Millaisia kilometrimääriä

hölköttelijä

juokset kuukaudessa. Itselläni 150 km elokuussa ja heinäkuussa 185 km. Onko määrät paljon vai vähän tälläiselle harrastajahölkkääjälle, joka aloitti juoksemisen parinkymmenvuoden jälkeen uudelleen huhtikuussa.

24

5797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin

200-300 km/kuukausi... Juoksua harrastettu parisen vuotta. Ei niitä km määriä noin alussa vielä kannata niin tarkasti miettiä, kuhan antaa mennä mielen ja kunnon mukaan. =)

• Ape man

kuluneella viikolla yhtään, mutta olen ajanut fillarilla 100 kilsaa. Huomiseksi menen metsään kävelylle koko päiväksi. Yleensä juoksen, ehkä 100 kilsaa kuussa. Mutta minusta ei tietty kannata ottaa oppia sillä olen kerettiläinen kun harrastan muutakin kuin juoksua. ;)

• Junioriurheilija-92

... noin 850-1000 km kuukaudessa, eli aika paljon. tuo 180 km kuukaudessa ei ole paljon, riippuu tietenkin siitä, kuinka usein käyt juoksemassa:)

• Hemmo
        Junioriurheilija-92 kirjoitti:

... noin 850-1000 km kuukaudessa, eli aika paljon. tuo 180 km kuukaudessa ei ole paljon, riippuu tietenkin siitä, kuinka usein käyt juoksemassa:)

... lenkkiesi välillä jos ehdit.

• tämä:

Kai äitisi muistaa laittaa peppuvakoosi talkkia/valkovaseliinia aina ennen lenkkiä. n. 30km päivässä joka päivä saattaa aiheuttaa vaippaihottumaa

• Pohjanmiesi

Eli juokset n. 28 km päivässä.

Morjens!

• Anonyymi

Puhu paskaa 😆😅

• Hipalo

Mä aloitin juoksun huhti-toukokuun vaihteessa. Taukoa ei ollut ihan noin paljon, mutta muutama vuosi. Aloitin rauhallisesti, kun pelkäsin rasitusvammoja. En ole kyllä laskenut, mutta arvioisin, että juoksen tällä hetkellä n. 100-110 km/kk. Mietin lenkkini aikana (minuutteina) en niinkään matkana. 3 krt viikko olen juossut ja viime viikosta alkaen 4 krt.

• Among the living

kilometrimäärä on minulle noin 170km/kk. Enempää aikaa minulla oikeasti ei ole tällä hetkellä. Ajattelin ensi vuonna kokeilla ensimmäistä maratonia, joten nostan loppuvaiheessa viikon kolimetrimäärään noin 55km:iin.

• kuntoilijalle

Itse olen kuntoilija ja hölkkään mielestäni paljon eli 150 km kuukaudessa. Siinä saa olla 4-5 kertaa viikossa lenkille lähdössä eli muu elämä (perhe, muut harrasteet, poikainhuvit, nukkuminen, löhöily yms. pyllistely) pyörii paljon lenkkeilyn ympärillä.

Aikanaan juoksin maratonin neljään tuntiin 120 km:n kuukausihyppelyllä ja 3-4 lenkillä viikossa.

• crash test dummy

Mä juoksen/suunnistan/sauvakävelen kuukaudessa 150-200 km. Eniten aikaa vie viikonlopun pitkä lenkki, 2,5 tuntia. Loput lenkit on sitten 30min-75 min. 3-5 lenkkiä per viikko riippuen ihan onko menossa kevyt vai raskas jakso. Mä en ole joutunut tinkimään mistään muusta kuin television katsomisesta. En koe uhranneeni kovinkaan paljoa.

• aikataulutus
        crash test dummy kirjoitti:

Mä juoksen/suunnistan/sauvakävelen kuukaudessa 150-200 km. Eniten aikaa vie viikonlopun pitkä lenkki, 2,5 tuntia. Loput lenkit on sitten 30min-75 min. 3-5 lenkkiä per viikko riippuen ihan onko menossa kevyt vai raskas jakso. Mä en ole joutunut tinkimään mistään muusta kuin television katsomisesta. En koe uhranneeni kovinkaan paljoa.

Kyllä se 5 lenkkiä viikossa aikatauluttaa ne 5 päivää viikossa: voit tehdä tiettyjä juttuja, tiettyjä et. Muutkin huomaavat, että olet "se lenkkeilijäkaveri" ja prosedyyri vie aikaasi. Ellet sitten lenkkeile aamulla kuudelta ja nuku jo iltakymmeneltä ja vietä muutenkin kurinalaista aikataulutusta arjessasi. Mutta onko se enää elämää...

