Mikä on paras paku?

GALLUP

Laittakaa asiallisesti,perustelut ym.

34

10465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jth

      Mielestäni tuohon ei ole yksiselitteistä vastausta.Me kun arvostamme niin monenlaisia ominaisuuksia

      • Tepi

        Minä olen ajanut näillä autoilla kymmeniä tuhansia kilometrejä:

        Isuzu MidiVan -89
        Toyota Hiace -87 Pitkä
        Toyota Hiace -95 Lyhyt
        GMC Vandura 6,2D FullSize -84 over 10 000 miles..
        Nissan PickUp 1,8B -85 Huiput 160km/h
        VW CARAWELLE 1 8 1,6 TD -89 Kansivikkoo...
        Bedford PickUp -81 Diesel 2,2 Loistopeli
        Ford Transit -96 , lyhyt malli 2,5Diesel
        VW Transporter -01 aj. n. 3000km

        Tällä kokemuksella voisin tuumata, että luotettavin yksilö oli ehdottomasti Bedford Pickup.. ja umpimalleista ehken GMC. Tien päälle jäin Isuzulla-> kone leikkas kiinni; ei ilmeisesti öljyy koneessa, Hiace -87 Keitti yhtenään.. kansivika, Hiace -95; jakopäänhihna katkesi tyhjäkäyntitilassa... Caravellessä kansi oli vääntynyt.. nesteet sekaisin.. GMC ei jättänyt kuin kerran pihalle, kun vaihdelootan lauhdutusputki oli päässyt vuotamaan ja laski vaihteiston öljyt maahan.. Paras auto näistä mun omasta mielestäni on ehdottomasti GMC!!!


      • Sävi
        Tepi kirjoitti:

        Minä olen ajanut näillä autoilla kymmeniä tuhansia kilometrejä:

        Isuzu MidiVan -89
        Toyota Hiace -87 Pitkä
        Toyota Hiace -95 Lyhyt
        GMC Vandura 6,2D FullSize -84 over 10 000 miles..
        Nissan PickUp 1,8B -85 Huiput 160km/h
        VW CARAWELLE 1 8 1,6 TD -89 Kansivikkoo...
        Bedford PickUp -81 Diesel 2,2 Loistopeli
        Ford Transit -96 , lyhyt malli 2,5Diesel
        VW Transporter -01 aj. n. 3000km

        Tällä kokemuksella voisin tuumata, että luotettavin yksilö oli ehdottomasti Bedford Pickup.. ja umpimalleista ehken GMC. Tien päälle jäin Isuzulla-> kone leikkas kiinni; ei ilmeisesti öljyy koneessa, Hiace -87 Keitti yhtenään.. kansivika, Hiace -95; jakopäänhihna katkesi tyhjäkäyntitilassa... Caravellessä kansi oli vääntynyt.. nesteet sekaisin.. GMC ei jättänyt kuin kerran pihalle, kun vaihdelootan lauhdutusputki oli päässyt vuotamaan ja laski vaihteiston öljyt maahan.. Paras auto näistä mun omasta mielestäni on ehdottomasti GMC!!!

        Juu, mulla on ollut pieni hiace ja se on pelannut kuin unelma


    • Hannes

      No sillä millä itse ajaa :) Tietenkin.
      No oma valinta oli hiace. Toinen vaihtoehto olisi ollut caravelle mutta se oli turbo joten ei mikään kestävä nuoren kaverin käsissä...
      Ja sekin caravellen moottori on viimepuheiden mukaan jo lauennut... Onneksi en ostanut :)
      No sitten hiaceen... Tylppänokka ja silleen
      No ainoa negatiivinen jutska on helmat ja niiden yleinen kunto lähes kaikissa samaikäisissä hiaceissa.
      Mutta suht pieniruokainen, lämmin, Pirtsakka,
      rattivaihteiso, takaveto, vähäpäästöinen.
      Mutta nokivasara mikä nokivasara :))


      Transullakin olen ajellut mutta se ei istu mulle mitenkään. Vaikka tilava ohjaamo onkin, moottori on jotenkin tehoton ja ohj. tehostin muistuttaa olemassa olostaan
      ajon aikana kun taas hiacessa on säätyvä
      tjoo kaikkeen tottuu sanon kokemuksesta.
      Joten paku mikä paku niin ajelee niillä

    • mjo33400

      Chevy van,jos pitää myös olla ajomukavuutta.Tilaahan autosta löytyy.

