Onko kenelläkään tietoa mikä voisi olla kun ratti tärisee tai itseasiassa koko auto. omituista tärinää, autossa on uudet alkuperäiset vanteet ja nokian renkaat. kaikki ristikot on vaihdettu, auraskulmat säädetty, heittokellolla tarkastettu jarrulevyjen suoruus. Ihmettelee kovasti, en voi kyllä kenellekkään suositella em. autoa, taitaa olla maanantai malli.
Toyota Land cruiser kdj120 aut -03
19
5388
Vastaukset
- KDJ120 hajoo käsiin
Itsellänikin tärisee ohjaus, kuinka voimakasta se on? Itselläni meni Kdj120:stä virtalukko rikki, lukkopatruunan ja virtalukonpohjan välinen tanko 11 cm pitkä ja 8mm paksu, luulisin ennemmin menevän avaimen poikki kun em. tangon. Murtuma kohdassa valussa on havaittavissa ontto kohta, joka on noin 20% materiaalin murtuman pintaalasta.
Taitaa tehtaan laadunvalvonta olla sitä sun tätä...
Ei enää ikinä toyotaa.- pitäisi
olla päivänselvä takuuasia...vai jätitkö jotain kertomatta ?
- KDJ120 hajoo käsiin
pitäisi kirjoitti:
olla päivänselvä takuuasia...vai jätitkö jotain kertomatta ?
Takuu on loppunut, enkä jättänyt mitään kertomatta.
- on totta
KDJ120 hajoo käsiin kirjoitti:
Takuu on loppunut, enkä jättänyt mitään kertomatta.
ei takuun voimassaololla ole mitään merkitystä. Tuotevastuu ei pääty takuun loppumiseen. Jos laitteessa on ilmiselvästi silmin nähtävä tekovika, ei korjaus mene taatusti asiakkaan pussista, jos asiakas on täysjärkinen ja vähänkin osaa pitää puoliaan.
Koko tämä keskustelu haiskahtaa vahvasti provolta, joten ilmeisesti tätäkään ei olisi kannattanut kirjoittaa... - KDJ120 hajoo käsiin
on totta kirjoitti:
ei takuun voimassaololla ole mitään merkitystä. Tuotevastuu ei pääty takuun loppumiseen. Jos laitteessa on ilmiselvästi silmin nähtävä tekovika, ei korjaus mene taatusti asiakkaan pussista, jos asiakas on täysjärkinen ja vähänkin osaa pitää puoliaan.
Koko tämä keskustelu haiskahtaa vahvasti provolta, joten ilmeisesti tätäkään ei olisi kannattanut kirjoittaa...Tämä on totisinta totta, en todellakaan jaksaisi nähdä vaivaa. Olen ollut yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen ja heidän kannanottonsa on, että asia kuuluu maahnatuojalle. Olen pyytänyt myyjäliikkeltä kirjallista vastinetta asiasta, noin 1 kk sitten ja en ole saanut vieläkään. kaksi kertaa olen soittanut sinne ja kokoajan on luvattu laittaa, mutta tosiaan en ole vieläkään saanut vastinetta. Erikosta kaupankäyntiä. Maahantuojaan olen ollut yhteydessä ja heidän vastineensa on kun takuu on mennyt umpeen niin emme korjaa/korvaa. Aion osan tutkituttaa vtt:llä, sieltä varmaan tulee hyvä lausunto ja asiaa voi viedä eteenpäin. Jos on hyviä vinkkejä mitä kannattaa tehdä niin hyviä neuvoja kaivataan.
- Epeli..