• Jomppe S.
        crash test dummy kirjoitti:

Niin, mutta onko tuo kilometrimäärä enää pelkkää kuntoilua?

• crash test dummy
        aikataulutus kirjoitti:

Kyllä se 5 lenkkiä viikossa aikatauluttaa ne 5 päivää viikossa: voit tehdä tiettyjä juttuja, tiettyjä et. Muutkin huomaavat, että olet "se lenkkeilijäkaveri" ja prosedyyri vie aikaasi. Ellet sitten lenkkeile aamulla kuudelta ja nuku jo iltakymmeneltä ja vietä muutenkin kurinalaista aikataulutusta arjessasi. Mutta onko se enää elämää...

Vuorotyöläisenä mun elämä menee väkisilläkin tietyn aikataulun mukaan. Vuorotyö rajoittaa muutenkin elämää, niin ei tässä enää säännöllinen harrastaminen mihinkään vaikuta ainakaan negatiivisesti. Sama aika meni ennen sohvalla.

Ja kyllä, se on kuntoilua. Ei tarvitse katsoa kuin niiden harvojen virallisten tapahtumien tuloslistoja, niin huonoja ollaan.

P.S. Jos mulla ei olisi tätä kuntoiluharrastusta, oisin todennäköisesti alkoholisti. Geenit on vahvat ja lujasti olin menossa alaspäin.

• Anonyymi

Talvella joulu-helmi n 80-100 km/kk ja hiihtoa sekaan n 300-400 km/ kk .Yhteensä kertyy 400-500 km/kk. Vuodessa tunteja n 500 tuntia. Olen 57- vuotias lievästi ylipainoinen kunto-urheilija.

Keväällä maaliskuun puolivälissä juoksumäärät kasvaa siten, että hiihto jää palauttavaksi treeniksi ja juoksumäärä kasvaa hiljalleen n 150-180 km/kk. Sulat tiet houkuttaa ja paino alkaa hiljakseen tippua, kun juoksee. Hiihto on edelleen ohjelmassa maaliskuussa lähinnä palauttavana. Hiihtomäärä normitalvena 800- 1300 km. Nyt vähän menee yli. T: Elämäntapaliikkuja

• Anonyymi

Juoksen noin 10km/kk.

• Anonyymi

Tavoa voit laittaa Vantaalle vähäisemmällä hölkällä mutta jos neljän tunnin alle haaveilet, hommoo koutsi ja hölkkää rennosti paljo.

• Anonyymi

Onhan nuo hölköttelijän määrät 150-185 km kunnioitettavia ja terveysliikunnan kannalta hyvinkin riittäviä. Noilla määrillä ohitttaa 2-4 krt kuntosalilla käyvän perusjampan kuntopuolella mennen ja tullen. Jos taas haluaa kehittyä tuosta juoksijana, eli kehittää hapenottoa, keskinopeutta ja jotain 5k tai 10 k aikaa, aletaan puhumaan harjoittelusta! Tuohon kuumeeseen parempi apu löytynee juoksufoorumilta vaikka harjoitusohjelma- osiosta. Mutta hienoa, että ihmiset liikkuu :)

• Anonyymi

Määrät on ihan ok kuntoilijalle. Ei kaikkien tarvitse heti väsyttää itseään määräharjoittelulla. Liikunta voi olla myös terveellistä ja iloista!

• Anonyymi

20 viikossa rennon miehen merkki. 30 menee puristamiseksi. 40 ammattijuoksijan arkea.

• Anonyymi

Vähintään 200km kuussa juoksen.

• Anonyymi

Tavo 100km viikossa ja sub 3.

• Anonyymi

Kuha 100km kuukausia saisi kasaan näin talvella. kesällä sitten 200km.

• Anonyymi

Hyvä määrä viikkoon mainitut 150-185 km

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2603
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1784
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      323
      1461
    4. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      59
      1043
    5. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      64
      979
    6. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      55
      880
    7. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      854
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      37
      806
    9. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      37
      717
    10. Sinulle vain

Kirjoitan sinulle, koska sydämeni on niin täynnä asioita, joita en ole voinut sanoa ääneen. Tämä ei ole kirje, jossa pyy
      Ikävä
      45
      708
    Aihe