Poliisi ilmoitti ottaneensa Helsingissa talteen "vähän yli toistasataa" mielenosoittajaa. Mikähän on pienin lukumäärä, joka on vähän yli toistasataa? Entä suurin?
Paljonko muuten on puoli neljättäsataa? pienenä päättelin että neljättä sataa on vähän yli 300, joten puoli neljättäsataa on puolet siitä eli jonkin verran yli 150. No siitähän suututtiin että pitäisi tajuta sen olevan 350.
Vähän yli toistasataa
2
460
Vastaukset
Lukumäärän mittana tuo kuulostaa yhtä tarkalta kuin noin 100 - 150, mitä myös käytetään. Tarkoittaneeko tuo sitten esimerkiksi 75 - 175 vai jotakin muuta, sitä en tiedä.
Puoli neljättäsataa on mielestäni täsmälleen 300,5. Muutoin olen kuullut käytettävän ilmauksia "alun neljättäsataa" tai "lopulleen neljäsataa". En tiedä, kuinka oikeita ne varsinaisesti ovat.- Lukevinani
Tämäniltaisessa TV1:n pääuutislähetyksessä haastateltiin amerikankielistä henkilöä, joka oli täpärästi pelastunut 5 vuotta sitten terroristien päin Pentagon-rakennusta ohjaaman lentokoneen aiheuttamasta turmasta. Haastattelu oli tekstitetty suomeksi.
"...takaa vasemmaltani tullut tulipallo..."
Lapsus lienee tökättävä kiireen piikkiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022346- 1201923
- 921509
- 1381459
- 1171276
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741268Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221160Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511097
- 381042