivät niitä hehkuttamisen arvoisina, niin luulisi heillä olevan kasapäin esimerkkikoodia, jossa pointtereita on käytetty. Joten aloitetaan nyt siitä, että joku pointtereita kehuva laittaa tähän esimerkkiohjelmapätkän, jossa on itse käytännön sovelluksessa käyttänyt pointtereita niin, että ilman pointtereita sen ohjelmapätkän koodaaminen olisi vaikeaa. Minä jään odottamaan ...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2739
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      352
      2594
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      70
      1744
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      132
      1648
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1402
    Aihe