    • paras

      Paras paku mitä mulla on ollu. En ole jääny kertaakan sillä kiinni mihinkään kinokseen , nousee mäet ylös vaivattomasti, ei ole jättänyt tielle, oli halpa, kone keulalla antaa turvallisuuden tunteen, kulutus kohtuullista, mukava ajettava. No okei.. onhan siitä vähän joutunut helmoja ja oven alareunoja hitsailee, mutta sehän ei ole täällä Suomessa katoavaa kansanperintöä.

      • mikämahtoiolla

        merkki ?


    • turo

      Meidän firmassa on oltu tyytyväisiä Boxeriin vm. 01. Toiveena on ollut riittävän iso ja säännöllisen muotoinen tavaratila sekä 1400 kg kantavuus edulliseen hintaan.

      Kone on 1.9 td joka antaa riittävän suorituskyvyn mutta täydellä kuormalla ja peräkärry perässä toivoisi lisää potkua, kulutus vaihtelee 9 - 10 litran välillä.

      Jousitus kantaa hyvin vaikka olisikin pieni ylikuorma, toisaalta tyhjä auto on aika kova(mutta kaikkeahan ei voi aina saada). Ohjaamosta Boxeri on aika työkalumainen, malliuudistuksen jälkeen mukavuus on varmaankin parantunut.

    • Olli

      Meidän talossa vaihdettiin Hiace Peugeot Expertiin ja ollaan oltu tyytyväisiä. Tosi hyvä ajaa, toiminut hienosti,ei tarvitse hiekkasäkkiä takana talvikelillä, kuten Hiace, kokonsa puolesta juuri sopiva meidän ajoon.

      • Janne

        3 kpl hiaceja ,kertakaan ei ole jättänyt tielle,varma peli.Talvella pito ongelmia,hiekkasäkeillä selviää,mulla kun ei ole muuta kuormaa.Viimeisin turbo 97vm,pääsee ohittaankin ihan kivasti.


      • Utelias
        Janne kirjoitti:

        3 kpl hiaceja ,kertakaan ei ole jättänyt tielle,varma peli.Talvella pito ongelmia,hiekkasäkeillä selviää,mulla kun ei ole muuta kuormaa.Viimeisin turbo 97vm,pääsee ohittaankin ihan kivasti.

        Mitä teet pakettiautolla kun muuta kuormaa ei ole, hiekkasäkkejä painona lukuunottamatta ?


      • Repe
        Janne kirjoitti:

        3 kpl hiaceja ,kertakaan ei ole jättänyt tielle,varma peli.Talvella pito ongelmia,hiekkasäkeillä selviää,mulla kun ei ole muuta kuormaa.Viimeisin turbo 97vm,pääsee ohittaankin ihan kivasti.

        Onko ne hiekkasäkit Hiacessa vakiovarusteena vai pitääkö ne ostaa lisävarusteena ? Paljonko maksavat Toyota-liikkeessä ja saako niitä halvemmalla varaosaliikkeistä ? Pitääkö hiekka vaihtaa säkkeihin määräaikaishuollossa vai kestääkö koko auton iän ?


      • Ransu_Naftakuono
        Repe kirjoitti:

        Onko ne hiekkasäkit Hiacessa vakiovarusteena vai pitääkö ne ostaa lisävarusteena ? Paljonko maksavat Toyota-liikkeessä ja saako niitä halvemmalla varaosaliikkeistä ? Pitääkö hiekka vaihtaa säkkeihin määräaikaishuollossa vai kestääkö koko auton iän ?

        mm. HongKongista, usko tai älä!
        -Et sieltä saakka pitää hakea, huh..