KDJ120 hajoo käsiin kirjoitti:
Tämä on totisinta totta, en todellakaan jaksaisi nähdä vaivaa. Olen ollut yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen ja heidän kannanottonsa on, että asia kuuluu maahnatuojalle. Olen pyytänyt myyjäliikkeltä kirjallista vastinetta asiasta, noin 1 kk sitten ja en ole saanut vieläkään. kaksi kertaa olen soittanut sinne ja kokoajan on luvattu laittaa, mutta tosiaan en ole vieläkään saanut vastinetta. Erikosta kaupankäyntiä. Maahantuojaan olen ollut yhteydessä ja heidän vastineensa on kun takuu on mennyt umpeen niin emme korjaa/korvaa. Aion osan tutkituttaa vtt:llä, sieltä varmaan tulee hyvä lausunto ja asiaa voi viedä eteenpäin. Jos on hyviä vinkkejä mitä kannattaa tehdä niin hyviä neuvoja kaivataan.
Ostin aikoinani maasturin ja siinä oli samanlainen vika.Syyksi paljastui ohjausiskari.Jos autossasi on sellainen,kannattaa se tsekata.Iskari maksoi aikanaan 400mk.Oli markka-aika.
- kdj120
Epeli.. kirjoitti:
Ostin aikoinani maasturin ja siinä oli samanlainen vika.Syyksi paljastui ohjausiskari.Jos autossasi on sellainen,kannattaa se tsekata.Iskari maksoi aikanaan 400mk.Oli markka-aika.
Kiitos vastauksesta, täytyypä tsekata tuo seuraavaksi! Missä tuo em. osa sijaitsee?
- kdj120
Epeli.. kirjoitti:
Ostin aikoinani maasturin ja siinä oli samanlainen vika.Syyksi paljastui ohjausiskari.Jos autossasi on sellainen,kannattaa se tsekata.Iskari maksoi aikanaan 400mk.Oli markka-aika.
Kdj120 ei ole ohjausiskari, kiitos kuitenkin!
- -05 Land Cruiser
on yleensä kysymys, kun ratti vispaa. Itselläni on -05 mallin KDJ 120 ja kun vanteille asennettiin Blizzak DM Z3 renkaat niin pienen ajon jälkeen alkoi ratti täristä ja ei muutakuin uudestaan pyörät tasapainotukseen samaan koneeseen. Ihan päin hongikkoo näytti olevan painot ja asentaja kertoi, että ei ihme vaikka puistaa. Tasapainotettiin uudelleen ja senjälkeen on pysynyt ratti paikallaan ja renkailla on ajettu jo 15 tkm. Ilmeisesti kysymys oli siitä, että rengas asettui lopulliseen asentoonsa vanteelle vasta pienen ajon jälkeen.
Ihmetystä herättää aina tuossa tasapainotuksessa se, että kun tasapainotuksen jälkeen (lukemat nollilla) pyöräyttää pyörää tasapainotuskoneessa esim nejäsosakierroksen eri kohtaan ja laittaa koneen uudelleen käyntiin, niin eipä olekaan enää koneen mukaan tasapainossa. Mikä mahtaa olla syynä tähän ilmiöön? Asentajakaan ei osannut sanoa vastausta tähän. Onko tasapainotus todellakin noin epävarmaa touhua.- kdj120
Kiitos vastauksesta! Tuo on tsekattu moneen kertaa, monilla eri renkailla ja vanteilla ja taas tasapainoitettu (kokeiltu toisen auton vanteilla renkailla, jossa ratti ei tärise) jostain muusta siis tulee. otinmpa sitten kardaanit irti ja vein ne tammerdiisseliin tasapainoitettavaksi ja toista ne ei edes halunneet alkaan tasapainoittaan, koska olisi joutunut niin paljon hitsaa rautaa putkeen. kardaaneissa ei ole havaittavissa silmämääräisesti mitään kolhuja,(että ei ole ajettu kiviin.) tiedustelin toyotalta kardaanien toleransseja ja kumpikaan ei mennyt niiden sisään... Virtasen moottorissa Salossakin käytin em. kardaanit, josta sain mittauspöytäkirjan. kaksi ristikko ns. kantoi joten vaihdoin kaikki neljä ristikkoa kerralla. Seuraava toimenpide ilmeisesti on, että vien kardaanit metallipajalle, jossa niihin vaihdetaan uudet putket väliin ja taas uudestaan tasapainotettavaksi, jos jollain tulee jotain mieleen niin vinkkejä kaivataan,