        Mut eipä niitä ole tänä talvena tarvittu, vaikka alla onkin takaveto-viistokeula TranShit.
        Mittariin tulee uskomattomasti lisäkilometrejä näin talvella toisen takapyörän pyöriessä koko ajan nopeammin kuin toisen..
        Tiukimmat paikat hoituu lumiketjuilla.
        Jaa mistäs niitä saa ja onko ne sitten vakiovarusteina??


      • VITOttaa
        Utelias kirjoitti:

        Mitä teet pakettiautolla kun muuta kuormaa ei ole, hiekkasäkkejä painona lukuunottamatta ?

        Uteliaalla lienee sitten käytössä ja ehkä jopa omistuksessa henkilöauto.
        Miksi?
        Siksikö kun kaikilla muillakin on?
        Yhteiskunnassamma PITÄÄ omistaa oma auto?

        Oletan siis että on ja jos ei olisikaan niin katselkaapa ympärillenne:
        MITÄ IHMISET TEKEVÄT HENKILÖAUTOILLA KUN MUITA MATKUSTAJIA EI OLE?
        *odottaa vastauksia ihan oikeasti*

        Pakettiauto (tai kuorma-auto: Chevy, Sprinter,..)
        Tavarankuljetuskyky: Huonekaluja, isoja kodinkoneita, TV, ym. on ollu kiva ostaa kun sopivaan hintaan on jostain päin osunut kohdalle ilman pohdintaa millä sen sais kuljetetuksi kotiin.. :)
        Pakusta näkee uskomattoman HYVIN: risteyksissä muiden autojen yli, parkkipaikoilla näkee vapaan ruudun ennen henkilöautoilijaa ja vastaavasti palatessa parkkialueelle oman pakun bongaa henkilöautoa nopeammin, ei siis tarvi etsiskellä varsinkaan ruuhkissa.. :))
        Festarikäytössä paku tarjoaa paremmat olosuhteet lepäilyyn kuin ha - vaikka eihän sinne lepäilemään mennä! Ja takaluukun alla on mukava nautiskella eväistä sadekuuron sattuessa kohdalle.. :)))
        Pakettiautot eivät kiinnosta autovarkaita :))))
        Henkilöautoa edullisemmat käyttökulut. Melkein siis aina. :)))))
        Ergonomia - lattialla ei tarvitse istua polvet korvissa - vetäkääs nyt tästä sitten herne todella syvälle nenuun :))))))

        - Nopeusrajoitus 80km/h tai 100km/h. Mutta aina löytyy se kimi joka saa kicksejä siitä kun pääsee ajamaan kovempaa kuin muut ja ohittamaan edelläajavat muiden tienkäyttäjien avustuksella -?-

        - Parkkihallit ja ajokiellot. Mutta eipä yleensä ole haitannu. Ei itseasiassa kertaakaan..


      • Utelias
        VITOttaa kirjoitti:

        Uteliaalla lienee sitten käytössä ja ehkä jopa omistuksessa henkilöauto.
        Miksi?
        Siksikö kun kaikilla muillakin on?
        Yhteiskunnassamma PITÄÄ omistaa oma auto?

        Oletan siis että on ja jos ei olisikaan niin katselkaapa ympärillenne:
        MITÄ IHMISET TEKEVÄT HENKILÖAUTOILLA KUN MUITA MATKUSTAJIA EI OLE?
        *odottaa vastauksia ihan oikeasti*

        Pakettiauto (tai kuorma-auto: Chevy, Sprinter,..)
        Tavarankuljetuskyky: Huonekaluja, isoja kodinkoneita, TV, ym. on ollu kiva ostaa kun sopivaan hintaan on jostain päin osunut kohdalle ilman pohdintaa millä sen sais kuljetetuksi kotiin.. :)
        Pakusta näkee uskomattoman HYVIN: risteyksissä muiden autojen yli, parkkipaikoilla näkee vapaan ruudun ennen henkilöautoilijaa ja vastaavasti palatessa parkkialueelle oman pakun bongaa henkilöautoa nopeammin, ei siis tarvi etsiskellä varsinkaan ruuhkissa.. :))
        Festarikäytössä paku tarjoaa paremmat olosuhteet lepäilyyn kuin ha - vaikka eihän sinne lepäilemään mennä! Ja takaluukun alla on mukava nautiskella eväistä sadekuuron sattuessa kohdalle.. :)))
        Pakettiautot eivät kiinnosta autovarkaita :))))
        Henkilöautoa edullisemmat käyttökulut. Melkein siis aina. :)))))
        Ergonomia - lattialla ei tarvitse istua polvet korvissa - vetäkääs nyt tästä sitten herne todella syvälle nenuun :))))))

        - Nopeusrajoitus 80km/h tai 100km/h. Mutta aina löytyy se kimi joka saa kicksejä siitä kun pääsee ajamaan kovempaa kuin muut ja ohittamaan edelläajavat muiden tienkäyttäjien avustuksella -?-

        - Parkkihallit ja ajokiellot. Mutta eipä yleensä ole haitannu. Ei itseasiassa kertaakaan..

        Mikset saman tien osta isoa kuormuria. Voisi vaikka tuoda kuorman soraa kotiin jos sattuu reissussa sopivasti saamaan.Muut perustelut ovat samat kun pakussakin esitit olevan.


      • VITOttaa
        Utelias kirjoitti:

        Mikset saman tien osta isoa kuormuria. Voisi vaikka tuoda kuorman soraa kotiin jos sattuu reissussa sopivasti saamaan.Muut perustelut ovat samat kun pakussakin esitit olevan.

        ..pässi.
        Tosissaanko haluat vastauksen?
        Miksi et puolustanut henkilöautoja?
        Omaatko ajokortin/mopokortin?


      • Utelias
        VITOttaa kirjoitti:

        ..pässi.
        Tosissaanko haluat vastauksen?
        Miksi et puolustanut henkilöautoja?
        Omaatko ajokortin/mopokortin?

        En ole pässi vaan ihminen. Ihmisen erottaa eläimestä se, että ihmisellä on henkilötunnus.
        Minulla on bussikortti jolla saa ajaa myös kuormuria ja mopoa. Autoja on kaksi, toinen sedan ja toinen farmari. Vaimo ajelee sedanilla. En ole ajatellut ostaa pakettiautoa. Farkulla olen saanut kulkemaan mm. runkopatjan. Siellä on myös hyvä naida, joskin harvemmin tulee sitä tehtyä nykyään autossa.
        Pakettiauto on huonompi ajaa kun henkilöauto ja sillä ei oikein kehtaa mennä arvokkaisiin tilaisuuksiin. Ohjataan pian pannuhuoneeseen.


      • TuuSaR
        Janne kirjoitti:

        3 kpl hiaceja ,kertakaan ei ole jättänyt tielle,varma peli.Talvella pito ongelmia,hiekkasäkeillä selviää,mulla kun ei ole muuta kuormaa.Viimeisin turbo 97vm,pääsee ohittaankin ihan kivasti.

        Betoni harkkoja olen nähnyt yhdessä hiacessa. Näin se homma onnistuu takatuupparilla...


      • Viki
        Utelias kirjoitti:

        Mikset saman tien osta isoa kuormuria. Voisi vaikka tuoda kuorman soraa kotiin jos sattuu reissussa sopivasti saamaan.Muut perustelut ovat samat kun pakussakin esitit olevan.

        Minä en osta kuormuria koska ABE kortilla sitä ei saa ajaa. Muuten olisi yksi hailee, onko auto rekisteröity henkilöautoksi vai kuorma-autoksi, mikäli sitä yli 3,5 tn kokonaispainon ylittävää kantavuutta ei tarvitse. Kyse on vain verotusteknisestä asiasta.

        Mitä taasen sorarekkoihin tulee, niin taida olla vähän yksinkertainen. Ei niillä ole edullisemmat kilometrit kuin henkilöautoilla eikä edes nykyaikainen kymppipyörä vedä vertoja ajomukavuudessa nykyisille pakuille.