- -05 Land Cruiser
kdj120 kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Tuo on tsekattu moneen kertaa, monilla eri renkailla ja vanteilla ja taas tasapainoitettu (kokeiltu toisen auton vanteilla renkailla, jossa ratti ei tärise) jostain muusta siis tulee. otinmpa sitten kardaanit irti ja vein ne tammerdiisseliin tasapainoitettavaksi ja toista ne ei edes halunneet alkaan tasapainoittaan, koska olisi joutunut niin paljon hitsaa rautaa putkeen. kardaaneissa ei ole havaittavissa silmämääräisesti mitään kolhuja,(että ei ole ajettu kiviin.) tiedustelin toyotalta kardaanien toleransseja ja kumpikaan ei mennyt niiden sisään... Virtasen moottorissa Salossakin käytin em. kardaanit, josta sain mittauspöytäkirjan. kaksi ristikko ns. kantoi joten vaihdoin kaikki neljä ristikkoa kerralla. Seuraava toimenpide ilmeisesti on, että vien kardaanit metallipajalle, jossa niihin vaihdetaan uudet putket väliin ja taas uudestaan tasapainotettavaksi, jos jollain tulee jotain mieleen niin vinkkejä kaivataan,
takarenkaat tasapainossa?
Oletteko ajaneet autoa myös pukilla, jolloin täristävät osat esim. sivusuunnassa heittävät pyörät (esim. jotain ylimääräistä yhden vanteen kiinnityspinnan välissä) yleensä paljastuu. Tuohon kardaanien aiheuttamaan täristykseen en oikein tällä syönnillä jaksa uskoa, mutta sehän nähdään, kun saat uudet putket. Onko myös ohjauskulmat tarkistettu? - kdj120
-05 Land Cruiser kirjoitti:
takarenkaat tasapainossa?
Oletteko ajaneet autoa myös pukilla, jolloin täristävät osat esim. sivusuunnassa heittävät pyörät (esim. jotain ylimääräistä yhden vanteen kiinnityspinnan välissä) yleensä paljastuu. Tuohon kardaanien aiheuttamaan täristykseen en oikein tällä syönnillä jaksa uskoa, mutta sehän nähdään, kun saat uudet putket. Onko myös ohjauskulmat tarkistettu?Autolla on ajettu pukeilla, eikä mitän erikoista ollut huomattavissa. Nelipistesuuntaus on tehty kahteen kertaan. Iskaritestikin on suoritettu. Tosiaan pitää ottaa nuo kardaanit alas ja laitatuttaa uudet putket väliin, en kanssa jaksa uskoa, että sillä paranis, mutta ainakin pääsee pois suulkeen yhden asian taas. voiskohan jotkut puslat tehdä tuon efektin???
- Emir
Epäilisin syylliseksi - useamman vastaavaan tapaukseen henkilöautojen renkaissa törmänneenä.
Itsellä 120:ssä painotettiin liimapainoilla uusiksi ja ihmettelin kanssa muutaman viikon että vähän tärisee jossain >100km/h paremmalla puolella ja vein lopulta tarkistettavaksi. Eturenkaassa oli vain 150g heitto ja ei saatu järkevästi tasapainoon Dunloppia yrityksistä huolimatta joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi pistää huonomalla tasapainolla renkaat taakse. Ilmeisesti näissä isommissa renkaissa vielä nuo toleranssit kasvavat ja kaikkea ei pysty edes painoilla korjaamaan...- kdj120
Samaan törmäsimme kun laitoimme uudet pallot (toyotan alkuperäisiin vanteisiin), että heitto oli jotain tuota luokkaa kanssa. muutaman kerran kun ne tasapainotettiin niin sitten vasta pysyivät paikoillaan. Onneksi kaverin omistaa rengasliikkeen, joka oli suurena apuna! AUTOON VAIHDETTIIN TOISESTA KDJ120 RENKAAT, JOKA EI TÄRISE... NIIN SAMA TÄRINÄ VAAN JATKUI, ETTÄ RENKAISTA/VANTEISTA EI OLE KIINNI.