      • Viki
        Utelias kirjoitti:

        En ole pässi vaan ihminen. Ihmisen erottaa eläimestä se, että ihmisellä on henkilötunnus.
        Minulla on bussikortti jolla saa ajaa myös kuormuria ja mopoa. Autoja on kaksi, toinen sedan ja toinen farmari. Vaimo ajelee sedanilla. En ole ajatellut ostaa pakettiautoa. Farkulla olen saanut kulkemaan mm. runkopatjan. Siellä on myös hyvä naida, joskin harvemmin tulee sitä tehtyä nykyään autossa.
        Pakettiauto on huonompi ajaa kun henkilöauto ja sillä ei oikein kehtaa mennä arvokkaisiin tilaisuuksiin. Ohjataan pian pannuhuoneeseen.

        Heh, kautta aikojen vaivannut ongelma ihmisyyden olemuksesta on lopulta ratkennut!

        Minullapa on henkilöauto, foord transitti. Se on parempi ajaa kuin pakettiauto. Kun kertoo että dieselvero on 750 e/v, niin säälistä päästävät sisään paraatiovista arvokaisiin tilaisuuksiin.


      • Utelias
        Viki kirjoitti:

        Minä en osta kuormuria koska ABE kortilla sitä ei saa ajaa. Muuten olisi yksi hailee, onko auto rekisteröity henkilöautoksi vai kuorma-autoksi, mikäli sitä yli 3,5 tn kokonaispainon ylittävää kantavuutta ei tarvitse. Kyse on vain verotusteknisestä asiasta.

        Mitä taasen sorarekkoihin tulee, niin taida olla vähän yksinkertainen. Ei niillä ole edullisemmat kilometrit kuin henkilöautoilla eikä edes nykyaikainen kymppipyörä vedä vertoja ajomukavuudessa nykyisille pakuille.

        Kyllä mikä tahansa kuorma-auto on parempi ajaa kun Hiace.
        Ja tosimiehellä on kortti kaikenlaisiin ajoneuvoihin.


      • Viki
        Utelias kirjoitti:

        Kyllä mikä tahansa kuorma-auto on parempi ajaa kun Hiace.
        Ja tosimiehellä on kortti kaikenlaisiin ajoneuvoihin.

        Heh, heh - taidat olla "tosi" mies.

        MIKÄ TAHANSA on parempi kuin xxxx, jo joo, väitetään vastaan nyt vaikka yleiseen elämänkokemukseen perustuen vaikken hiassilla ole ajanutkaan kohta pariinkymmeen vuoteen.

        Niin, tieteski tosimiehellä pitää olla rekkakortti, bussikortit on tosinaisilla HKL:ssa!


      • Janne
        Utelias kirjoitti:

        Mitä teet pakettiautolla kun muuta kuormaa ei ole, hiekkasäkkejä painona lukuunottamatta ?

        Sillä on hyvä kuljettaa perhokalastus ja muita harrastukseen liittyviä tavaroita.Sekä ihan kiva väliaikaisena yösijana kalareissuilla.


      • HILUXUS
        TuuSaR kirjoitti:

        Betoni harkkoja olen nähnyt yhdessä hiacessa. Näin se homma onnistuu takatuupparilla...

        Naapurin Mersun perässä on sementtisäkki ja sen eukon Bemarin perässä hiekotussorapalju. Itse ajan Hiluxillani ilman lisäpainoja- tarvittaessa vaan pari pyörää lisää vetämään, jos sutii:-))


      • HILUXUS
        TuuSaR kirjoitti:

        Betoni harkkoja olen nähnyt yhdessä hiacessa. Näin se homma onnistuu takatuupparilla...

        Naapurin Mersun perässä on sementtisäkki ja sen eukon Bemarin perässä hiekotussorapalju. Itse ajan Hiluxillani ilman lisäpainoja- tarvittaessa vaan pari pyörää lisää vetämään, jos sutii:-))


      • Transuporter
        VITOttaa kirjoitti:

        Uteliaalla lienee sitten käytössä ja ehkä jopa omistuksessa henkilöauto.
        Miksi?
        Siksikö kun kaikilla muillakin on?
        Yhteiskunnassamma PITÄÄ omistaa oma auto?

        Oletan siis että on ja jos ei olisikaan niin katselkaapa ympärillenne:
        MITÄ IHMISET TEKEVÄT HENKILÖAUTOILLA KUN MUITA MATKUSTAJIA EI OLE?
        *odottaa vastauksia ihan oikeasti*

        Pakettiauto (tai kuorma-auto: Chevy, Sprinter,..)
        Tavarankuljetuskyky: Huonekaluja, isoja kodinkoneita, TV, ym. on ollu kiva ostaa kun sopivaan hintaan on jostain päin osunut kohdalle ilman pohdintaa millä sen sais kuljetetuksi kotiin.. :)
        Pakusta näkee uskomattoman HYVIN: risteyksissä muiden autojen yli, parkkipaikoilla näkee vapaan ruudun ennen henkilöautoilijaa ja vastaavasti palatessa parkkialueelle oman pakun bongaa henkilöautoa nopeammin, ei siis tarvi etsiskellä varsinkaan ruuhkissa.. :))
        Festarikäytössä paku tarjoaa paremmat olosuhteet lepäilyyn kuin ha - vaikka eihän sinne lepäilemään mennä! Ja takaluukun alla on mukava nautiskella eväistä sadekuuron sattuessa kohdalle.. :)))
        Pakettiautot eivät kiinnosta autovarkaita :))))
        Henkilöautoa edullisemmat käyttökulut. Melkein siis aina. :)))))
        Ergonomia - lattialla ei tarvitse istua polvet korvissa - vetäkääs nyt tästä sitten herne todella syvälle nenuun :))))))

        - Nopeusrajoitus 80km/h tai 100km/h. Mutta aina löytyy se kimi joka saa kicksejä siitä kun pääsee ajamaan kovempaa kuin muut ja ohittamaan edelläajavat muiden tienkäyttäjien avustuksella -?-

        - Parkkihallit ja ajokiellot. Mutta eipä yleensä ole haitannu. Ei itseasiassa kertaakaan..

        Sinä puhua asiaa!
        Minä olen samaa mieltä ko. ásiasta. Paku se olla pitää.. itte olen poikamies, ja mikä mukavampaa kuin ajaa viikonlopuksi paku taas uuteen tuntemattomaan kaupunkiin ja viettää kiva lauantai- ilta kaikenlaisissa riennoissa ja mennä illan päätteeksi omaan pakuun (joskus jopa jonkun kauniin neidon kanssa) kuumia öitä viettämään.. ;)

        Nimim. Enne oli Chevy (naisiakin riitti..) Nyt on VW ja nahkahousumiehet ja yh-äidit vaan yrittää kyytiin.. :( Pakko kai Vani taas hommata.. on tunnelmaa enemmän.. ja nuorta naista..


      • eikö kehtaa?
        Utelias kirjoitti:

        En ole pässi vaan ihminen. Ihmisen erottaa eläimestä se, että ihmisellä on henkilötunnus.
        Minulla on bussikortti jolla saa ajaa myös kuormuria ja mopoa. Autoja on kaksi, toinen sedan ja toinen farmari. Vaimo ajelee sedanilla. En ole ajatellut ostaa pakettiautoa. Farkulla olen saanut kulkemaan mm. runkopatjan. Siellä on myös hyvä naida, joskin harvemmin tulee sitä tehtyä nykyään autossa.
        Pakettiauto on huonompi ajaa kun henkilöauto ja sillä ei oikein kehtaa mennä arvokkaisiin tilaisuuksiin. Ohjataan pian pannuhuoneeseen.

        .....pakulla, taitaapa vika olla itsetunnossa. En tiedä tilaisuutta johon en KEHTAISI mennä pakullani. Eihän se nyt mikään elvistelyvehje ole millä eri tilaisuuksiin mennään, vaan kulkuneuvo, mikä itse kullakin onkin.