- Emir
kdj120 kirjoitti:
Samaan törmäsimme kun laitoimme uudet pallot (toyotan alkuperäisiin vanteisiin), että heitto oli jotain tuota luokkaa kanssa. muutaman kerran kun ne tasapainotettiin niin sitten vasta pysyivät paikoillaan. Onneksi kaverin omistaa rengasliikkeen, joka oli suurena apuna! AUTOON VAIHDETTIIN TOISESTA KDJ120 RENKAAT, JOKA EI TÄRISE... NIIN SAMA TÄRINÄ VAAN JATKUI, ETTÄ RENKAISTA/VANTEISTA EI OLE KIINNI.
Voisikohan tuo olla jostain jakolaatikon(torsenin) suunnalta tuleva ongelma, ts. se yrittäisi väkisin vääntää jotain tms? Jotenkin tuntuu oudolta että jotain kardaania ei olisi painotettu tehtaalla kohdalleen.
- kdj120
Emir kirjoitti:
Voisikohan tuo olla jostain jakolaatikon(torsenin) suunnalta tuleva ongelma, ts. se yrittäisi väkisin vääntää jotain tms? Jotenkin tuntuu oudolta että jotain kardaania ei olisi painotettu tehtaalla kohdalleen.
seuraavaksi pitää mennä sitäpäin sitten, mutta kardaanit kun otettiin autonalta pois niin firma, joka tasapainottaa niitä kertoi, että ei kannata tasapainottaa kun putket ovat kierot, vaikka putkissa ei ole ulkoisesti havaittavissa mitään kolhuja. no nytten sitten uudet putket väliin ja tasapainotus, saas nähdä mitä sitten sanoo...? (Tänään pitäs olla kardaanit valmiit...)
elikkä mittauspöytäkirja kardaaneista on tehty Virtasen moottorissa Salossa, joka kohdasta, mistä mittaus tehtiin niin arvot ylittivät Toyotan toleranssin... - -05 Land Cruiser
kdj120 kirjoitti:
seuraavaksi pitää mennä sitäpäin sitten, mutta kardaanit kun otettiin autonalta pois niin firma, joka tasapainottaa niitä kertoi, että ei kannata tasapainottaa kun putket ovat kierot, vaikka putkissa ei ole ulkoisesti havaittavissa mitään kolhuja. no nytten sitten uudet putket väliin ja tasapainotus, saas nähdä mitä sitten sanoo...? (Tänään pitäs olla kardaanit valmiit...)
elikkä mittauspöytäkirja kardaaneista on tehty Virtasen moottorissa Salossa, joka kohdasta, mistä mittaus tehtiin niin arvot ylittivät Toyotan toleranssin...ravistus?
- kdj120
-05 Land Cruiser kirjoitti:
ravistus?
Eipä loppunut silläkään, ei voi muutakuin ihmetellä, mielestäni enään mistään muusta voi tulla kuin jakolaatikko, mutta sitä en taida alkaa tiputtaan alas vaan alan tosissani miettiin autonvaihtoa. Olen kyllä aina kuvitellut, että Toyota tekee hyvän maasturin....Mutta täytyy vain toivoa, että tämä on ainut kappale.
- kdj120
kdj120 kirjoitti:
Eipä loppunut silläkään, ei voi muutakuin ihmetellä, mielestäni enään mistään muusta voi tulla kuin jakolaatikko, mutta sitä en taida alkaa tiputtaan alas vaan alan tosissani miettiin autonvaihtoa. Olen kyllä aina kuvitellut, että Toyota tekee hyvän maasturin....Mutta täytyy vain toivoa, että tämä on ainut kappale.
No nyt lähti! Autoa vaihtamalla... Kaikki mahdoton ja mahdollinen tuli melkein käytyä läpi, mutta ei vain löytynyt vikaa... No lopussa kaikki hyvin!
The end
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei853895Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071822- 1091136
- 1001101
- 67966
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165882- 42846
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57811Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g61780Huono grilli kokemus
Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll22761