    • usa only

      Et sillee.....Eipä kai tuota tarvitse edes perustella. Kyllähän jokainen joka on ajanut varustetasoltaan paremalla vanila tietää itsekkin, mikä on paras paku.

      • pulisija

        Onko ainoa syy ilmastointi, vakionopeussäädin? Miten Chevyt noin yleensä toimivat, huhut kun kertovat pitkistä vikalistoista?


      • ..vaihdetta
        pulisija kirjoitti:

        Onko ainoa syy ilmastointi, vakionopeussäädin? Miten Chevyt noin yleensä toimivat, huhut kun kertovat pitkistä vikalistoista?

        Istu kuskin penkille, laita kone käyntiin vedä vaihde päälle ja kerro millä autolla haluat ajaa.

        Saa laittaa monta koslaa rinnalle. Valinta vapaa.

        Omat jenkkini on olleet luotettavampia kuin yksikään eurooppalainen tai japanilainen muu pakuni. Ei uudetkaan ole niitä voittaneet. Kokemusta Hiaceista, Transiteista, Transportereista, Ducatoista, Sprintereistä jne.

        Jokaisessa on ollut puolensa, muista paras taitaa olla etuveto-Transit.


      • pulisija
        ..vaihdetta kirjoitti:

        Istu kuskin penkille, laita kone käyntiin vedä vaihde päälle ja kerro millä autolla haluat ajaa.

        Saa laittaa monta koslaa rinnalle. Valinta vapaa.

        Omat jenkkini on olleet luotettavampia kuin yksikään eurooppalainen tai japanilainen muu pakuni. Ei uudetkaan ole niitä voittaneet. Kokemusta Hiaceista, Transiteista, Transportereista, Ducatoista, Sprintereistä jne.

        Jokaisessa on ollut puolensa, muista paras taitaa olla etuveto-Transit.

        .. ei tosiaan kannata vaihtaa. Ihmettelin joskus, miksi ihmiset ajavat automaateilla. Nyt muutaman automaattivuoden jälkeen en palaa enää hämmennettäviin. Helppoa ja vaivatonta.


      • hiace

        rumia autoja nuo mullivaunut


    • Jaska jokunen

      Toiseksi nuorimman korimallin transitti on paras paku. Tilaa riittää varsinki leveyden puolesta. Tekniikka on lähes idioottivarmaa perustiisseliä, kun muistaa huollot tehä. Ei oo jonninjoutavia sähköhelyjä kyrvähtämässä. Varaosat suht. halpoja. Isoa vahinkua ei tuu vaikka hihna katkiais, uus hihna, kiristin ja pari työntötankoa vaihtoon. venttiileitä ei säry. Hintaa tulee osille 150-200e. Kokemusta on.

    • MersuVito

      Uusi Mercedes Vito automaattina melko näppärä auto, kallis mutta neliveto on hyvä. 116 CDI riittää hyvin ja kulutus pieni.
      Ensi talvena neliveto pääsee tosi toimiin, kuivalla ei kyllä huomaa nelivedon olemassa oloa. Auto on nyt normaalikorkuinen ja kunnon virtausvaihteisto Transportterini DSG oli täysi paska.
      Mersu on varmasti myös merkittävästi lämpimämpi talvella Transportteri oli yli 20 asteen pakkasilla melko viileä kulkine ja hitaasti lämpiävä.
      Mersu ja Volkkari ovat molemmat erittäin hyviä ajaa, parempia kuin parhaatkin henkilöautot.
      Uusin Transitikin on varmasti hieno, mutta tyyli puuttuu kuitenkin. Ducatot ja Boxerit hyviä ajaa, mutta jotenkin kuorma-automaisia.
      Renaultit ja Opelit hyviä ajaa ja kohtuuhintaisia, mutta ei saa kunnon automaatilla.
      Kahden ihmisen huusholli tulee hyvin toimeen pakulla ja tilaa löytyy ja hommat hoituu. 70 000 €:n pakettiauto ei edes naapuria kadehdita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe